De Kinderopvang

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Berichtdoor *Annet* » 03 mar 2007 11:32

ik zou niet ergens gaan werken als ik er zelf niet achter dat bedrijf of instelling zou staan en mijn kinderen daarheen zou willen brengen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 03 mar 2007 15:27

Hm, ik ben er totaal nog niet uit. Mijn vriend en ik willen supergraag kinderen, als we ze kunnen krijgen.
En ik zou mijn kind nooit naar een KDV brengen, alleen al omdat IK de moeder ben, en, lekker egoitisch gedacht, niemand mij kan vervangen. Maar aan de andere kant, ik zou nooit fulltime moeder willen zijn. IK wil iets doen met mijn talenten, en die liggen echt niet alleen (of wie weet helemaal niet ;) ) op het gebied van moeder zijn.
Maarja, als ik dan een kindje zou hebben, dan heb ik dus een probleem. Mijn moeder is veel te jong om op te passen, al zou ik dat de perfecte oplossing vinden. Ze is nog 'jong', heeft mij opgevoed op de manier die ik perfect vond en ook mijn kids zo op zou willen laten voeden.

Mijn vriend heeft op dit moment een baan waar parttime werken onmogelijk is, en ik kan wel alleen avonddiensten draaien, maar die beginnen om half drie, en dan is vriendje nog lang niet thuis.

Ik ben opgegroeid met werkende ouders, mijn moeder werkte alleen 's avonds. Misschien dat als ik een kindje zou hebben, ik voor een andere baan zou kiezen, een iets andere sector, om toch iets anders te hebben dan mijn huis en kind, ik denk dat ik gek zou worden.
Maar men zegt dat alles anders is als je een kindje hebt ;) Dus wie weet is de keuze dan heel simpel :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 mar 2007 10:33

jamillah schreef:Hoorde vanavond dat er in een naburig dorpje kinderdagverblijf werd geopend èn dat er nog mensen nodig waren. Laat ik nu de opleiding hebben èn de ervaring èn de mogelijkheid de kids gewoon mee te nemen..

Wat te doen? Ik zal mn kids er zelf nooit brengen maar zal ik er wel zelf gaan werken dan? Misschien hebben jullie er ideeën over?


Als dit is wat je graag wilt doen. Doen. Helemaal als je in de gelegenheid bent om je eigen kinderen mee te nemen. + je hebt de opleiding ervoor.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 05 mar 2007 13:34

rosekapje schreef:
jamillah schreef:Hoorde vanavond dat er in een naburig dorpje kinderdagverblijf werd geopend èn dat er nog mensen nodig waren. Laat ik nu de opleiding hebben èn de ervaring èn de mogelijkheid de kids gewoon mee te nemen..

Wat te doen? Ik zal mn kids er zelf nooit brengen maar zal ik er wel zelf gaan werken dan? Misschien hebben jullie er ideeën over?


Als dit is wat je graag wilt doen. Doen. Helemaal als je in de gelegenheid bent om je eigen kinderen mee te nemen. + je hebt de opleiding ervoor.


Het hangt er vanaf waaróm je je kinderen er nooit zou brengen. Gewoon omdat je ze liever thuis hebt, of vanuit principieel oogpunt? Als dat het laatste is, vind ik dat je er niet kunt gaan werken. Dan zou je anderen helpen bij iets waar je zelf principieel op tegen bent en daarmee gooi je dus eigenlijk je principes over boord.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 mar 2007 15:16

Als je ooit zelf al een kinderdagverblijf hebt gehad speelt dat laatste kennelijk geen rol.

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 05 mar 2007 15:46

PSZ Aragorn, das wat anders.. Ik kan het je eventueel uitleggen maar niet hier..

In elk geval bedankt voor de reacties. Ik heb geen principieel bezwaar tegen een kinderdagverblijf. In tegendeel. Maar zelf zou ik mijn kinderen er niet brengen omdat ik zelf de verantwoording wil nemen voor mijn kids. Als mensen daar anders over denken dan is dat natuurlijk geen enkel probleem. Iedere situatie is ook anders. Daar ga ik niet over oordelen.

Maar nu de vraag of ik daar eventueel zelf zou gaan werken.. Als het zover zou komen zou ik het wel doen. Maar niet full-time en alleen als mijn eigen kids mee kunnen.

De reactie van Dippie kan ik helaas niet helemaal volgen. Je hebt geen vertrouwen in andere leidsters?

Mijn motivatie om mn kids niet weg te brengen is vanwege het financiële gedeelte, èn mijn eigen verantwoording voor de kids. Om die reden breng ik ze ook niet standaard bij oma's. Dat is ook wegbrengen. Bovendien vind ik dat oma's nu 'vrij' mogen zijn. (hoewel er oma's zijn die niets liever doen dan oppassen natuurlijk)

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 05 mar 2007 18:30

jamillah schreef:PSZ Aragorn, das wat anders.. Ik kan het je eventueel uitleggen maar niet hier..

In elk geval bedankt voor de reacties. Ik heb geen principieel bezwaar tegen een kinderdagverblijf. In tegendeel. Maar zelf zou ik mijn kinderen er niet brengen omdat ik zelf de verantwoording wil nemen voor mijn kids. Als mensen daar anders over denken dan is dat natuurlijk geen enkel probleem. Iedere situatie is ook anders. Daar ga ik niet over oordelen.

Maar nu de vraag of ik daar eventueel zelf zou gaan werken.. Als het zover zou komen zou ik het wel doen. Maar niet full-time en alleen als mijn eigen kids mee kunnen.

De reactie van Dippie kan ik helaas niet helemaal volgen. Je hebt geen vertrouwen in andere leidsters?

Mijn motivatie om mn kids niet weg te brengen is vanwege het financiële gedeelte, èn mijn eigen verantwoording voor de kids. Om die reden breng ik ze ook niet standaard bij oma's. Dat is ook wegbrengen. Bovendien vind ik dat oma's nu 'vrij' mogen zijn. (hoewel er oma's zijn die niets liever doen dan oppassen natuurlijk)


Het gaat niet om vertrouwen, maar ik wil er voor zorgen dat de kinderen een goede verzorging krijgen. Hiermee zeg ik niet dat ze die niet krijgen, maar ik wil er dus aan mééhelpen! Dat geeft mij een tevreden gevoel. ok het feit dat de kids aan je gaan hechten geeft een fijn en vertrouwend gevoel op je werk!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 06 mar 2007 00:49

Okay, duidelijk. :P


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 112 gasten