fruitdag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Dreamster
Kapitein
Kapitein
Berichten: 982
Lid geworden op: 14 jun 2005 16:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 24 feb 2007 12:19

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
Dreamster schreef:Je moet et inderdaad niet te vaak doen want het werkt ook uberlaxerend dacht ik.

Een sap-dag lijkt me wel grappig 8)


SaP-dag? :mrgreen: Die heb je als het goed is elke dag :mrgreen:

On-topic: Het is niet eens zo gek denk ik, maar elke dag een overkill aan fruit is ook niet goed. Nu vraag ik me af: welke fruitsoorten zijn het gezondst?


Hèhè, tuurlijk, tuurlijk...ik ben er geen voorstander van maar ik ben gedwongen 8)

In de vitamientje rode vruchten zit een vrucht met heul veul vitamines, dat staat op de zijkant.
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 24 feb 2007 13:14

Abdijbiertje om 1:00 schreef:On-topic: Het is niet eens zo gek denk ik, maar elke dag een overkill aan fruit is ook niet goed. Nu vraag ik me af: welke fruitsoorten zijn het gezondst?

Kiwi's en grapefruits.
Banenen niet, daar word je juist dik van.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 24 feb 2007 14:00

Mijn moeder kreeg tijdens haar zwangerschap een fruitdieet voor geschreven!!!!

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 24 feb 2007 14:00

Evelien schreef:Mijn moeder kreeg tijdens haar zwangerschap een fruitdieet voor geschreven!!!!

Een fruitdieet is sowieso iets anders dan een fruitdag.

ezri
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:09
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 09 mar 2007 16:40

Ik heb het boek van Sonja Bakker gelezen, zij schrijft in een bepaalde week ook een fruitdag voor. Zij zegt dat je daarvan 'ontgift'. Af en toe een fruitdag is erg gezond (aldus Sonja).
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 09 mar 2007 16:43

ezri schreef:Ik heb het boek van Sonja Bakker gelezen, zij schrijft in een bepaalde week ook een fruitdag voor. Zij zegt dat je daarvan 'ontgift'. Af en toe een fruitdag is erg gezond (aldus Sonja).

Zover mijn kennis over Sonja Bakker reikt, moet je op die fruitdag niet alleen maar fruit eten toch?

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 09 mar 2007 16:49

rosalie83 schreef:
mini schreef:Weleens in de zomer gedaan toen het heel erg warm was. Heerlijk! :) Als je maar genoeg eet heb je er heus wel genoeg aan.
Of het ook goed is voor de lijn... geen idee.

Nee, je hebt er echt niet genoeg aan. Ookal eet je 50 stuks fruit op een dag en verder niks, dan krijg je niet voldoende bouw- en voedingsstoffen binnen.
En je valt er zeker van af. Maar dat is korte termijn, want je verliest er vocht door. Wat je dan vaak merkt is dat je polsen en enkels wat dunner worden of zo.
Als je dit heel lang doet val je nog meer af, maar vooral krijg je ingevallen wangen e.d., omdat je lichaam je reserven gaat 'opeten' omdat het niet genoeg bouw- en voedingsstoffen binnenkrijgt. Het 'echte vet' verdwijnt helaas niet.
Daarom is het zo belangrijk om juist goed te eten als je vet wilt kwijtraken!


Wat kun jij een heftig verhaal over iets heel onbelangrijks houden zeg :p
Het gaat maar over een fruitdág heh, geen fruitmaand- of jaar.
Dan gaat er echt niets verkeerd hoor.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 11 mar 2007 10:40

JialiKelly schreef:
rosalie83 schreef:
mini schreef:Weleens in de zomer gedaan toen het heel erg warm was. Heerlijk! :) Als je maar genoeg eet heb je er heus wel genoeg aan.
Of het ook goed is voor de lijn... geen idee.

Nee, je hebt er echt niet genoeg aan. Ookal eet je 50 stuks fruit op een dag en verder niks, dan krijg je niet voldoende bouw- en voedingsstoffen binnen.
En je valt er zeker van af. Maar dat is korte termijn, want je verliest er vocht door. Wat je dan vaak merkt is dat je polsen en enkels wat dunner worden of zo.
Als je dit heel lang doet val je nog meer af, maar vooral krijg je ingevallen wangen e.d., omdat je lichaam je reserven gaat 'opeten' omdat het niet genoeg bouw- en voedingsstoffen binnenkrijgt. Het 'echte vet' verdwijnt helaas niet.
Daarom is het zo belangrijk om juist goed te eten als je vet wilt kwijtraken!


Wat kun jij een heftig verhaal over iets heel onbelangrijks houden zeg :p
Het gaat maar over een fruitdág heh, geen fruitmaand- of jaar.
Dan gaat er echt niets verkeerd hoor.

Heftig? Volgens mij probeer ik gewoon dit uit te leggen:
rosalie83 schreef:Daarom is het zo belangrijk om juist goed te eten als je vet wilt kwijtraken!

;)

En nee, er gaat niks verkeerd misschien, maar je krijgt niet het resultaat wat je wilt door middel van een fruitdag, zie mijn uitleg. En dan heb je dus mensen die er wel een fruitweek van gaan maken...

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 13 mar 2007 14:20

en het schiet niet op. Je lichaam kan niet meer dan een maximum aan vitaminen opnemen, de rest wordt gewoon afgebroken. Je moet gewoon elke dag fruit eten :) Veel gezonder :) Niet dat ik dat altijd doe maar ja. Een fruitkick kan ook ontstaan door een gebrek aan fruit.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten