K3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mar 2007 18:45

ukkiegiraffe schreef:
AikonGirl schreef:Die teksten de je pas (met veel fantasie) hoort als je het omgekeerd draait,
stoor ik me niet aan. Je luistert het immers toch niet zo?

het schijnt dat je hersenen dat wel registreren ;)

Ik ben benieuwd naar de wetenschappelijke gegevens die deze uitspraak ondersteunen. :wink:

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 06 mar 2007 20:10

probeer maar eens omkeertechniet op google!!!! of backwardmasking. Daar staat dat het wel wetenschappelijk bewezen is.
Ja, om eerlijk te zijn, vind ik het ook altijd heel zweverig hoor, maar de duivel is natuurlijk heel erg machtig om de mens op allerlei manieren te verleiden. En kleine kinderen onthouden ontiegelijk veel, dat zie ik bij mijn eigen kinderen! Als ik vanavond opa bakkebaard zing, vraagt mijn dochter morgenavond: mama... opa bak.... Ze kan amper praten, net 2 maar een onthoud van heb ik jou. Ook zing ik nog wel eens: laat de kinderen tot mij komen, en wat zegt ze: mama... kind....
Dus daarom ben ik een beetje huiverig voor de muziek van K3, wie weet wat er achter zit en wat ze onthoud. Ja, ik weet wel dat ik ze niet voor alle kwaad kan behouden, want dan moeten we in een hutje op de hei.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mar 2007 21:08

Ik vind alleen maar christelijke sites die elkaar napraten en zeggen dat het wetenschappelijk bewezen zou zijn, maar dat zegt me eerlijk gezegd niets.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 mar 2007 21:17

'wetenschappelijk bewijs' is iets raars ja... Zijn er artikelen in een wetenschappelijk hoogstaand blad die erover gaan? Lijkt me sterk!

wopke20
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2007 18:35

Berichtdoor wopke20 » 19 mar 2007 19:53

Ik heb weleens een nummer achterstevoren gehoord en er werd wel degelijk wat gezegd, maar wie draait er nu muziek op die manier?? Als muziek "fout" is, dan hoor je dat toch aan de normale tekst?

Een kennis van mij heeft het ook weleens geprobeerd, maar je schijnt het ook alleen te horen bij bepaalde frequenties. Persoonlijk hecht ik er niet veel waarde aan, maar dat het backmasking iets op kan leveren is zeker waar.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 19 mar 2007 21:51

Maar als backwardsmasking helemaal nix inhoudt, waarom doen ze het dan? Als het toch geen nut hebt en het heeft geen invloed, waarom zouden ze dan de moeite nemen om zoiets in de muziek te zetten?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 mar 2007 21:53

pol schreef:Maar als backwardsmasking helemaal nix inhoudt, waarom doen ze het dan? Als het toch geen nut hebt en het heeft geen invloed, waarom zouden ze dan de moeite nemen om zoiets in de muziek te zetten?

Omdat het gewoon grappig is? :)

Overigens geloof ik ook dat de meeste gevallen op puur toeval en een sterke fantasie van de luisteraar berusten.

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 19 mar 2007 22:06

De artiesten die het doen weten wellicht wel wat ze doen, en wat voor reacties het oproept. Persoonlijk vind ik het wat kinderachtig en aandachtrekkerij. Zoals je zegt; het heeft het vrijwel geen effect. Ik denk ook niet dat we het daarom al te serieus moeten nemen. Je kan je misschien beter zorgen maken om bands die occulte zaken wel openlijk beleiden.
Auf Wiedersehen!

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 21 mar 2007 00:20

Vaag vaag vaag, maar het is wél waar inderdaad. "Grote massamoord" en "gvd leuk" is duidelijk te horen.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Berichtdoor Katlheen » 21 mar 2007 22:17

Hmmmm...als ik nu refoweb achterstevoren lees: bewofer......met HEEEEEEL veel fantasie krijg ik nog een stukje van een klank dat klinkt op beelzebub...... :wink:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

aatje

Berichtdoor aatje » 01 apr 2007 14:37

Ik heb het idee dat het gwoon is bewerkt, weet het wel zeker!
Het zijn gwoon onschuldige kinderliedjes!

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 01 apr 2007 16:29

Katlheen schreef:Hmmmm...als ik nu refoweb achterstevoren lees: bewofer......met HEEEEEEL veel fantasie krijg ik nog een stukje van een klank dat klinkt op beelzebub...... :wink:
Oei, je hebt wel gelijk, wat een goddeloosheid! :o

SimonT
Luitenant
Luitenant
Berichten: 553
Lid geworden op: 20 nov 2003 22:45
Locatie: Opheusden

Berichtdoor SimonT » 10 apr 2007 18:08

Katlheen schreef:Ik hoorde dat de liedjes van K3 alleen worden opgenomen met volle maan, en dat de zangeressen dan in de punten van een pentagram staan....maar dat is maar wat ik gehoord heb hoor. Of het zo is??? :wink:


1 opmerking, k3 (drie) ja dus drie (3) zangeressen... een pentagram heeft 5 (vijf) punten.... :schaterlach:

Leg jij ut ff uit?
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 apr 2007 20:54

Of je allerlei rare teksten hoort als je de K3 muziek achterstevoren draait zou ik niet weten. Ik vind de teksten als je ze gewoon draait vaak al niet kunnen. Zeker niet voor de kleine kinderen die er naar luisteren.

Maar ik denk dat als je de mattheus achterstevoren draait je ook allerlei vreemde woorden en teksten zou kunnen horen....als je maar goed genoeg luisterd en vooral veel fantasie hebt.

Gebruikersavatar
man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Berichten: 442
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:28
Locatie: apeldoorn
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 11 apr 2007 16:11

Ik hoor inderdaad ook heel duidelijk 'grote massamoord'. Wel raad ik mensen die het nog niet gehoord hebben af om het te beluisteren want ik heb zo het idee dat dat nog weken in je hoofd biljft zitten.

Ik heb in een ver verleden... (zo'n jaar of 3) wel eens een stukje van een bandje van johan vreugdenhil gehoord waarop enkele uitspraken werden gedaan over backmasking, ook dat het inderdaad wetenschappelijk bewezen ZOU zijn.

Staat hier misschien ook wat over op de film they sould their souls for rock 'n roll?

Ik geloof er wel in dat backmasking werkt. Of K3 dat al dan niet opzettelijk heeft gedaan weet ik niet. Ik denk ook wel dat het je geest kan beinvloeden, verduisteren zegmaar. Ik denk ook dat ik kleine kinderen K3 liever niet zou laten horen, maar ik kan niet zeggen dat ik er spijt van heb dat ik dit veel geluisterd heb. Ik denk ook dat het op die leeftijd minder met je doet. Onderbouwen kan ik dit ook niet, maar verwacht ik 'gewoon'.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten