Vermoeidheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vermoeidheid

Berichtdoor Marnix » 03 aug 2010 08:46

Cornelius schreef:Misschien ken je het lied "U zorgt voor heel de schepping", Opw. 521.
Daarin komt de volgende zin voor: "Ik ren naar U toe / als ik bang ben, of moe".
Mijn ervaring is juist dat als ik moe ben, het moeilijker wordt om naar God toe te gaan. Bidden kost energie.
Hoe kan de zinsnede uit het lied invulling krijgen?


ik denk dat in dit lied wordt gedoeld op een ander soort "moe" dan wanneer je niet zoveel hebt geslapen. Meer vermoeid door het leven, door moeilijke gebeurtenissen. Dan is bidden ook weer een stap maar als je dan toch gaat bidden ontdek je ook dat het rust geeft. Gerritse noemt die mooie tekst... Kom tot mij, alleen die vermoeid en belast zijt, en ik zal u rust geven. En het spreekwoord "nood leert bidden" is dan vaak wel actueel.

Als het gaat om fysieke moeheid en je dan merkt dat het lastig is, moet je je afvragen of je ritme dan goed is. Niet alleen je slaapritme maar ook je bid-ritme. Als je wacht tot je in bed ligt en je dan niet kan concentreren en snel in slaap valt zou ik niet wachten met bidden tot je in bed ligt, maar het daarvoor doen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten