Strijd van het geloof

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

GeeruQu

Strijd van het geloof

Berichtdoor GeeruQu » 12 feb 2007 21:33

De laatste tijd heb ik vooral de strijd ervaren van het geloof en weet echt niet hoe ik hier goed mee om kan gaan. Oké, bidden tot God, praten met Hem.. maar toch..
Als dit geloven is, als dit nou alles is, dan kan ik het zo niet langer volhouden..
Jullie hebben vast wel eens dit meegemaakt.. Hoe hebben jullie dit ervaren?

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Strijd van het geloof

Berichtdoor Race406 » 12 feb 2007 21:42

GeeruQu schreef:De laatste tijd heb ik vooral de strijd ervaren van het geloof en weet echt niet hoe ik hier goed mee om kan gaan. Oké, bidden tot God, praten met Hem.. maar toch..
Als dit geloven is, als dit nou alles is, dan kan ik het zo niet langer volhouden..
Jullie hebben vast wel eens dit meegemaakt.. Hoe hebben jullie dit ervaren?


Klinkt misschien makkelijk, maar: Vertrouw dat God je ook nu vasthoudt! Hij laat niet varen wat Zijn Hand begon!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 12 feb 2007 22:02

ja idd, wat Race406 zegt is heel belangrijk.
Wat ik vaak bij mijzelf en ook bij anderen zie, is dat wanneer ze God niet voelen/merken enz. niet meer op Hem vertrouwen. Terwijl Hij juist dan het dichtste bij is.

Daarnaast blijven bidden. Verplicht jezelf tot bidden (bij mijzelf merk ik dat in de momenten van strijd bidden moeilijk is). Leg alles voor Hem neer.

Hoe ik het ervaren heb? Uhm...
als mooie tijden. Uiteindelijk hebben de strijdmomenten me altijd dichter bij God gebracht. Uit het dal weer opklimmen tot Hem! Strijdmomenten zijn moeilijk, maar als je Hem voor je laat strijden, of met Hem strijd dat zijn het geweldige tijden. (zeg ik ook pas altijd na de strijdmomenten)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Maaike

Berichtdoor Maaike » 12 feb 2007 22:26

Begin je gebed met de zeggen dat je het moeilijk vind, en tegenstrijdig, en dat je eigenlijk geen zin hebt, maar vraag of Hij je wil helpen.

Idd zie je pas na de 'strijdmomenten' dat ze goed zijn geweest.

schwesterchen
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:15

Berichtdoor schwesterchen » 12 feb 2007 22:51

Idd. Weet dat Hij je nooit, maar dan ook nooit loslaat!
Dit lied vind ik altijd zo mooi:

I know what you've been hearing, I've seen you hide your fear
Embarrassed by your weaknesses, afraid to let me near
I wish you knew how much I long for you to understand
No matter what may happen child, I'll never let go of your hand

I know you've been forsaken by all you've known before
When you failed their expectations, they frowned and closed the door
But even though your heart itself should lose the will to stand
No matter what may happen child, I'll never let go of your hand

The life that I have given you, no one can take away
I've sealed it with my spirit, blood and Word
The everlasting Father has made His covenant with you
And He's stronger than the world you've seen and heard

So don't you fear to show them all the love I have for you
And I'll be with you everywhere in everything you do
And even if you do it wrong, and miss the joy I've planned,
I'll never let go of your hand

Een mooi voorbeeld dat ik pas hoorde: Jezus is ons voorgegaan in de strijd. Denk aan de wedloop waar Paulus over spreekt. Wij lopen nu als in het ererondje achter Hem aan. De weg is gebaand, Hij is de weg al gegaan. Het is Zijn strijd!
Ik zal u niet begeven en Ik zal u niet verlaten!

Gebruikersavatar
Eefje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 dec 2006 14:20
Locatie: Ergens in Zeeland/randstad
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 13 feb 2007 19:38

Wees vooral eerlijk in je gebed! God weet alles, ook van je strijd.
Strijd is altijd moeilijk, maar klem vast aan de Rots, dan kom je nooit bedrogen uit!

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 13 feb 2007 22:18

Herkenbaar! Als ik niet meer kan bidden, zing ik een lied. Een lied over die situatie of over hoe je je voelt. De meeste dingen vertel ik God toch al zingende. :wink:

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 16 feb 2007 20:37

Dankjullie wel allemaal..
Ik heb achterin mijn jongerenbijbel een leesrooster mogen vinden met als thema het geloof in God. Het eerste deel daarvan is de strijd van het geloof en daarin lees ik over Job.

Zijn geloof, zo sterk, zo groot.. Dat geloof wil ik ook, heb ik misschien ook wel en heb nu het gevoel weer 'ergens' voor te strijden..

Het zingen heeft geholpen! Onder het vak tekenen op school hebben een vriendin en een vriend samen met mij de halve opwekkingsbundel afgezongen, en het was superr om zo weer met God in contact te komen. Niet dat ik het normaal niet doe, maar dit was zo anders.. En zo veel meer geweldiger..
Laten wij deze strijd strijden.. voor Hem!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 feb 2007 15:21

Mee eens!! :) Soms zit ik in een dip, dat ik denk: Is dit het nou? Moet ik nou mijn hele leven Hem aanbidden? Ik zie hem niet eens! Ik bedoel... dan schaam ik mij en probeer ik mijn beste beentje voor te zetten (cru gezegd maar zo voel ik het) door trouw te bidden en Bijbel te lezen. Dat maakt het dan alleen maar nog meer standaard. Ik weet dat dit er bij hoort maar ik wil zo graag een sterk geloof als Daniël bijvoorbeeld of Job. Of Abraham. Pfff.. ik stond ooit veel sterker. Wat is volharden dan soms toch zo moeilijk... :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 20 feb 2007 15:29

Heel herkenbaar kwebbel!

Ik wil ook wel zo´n sterk geloof als al de mensen uit de bijbel.
Als ik veel strijd ervaar ga ik altijd bidden en zingen inderdaad en dat helpt echt.
Enne...Marina ik "bid" (vertel) meestal ook zingend dingen aan God.

Gebruikersavatar
Eefje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 dec 2006 14:20
Locatie: Ergens in Zeeland/randstad
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 20 feb 2007 16:19

Wat ik nu zelf wel moeilijk vind, m'n stage is niet goed gegaan. Ik sta nu op straat. Is dit de weg die God met me wil gaan? Aan de ene kant vertrouw ik erop dat Hij me ook hier in zal lijden, maar toch vind ik het wel moeilijk! Het afgelopen jaar was al niet makkelijk (psychisch) en nu dit weer....

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 12 sep 2007 12:17

Waar ik erg mee zit is dat veel mensen God persoonlijk ervaren. Ik dus helemaal niet. En dat net nu ik het heel hard nodig heb.

Bijna alles wat ik bid gebeurt toch niet. Waarom zou ik dan bidden?

Ik begin zelfs te twijfelen aan het bestaan van God. Waarom laat hij zoveel slechts toe. Waarom heb ik geen relatie met God terwijl ik het zo graag wil? Waarom overlijd mijn vader en niet een of andere crimineel? Waarom zijn er zoveel kerken die voor zoveel verdeeldheid zorgen? Waarom zijn zoveel christenen zo hypocriet? Kortom te veel vragen en te weinig antwoorden.

Tuurlijk dan komen er altijd weer mensen met het verhaal van Job. Job had het goed, iets dat hij zou gezien hebben als gekregen van God. Maar wat als je het nooit zo goed als Job heb gehad?

Ik wil blijven geloven, maar of ik dat kan?
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 12 sep 2007 17:23

Lees eens het boek "vrolijk kruisdragen" van Ds. R. van Kooten.
Misschien dat je er wat aan hebt.
http://www.postorderboekhandel.nl/object/9789058295361/
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 sep 2007 15:24

The Engineer schreef:Waar ik erg mee zit is dat veel mensen God persoonlijk ervaren. Ik dus helemaal niet. En dat net nu ik het heel hard nodig heb.

Bijna alles wat ik bid gebeurt toch niet. Waarom zou ik dan bidden?

Ik begin zelfs te twijfelen aan het bestaan van God. Waarom laat hij zoveel slechts toe. Waarom heb ik geen relatie met God terwijl ik het zo graag wil? Waarom overlijd mijn vader en niet een of andere crimineel? Waarom zijn er zoveel kerken die voor zoveel verdeeldheid zorgen? Waarom zijn zoveel christenen zo hypocriet? Kortom te veel vragen en te weinig antwoorden.

Tuurlijk dan komen er altijd weer mensen met het verhaal van Job. Job had het goed, iets dat hij zou gezien hebben als gekregen van God. Maar wat als je het nooit zo goed als Job heb gehad?

Ik wil blijven geloven, maar of ik dat kan?
Dat zijn echt hele moeilijke vragen TE .......
Ik zou ook graag een sterk geloof hebben. Ik ervaar God soms wel persoonlijk. Gisteravond vond ik mijn steun in het Kerkelijk koor waar ik zit. Generale repetitie, dit keer mét koor er bij. O zooooo moooi !! Ik ben weer helemaal top, ik voel me zo goed als ik zing !!!!

Blijf bidden om God's kracht, Zijn onmisbare steun, en leg de dingen bij Hem neer die je zo graag zou willen. Het komt niet op jouw tijd, maar op Zijn tijd !! Moeilijk, maar toch................ :roll:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 18 sep 2007 20:23

The Engineer: Blijf vertrouwen was ooit iets wat ze tegen mij zeiden (zie bovenaan topic), en dat wil ik nu aan jou doorgeven. Ik deed het, en zie, mijn geloof is groot. Op het moment is er een zware last te dragen, maar door mijn geloof heb ik die overgegeven aan God.

Waarom vragen zijn altijd lastig, ik heb ze ook niet beantwoord gekregen. Maar ik kreeg wel verhoring op mijn gebeden, elke dag weer. Want elke dag heb ik brood. Ik vraag om brood, ik krijg brood. Ook al is het normaal dat je brood krijgt. Dat vinden wij, maar zijn er niet genoeg mensen die geen brood krijgen?

Maar 1 vraag: Waarom God alles toelaat, die herken ik. God laat dingen toe, om jou dingen te laten zien, tenminste, zo heb ik het ervaren..
En als je aan het bestaan van God twijfelt, geloof je dan wel in iets/iemand anders? Of denk je dat er helemaal niets bestaat hierna..

Ik bid voor je!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten