De 'femme fatale'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 20 dec 2006 11:35

ik dacht meer aan Rita :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
smurfin
Mineur
Mineur
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 okt 2004 11:27
Locatie: amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor smurfin » 20 dec 2006 12:03

Gershwin schreef:De femme fatale... is dat niet gewoon het meisje dat net niet bereikbaar voor je is, en dat zo aardig is en doet dat iedereen er verliefd op wordt, en misbruik maakt van haar charmes zonder dat ze het zelf beseft? Het meisje dat jij uiteindelijk een aanzoek doet, waarna ze zich te pletter schrikt, want ze wist zelf niet dat ze ooit aanleiding gegeven had om meer te denken? :)


Ah Gert! Ik denk serieus dat mijn 'hómbre fatale' zo iemand zou zijn ja :o :D Die bestaan toch ook? (a)
het leven is geen appeltaart

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 20 dec 2006 12:41

Gershwin schreef:De femme fatale... is dat niet gewoon het meisje dat net niet bereikbaar voor je is, en dat zo aardig is en doet dat iedereen er verliefd op wordt, en misbruik maakt van haar charmes zonder dat ze het zelf beseft? Het meisje dat jij uiteindelijk een aanzoek doet, waarna ze zich te pletter schrikt, want ze wist zelf niet dat ze ooit aanleiding gegeven had om meer te denken? :)


Hm, ik dacht dat het een vrouw was die het juist willens en wetens deed. Die welbewust mannenharten breekt enzo :o .
Ik kan me sowieso geen enkele voorstelling maken van de vrouw die BL beschrijft.

Om even een officielere betekenis op te zoeken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Femme_fatale

Volgens de Nederlandse wiki is Tineke Huizinga inderdaad 'femme fatale':
http://nl.wikipedia.org/wiki/Femme_fatale

Bertus87
Mineur
Mineur
Berichten: 211
Lid geworden op: 03 jun 2005 16:06

Berichtdoor Bertus87 » 20 dec 2006 13:58

Gershwin schreef:De femme fatale... is dat niet gewoon het meisje dat net niet bereikbaar voor je is, en dat zo aardig is en doet dat iedereen er verliefd op wordt, en misbruik maakt van haar charmes zonder dat ze het zelf beseft? Het meisje dat jij uiteindelijk een aanzoek doet, waarna ze zich te pletter schrikt, want ze wist zelf niet dat ze ooit aanleiding gegeven had om meer te denken? :)


Zulke vrouwen ken ik inderdaad wel ja. Prototype vrouw waar een man op zou vallen, en bij nader onderzoek kom je er achter dat ze er
1. Geen weet van heb dat het een man charmeert
2. Je vaak keihard voorliegt, zonder dat ze het zelf eigenlijk weet.
En die heb je bij mannen inderdaad ook ja, overigens denk ik dat er van de vrouweljike kant meer zijn. Jullie zijn bijvoorbaat al gewoon mysterieus en ondoordacht :P Sommige niet hoor
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

André

Berichtdoor André » 20 dec 2006 14:04

Bertus87 schreef:1. Geen weet van heb dat het een man charmeert
Er zijn ook vrouwen die dat wél weten.
2. Je vaak keihard voorliegt, zonder dat ze het zelf eigenlijk weet.
Klinkt onbekend, waar liegt ze over bijvoorbeeld zoal?

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 20 dec 2006 14:15

Bertus87 schreef:
Gershwin schreef:De femme fatale... is dat niet gewoon het meisje dat net niet bereikbaar voor je is, en dat zo aardig is en doet dat iedereen er verliefd op wordt, en misbruik maakt van haar charmes zonder dat ze het zelf beseft? Het meisje dat jij uiteindelijk een aanzoek doet, waarna ze zich te pletter schrikt, want ze wist zelf niet dat ze ooit aanleiding gegeven had om meer te denken? :)


Zulke vrouwen ken ik inderdaad wel ja. Prototype vrouw waar een man op zou vallen, en bij nader onderzoek kom je er achter dat ze er
1. Geen weet van heb dat het een man charmeert
2. Je vaak keihard voorliegt, zonder dat ze het zelf eigenlijk weet.
En die heb je bij mannen inderdaad ook ja, overigens denk ik dat er van de vrouweljike kant meer zijn. Jullie zijn bijvoorbaat al gewoon mysterieus en ondoordacht :P Sommige niet hoor


Het probleem is vaak dat dergelijke (mooie) vrouwen al snel dat imago opgeplakt krijgen. Sommigen zijn gewoon erg spontaan en misschien erg zeker van zichzelf door hun uiterlijk, maar het hoeft niet per definitie zo te zijn dat ze er misbruik van maken. Dat wordt door de mannen maar al te graag gebruikt als smoes merk ik, om het gebeurde maar te kunnen plaatsen.

Bertuz, punt 2; Onmogelijk. Ze liegt eerder zichzelf voor zonder dat ze het doorheeft.

Gebruikersavatar
Dreamster
Kapitein
Kapitein
Berichten: 982
Lid geworden op: 14 jun 2005 16:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 20 dec 2006 17:01

Sommige vrouwen kunnen ook de onschuld spelen hoor...

Gershwin schreef:
De femme fatale... is dat niet gewoon het meisje dat net niet bereikbaar voor je is, en dat zo aardig is en doet dat iedereen er verliefd op wordt, en misbruik maakt van haar charmes zonder dat ze het zelf beseft? Het meisje dat jij uiteindelijk een aanzoek doet, waarna ze zich te pletter schrikt, want ze wist zelf niet dat ze ooit aanleiding gegeven had om meer te denken?


Ah Gert! Ik denk serieus dat mijn 'hómbre fatale' zo iemand zou zijn ja Die bestaan toch ook? (a)


Die van mij is er zich denk heel erg van bewust...
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Tobbe
Mineur
Mineur
Berichten: 185
Lid geworden op: 23 feb 2005 09:39
Locatie: Nederland

Berichtdoor Tobbe » 20 dec 2006 17:25

Ik zie dat ik je reactie heel anders gelezen had dan je bedoelde :-).

Enfin, wat blijft staan is dat je er soms echt niets aan kunt doen als iemand verliefd op je wordt. En dat je het écht niet door hoeft te hebben.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 20 dec 2006 18:45

Bertus87 schreef:
essieee schreef:Boekenlezer...je klinkt alsof je gewoon weer verliefd bent!!!

Maar door je eerdere gebeurtenissen ben je beschadigd en bang voor een herhaling......


Ai, zeer herkenbaar feit. Door nare ervaringen, bang te zijn om aan nieuwe ervaringen te beginnen, met de angst dat het natuurlijk wel weer zo zal lopen zoals die vorige keer.

Ik herken het heel erg, natuurlijk zijn nare ervaringen naar, maar als je je door nare ervaringen laat leiden, kom je alleen nog maar naarder uit. Kortom door nieuwe leuke ervaringen op te doen leer je oude ervaringen vergeten. Niet alle relaties, zijn Archie Bunker- Relaties.

En Aragorn ;) over liefde op het eerste gezicht gesproken: Het is heel leuk, heel spannend, maar ontzettend rot mee om te gaan!

Maar het is ook niet verstandig, om het verleden te vergeten, en als een blinde op nieuwe frustraties af te gaan stevenen. Als het goed is, leer je van het leven.
Zo leer je bijvoorbeeld ook, dat je je bij bepaalde personen prettig voelt, en bij anderen totaal niet. Uit ervaring weet je dan wat je te wachten kan staan. Het lijkt mij niet onverstandig om daar rekening mee te houden.
Ik herinner mij zelfs, dat ik hierover met een man in gesprek was, en dat hij over mij opmerkte dat ik op dergelijke gevaren goed bedacht was, en daarin mezelf goed beschermde, en dat dat een goede zaak was.

Het is dus maar net, hoe je nare ervaringen een plaats geeft in je doen en laten. Op een bepaalde manier is het uitermate verstandig.
Maar een overreactie zou niet goed zijn. Met een overreactie bedoel ik: je hebt een enorme rotervaring opgedaan bij een vrouw, waardoor je je flink beschadigd voelt, en uit reactie wil je helemaal niks meer met vrouwen te maken hebben. Net alsof dan ineens alle vrouwen slecht zouden zijn. Niet erg logisch, want het is slechts één persoon die het je dan heeft aangedaan. Maar zulke overreacties constateer ik niet bij mijzelf.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 20 dec 2006 18:56

Hippieblijhoofd schreef:
Gershwin schreef:De femme fatale... is dat niet gewoon het meisje dat net niet bereikbaar voor je is, en dat zo aardig is en doet dat iedereen er verliefd op wordt, en misbruik maakt van haar charmes zonder dat ze het zelf beseft? Het meisje dat jij uiteindelijk een aanzoek doet, waarna ze zich te pletter schrikt, want ze wist zelf niet dat ze ooit aanleiding gegeven had om meer te denken? :)


Hm, ik dacht dat het een vrouw was die het juist willens en wetens deed. Die welbewust mannenharten breekt enzo :o .
Ik kan me sowieso geen enkele voorstelling maken van de vrouw die BL beschrijft.

Om even een officielere betekenis op te zoeken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Femme_fatale

Volgens de Nederlandse wiki is Tineke Huizinga inderdaad 'femme fatale':
http://nl.wikipedia.org/wiki/Femme_fatale

Volgens de officiële betekenis zal dat inderdaad zo zijn, dat ze het bewust doet. Maar ik gebruik 'femme fatale' op een eigen manier.
Ik weet eerlijk gezegd niet, in hoeverre er sprake is van bewust misbruik maken.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 20 dec 2006 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 20 dec 2006 19:08

smurfin schreef:Ah Gert! Ik denk serieus dat mijn 'hómbre fatale' zo iemand zou zijn ja :o :D Die bestaan toch ook? (a)

Hombre fatale?? :? Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen. Volgens het woordenboek is een 'hombre' een bepaald spel, wat ik niet ken.

Ik heb wel de optie genoemd: homme fatal.
De fatale man dus.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 20 dec 2006 19:13


Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 20 dec 2006 19:17

Tobbe schreef:Ik zie dat ik je reactie heel anders gelezen had dan je bedoelde :-).

Enfin, wat blijft staan is dat je er soms echt niets aan kunt doen als iemand verliefd op je wordt. En dat je het écht niet door hoeft te hebben.

Dat lijkt mij zelfs regel, dat je niets aan 'tomber amoureux' kan doen. Helemaal niet als die ander verliefd op je wordt. Het gaat immers puur om wat chemie, waar je geen controle over hebt.

Al is het niet onmogelijk om aan eigen verliefdheidsgevoelens paal en perk te stellen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 21 dec 2006 12:00

Hmm....mijn bijnaam is Femme Fatale...maar dan meer om mijn voornaam, dan om dat ik het ben geloof ik :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
smurfin
Mineur
Mineur
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 okt 2004 11:27
Locatie: amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor smurfin » 21 dec 2006 14:13

Smurffie schreef:Does You Mother Know

8)


8) take it easy! 8)

en mijn moeder weet nix!

@boekenlezer: ja ja ja, ik bedoel homme. frans is niet mijn taal :shock:
en puur om wat chemie? dat denk ik niet altijd;/
maar blijft wel staan dat je er niet echt wat aan kan doen nee, als iemand anders verliefd op je wordt. en dat je het soms pas na een héle tijd door hebt. en dat je vervolgens denkt: he, ik moet me maar een beetje anders gaan gedragen, misschien gaat het dan over bij die ander(a) *fout is*
en sommige mensen kunnen wél grenzen stellen aan verliefdheidgevoel, of tenminste, een béetje. anderen kunnen het echt niet!

@MissF: bekén maar meisje 8)
het leven is geen appeltaart


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten