De CU in de regering !/?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Klaas
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 sep 2002 08:50

De CU in de regering !/?

Berichtdoor Klaas » 18 dec 2006 22:33

Het lijkt er dan toch echt van te komen: de CU in de regering.
Wat vinden we daar van?
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 18 dec 2006 22:35

Ik ben blij dat dit gebeurt in een centrum-linkse combinatie. van dat geflirt vroeger met de vvd en het conservatisme van Burke moet ik niets hebben.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Gebruikersavatar
Othello
Kapitein
Kapitein
Berichten: 880
Lid geworden op: 15 feb 2006 23:05

Berichtdoor Othello » 18 dec 2006 22:43

Voor mij als SGP'er is dit de best mogelijke coalitie van dit moment... 8)

Zonder dollen: ik wens ze wijsheid en zegen toe. Ik hoop dat ze christelijk Nederland op ethisch gebied niet zullen beschamen, waarbij ik mij er terdege van bewust ben dat ze weinig zullen kunnen bereiken. Maar beter weinig dan niets.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 dec 2006 22:47

leclerc schreef:Ik ben blij dat dit gebeurt in een centrum-linkse combinatie. van dat geflirt vroeger met de vvd en het conservatisme van Burke moet ik niets hebben.

Just my thoughts.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 dec 2006 22:57

Aragorn schreef:
leclerc schreef:Ik ben blij dat dit gebeurt in een centrum-linkse combinatie. van dat geflirt vroeger met de vvd en het conservatisme van Burke moet ik niets hebben.

Just my thoughts.


And just my thoughts

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 18 dec 2006 23:34

helemaal mee eens.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 dec 2006 23:36

Ik ben benieuwd, hoewel ik er voor blijf opteren dat ook GroenLinks erbij zou komen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 18 dec 2006 23:39

ik vind het verheugend. ik heb niet voor niets op ze gestemd natuurlijk
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Berichtdoor Jo'tje » 18 dec 2006 23:52

Ben ook heel benieuwd. Het zou mooi zijn. En ik hoop inderdaad dat ze een goed signaal naar de samenleving kunnen geven. Het zullen flinke gesprekken worden, maar we'll see. Goed gebedspunt voorlopig!
pobody's nerfect

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 19 dec 2006 00:18

Goed dat je het erbij zegt, Jo'tje :) zou zoiets bijna vergeten...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 19 dec 2006 08:57

Optimatus schreef:Ik ben benieuwd, hoewel ik er voor blijf opteren dat ook GroenLinks erbij zou komen.


Dat lijkt mij helemaal niets. Twee uitgesproken linkse partijen in de coalitie is al erg genoeg.

I.t.t. anderen hier, ben ik een conservatieve liberaal. Ik hoop dan ook dat de sociaal-liberaal Rutte weer heel snel zijn biezen pakt, als leider van de VVD. Hans van Baalen, dat is mijn man.

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 19 dec 2006 09:09

Laten we de VVD partij politiek er maar even buiten laten in dit topic. Dit gaat over de CU in de regering.

Een ander punt in je opmerking is wel interesant. Je geeft aan dat 2 uitgesproken linkse partijen mee doen. Natuurlijk is de CU soms links, maar op andere gebieden toch echt weer rechts. Dus ik denk niet dat we kunnen stellen dat het hier gaat om 2 linkse partijen.

Wat ik me overigens afvraag, wie zal de CU naar voren schuiven als ministers en staatssecretaris? Het zal wel ongeveer de verdeling zijn als met D66 in het voor vorige kabinet. Dus 2 ministers 1 staatsecretaris. Zou Rouvoet wel uit de kamer gaan? Ik denk namelijk dat ze daar ook wel goede sprekers en een leider moeten houden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 19 dec 2006 09:42

kweenie. Jammer dat Van Middelkoop er niet meer bij zit. (nou ja, in de eerste kamer dan) Van Middelkoop lijkt me uitermate geschikt. Tineke Huizinga komt misschien ook wel in aanmerking voor een functie, hoewel ik denk dat de CU geschiktere mensen heeft. Dhr. Slob bijvoorbeeld.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 dec 2006 09:43

Sabra schreef:
Optimatus schreef:Ik ben benieuwd, hoewel ik er voor blijf opteren dat ook GroenLinks erbij zou komen.


Dat lijkt mij helemaal niets. Twee uitgesproken linkse partijen in de coalitie is al erg genoeg.

I.t.t. anderen hier, ben ik een conservatieve liberaal. Ik hoop dan ook dat de sociaal-liberaal Rutte weer heel snel zijn biezen pakt, als leider van de VVD. Hans van Baalen, dat is mijn man.


Is het account Sabra gehackt door Glimmerveen en co.?

Ik vind het een goed idee om GroenLinks wel bij deze formatie te betrekken. In de eerste plaats creëer je wat meer draagvlak in de Kamers en verder zadel je de PvdA met een tweede linkse partij op, zodat deze partij niet alleen tegenover een christelijke meerderheid zit, maar in een evenwichtssituatie. Verder zou ik het uiterst aantrekkelijk vinden als het CDA (mede mijn partij) geconfronteerd wordt met een christelijk-sociale meerderheid, die onder de leden van onze partij ook in meerderheid gewenst wordt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 19 dec 2006 09:53

Jo'tje schreef: Goed gebedspunt voorlopig!


Tussen alle reacties door vind ik dit wel de mooiste!

Gaan we Rouvoet en z'n 'onderhandelingen' meenemen in ons gebed? God doet wonderen en ik bid en hoop van harte dat Rouvoet en zijn partij daarvoor gebruikt gaan worden!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten