Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 09 mei 2007 21:11

zahra schreef:
Ik schrok er echt van, de media geeft echt een eenzijdig beeld af


Eenzijdig beeld van wat?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mei 2007 21:18

Sabra schreef:Een ieder die van mening is dat dergelijke veranderingen zonder bloedvergieten kunnen, vind ik naïef. Na het vertrek van Saddam is een machtsvacuüm ontstaan, omdat hij alle macht had. Dan is het niet meer dan logisch dat partijen om die macht gaan strijden.

Dat het logisch is maakt het optreden van de VS eigenlijk alleen maar meer laakbaar. Tenminste, zolang ze beweren een onderdrukt volk van een dictator te willen bevrijden, wat natuurlijk quatsch is.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 mei 2007 21:22

Alles goed en wel, maar dit is het topic over islamisering van Nederland. Palestina en dode dictators zijn niet van toepassing.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2007 15:20

Caligula schreef:
Aragorn schreef:Dit topic is ondertussen overigens wel enorm aan het verwateren. Mag ik Machiavelli, Caligula en gelijkgezinden vragen wat ze nu eigenlijk precies willen zeggen behalve datgene wat we allemaal al weten, namelijk dat er moslims zijn die aanslagen plegen?


Het plegen van aanslagen zie ik meer als een dreiging van de islamisering van de samenleving. Veel islamieten schrikken er niet voor terug en/of verheerlijken het gebruiken van geweld. Gelukkig is dat in Nederland nog niet op schrikbarende wijze tot uiting gekomen.

Op dit moment zijn we nog in staat om verdere radicalisering van moslimjongeren te voorkomen, deze mogelijkheden moeten we met beide handen aanpakken, voordat zij zich overgeven aan het gebruik maken van geweld, gestoeld op religieuze argumenten.

Het belangrijkste is om deze jongeren perspectief op een toekomst te bieden, dus het creeëren van werk en voldoende studiemogelijkheden.

Dat is een standpunt waar ik mij best in kan vinden. :)

Alhoewel ik niet denk dat er in een geïslamiseerde samenleving (wat dat ook moge inhouden) sneller aanslagen gepleegd zullen worden. Misschien juist wel minder snel.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 26 mei 2007 16:50

Wat vind je van de uitspraken van de leider van Mili Gorus?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 mei 2007 18:45

Dom.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mei 2007 22:23

Inderdaad.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 27 mei 2007 16:07

Enkel maar dom? Je kent er geen enkele betekenis aan toe, behalve dat je ze dom vindt? Ik vind dat een nogal gevaarlijke vorm van naieviteit.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 mei 2007 16:42

Absurd ware wellicht een terechte term.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 27 mei 2007 20:11

Ik neem aan dat je ook een mening hebt over de invloed die deze uitspraken al dan niet hebben op de achterban van deze heer. Kun je hier je licht over laten schijnen?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 mei 2007 23:12

Als een dergelijk heerschap dergelijke uitspraken gaat doen, lijkt het mij zinvol om diens organisatie en achterban te volgen met de daarvoor geijkte middelen.

Wellicht een wat plastisch antwoord, maar wel mijn mening.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 123 gasten