dans, choreografie en de bijbel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8821
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 04 mei 2007 13:37

Eerlijk gezegd heb ik helemaal niets met de combinatie dans, choreografie en de Bijbel. :?
Maar dans en choreografie zeggen me sowieso al niet zoveel. Niet mijn ding.
Het zal wel een gereformeerd trekje van me zijn. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 04 mei 2007 13:44

In m'n oude kerk (inmiddels verhuisd) kwam er wel eens een mevrouw die de zondagsschool kids wat Joods dansen kwam leren. Erg leuk om te zien!

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 04 mei 2007 14:49

Er is denk ook weinig mis mee. In de Bijbel werd er volop gedanst.
Auf Wiedersehen!

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Berichtdoor Galateia » 04 mei 2007 14:55

T. Lindeman schreef:Er is denk ook weinig mis mee. In de Bijbel werd er volop gedanst.


Precies.

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 04 mei 2007 15:36

scape schreef:produceer een lichaam zonder beeldenstorm


Mooi! volgens mij snap ik hem nu pas.
Auf Wiedersehen!

mini
Sergeant
Sergeant
Berichten: 282
Lid geworden op: 08 nov 2002 14:22

Berichtdoor mini » 05 mei 2007 12:06

Grappig, ik hoorde van de week dat Mirjam al heel oud was toen ze danste (jaar of 80).
Met kerst heb ik een keer een uitvoering gezien van een lied (waarvan ik de titel ben vergeten) in de kerk. Er was duidelijk veel op geoefend, het voegde ook iets toe. Dat is wel een leuk punt. Het kan er mooi uitzien, maar als je werkelijk een emotie toevoegd heeft het wel een (grote) meerwaarde.
Als je dat doel voor ogen hebt ben ik wel benieuwd, ik kan me er namelijk nog steeds niet al te veel bij voorstellen.

Gebruikersavatar
scape
Kapitein
Kapitein
Berichten: 808
Lid geworden op: 28 jul 2004 21:34
Locatie: A'dam
Contacteer:

Berichtdoor scape » 05 mei 2007 12:46

Ik kwam vanochtend nog iets moois tegen. Het was de openingscene van Hable con Ella (talk to her).

In de reformatorische kring hebben we wel een traditie met Barok (mn Bach). Zou dit een aanknopingspunt zijn? En dan niet meteen voor de gemeente, maar andersom. Choreografie voor het theater / film vanuit reformatorisch gedachtengoed?

w.b. de choreaografie: gedaan door pina bausch.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 mei 2007 15:37

Dat is een gave scène ja, ik dacht er pas nog aan maar wist niet meer waar ik hem gezien had. :)

Gebruikersavatar
scape
Kapitein
Kapitein
Berichten: 808
Lid geworden op: 28 jul 2004 21:34
Locatie: A'dam
Contacteer:

Berichtdoor scape » 06 mei 2007 11:06

Aragorn schreef:Dat is een gave scène ja, ik dacht er pas nog aan maar wist niet meer waar ik hem gezien had. :)


Dat is ook wel bijzonder aan de film. Er zitten scenes in die op zichzelf staan. Denk ook aan dat lied over die duif tijdens het feest in de tuin. eigenlijk is dat ook gewoon een videoclip.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 07 mei 2007 10:36

toch ook een film van Almovodar?? Heb laatst Volver gezien, prachtfilm, maar meer 'back to earth', zonder dans ed. Maar je ziet wel dat die regisseur 'beeldend' denkt, o.a. ook in de manier waarop hij het allermooiste in penelope cruz boven weet te halen en op het het doek te zetten... =D>

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2007 10:45

Volver wil ik ook nog zien ja. :) Ik heb op de een of andere manier de indruk dat er uit Spanje significant meer goede (arthouse) films komen dan uit andere landen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten