games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: games

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2015 13:53

Klopt. Real life owns virtual life ;)

En ja, ik zou even wachten tot er een leuke aanbieding is voor PoE. Als je Baldur's Gate erg leuk vond ga je hier ook van genieten want het is duidelijk daarop geïnspireerd. Geen D&D-regels en monsters / attributen enz maar verder heeft het er weer van weg. Een ijzersterk verhaal, veel roleplayen enz. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: games

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 okt 2015 11:51

Ik heb deze week Crusader Kings II maar weer eens gespeeld. Tijdje niet gedaan, maar het is meteen weer leuk.

Eerder in dit topic heb ik al verteld dat ik keizer ben van Spanje. Dat ben ik nu nog steeds, ben alleen nu 2 generaties verder. De grootvader van mijn huidige karakter lag in coma en gaf op een gegeven moment de pijp aan Maarten. Zijn zoon nam redelijk probleemloos de keizerstitel over. In het begin deed de paus moeilijk, volgens mij heeft de paus het niet zo op keizers. :mrgreen: Maar even vleien en vergeving vragen aan de paus en je bent weer dikke vrienden.

Ik had de pech dat de vader van mijn huidige karakter vrij laat kinderen kreeg en daarna vrij jong overleed, waardoor ik nu met een 8 jarige jongen als keizer zit. Dit keer doet de paus niet moeilijk, maar veel koning-vazallen zien mij niet zo zitten. Er is nog geen opstand, maar ik moet alle zeilen bijzetten om niet alle koninkrijken kwijt te raken. De koning van Frankrijk is ook mijn vazal. Hij heeft alleen het noorden van Frankrijk, en de titel rouleert voortdurend tussen verschillende mensen. Dat is op zich voordelig voor mij. Ik moet wel oppassen dat Frankrijk niet te sterk wordt, bijvoorbeeld door verovering van Zuid Frankrijk. De koning van Aquitanië (zuid Frankrijk) is vrij sterk, maar niet mijn vazal. Ik probeer een aantal gebiedjes op hem te pakken door handig te trouwen, zonder heel veel succes.

Eerst nu maar eens de rust bewaren en zorgen dat de keizer volwassen wordt. :)

Maar o, wat is dit een leuk spel. Ik zit meteen weer helemaal in het verhaal.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2015 14:53

Tante Pollewop schreef:Ik heb deze week Crusader Kings II maar weer eens gespeeld. Tijdje niet gedaan, maar het is meteen weer leuk.

Eerder in dit topic heb ik al verteld dat ik keizer ben van Spanje. Dat ben ik nu nog steeds, ben alleen nu 2 generaties verder. De grootvader van mijn huidige karakter lag in coma en gaf op een gegeven moment de pijp aan Maarten. Zijn zoon nam redelijk probleemloos de keizerstitel over. In het begin deed de paus moeilijk, volgens mij heeft de paus het niet zo op keizers. :mrgreen: Maar even vleien en vergeving vragen aan de paus en je bent weer dikke vrienden.

Ik had de pech dat de vader van mijn huidige karakter vrij laat kinderen kreeg en daarna vrij jong overleed, waardoor ik nu met een 8 jarige jongen als keizer zit. Dit keer doet de paus niet moeilijk, maar veel koning-vazallen zien mij niet zo zitten. Er is nog geen opstand, maar ik moet alle zeilen bijzetten om niet alle koninkrijken kwijt te raken. De koning van Frankrijk is ook mijn vazal. Hij heeft alleen het noorden van Frankrijk, en de titel rouleert voortdurend tussen verschillende mensen. Dat is op zich voordelig voor mij. Ik moet wel oppassen dat Frankrijk niet te sterk wordt, bijvoorbeeld door verovering van Zuid Frankrijk. De koning van Aquitanië (zuid Frankrijk) is vrij sterk, maar niet mijn vazal. Ik probeer een aantal gebiedjes op hem te pakken door handig te trouwen, zonder heel veel succes.

Eerst nu maar eens de rust bewaren en zorgen dat de keizer volwassen wordt. :)

Maar o, wat is dit een leuk spel. Ik zit meteen weer helemaal in het verhaal.


O ja, de manier waarop 'vanzelf' verhalen ontstaan, is fantastisch en inderdaad een keertje 'pech' dat je personage te jong overlijdt of alleen maar dochters verwekt en je zit echt met een probleem.

Heb je het al eens geprobeerd om bezit te nemen van de Curia? Lekker veel familieleden tot kardinaal maken zodat uiteindelijk iemand uit jouw dynastie paus wordt. Dan kun je echt leuke dingen gaan doen? Al kruistochten gehad? Daaraan meedoen is erg leuk, omdat je als menselijke speler vaak veel sterker bent dan de AI en dus de meeste 'punten' scoort en uiteindelijke alle veroverde gebieden krijgt toegewezen. Vaak een enorme uitbreiding van je rijk, maar wel op een lastige plek (vaak) en met allerlei problemen met religie en invasies.

Ikzelf speel nog steeds XCOM Long War en zit ondertussen eindelijk in de 'end-game' (beste wapens, beste pantser, etc) maar jongen, jongen, wat de aliens nu tegen me aangooien is soms echt ongelooflijk. Wel leuk!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: games

Berichtdoor Tante Pollewop » 01 okt 2015 19:32

Nee, de curie en kruistochten is voor mij nog onontgonnen gebied. Dus dat levert nog veel speelplezier op. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 01 okt 2015 19:49

Tante Pollewop schreef:Nee, de curie en kruistochten is voor mij nog onontgonnen gebied. Dus dat levert nog veel speelplezier op. :mrgreen:


Dat eerste is lastiger dan het lijkt, hoewel je met veel geld een eind komt en met een keizerrijk moet dat wel lukken.

Op kruistocht gaan is sowieso altijd aan te raden omdat je er enorme bonussen voor krijgt onder de katholieken. Het is wel even zoeken waar de knop ervoor precies zit, want meestal zoek je eerst in de menu's rond de paus, maar het zit ergens anders.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 03 okt 2015 22:22

Ondertussen timmeren de makers van Factorio ook nog steeds aan de weg. Ik probeer nu een multiplayerspelletje op te zetten met mijn vrouw, altijd leuk.

Voor wie het niet kent, Factorio is een survival spel a la Minecraft, maar dan met automatisering. Je begint met hout hakken en kolen delven, maar al gauw bouw je machines die dat voor je doen. Erts smelten, platen verwerken, dingen bouwen, alles gaat op een gegeven moment met machines en het uitdagende is de 'logistiek' goed te krijgen en alles efficiënt te laten verlopen. Je terrein is al gauw een kluwen lopende banden die grondstoffen en goederen van de ene plek naar de andere proberen te brengen.

Omdat het technisch gezien nog early access is, is het nog spotgoedkoop. Normaal gesproken ben ik voorzichtig met Early Access spellen, maar Factorio kan ik van harte aanraden!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: games

Berichtdoor Sabra » 19 nov 2015 22:36

World of Tanks Blitz.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: games

Berichtdoor Katlheen » 20 nov 2015 12:04

World of Warships :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 20 nov 2015 21:53

Fallout 4 terwijl ik wacht op Just Cause 3
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 21 nov 2015 01:12

Fifa 13,14 en 15 respectievelijk op de Wii-u, de Ps3 (heb 'm weer) en de 3DS. Voetbalgames tegen elkaar doen je hart in je keel kloppen, echt letterlijk en figuurlijk kicken! :mrgreen:

Yoshi

Re: games

Berichtdoor Yoshi » 22 nov 2015 13:31

Star Wars Battlefront 1 en 2 meer dan 10 jaar geleden vond ik geweldig.
Nu heeft EA deze maand ook een Battlefront game gemaakt en ik twijfel erg om hem te kopen of niet.

Het schijnt een erg leuke game te zijn maar ook een die gewoon helemaal uitgekleed is zodat je later tegen betalen DLC kan toevoegen. Zo ontzettend spijtig, als het nou een volledige game was net zoals vroeger dan had ik hem al wel gekocht.

Wat is jullie mening over deze praktijken die EA nu toepast op deze game?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 22 nov 2015 14:29

Yoshi schreef:Star Wars Battlefront 1 en 2 meer dan 10 jaar geleden vond ik geweldig.
Nu heeft EA deze maand ook een Battlefront game gemaakt en ik twijfel erg om hem te kopen of niet.

Het schijnt een erg leuke game te zijn maar ook een die gewoon helemaal uitgekleed is zodat je later tegen betalen DLC kan toevoegen. Zo ontzettend spijtig, als het nou een volledige game was net zoals vroeger dan had ik hem al wel gekocht.

Wat is jullie mening over deze praktijken die EA nu toepast op deze game?


Het is natuurlijk nooit leuk als je als financiële melkkoe wordt gebruikt. Soms is het DLC, meestal zijn het "microtransacties" die de schuldigen zijn. DLC kan op zich wel, als het originele spel maar 'volledig' is en de DLC echt wat extra's toevoegd.

Ik heb echt een gloeiende hekel aan microtransacties en 'Free to Play' spelletjes waar je honderden euro's aan moet uitgeven om het speelbaar te maken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 22 nov 2015 16:24

Factorio blijft een geweldig spel dat eindeloos 'schaalbaar' en 'zelfremmend' is. Als je de einddoelstelling weet te halen, bouw je gewoon een grotere fabriek met alle nieuwe logistieke uitdagingen van dien. Je hebt altijd meer halffabrikaten nodig en als je de productie opschroeft, heb je weer meer grondstoffen nodig, wat meer treinen, stations, hoogovens, etc, betekent. Maar ja, om die hoogovens te bouwen, heb je meer halffabrikaten nodig.

Mijn eerste fabrieken werkten met 16 ovens per grondstof. Tegenwoordig is 128 per grondstof eigenlijk niet genoeg :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 25 nov 2015 12:29

Als je van puzzels/programmeren houdt, is Human Resource Machine erg leuk. Je krijgt puzzeltjes voorgeschoteld en moet de juiste oplossing programmeren, bijvoorbeeld: pak 2 getallen, bepaal welke het grootst is en voer die uit. De visuele stijl is erg grappig en de puzzels worden in rap tempo behoorlijk moeilijk.

http://store.steampowered.com/app/375820/

Het enige nadeel is dat het geluid nogal irritant is. De muziek kun je uitzetten, maar de geluidseffecten niet, voor zover ik weet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: games

Berichtdoor Chaya » 25 nov 2015 14:10

Ik moet een game kopen voor een jonge man met een PS4.
Nu ben ik op zoek geweest, maar ze zijn allemaal nogal gewelddadig of ....vaag en soms heel duur.
De voetbalversie heeft hij al weet ik, (FIFA) heeft iemand een tip voor me waar ik nog meer naar kan kijken?
De beschrijvingen zijn vaak zo summier.
En ben je met een goedkoper spel sneller uitgespeeld of hoeft dat zo niet te zijn?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten