games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 13 okt 2012 21:48

mohamed schreef:Als je houdt van RPG's schijnt het een must have, maar dat doe ik niet en dus is het ook niet mijn ding.

Faramir schreef:Ik hou er wel van. Aan de andere kant is de Wii aan het einde van zijn levensduur en uiteindelijk zal er vast wel een Wii U in huis komen.

Hier ook, maar de oude consoles zijn me ook nog steeds lief, behalve de 8- en 16 bit Nintendo speel ik nog met al mijn consoles van tijd tot tijd. Zo ontdekte ik pas vorig jaar the Twin Snakes voor de Gamecube een ruwe diamant die ik tot de besten, zo niet de allerbeste van de console reken.
Faramir schreef:Komt bij dat ik heb vernomen dat maandag een uitbreiding voor Lord of the Rings online uitkomt. Een spel wat ik jaren heb gespeeld en waar ik een lifetime abbo op heb. Nu maar hopen dat er maandag ook gelijk een mac client uitkomt en dan heb ik wel weer genoeg te doen. :D

Dat klinkt als geschikte materie voor de koude wintermaanden!

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 15 okt 2012 09:41

Het volgende bericht van een paar dagen geleden las ik net hier op IGN Benelux:
Afbeelding
Tot nu toe weten we in ieder geval zeker dat de twee 3DS'en naar Europa komen. Het nieuws werd bekendgemaakt door Nintendo tijdens de Nintendo Direct-aflevering. De Pikachu-editie komt gewoon los, terwijl de witte variant de game Mario Kart 7 bevat.

Deze laatste ligt vanaf 16 november in de winkel, terwijl op de Pikachu-editie, die een gelimiteerde opgave heeft, nog iets langer gewacht moet worden. Amerikanen balen erg van dit nieuws, want er is geen release bekendgemaakt in hun land. Sowieso kunnen ze de witte op hun buik schrijven, zo heeft Reggie Fils-Aime, baas van Nintendo, tegen onze Amerikaanse IGN-collega’s gezegd.

Na het lezen hiervan zei mijn gevoel:

Ik wil de witte!

Iets anders realiseerde ik me echter ook. Nintendo heeft bewust de eerste de 3DS XL reeks in vrij saaie kleuren uitgegeven waardoor de kopers van het eerste uur nu de veel mooiere witte ook willen en misschien zelfs wel kopen ook! Het is een feit dat het loont om te wachten als je zaken doet met Nintendo. Waarom trap ik er dan toch elke keer weer in en koop alles bij de release? Ja, de bundel met Mario Kart is aanlokkelijk, doch een jaar te laat, want elke core gamer heeft Mario Kart 7 al.

Faramir

Re: games

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 09:52

Het vervelende is ook nog eens dat Mario Kart 7 niet op cartridge meegeleverd wordt maar als een stukje software wat voorgeïnstalleerd is. Vond ik mijn pakket toch beter. Dat was ruime tijd voor de 3DS XL. Een witte 3DS met Super Mario 3D Land (toch een titel die vroeg of laat iedereen koopt en nooit in de aanbieding is) voor 190 euro. En dat was inclusief oplader en dok.

Ik ben een groot liefhebber van Nintendo maar wat ik wel flauw vind is dat veruit de meeste door Nintendo gemaakte games nooit eens in de opruiming komen.

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 15 okt 2012 10:26

Faramir schreef:Het vervelende is ook nog eens dat Mario Kart 7 niet op cartridge meegeleverd wordt maar als een stukje software wat voorgeïnstalleerd is.

Dat is balen zeg. Zou je dat ook merken in de prijs? En belangrijker nog: de software kunnen verwijderen als je hem al op cartridge hebt?
Faramir schreef:Vond ik mijn pakket toch beter. Dat was ruime tijd voor de 3DS XL. Een witte 3DS met Super Mario 3D Land (toch een titel die vroeg of laat iedereen koopt en nooit in de aanbieding is) voor 190 euro. En dat was inclusief oplader en dok.

Een heel mooi pakket inderdaad wat ik als early adapter van een peperdure zwarte 3DS aan mijn neus voorbij heb laten gaan (Mario 3D land uiteraard gekocht). Ik heb recent de 3DS XL gekocht en ik moet eerlijk zeggen: ik zou absoluut niet terug willen. Het grotere scherm maakt de spellen rustiger voor de ogen en het formaat maakt alles ook veel beter speelbaar. Als ik jou een advies mag geven: probeer de 3DS XL. Toen ik mijn zwarte 3DS nog had heb ik de demo van Metal Gear Solid 3D gedownload en kon konijnen niet onderscheiden van bewakers, maar nu ik mijn 3DS XL heb lukt dat wel. Sterker nog: ik heb de game 2e hands gekocht voor een prikkie en speel hem nu met veel plezier.
Faramir schreef:Ik ben een groot liefhebber van Nintendo maar wat ik wel flauw vind is dat veruit de meeste door Nintendo gemaakte games nooit eens in de opruiming komen.

Klopt en dat zijn nou net de titels die je als trouwe fan blind koopt omdat ze zo steengoed zijn. Nintendo heeft mij al heel wat centen afhandig gemaakt, als ik dat allemaal bij elkaar optel kun je een kleine personen auto aanschaffen denk ik.

Faramir

Re: games

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 13:38

Ja, die 3DS XL klinkt wel aantrekkelijk. Vooral omdat als straks Professor Layton en Animal Crossing uitkomen ik mijn 3DS waarschijnlijk gewoon helemaal kwijt ben.

Wijnen
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2012 18:38

Re: games

Berichtdoor Wijnen » 17 okt 2012 18:59

Ik speelde World of Warcraft, maar ben nu overgegaan op Call of Duty: Modern Warfare 2 en Halo 3 op Xbox 360, verder speel ik graag Forza 4 en de Stronghold series. Age of Empires II is ook een van mijn favorieten.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 17 okt 2012 19:18

Modern warfare op Xbox is nauwelijks meer te spelen door alle cheaters en hacks. Tenminste, dat is mijn ervaring.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 21 okt 2004 13:06
Contacteer:

Re: games

Berichtdoor Rijnmond » 18 okt 2012 07:05

Ben ik de enige die nog elk klein verschil en detail van Skyrim in zo veel mogelijk verhaallijnen en karakters probeer te ontdekken?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2012 09:20

Rijnmond schreef:Ben ik de enige die nog elk klein verschil en detail van Skyrim in zo veel mogelijk verhaallijnen en karakters probeer te ontdekken?


Ik ben gestopt met Skyrim toen ik draken met 1 pijl dood kreeg. Ik had misschien de moeilijkheidsgraad wat kunnen opschroeven, maar èèh...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 21 okt 2004 13:06
Contacteer:

Re: games

Berichtdoor Rijnmond » 18 okt 2012 09:23

De draken ben ik sowieso zat... Waar laat ik al die scales en bones? Heb wel dat, bij elke keuze die ik maak, ik met een andere savegame een andere keuze wil proberen :D

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2012 09:28

Rijnmond schreef:De draken ben ik sowieso zat... Waar laat ik al die scales en bones? Heb wel dat, bij elke keuze die ik maak, ik met een andere savegame een andere keuze wil proberen :D


Ik speelde het op Xbox. Als ik het op PC had gespeeld hadden de mods het misschien langer interessant gehouden.

Wel grappig trouwens: een draak besluipen en doodschieten met pijl en boog. Met een beetje geluk stijgt hij dan nog wel op - hij weet blijkbaar nog niet dat hij dood is - en dan stort ie na een paar seconden op komische wijze weer neer :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 21 okt 2004 13:06
Contacteer:

Re: games

Berichtdoor Rijnmond » 18 okt 2012 09:40

Ow, dat heb ik nog niet geprobeerd (klinkt grappig). Meestal schreeuw ik ze uit de lucht en plant mijn Mace of Molag Bal tussen hun ogen :-oo Is alleen niet aan te raden in first person, hij neemt bijna helft van je scherm in beslag ;)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 18 okt 2012 13:26

Ah, met mijn nieuwe PC is het echt aangenaam gamen: texture details: hoog, schaduwen: hoog, particle effects: hoog, alles: HOOG en dan nog supersoepel draaien... wat een genot!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Wijnen
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2012 18:38

Re: games

Berichtdoor Wijnen » 18 okt 2012 19:49

Klopt. Als je de rankings bij MW2 checkt, zie je dat minstens de eerste 50 sowieso hackers zijn. Wat ik irritant vind bij Skyrim zijn de constante laadschermen (ben ik niet de enige in hoor :p)

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 18 okt 2012 20:11

Faramir schreef:Ja, die 3DS XL klinkt wel aantrekkelijk. Vooral omdat als straks Professor Layton en Animal Crossing uitkomen ik mijn 3DS waarschijnlijk gewoon helemaal kwijt ben.

Aangezien de 3DS sowieso al de eerste handheld is die mij echt kan bekoren i.t.t. tot zijn voorganger de DS, leek een upgrade naar een groter formaat met betere batterij mij zeer de moeite zeer waard. Door het grotere formaat zie ik de details veel beter en ook kan ik gewoon doorspelen zonder last van mijn vingers te krijgen. Kortom, een absolute aanrader!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten