games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 29 aug 2011 14:42

Woohoo! Weer een eigen Spacechem Creatie. Langzaam, lelijk en nodeloos ingewikkeld, maar het werkt! En eigenlijk nog best snel uitgedacht, dat dan weer wel.

Klik
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 31 aug 2011 21:07

Ik kom er net achter dat een oud-collega en goede vriend van mij World of Tanks heeft vertaald naar het Nederlands. Leuk en ongetwijfeld een sfeervolle en kwalitatief hoogstaande vertaling. Zijn er mensen die in het Nederlands speler onder de WoT-spelers hier?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
smArtjan
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:27
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: games

Berichtdoor smArtjan » 31 aug 2011 22:36

Mortlach schreef:Ik kom er net achter dat een oud-collega en goede vriend van mij World of Tanks heeft vertaald naar het Nederlands. Leuk en ongetwijfeld een sfeervolle en kwalitatief hoogstaande vertaling. Zijn er mensen die in het Nederlands speler onder de WoT-spelers hier?

Ik ben niet zo van game-vertalingen. Vaak gaat een stuk humor of echtheid verloren, zodat ik vaak bij het Engels blijf haken. Bij WoT speelt dit veel minder omdat het een game zonder enige humor is, de opmerkingen van spelers buiten beschouwing latend :lol:
Ik zal hem binnenkort eens ff installeren en checken.

Ik begin nu bij de hogere tiers aan te belanden (tier 7+) en dan is de lol er snel af met een zwak kolere-tankje waar je vele uren mee moet gamen om hogerop te komen. Dat is de reden dat ik in de beta ook bij tier 5 en 6 bleef hangen :P
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 01 sep 2011 09:33

smArtjan schreef:Ik ben niet zo van game-vertalingen. Vaak gaat een stuk humor of echtheid verloren, zodat ik vaak bij het Engels blijf haken.


Tja... Het kan zijn dat ik verwend ben met de hoge kwaliteit vertalingen die ik nu en mijn vorige werkgever afleveren (of proberen in ieder geval). Je moest eens weten hoeveel humor en echtheid ik dagelijks in mijn spelvertalingen (casual games) EXTRA stop, waar de brontekst een bedroevende, dorre bende is. Maar ook op de console games waaraan ik gewerkt heb, ben ik trots.

Verder lijkt het er soms op dat iedereen wel in het Engels speelt, zelfs als ze de taal niet goed genoeg beheersen om alle humor te vatten. Plant eens een flinke lap engels op dit forum en zie hoe snel mensen om vertalingen vragen. :-)

Bij WoT speelt dit veel minder omdat het een game zonder enige humor is, de opmerkingen van spelers buiten beschouwing latend :lol:
Ik zal hem binnenkort eens ff installeren en checken.


Ik ben benieuwd wat je ervan vindt.

Ik begin nu bij de hogere tiers aan te belanden (tier 7+) en dan is de lol er snel af met een zwak kolere-tankje waar je vele uren mee moet gamen om hogerop te komen. Dat is de reden dat ik in de beta ook bij tier 5 en 6 bleef hangen :P

[/quote]

Kijk, daarom speel ik het zelf niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 02 sep 2011 16:03

Mortlach schreef:Verder lijkt het er soms op dat iedereen wel in het Engels speelt, zelfs als ze de taal niet goed genoeg beheersen om alle humor te vatten. Plant eens een flinke lap engels op dit forum en zie hoe snel mensen om vertalingen vragen. :-)

Daar hoor ik dus niet bij, want ik lees nagenoeg net zo gemakkelijk Engels als Nederlands.

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 02 sep 2011 16:05

Spons schreef:straks maar eens Red Steel 2 uitproberen , voor 15 euro kan je dat niet laten liggen met motionplus erbij :)

Niet veel aan denk ik? Die motion plus komt nog wel van pas zodra Skywards Sword verschijnt dit najaar! 8)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 03 sep 2011 00:24

mohamed schreef:Daar hoor ik dus niet bij, want ik lees nagenoeg net zo gemakkelijk Engels als Nederlands.


Gelukkig. Het is een fijne vaardigheid om te hebben, maar ik vermoed ook een redelijk zeldzame. Hoeveel mensen zijn er niet die misschien wel kunnen volgen wat er wordt gezegd/geschreven, maar nauwelijks meer dan dat; voor wie alle nuance verloren gaat; die een spel met een handleiding op internet moeten spelen of van vrienden moeten horen hoe iets moet omdat ze de instructies niet begrijpen?

En hoeveel daarvan zijn ook nog eens te eigenwijs om de taaloptie Nederlands te kiezen?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 03 sep 2011 13:08

mohamed schreef:Daar hoor ik dus niet bij, want ik lees nagenoeg net zo gemakkelijk Engels als Nederlands.

Mortlach schreef:Gelukkig. Het is een fijne vaardigheid om te hebben, maar ik vermoed ook een redelijk zeldzame.

Zeker is het een hele fijne vaardigheid, want er is in het Engels een bron van info voorhanden waar je het in het Nederlands vaak moet doen met karige veelal vertaalde artikelen.
Hoeveel mensen zijn er niet die misschien wel kunnen volgen wat er wordt gezegd/geschreven, maar nauwelijks meer dan dat; voor wie alle nuance verloren gaat; die een spel met een handleiding op internet moeten spelen of van vrienden moeten horen hoe iets moet omdat ze de instructies niet begrijpen?

En hoeveel daarvan zijn ook nog eens te eigenwijs om de taaloptie Nederlands te kiezen?

Dat snap ik ook niet, want als je de taal niet begrijpt ontgaat het spel je volkomen en wordt het button mashen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 03 sep 2011 14:48

Ondertussen - en eindelijk! - het spacechem-level waarin ik vast zat weten op te lossen.

Hieronder een screenshot van Reactor 1 waar eigenlijk alles plaatsvindt. De andere reactors deden weinig meer dan de producten uit reactor 1 scheiden en naar de juiste plek sturen. Nodeloos ingewikkeld natuurlijk, maar het werkt wel!

Omdat het een baas-gevecht is, is een filmpje maken niet makkelijk mogelijk.

http://imageshack.us/photo/my-images/196/dontfearthereaper.jpg/
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

DonWoozy
Sergeant
Sergeant
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 jul 2007 08:59

Re: games

Berichtdoor DonWoozy » 05 sep 2011 12:08

Dit weekend nog The Saboteur uitgespeeld, leuke game!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 11 sep 2011 20:01

Het volgende SpaceChem level is gelukt!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2011 15:48

Poe, de laatste maanden van 2011 zullen behoorlijk duur worden:

-Battlefield 3
-Batman Arkham City
-Uncharted 3
-Dark Souls
-Skyrim
-Rage
-Ratchet & Clank 4
-Shadow of the Colossus Remake

En dan vast nog wel wat dingetjes die me nu even niet te binnen schieten.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: games

Berichtdoor Katlheen » 14 sep 2011 11:51

Veel games koop ik niet meer, maar BF3 wordt wel aangeschaft. Ik beleef nog dagelijks een uurtje plezier aan Bad Company 2....(ik ben nog van de generatie BF1942).
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: games

Berichtdoor RogierV » 16 sep 2011 16:21

ZOOOOOOOOO


Ik wist het nog niet maar het bestaat blijkbaar alweer een tijdje.

QUAKELIVEPUNTCOM.

De heerlijke nostalgische chaos van Quake 3 arena in je browser met ladders rankings en hoe kan het ook ander tegenwoordig achievements.

Ik kreeg gewoon ff een klein stukje van me jeugd terug.
Aanrader kost geen tijd en leuk om samen te doen.


Ingametag: CuisineMarine
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

mohamed

Re: games

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2011 19:24

Momenteel speel ik de rail shooter remake Star Fox 64 op de 3DS, ik heb ''m indertijd gemist dus dat is boffen. Het is een leuk spel maar wel een beetje kort. ](*,)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 gasten