Wat is een depressie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 09 mar 2007 23:16

André schreef:
L'être extraterrestre schreef:Om het zo te zeggen: Ik begin mijn leven weer op de rails te krijgen, ik heb plezier in al het werk dat ik doe, ik heb zin om dingen te doen, contacten te onderhouden, ik denk niet meer constant: Ik wil niet meer leven. Het gaat gewon stukken beter. Mag dat niet?
?

Mauren
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2007 02:30
Locatie: ----

Berichtdoor Mauren » 09 mar 2007 23:17

En ik ga ook weer proberen mijn leven op orde te krijgen!
ik heb woensdag een indicatie gekregen voor opname, mijn doelen moeten nog wat kleiner worden, beter mee te werken, en dan zal ik waarschijnlijk eind maart/ begin april worden opgenome!
ik zie er erg tegenop! maar ik ga er wel vollop tegen aan!! :wink:

groetjes mauren

André

Berichtdoor André » 09 mar 2007 23:19

L'être extraterrestre schreef:
André schreef:
L'être extraterrestre schreef:Om het zo te zeggen: Ik begin mijn leven weer op de rails te krijgen, ik heb plezier in al het werk dat ik doe, ik heb zin om dingen te doen, contacten te onderhouden, ik denk niet meer constant: Ik wil niet meer leven. Het gaat gewon stukken beter. Mag dat niet?
?
Je vroeg of ik dit wou quoten, want je kon het je niet meer herinneren.......

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 09 mar 2007 23:22

André schreef:
L'être extraterrestre schreef:
André schreef:
L'être extraterrestre schreef:Om het zo te zeggen: Ik begin mijn leven weer op de rails te krijgen, ik heb plezier in al het werk dat ik doe, ik heb zin om dingen te doen, contacten te onderhouden, ik denk niet meer constant: Ik wil niet meer leven. Het gaat gewon stukken beter. Mag dat niet?
?
Je vroeg of ik dit wou quoten, want je kon het je niet meer herinneren.......
Dat niet, mijn post over IKB :wink:

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 09 mar 2007 23:25

Mauren schreef:En ik ga ook weer proberen mijn leven op orde te krijgen!
ik heb woensdag een indicatie gekregen voor opname, mijn doelen moeten nog wat kleiner worden, beter mee te werken, en dan zal ik waarschijnlijk eind maart/ begin april worden opgenome!
ik zie er erg tegenop! maar ik ga er wel vollop tegen aan!! :wink:

groetjes mauren
Mag ik vragen waarom opname? :oops:

Ik bedoel, het zal vast wel nodig zijn, maar wat houd het in enzo?

Sterkte trouwens.

Riska

Berichtdoor Riska » 09 mar 2007 23:28

L'être extraterrestre schreef:En ik heb geen psychische ziekte gelukkig. Alleen de diagnose: Kenmerken van Borderline, maar goed.

Ik ben gastvrouw van een mailgroep van partners van borderliners.
Die uitspraak van jou is typisch voor een borderliner: "ik ben niet ziek, er is in feite (bijna) niks met mij aan de hand".
Is de GGZ dan helemaal fout geweest dat ze een opname hebben geadviseerd?
Ik gun het je allemaal van harte hoor, maar toch... hoe lang is het geleden dat je er in feite uit wilde stappen? OP 2 maart heb je het nog over automutilatie en zo, nu is alles goed?
Je kunt jezelf ook volledig voor de gek houden. Sorry...

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 mar 2007 23:31

Mauren schreef:En ik ga ook weer proberen mijn leven op orde te krijgen!
ik heb woensdag een indicatie gekregen voor opname, mijn doelen moeten nog wat kleiner worden, beter mee te werken, en dan zal ik waarschijnlijk eind maart/ begin april worden opgenome!
ik zie er erg tegenop! maar ik ga er wel vollop tegen aan!! :wink:

groetjes mauren


Heel veel succes en sterkte het al best een heel moeilijke periode worden, 'k heb er echt respect voor dat je je er zo voor in zet d:)b

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 09 mar 2007 23:32

Riska schreef:
L'être extraterrestre schreef:En ik heb geen psychische ziekte gelukkig. Alleen de diagnose: Kenmerken van Borderline, maar goed.

Ik ben gastvrouw van een mailgroep van partners van borderliners.
Die uitspraak van jou is typisch voor een borderliner: "ik ben niet ziek, er is in feite (bijna) niks met mij aan de hand".
Is de GGZ dan helemaal fout geweest dat ze een opname hebben geadviseerd?
Ik gun het je allemaal van harte hoor, maar toch... hoe lang is het geleden dat je er in feite uit wilde stappen? OP 2 maart heb je het nog over automutilatie en zo, nu is alles goed?
Je kunt jezelf ook volledig voor de gek houden. Sorry...
De GGZ zegt nu dat opname niet meer nodig is. (ja, hoe ga ik dat bewijzen, nou, niet dus je zult het van me aan moeten nemen) Ze zeggen ook dat zij duidelijk verbetering zien. En ze protesteren zelfs niet meer als ik een weekje zonder gesprekken wil.

En omdat dat een kenmerk is van borderline, moet ik die kenmerk dan ook gelijk hebben? Ja, er is iets mis met mij. Ja, het gaat beter.

André

Berichtdoor André » 09 mar 2007 23:33

L'être extraterrestre schreef:
André schreef:
L'être extraterrestre schreef:
André schreef:
L'être extraterrestre schreef:Om het zo te zeggen: Ik begin mijn leven weer op de rails te krijgen, ik heb plezier in al het werk dat ik doe, ik heb zin om dingen te doen, contacten te onderhouden, ik denk niet meer constant: Ik wil niet meer leven. Het gaat gewon stukken beter. Mag dat niet?
?
Je vroeg of ik dit wou quoten, want je kon het je niet meer herinneren.......
Dat niet, mijn post over IKB :wink:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1302715#1302715

Cisca

Berichtdoor Cisca » 09 mar 2007 23:33

Cisca schreef:
L'être extraterrestre schreef:
Cisca schreef:
L'être extraterrestre schreef:
André schreef:
L'être extraterrestre schreef:
Cisca schreef:
L'être extraterrestre schreef:Joh, sterkte!

Mijn huisarts zegt ook iedere keer dat ik toch naar IKB had moeten gaan.


Misschien kan dat alsnog :wink:
Ik wil dat absoluut niet.
Wat is IKB?
Intensieve kortdurende behandeling.

6-8 maanden het huis uit zijn en door de weeks behandeld worden.


Als dat nu het beste voor je is, het betreft het welzijn van je eigen leven, dat is toch zeker de moeite waard :wink:
Het enige wat ik wil is of een helemaal normaal leven wat me niet gaat lukken of dood.


Komt misschien hard over, hoewel ik dat niet ben, maar als je niet mee wilt werken verandert er ook niets, als je een normaal leven wilt, is dood geen optie, en zul je jezelf aan moeten pakken, wees blij dat er hulp te krijgen is, in gedachten laat ik je alle hoeken van de kamer zien, schaam je, je krijgt hulp aan geboden, en je wijst het af, echt slap hoor :roll:


'k Denk dat André een deel van deze quote bedoelt :wink:

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 09 mar 2007 23:34

André schreef:
L'être extraterrestre schreef:
André schreef:
L'être extraterrestre schreef:
André schreef:
L'être extraterrestre schreef:Om het zo te zeggen: Ik begin mijn leven weer op de rails te krijgen, ik heb plezier in al het werk dat ik doe, ik heb zin om dingen te doen, contacten te onderhouden, ik denk niet meer constant: Ik wil niet meer leven. Het gaat gewon stukken beter. Mag dat niet?
?
Je vroeg of ik dit wou quoten, want je kon het je niet meer herinneren.......
Dat niet, mijn post over IKB :wink:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1302715#1302715
Het spijt me, maar wat ik zie staan gaat over therapie, niet over opname.

Therapie gaat gewoon door hoor.

Mauren
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2007 02:30
Locatie: ----

Berichtdoor Mauren » 09 mar 2007 23:43

L'être extraterrestre schreef:
Mauren schreef:En ik ga ook weer proberen mijn leven op orde te krijgen!
ik heb woensdag een indicatie gekregen voor opname, mijn doelen moeten nog wat kleiner worden, beter mee te werken, en dan zal ik waarschijnlijk eind maart/ begin april worden opgenome!
ik zie er erg tegenop! maar ik ga er wel vollop tegen aan!! :wink:

groetjes mauren
Mag ik vragen waarom opname? :oops:

Ik bedoel, het zal vast wel nodig zijn, maar wat houd het in enzo?

Sterkte trouwens.


waarom opname??
moeilijke vraag.ik kan niet anders zeggen dan dat het niet goed met me gaat! en we dus weer kiezen voor opname, ben al 3 keer eerder opgenome geweest. en door opname hopen we dat ik weer zelf verder kan, dat lukt nu niet meer. ik weet niet zo goed wat antwoord ik moet geven.
opname, van zondagavond tot vrijdagmiddag, en daar overdag therapieen volgen. daarnaast gesprekken met de EVV-er die ik krijg.

André

Berichtdoor André » 09 mar 2007 23:44

Idd die van Ciska is iets duidelijker, misschien het ook een idee dat je de post van Riska leest. Eén ding weet ik zeker, mensen met b line kunnen zichzelf niet genezen, ook al vinden ze zelf dat hen niets mankeert.
Dit grijp ik niet zomaar uit de lucht, maar heb ik om mij heen gezien tijdens die week-van-huis-behandelingen.
En trouwens zeg nu zelf, wat is 9,5 weken op een mensen leven?

Riska

Berichtdoor Riska » 09 mar 2007 23:45

Mauren schreef:waarom opname??
moeilijke vraag.ik kan niet anders zeggen dan dat het niet goed met me gaat! en we dus weer kiezen voor opname, ben al 3 keer eerder opgenome geweest. en door opname hopen we dat ik weer zelf verder kan, dat lukt nu niet meer. ik weet niet zo goed wat antwoord ik moet geven.
opname, van zondagavond tot vrijdagmiddag, en daar overdag therapieen volgen. daarnaast gesprekken met de EVV-er die ik krijg.

Knap hoor dat je het doet! Het zijn de sterken die om hulp vragen!!!

Mauren
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 jan 2007 02:30
Locatie: ----

Berichtdoor Mauren » 09 mar 2007 23:46

Cisca schreef:
Mauren schreef:En ik ga ook weer proberen mijn leven op orde te krijgen!
ik heb woensdag een indicatie gekregen voor opname, mijn doelen moeten nog wat kleiner worden, beter mee te werken, en dan zal ik waarschijnlijk eind maart/ begin april worden opgenome!
ik zie er erg tegenop! maar ik ga er wel vollop tegen aan!! :wink:

groetjes mauren


Heel veel succes en sterkte het al best een heel moeilijke periode worden, 'k heb er echt respect voor dat je je er zo voor in zet d:)b


Dankjewel! ja moeilijk zal het denk k wel worden. maar ik wil toch weer proberen of er een beter leven voor mij te halen is. is niet de eerste keer, maar toch, ik ga wel proberen! :wink:
fijn dat je zegt respect ervoor te hebben, steunt me wel wat!
omdat ik er echt tegenop zie! :cry:

groetjes mauren.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten