Wat is een depressie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 mar 2007 00:38

Maara en Bloemenkind, bedankt voor het begrip.

Cisca schreef:
Bloemenkind schreef:Ik heb zelf al het grootste deel van mijn leven psychische problemen van uiteenlopende aard.
Ook ik heb mensen ontmoet die precies meenden te weten hoe ik in elkaar stak en wat het beste voor mij was.
Datzelfde zie ik ook hier gebeuren, in de reacties aan L'être extraterrestre.
Ik neem aan dat al deze reacties goed bedoeld zijn, maar ik vind ze i.h.a. erg veroordelend en kort door de bocht.


Dat is jou mening, zelf heb ik ook veel ondervonden en dus meegemaakt, en geleerd, dat de realiteit onder ogen zien nog altijd het beste is, hoe moeilijk en hard die ook kan zijn.
En dus omdat jij dingen mee heb gemaakt is het bij mij net zo? Hoe haal je het in je hoofd om zo te oordelen over mij en me zo onderuit te schoppen terwijl je me alleen via het forum en via verhalen kent. Ik zou van jou, als iemand die zgn volwassen is en zgn veel meegemaakt heeft toch wel wat meer mogen verwachten.

Bloemenkind schreef:Niemand kent mij zo goed als ikzelf.
Niemand weet wat zo goed ik voel en wat er in me omgaat als ikzelf.
Niemand leeft mijn leven, behalve ikzelf.
Deels, het kan best blijken dat je jezelf nog helemaal niet kent, ook dat is een leerproces.
Ja he, natuurlijk. Jij weet op grond van een topic of iemand zichzelf wel of niet goed kent en misschien wel veroordelende kritiek nodig heeft. Weet je zeker dat je geen christen bent?

Bloemenkind schreef:Met alle respect, maar hoe kun je als buitenstaander weten wat goed voor iemand is?
Hoe kun je weten wat in zijn of haar hoogste belang is?
Hoe kun je oordelen over de weg die een ander gaat, de keuzes die een ander maakt?
Door ervaring weet je soms wat goed wat kan werken, en vind je het erg als je ziet dat iemand niet de kansen grijpt die hij krijgt.
Oordelen doe ik niet, wel wijzen op de realiteit.
Daarbij is het zo dat als iemand zelf hier van alles over zichzelf neerzet, uiteraard ook reacties verwacht, wil je dat niet, stop dan met posten over onderwerpen als deze.
Ik zei alleen dat het goed ging. Om dit onderwerp af te sluiten. En vervolgens word ik met de grond gelijk gemaakt. Jij, Riska en André weten niet alles beter, dat blijkt alweer. Als je door zou hebben wat jou reacties doen met mij zonder dat ik daar om gevraagd heb zou je je ogen uit je hoofd schamen.

André

Berichtdoor André » 11 mar 2007 01:01

Lees nog een keer je openingspost zou ik denken, voordat je gaat roepen dat je nergens om vroeg.....

Als je een onderwerp wilt afsluiten kun je als topicstartster een slot aanvragen.....zo sluit je iets af op een forum.

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 mar 2007 01:02

André schreef:Lees nog een keer je openingspost zou ik denken, voordat je gaat roepen dat je nergens om vroeg.....

Als je een onderwerp wilt afsluiten kun je als topicstartster een slot aanvragen.....zo sluit je iets af op een forum.
Misschien was ik niet de enige die van dit topic gebruik maakte? En ik heb het over de laatste reacties. Is het nu zo moeilijk om te zeggen: Oké, we hadden misschien wel gelijk maar we hebben het niet helemaal juist gebracht.

André

Berichtdoor André » 11 mar 2007 01:06

L'être extraterrestre schreef:Is het nu zo moeilijk om te zeggen: Oké, we hadden misschien wel gelijk maar we hebben het niet helemaal juist gebracht.
Nee dat is helemaal niet moeilijk, maar daar ben jij niet bij gebaat.
Je weet zelf best maar al te goed na 9,5 weken therapie hoe therapeuten werken.
Die strijken je ook niet over je bol.

Riska

Berichtdoor Riska » 11 mar 2007 08:39

Ik schaam me niet nee. Ik weet dat soms dingen hard aan kunnen komen.
Ik ben er ooit - achteraf - dankbaar voor geweest - toen iemand me wakker schudde en vroeg of ik nu niet eens verantwoordelijkheid moest nemen voor wat ik zei en deed.
Het was de ommekeer die me uit een slachtofferrol haalde.
Soms is het gewoon nodig te zeggen wat in je hart op komt. Niet om de ander te kwetsen, maar misschien, heel misschien de ogen te openen dat er sprake is/kan zijn van een vicieuze cirkel - het in kringetjes ronddraaien en geen meter verder komen.
Dat alleen was mijn intentie...

sela

Berichtdoor sela » 11 mar 2007 09:05

En vervolgens word ik met de grond gelijk gemaakt [..]
Als je door zou hebben wat jou reacties doen met mij [..]


dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat de ontvanger doet met dat wat hij of zij ontvangt. en ook: wat de ontvanger daar op moment x in leest, of op moment y.

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 mar 2007 09:54

Slotje is aangevraagd.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 11 mar 2007 13:10

L'être extraterrestre schreef:Maara en Bloemenkind, bedankt voor het begrip.

Cisca schreef:
Bloemenkind schreef:Ik heb zelf al het grootste deel van mijn leven psychische problemen van uiteenlopende aard.
Ook ik heb mensen ontmoet die precies meenden te weten hoe ik in elkaar stak en wat het beste voor mij was.
Datzelfde zie ik ook hier gebeuren, in de reacties aan L'être extraterrestre.
Ik neem aan dat al deze reacties goed bedoeld zijn, maar ik vind ze i.h.a. erg veroordelend en kort door de bocht.


Dat is jou mening, zelf heb ik ook veel ondervonden en dus meegemaakt, en geleerd, dat de realiteit onder ogen zien nog altijd het beste is, hoe moeilijk en hard die ook kan zijn.
En dus omdat jij dingen mee heb gemaakt is het bij mij net zo? Hoe haal je het in je hoofd om zo te oordelen over mij en me zo onderuit te schoppen terwijl je me alleen via het forum en via verhalen kent. Ik zou van jou, als iemand die zgn volwassen is en zgn veel meegemaakt heeft toch wel wat meer mogen verwachten.


Laat dat zogenaamd maar weg, daar hoef je echt niet aan te twijfelen, verder heeft het niets met onderuit schoppen te maken, oordelen doe ik ook niet, ik geef alleen mijn mening, over hoe het mij het beste lijkt, wat jij er mee doet, is jouw zaak, niet de mijne, wel weet ik, dat ik m'n leven weer helemaal op de rit gekregen heb, en ook hoeveel me dit gekost heeft.
Wat jij nu doet, is mij veroordelen, daar zou ik maar eens heel snel mee ophouden, je weet niet wat je zegt.
L'être extraterrestre schreef:
Bloemenkind schreef:Niemand kent mij zo goed als ikzelf.
Niemand weet wat zo goed ik voel en wat er in me omgaat als ikzelf.
Niemand leeft mijn leven, behalve ikzelf.
Deels, het kan best blijken dat je jezelf nog helemaal niet kent, ook dat is een leerproces.
Ja he, natuurlijk. Jij weet op grond van een topic of iemand zichzelf wel of niet goed kent en misschien wel veroordelende kritiek nodig heeft. Weet je zeker dat je geen christen bent?


Als je geen reacties wilt, plaatst je hele leven dan niet op internet, als je hier van alles neerploft, is het logisch dat je reacties krijgt, ergens weet je dus niet wat je wilt, maar stop er dan mee, mensen die je willen helpen geef je zelf een trap na, echt mooi van je.
Ik christen, nee zeker niet, zal ik ook echt niet meer worden, dat heeft me te veel teleurgesteld, de goede niet te na gesproken, maar over het algemeen is er erg veel schijnheiligheid waar je verder niets aan hebt.

L'être extraterrestre schreef:
Bloemenkind schreef:Met alle respect, maar hoe kun je als buitenstaander weten wat goed voor iemand is?
Hoe kun je weten wat in zijn of haar hoogste belang is?
Hoe kun je oordelen over de weg die een ander gaat, de keuzes die een ander maakt?
Door ervaring weet je soms wat goed wat kan werken, en vind je het erg als je ziet dat iemand niet de kansen grijpt die hij krijgt.
Oordelen doe ik niet, wel wijzen op de realiteit.
Daarbij is het zo dat als iemand zelf hier van alles over zichzelf neerzet, uiteraard ook reacties verwacht, wil je dat niet, stop dan met posten over onderwerpen als deze.
Ik zei alleen dat het goed ging. Om dit onderwerp af te sluiten. En vervolgens word ik met de grond gelijk gemaakt. Jij, Riska en André weten niet alles beter, dat blijkt alweer. Als je door zou hebben wat jou reacties doen met mij zonder dat ik daar om gevraagd heb zou je je ogen uit je hoofd schamen.

Ten eerste schaam ik me echt niet de ogen uit m'n hoofd, ik ben heel eerlijk gebleven, dat lijkt me ook het beste, zelf denk je helemaal niet na hoe jou schrijfsels er bij anderen op in kunnen hakken.
Iedereen moet rekening houden met jou, en het liefst je naar de mond praten, daar zul je in je leven weinig positiefs aan hebben.
Wij weten niet alles beter, daar gaat het ook niet om, je hebt het nu wel net over 3 mensen die veel meegemaakt, en dus veel ervaring hebben, niet erg mooi van je om daar zo op te reageren.
Jij bent, gezien wat je allemaal hier neer zet, alleen met jezelf bezig, er zijn echter meer mensen op de wereld die ook wel eens wat zouden kunnen weten.
Ga zo door, dan kom je er wel :roll:

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 11 mar 2007 13:26

@ L'être extraterrestre: ik hoop dat jij je weg vindt in je leven.
Dat je de keuzes zult maken die bij jóu passen, die goed voor jóu zijn.
En ik wens je veel liefde, kracht, moed en inzicht toe op die weg.

André

Berichtdoor André » 11 mar 2007 15:51

L'être extraterrestre schreef:Slotje is aangevraagd.
Goedzo, het was dus toch een topic voor jou en niet voor anderen.
Respect, duidelijk keuze nu.

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 mar 2007 16:40

André schreef:
L'être extraterrestre schreef:Slotje is aangevraagd.
Goedzo, het was dus toch een topic voor jou en niet voor anderen.
Respect, duidelijk keuze nu.
Ik heb tegelijkertijd gevraagd of er een nieuw topic over depressie algemeen open mocht, en dan niet voor mij, aangezien ik niet depressief (meer?) ben maar voor degene die er behoefte aan hebben.

Mijn keuzes zijn duidelijk genoeg hoor, maar jullie accepteren ze niet.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 11 mar 2007 17:30

L'être extraterrestre schreef:
André schreef:
L'être extraterrestre schreef:Slotje is aangevraagd.
Goedzo, het was dus toch een topic voor jou en niet voor anderen.
Respect, duidelijk keuze nu.
Ik heb tegelijkertijd gevraagd of er een nieuw topic over depressie algemeen open mocht, en dan niet voor mij, aangezien ik niet depressief (meer?) ben maar voor degene die er behoefte aan hebben.

Mijn keuzes zijn duidelijk genoeg hoor


Dat hoop ik voor je, verwacht van mij echter niet, dat ik je zielig vind, of medelijden heb, meeleven heb ik willen doen, verder ga ik niet 8)

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 mar 2007 17:32

Cisca schreef:
L'être extraterrestre schreef:
André schreef:
L'être extraterrestre schreef:Slotje is aangevraagd.
Goedzo, het was dus toch een topic voor jou en niet voor anderen.
Respect, duidelijk keuze nu.
Ik heb tegelijkertijd gevraagd of er een nieuw topic over depressie algemeen open mocht, en dan niet voor mij, aangezien ik niet depressief (meer?) ben maar voor degene die er behoefte aan hebben.

Mijn keuzes zijn duidelijk genoeg hoor


Dat hoop ik voor je, verwacht van mij echter niet, dat ik je zielig vind, of medelijden heb, meeleven heb ik willen doen, verder ga ik niet 8)
Dat scheelt, ik heb helemaal geen behoefte aan jouw meeleven 8)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 11 mar 2007 17:40

L'être extraterrestre schreef:
Cisca schreef:
L'être extraterrestre schreef:
André schreef:
L'être extraterrestre schreef:Slotje is aangevraagd.
Goedzo, het was dus toch een topic voor jou en niet voor anderen.
Respect, duidelijk keuze nu.
Ik heb tegelijkertijd gevraagd of er een nieuw topic over depressie algemeen open mocht, en dan niet voor mij, aangezien ik niet depressief (meer?) ben maar voor degene die er behoefte aan hebben.

Mijn keuzes zijn duidelijk genoeg hoor


Dat hoop ik voor je, verwacht van mij echter niet, dat ik je zielig vind, of medelijden heb, meeleven heb ik willen doen, verder ga ik niet 8)
Dat scheelt, ik heb helemaal geen behoefte aan jouw meeleven 8)


Fijn zo, dat komt dan mooi uit d:)b

Gebruikersavatar
Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1281
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:14
Locatie: Amersfoort-Centrum
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 11 mar 2007 17:41

Ehm, dames.. even tussendoor, klauwtjes graag even intrekken en lief doen, want dit gaat nergens over.

Ja, ik lees alles :P
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 123 gasten