scrabbooking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Moontjuh
Mineur
Mineur
Berichten: 163
Lid geworden op: 15 mei 2006 20:17
Locatie: papendrecht
Contacteer:

scrabbooking

Berichtdoor Moontjuh » 29 jul 2006 20:47

hey
ik heb voor mn verjaardag scrabbook gehad, heeft een van jullie er ervaaring mee? ja? heb je tips of wat surgesties voor my als beginner?

scrabbooking= je eigen fotobook maken...
- 4.5 kilo
aye voel me licht worde!!!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 31 jul 2006 15:11

Ik ben al onze verlovingskaartjes aan het scrappen. Erg leuk om te doen, maar een dure hobby, omdat alle figuurtjes en dingetjes eromheen nogal wat kosten met zich meebrengen.
Als ik jou was, zou ik met iets makkelijks beginnen. Kies bijvoorbeeld een foto van de zee en het strand uit en doe dat op een blauwe achtergrond (van papier) met daarbovenop weer een achtergrond met bijvoorbeeld schelpen/zand (ook van papier). Hier kan je bootjes bij plakken, zakjes met zand, schelpjes, enzovoorts.
Je moet er wel de tijd voor nemen, want even snel iets scrappen lukt niet.
Succes!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Moontjuh
Mineur
Mineur
Berichten: 163
Lid geworden op: 15 mei 2006 20:17
Locatie: papendrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 31 jul 2006 16:59

bedankt voor je tip, zat zelf aan oud behang te denken..
maar idd is een dure hobby ja. heb niet ffies op zo'n internet shop zitten kijken erg duur allemaal...
- 4.5 kilo

aye voel me licht worde!!!

Gebruikersavatar
mystery
Kapitein
Kapitein
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:10

Berichtdoor mystery » 31 jul 2006 17:43

Je hoeft toch ook niet persé specifiek het bestaande scrapmateriaal te kopen? Je kunt ook zelf creatief aan de slag, tekeningetjes maken, allerlei gekleurde papiertjes sparen. Dan kijk je wat er bij een foto past en plak je er een bijpassende kleur bij, teken je er de details van de foto erbij of een plaatje dat bij de foto past. Zo doe ik dat, gewoon zelf dingetjes verzinnen, niks geen bestaand scrapmateriaal. Of is het dan geen scrappen meer? :wink:
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 31 jul 2006 17:54

mystery schreef:Je hoeft toch ook niet persé specifiek het bestaande scrapmateriaal te kopen? Je kunt ook zelf creatief aan de slag, tekeningetjes maken, allerlei gekleurde papiertjes sparen. Dan kijk je wat er bij een foto past en plak je er een bijpassende kleur bij, teken je er de details van de foto erbij of een plaatje dat bij de foto past. Zo doe ik dat, gewoon zelf dingetjes verzinnen, niks geen bestaand scrapmateriaal. Of is het dan geen scrappen meer? :wink:


Jawel, dan is het mijns inziens nog scrappen, maar ja, dan moet je wel kunnen tekenen.. En zo creatief zijn dat je op het idee komt om gekleurde papiertjes te sparen. Ik ben best creatief, maar niet in zulke ideeën... Vanaf papier kan ik best wat maken en breng daarbij ook eigen ideeën in, maar om het echt helemaal zelf te verzinnen, zonder voorbeelden... Nee, dat lukt me niet... 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
mystery
Kapitein
Kapitein
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:10

Berichtdoor mystery » 31 jul 2006 18:07

Ehm... ik spaar van alles :oops: Ik heb een beetje de tik om van alles te sparen en te denken dat ik er iets van ga maken, maar de praktijk leert dat ik er weinig mee doe 8) :wink:

Je kunt ook cadeaupapier gebruiken, of zelf leuk gekleurd papier maken door bijvoorbeeld ecoline erop te gooien/spatten/blazen. Of schilderen...

Het is natuurlijk wel zo dat je er verzinstof genoeg voor moet hebben, anders werkt het niet. Ik houd niet zo van voorbeelden, ik put uit mijn eigen fantasie. Werkt soms fantastisch, soms weer niet.

Kan je een voorbeeldje laten zien van wat je hebt gemaakt?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.



Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Gebruikersavatar
scape
Kapitein
Kapitein
Berichten: 808
Lid geworden op: 28 jul 2004 21:34
Locatie: A'dam
Contacteer:

Berichtdoor scape » 31 jul 2006 18:39

Ik ben geen scrapper . . . maar ik houd er wel van om zaken te recyclen en mijn bevindingen, ideeen, concepten of gedachten vast te leggen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
believer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 okt 2005 14:50
Locatie: Ameide
Contacteer:

Berichtdoor believer » 31 jul 2006 19:37

Even tussendoor- die's echt tof!
Ben je een zendeling of een zendingsveld?

Mijn blog:http://www.gospelfan.web-log.nl

Gebruikersavatar
Moontjuh
Mineur
Mineur
Berichten: 163
Lid geworden op: 15 mei 2006 20:17
Locatie: papendrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 01 aug 2006 17:27

ik heb gister avond mn eerste pagina gemaakt, heb nu een boek gekocht met voorbeelden erin. ik plak er ook stukjes uit leuke kaarten er by. en heb ook wat er by geschilderd. uit un sjabloom
ik zal wel een foto van mn pagina hiero plaatsen als mn eerste pagina klaar is, moe nog even de laatste dingentjes er op plakken en dan issie klaar.

maby un tip: by de blokker en by de kruitvat hebben ze leuke pakketen voor max. 5.95 erg leuke dingen.
- 4.5 kilo

aye voel me licht worde!!!

Gebruikersavatar
Johan81
Moderator
Berichten: 1546
Lid geworden op: 08 dec 2003 22:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johan81 » 01 aug 2006 18:49

Mijn verloofde heb al heel wat pagina's gemaakt:

hier in dit topic staan wat foto's:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=565096#565096

Voor meer info over srapbooken kan je bijvoorbeeld is HIER kijken.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 aug 2006 19:19

Volgens mij kun je bij de zeeman scrapmateriaal kopen voor een euro, gewoon ff neuzen zo af en toe.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
Loezje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2002 20:22
Locatie: Ergens op de Veluwe

Berichtdoor Loezje » 01 aug 2006 21:42

Bij de Hema hebben ze soms ook leuke dingen. Zelf spaar ik vanalles in de loop van de tijd, zoals Mystery al zei. Als je dan een keer zin hebt om te scappen ga je kijken wat je allemaal kunt met de dingen die je hebt verzameld.

Stukjes stof, draadjes, stukjes behang(rand), stickertjes (bij de Hema allerlei soorten, verschilt per maand), stukjes van wenskaarten, stukjes cadeaupapier, zand, gedroogd bloemetje, maar ook plaatjes uit folders en brochures gebruik ik. Ik ben van plan om een fotoboek te maken over de bouw van m'n huis, daar verzamel ik nu allerlei grappige dingen voor. Er zal bijvoorbeeld en blad over de hypotheek in komen, maar cijfers zijn best saai... Nouja, dan kom ik dus weer ergens een grappige strip tegen; dan komt die erin, met een achtergrond van steentjes ofzo... Misschien niet helemaal volgens de regels van het scrappen, maar het maakt het 'verhaal' wel levendig.
Laatst gewijzigd door Loezje op 01 aug 2006 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 aug 2006 22:52

ow... ik doe dit dus ook al jaren!!

ik doe alleen altijd alles met stukken foto!! elk dingetje wat miss niet belangrijk is bewaar ik en kan je zo ergens anders weer bij plakken !!!

Gebruikersavatar
Moontjuh
Mineur
Mineur
Berichten: 163
Lid geworden op: 15 mei 2006 20:17
Locatie: papendrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 02 aug 2006 09:06

ik maakte vroeger altijd van mn vakanties een vakantie boek. en plakte daar al mn intreekaartjes parkeerkaartjes en foto's in en schreef er stukjes by.. ook met kaaltjes en knoopjes .
nu maak ik een scrabbook en komt het eigelijk op het zelfde neer dus best wel geinig dat je dat nu weer herkent. kga straks ffies langs by de zeeman om te kijken of ze wat leuks hebben.. tis ook erg leuk om je foto's of je papier vast te naaien... geeft een heel leuk effect je kan ook met een witte of een andere kleur pen stik streepjes geven aan de rand van je foto's of papier..
- 4.5 kilo

aye voel me licht worde!!!

Gebruikersavatar
Andréa B.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2006 16:46

Berichtdoor Andréa B. » 05 aug 2006 18:18

Moon, ik ga ook dingen voor je sparen! 8-[ Uhh, I'll try! :wink:
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 79 gasten