Wie ben ik?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Wie ben ik?

Berichtdoor Omega » 26 jul 2006 14:29

Onderstaand stukje kreeg ik via ds. Pieters toegestuurd. Ik wil het jullie niet onthouden:

“Wie ben ik volgens de Bijbel, door het geloof in Jezus Christus mijn Verlosser?

Ik ben het zout der aarde. (Mat. 5:13)

Ik ben het licht der wereld. (Mat. 5:14)

Ik ben een kind van God. (Joh. 1:12)

Ik ben een rank van de ware Wijnstok. (Joh. 15:5)

Ik ben een vriend van Christus. (Joh. 15:15)

Ik ben door Christus uitverkoren en Hij heeft mij aangesteld om Zijn vrucht te dragen. (Joh. 15:16)

Ik ben vrijgemaakt van de zonde en een dienaar van de gerechtigheid. (Rom. 6:18 )

Ik ben tot een dienaar van God gemaakt en ontvang door Jezus Christus het eeuwige leven. (Rom. 6:22)

Ik ben een mede-erfgenaam van Christus en heb deel aan het erfgoed van Christus. (Rom. 8:17)

Ik ben Gods tempel. Zijn Geest en Zijn leven wonen in mij; ik ben niet meer van mezelf. (1 Kor. 3:16; 6:19)

Ik ben gekocht door de Heere en mijn lichaam en geest zijn van Hem. (1 Kor.6:17)

Ik ben een lid het Lichaam van Christus. (1 Kor. 12:27; Ef. 5:30)

Ik ben een nieuwe schepping, in Christus ben ik geheel vernieuwd. (2 Kor. 5:17)

Ik ben met God verzoend door Jezus Christus. (2 Kor.5:18,19)

Ik ben een kind van God door het geloof in Christus Jezus en in Hem ben ik één met alle christenen. (Gal 3:26,28 )

Ik ben een erfgenaam van God, omdat ik een zoon (dochter) van Hem ben door Christus. (Gal. 4:6,7)

Ik ben een heilige in Christus Jezus. (Ef. 1:1; 1 Kor. 1:2; Fil. 1:1; Kol. 1:2; Hebr. 3:1; 1 Petr. 1:15,16)

Ik ben een maaksel van God, in Christus Jezus geschapen om Zijn werk te doen. (Ef. 2:10)

Ik behoor bij de heiligen en huisgenoten van God, met Christus als Hoeksteen en met zijn allen groeien we op tot een heilige tempel in de Heere. (Ef. 2:19,21)

Ik ben gestorven en mijn leven is met Christus verborgen in God, daarom wil ik bezig zijn met de dingen van boven, van Christus, en niet van de aarde. (Kol. 3:1-3)

Ik ben door God uitverkoren, geheiligd en bemind. (Kol. 3:12; 1 Thess.1:4)

Ik ben een kind van het licht, en niet van de duisternis, door God gesteld tot het verkrijgen van de zaligheid door mijn Heere Jezus Christus. (1 Thess. 5:5,9)

Ik ben wedergeboren uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God. (1 Petr. 1:23)

Ik ben een levende steen en wordt door Jezus Christus gebruikt voor de bouw van een geestelijk huis en een heilig priesterschap om God geestelijke offers te brengen. (1 Petr. 2:5)

Ik hoor bij een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilig volk, een volk dat God Zichzelf verkregen heeft door Christus. Ik behoor nu bij Gods volk, omdat Hij zich over mij heeft ontfermd. (1 Petr. 2:9,10)

Ik ben een kind van God en als Christus terug komt op de aarde zal ik aan Hem gelijk zijn. (1 Joh. 3:1,2)

Alleen dankzij de genade van God ben ik wat ik ben en Zijn genade aan mij bewezen, is niet tevergeefs geweest. (1 Kor.15:10)”
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Berichtdoor columbus » 26 jul 2006 19:21

soms staat het bovenstaande heel dichtbij maar vaak staat het veraf.
in het laatste geval weet en voel ik dat ik in alles tekortschiet. ben ik het zout der aarde en het licht der wereld? dat doet me telkens opnieuw beseffen dat ik de hulp en kracht van God zó hard nodig heb om een licht te zijn, om het zout te zijn.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Gebruikersavatar
Omega
Nestor
Berichten: 1626
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:52
Locatie: Midden-Betuwe

Berichtdoor Omega » 26 jul 2006 20:21

Dat geldt voor ons allen, denk ik. Daarom is het ook zo mooi om te mogen lezen, wie we zouden moeten zijn, of wie we mogen zijn. Christus in ons en wij in Hem.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

columbus
Majoor
Majoor
Berichten: 1552
Lid geworden op: 07 apr 2003 11:54
Locatie: Oud-Alblas

Berichtdoor columbus » 26 jul 2006 21:08

Omega schreef:Dat geldt voor ons allen, denk ik. Daarom is het ook zo mooi om te mogen lezen, wie we zouden moeten zijn, of wie we mogen zijn. Christus in ons en wij in Hem.


het is zeker mooi en het maakt me soms echt blij!
een soort heimwee krijg ik als ik lees wie we zouden moeten zijn, of weemoed. (ouderwets woord maar ander woord schiet me niet te binnen :) )
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 26 jul 2006 21:50

ik vind dit zo mooi he om te lezen!

sommigen zeggen dat de bijbel hen weinig aanspreekt, maar als ik dit dan lees besef ik weer dat de bijbel zo heel persoonlijk is (voor mij igg) :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 27 jul 2006 00:44

Ik heb dit in veel simpelere bewoording in het programmaboekje voor het evangelisatiewerk voor de camping gezet,
Ik vond het zo mooi, want wij doen daar van alles, maar waar draait het eigenlijk om? Om Jezus, die Zichzelf zo geweldig profileert in de Bijbel.

Heel mooi!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
*J*
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:37
Contacteer:

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor *J* » 25 aug 2010 17:46

Heel mooi om te lezen :D

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor Petra777 » 09 sep 2010 17:55

Dank je Omega,

erg mooi en bemoedigend om te lezen. Het vervuld me met verwondering!
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor essieee » 10 okt 2010 21:45

Dank je wel Omega, Wonderlijk!

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor schaapje » 13 jul 2011 12:24

[
b]Onderstaand stukje kreeg ik via ds. Pieters toegestuurd. Ik wil het jullie niet onthouden:[/b]

“Wie ben ik volgens de Bijbel, door het geloof in Jezus Christus mijn Verlosser?

Ik ben het zout der aarde. (Mat. 5:13)

Ik ben het licht der wereld. (Mat. 5:14)

Ik ben een kind van God. (Joh. 1:12)

Ik ben een rank van de ware Wijnstok. (Joh. 15:5)

Ik ben een vriend van Christus. (Joh. 15:15)

Ik ben door Christus uitverkoren en Hij heeft mij aangesteld om Zijn vrucht te dragen. (Joh. 15:16)

Ik ben vrijgemaakt van de zonde en een dienaar van de gerechtigheid. (Rom. 6:18 )

Ik ben tot een dienaar van God gemaakt en ontvang door Jezus Christus het eeuwige leven. (Rom. 6:22)

Ik ben een mede-erfgenaam van Christus en heb deel aan het erfgoed van Christus. (Rom. 8:17)

Ik ben Gods tempel. Zijn Geest en Zijn leven wonen in mij; ik ben niet meer van mezelf. (1 Kor. 3:16; 6:19)

Ik ben gekocht door de Heere en mijn lichaam en geest zijn van Hem. (1 Kor.6:17)

Ik ben een lid het Lichaam van Christus. (1 Kor. 12:27; Ef. 5:30)

Ik ben een nieuwe schepping, in Christus ben ik geheel vernieuwd. (2 Kor. 5:17)

Ik ben met God verzoend door Jezus Christus. (2 Kor.5:18,19)

Ik ben een kind van God door het geloof in Christus Jezus en in Hem ben ik één met alle christenen. (Gal 3:26,28 )

Ik ben een erfgenaam van God, omdat ik een zoon (dochter) van Hem ben door Christus. (Gal. 4:6,7)

Ik ben een heilige in Christus Jezus. (Ef. 1:1; 1 Kor. 1:2; Fil. 1:1; Kol. 1:2; Hebr. 3:1; 1 Petr. 1:15,16)

Ik ben een maaksel van God, in Christus Jezus geschapen om Zijn werk te doen. (Ef. 2:10)

Ik behoor bij de heiligen en huisgenoten van God, met Christus als Hoeksteen en met zijn allen groeien we op tot een heilige tempel in de Heere. (Ef. 2:19,21)

Ik ben gestorven en mijn leven is met Christus verborgen in God, daarom wil ik bezig zijn met de dingen van boven, van Christus, en niet van de aarde. (Kol. 3:1-3)

Ik ben door God uitverkoren, geheiligd en bemind. (Kol. 3:12; 1 Thess.1:4)

Ik ben een kind van het licht, en niet van de duisternis, door God gesteld tot het verkrijgen van de zaligheid door mijn Heere Jezus Christus. (1 Thess. 5:5,9)

Ik ben wedergeboren uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God. (1 Petr. 1:23)

Ik ben een levende steen en wordt door Jezus Christus gebruikt voor de bouw van een geestelijk huis en een heilig priesterschap om God geestelijke offers te brengen. (1 Petr. 2:5)

Ik hoor bij een uitverkoren geslacht, een koninklijk priesterschap, een heilig volk, een volk dat God Zichzelf verkregen heeft door Christus. Ik behoor nu bij Gods volk, omdat Hij zich over mij heeft ontfermd. (1 Petr. 2:9,10)

Ik ben een kind van God en als Christus terug komt op de aarde zal ik aan Hem gelijk zijn. (1 Joh. 3:1,2)

Alleen dankzij de genade van God ben ik wat ik ben en Zijn genade aan mij bewezen, is niet tevergeefs geweest. (1 Kor.15:10)”


Mooi om te lezen, deze teksten heb ik eens van iemand gekregen (ben het kwijt geraakt)

Moeilijk, bij sommige dingen weet je dat er nog heel veel te leren valt.
Alles draait om Jezus, alles is door en voor Hem,... tenminste zo zou het moeten zijn.
Wel een grote rijkdom om in Hem te zijn.
Ik dank God voor zijn geduld met ons...met mij
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

knor183
Mineur
Mineur
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 okt 2003 06:22
Contacteer:

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor knor183 » 13 jul 2011 13:53

Heel erg mooi!
Zo las ik ook ooit es zo'n lijstje van hoe God ons ziet...
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

Kohlbrugge
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jul 2011 15:17

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor Kohlbrugge » 13 jul 2011 19:57

Alleen dankzij de genade van God ben ik wat ik ben en Zijn genade aan mij bewezen, is niet tevergeefs geweest. (1 Kor.15:10)”

De laatste stelling vind ik toch wel de mooiste.
Hier ligt wel een valkuil. Als we de woorden "Ik ben" verwisselen met "Ik voel, of ik ervaar", dan worden we op onszelf teruggeworpen en dan zijn we als Petrus die meer op de golven ziet dan op zijn Meester. Maar als we Christus mogen toebehoren mogen we blijven zeggen: Ik ben.
Ook als we van de inhoud van al die stellingen niets terecht brengen. Zij Genade houdt stand. Ook als wij ons zo droog als een schoenzool voelen mag het toch blijven staan: In Christus ben ik geheel vernieuwd.
En dat is de troost voor een christen.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor schaapje » 13 jul 2011 20:21

quote="Kohlbrugge" Zij Genade houdt stand. Ook als wij ons zo droog als een schoenzool voelen mag het toch blijven staan: In Christus ben ik geheel vernieuwd.
En dat is de troost voor een christen.


Ben ik helemaal mee eens, ik denk dat we moeten leren onze gevoelens ondergeschikt te maken.
Onze gevoelens die zo vaak uit onze oude mens/vlees komt en zo bedrieglijk kan zijn.
Wel harde lessen, vooral al je een emotioneel mens bent.

Ik heb trouwens nog nooit de uitdrukking "zo droog als een schoenzool" gehoord :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Kohlbrugge
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jul 2011 15:17

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor Kohlbrugge » 13 jul 2011 20:32

Schaapje: Ik heb trouwens nog nooit de uitdrukking "zo droog als een schoenzool" gehoord

Vandaag gaat deze uitdrukking zeker niet op als je buiten was. :D
Ik bedoelde eigenlijk kurkdroog. Dat is de gangbare uitdrukking.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Wie ben ik?

Berichtdoor schaapje » 13 jul 2011 20:33

:lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 73 gasten