Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 20 feb 2008 15:19

Daniel Breslauer schreef:
goshen schreef:
Daniel Breslauer schreef:Volgens het jodendom behoort de Tempelberg op dit moment, wanneer het joodse volk verbannen is uit het Land Israel, aan de moslims toe.
Waarom volgens jou specifiek de moslims?


Bnei Yishmael. Het volk van de kinderen van Ismael. Over het algemeen betekent dat Arabieren.
Waarom schrijf je dan niet gelijk arabieren? In het MO leven heus niet alleen moslims! (ik neem aan dat dit een overbodige opmerking is).

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 20 feb 2008 15:53

Oke, goed, we veranderen het: volgens het jodendom is de Tempelberg van de moslims.



wat het jodendom als religie hierover zegt doet niet ter zake.
jij bent streng orthodox zeg je- dat is een religie gevormd door mensen dogmas en psakei din - van gewone stervelingen- Het heeft niets met het Woord van YHWH te maken!
YHWH spreekt over Yerushalaim zijnde Zijn Heilige Stad en Zijn Heilige berg. voor Eeuwig !

als ik jullie leefwijze zie ik geen overeenkomst met het geloof van onze vaderen en de profeten. David ha melech bijv zou raar opkijken als hij nu de religieuze joden in Jeruzalem zou zien .

:cry: Je heult met de aanbidders van allah en de radicale islam- --- indirekt



de link die jij hebt geplaatst zijn woorden van een rabi voor het uitbreken van de shoa , sindsdien is er wel wat veranderd.

Daniel----- Het Heeft met deRuach ha Kodesh
te maken - zolang je religie aanhangt zul je die Kracht nooit kunnen ervaren en het Verbond nooit begrijpen.

de Messias is allang gekomenals Kappara voor ons volk en Hij is de Sar ha Shalom- dat weten zelfs bepaalde ex-terroristen !
ooit zal Hij terugkomen als de Leeuw van Yudah. Naar Zijn Heilige Stad om recht te spreken en te regeren vanuit Zion
Ja dan zullen mensen als jij het ook kunnen zien!
*
Ik heb net even op jouw steljevoor pagina rondgekeken en de lijst gezien die de Messias moet vervullen - ik hoop daar later op terug te komen.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 20 feb 2008 17:13

Hier wil ik even reageren - in het kort op de bezwaarpunten die door Daniel werd aangedragen dat Yeshua de beloofde Messias niet kon zijn



1. De Messias wordt voorafgegaan door de profeet Elijah die samen met de Messias de familie samenbrengt (Malachi 4:5-6), wat tegengesteld is tot Jezus in Mattheus 10:34-37.
Maleachi 3
1"Luister, Ik stuur mijn bode voor Mij uit om de weg in gereedheid te brengen. En onverwacht zal de Here, naar Wie wordt uitgezien, naar Zijn tempel komen. Hij is de boodschapper van Gods beloften,>>> Het Verbond.
Die de grote vreugde zal bezorgen, die zo lang werd verwacht. Ja, Hij komt beslist", zegt de HERE van de hemelse legers.
2"Maar wie kan in leven blijven wanneer Hij verschijnt? Wie kan Zijn komst verdragen? Want Hij is als een gloeiend vuur, dat de kostbaarste metalen loutert en Hij reinigt als iets dat de vuilste kleren kan bleken!
3Als de zilversmelter zal Hij zitten en van dichtbij toekijken hoe het schuim verbrandt. Hij zal de Levieten reinigen en hen zuiveren als goud en zilver, zodat zij hun werk voor de HERE zullen doen met een rein hart.



2. De Messias restoreert het koningschap van de familie van David, met zijn eigen kinderen (Daniel 7:13-14).13Daarna zag ik in mijn droom de aankomst van een Mensenzoon; tenminste, daar leek Hij op. Hij kwam op de wolken van de hemel en werd naar de Oude van Dagen geleid.
14Hij ontving macht en heerschappij om te regeren en werd overladen met eerbewijzen. Mensen van allerlei volken en de meest uiteenlopende talen dienden Hem. Hij zal eeuwig heersen en aan Zijn macht zal geen einde komen. Zijn koningschap is zc geweldig dat het nooit ten val zal komen.


Maar Jezus had geen kinderen. dat klopt
3. De Messias brengt eeuwige vrede tussen alle landen, tussen alle volkeren, en tussen alle mensen (Jesaja 2:2-4; Micha 4:1-4; Ezechiel 39:9). Er was duidelijk geen vrede. Verder, Jezus zei dat zijn taak was een zwaard te brengen, en niet vrede (zie Mattheus 10:34, zoals hierboven gerefereerd). . Malachi 3:3Als de zilversmelter zal Hij zitten en van dichtbij toekijken hoe het schuim verbrandt. Hij zal de Levieten reinigen en hen zuiveren als goud en zilver, zodat zij hun werk voor de HERE zullen doen met een rein hart
Zacharia 13:
8Tweederde van het volk Israël zal worden uitgeroeid en sterven, maar éénderde zal in het land overblijven.
9Dat overgebleven deel zal Ik in het vuur houden en zuiveren, zoals men zilver en goud zuivert in de vlammen. Het zal Mij aanroepen en Ik zal het horen. Ik zal zeggen: 'Dit is mijn volk' en zij zullen zeggen: 'De HERE is onze God."


4. De Messias zorgt voor het wereldwijde bekeren van alle volkeren tot het jodendom, of minstens tot ethisch montheisme (Jeremia 31:31-34; Zecharia 8:23; Jesaja 11:9; Zecharia 14:9,16). Maar de wereld is nog steeds in afgoderij gedompeld.
5. De Messias maakt een einde aan alle afgoderij (Zecharia 13:2). Maar de wereld is nog steeds in afgoderij gedompeld.
6. De Messias zorgt voor wereldwijde erkenning dat de joodse visie van G-d de juiste is (Jesaja 11:9). Maar de wereld is nog steeds in afgoderij gedompeld.
7. De Messias zal de gehele wereld vegetarisch maken (Jesaja 11:6-9). Maar dat is de wereld niet.
8. De Messias brengt de 12 stammen (alle joden) terug naar het Land Israel (Ezechiel 36:24). Maar dat is nog niet gebeurd.
9. De Messias herbouwt de Tempel (Jesaja 2:2; Ezechiel 37:26-2. Mensen sterven elke dag. 12. Uiteindelijk zullen de doden opstaan (Jesaja 26:19; Daniel 12:2; Ezechiel 37:12-13; Jesaja 43:5-6).
13. De volkeren van de wereld zullen de joden helpen, met materiele hulp (Jesaja 60:5-6; 60:10-12).
14. De joden zullen gekozen worden voor het geven van spirituele leiding (Zecharia 8:23).
15. Alle wapens zullen vernietigd worden (Ezechiel 39:9;12).
16. De Nijl zal opdrogen (Jesaja 11:15).
17. De bomen van het Land Israel zullen elke maand fruit produceren (Ezechiel 47:12).
18. Elke stam van Israel zal zijn toegewezen land ontvangen en daar gaan wonen (Ezechiel 47:13).
19. De volkeren van de wereld zullen zich beseffen dat zij fout zaten, dat de joden het juist hadden, en dat de zonden van de niet-joden, de vervolgingen en de moorden die zij hebben gepleegd, door het joodse volk gedragen zijn (Jesaja 53).

Inderdaad zullen veel punten die hierboven staan plaats vinden wanneer deMessiah zal terug keren naar de aarde en ieder oog Hem zal zien
!
Laatst gewijzigd door salty op 20 feb 2008 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 20 feb 2008 17:14

Vooralsnog zou de Messias Het Nieuwe Verbond in luiden dat in Jeremiah 31 : 31 was voorspeld.....


Dat claimde Yeshua van Natzrat te hebben gedaan -
Punt 8 de Messias brengt alle banei Israel terug naar Israel > in de Tenach staat dat YHWH dat zal doen !
dat is wel toevallig ! >>>>>
De Messias komt van andere dimensies en is ook YHWH!!!!


Zacharia 12
8Die dag zal Ik Jeruzalems inwoners beschermen. De zwaksten onder hen zullen zo sterk als koning David zijn! En Davids vorstenhuis zal zijn als God, als de Engel van de HERE Die voor hen uit gaat.
9Want Ik ben van plan alle volken
die tegen Jeruzalem oprukken, te vernietigen.
10Dan zal Ik de Geest van genade en van gebeden uitstorten over Davids vorstenhuis en de bevolking van Jeruzalem. En zij zullen Mij zien, Die zij hebben doorstoken, en over Hem rouwen als over een enig kind. Zij zullen bitter bedroefd zijn en over Hem rouwen als over hun oudste zoon.
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 20 feb 2008 18:57

Als je de volgende tekst leest dan staat er dat Hij Zijn volk zal vergaderen uit aller volkeren. en dat Hij ze Israel zal geven. dus ik begrijp niet dat daniel kan zeggen dat het land van de arabieren is.
Ezechiel 11:
14 Toen geschiedde het woord des HEEREN tot mij, zeggende:
15 Mensenkind, het zijn uw broederen, uw broederen, de mannen uwer maagschap, en het ganse huis Israëls, ja, dat ganse, tot welke de inwoners van Jeruzalem gezegd hebben: Maakt u verre af van den HEERE, ditzelve land is ons tot een erfbezitting gegeven.
16 Daarom zeg: Zo zegt de Heere HEERE: Hoewel Ik hen verre onder de heidenen weggedaan heb, en hoewel Ik hen in de landen verstrooid heb, nochtans zal Ik hun een weinig tijds tot een heiligdom zijn, in de landen, waarin zij gekomen zijn.
17 Daarom zeg: Alzo zegt de Heere HEERE: Ja, Ik zal ulieden vergaderen uit de volken, en Ik zal u verzamelen uit de landen, waarin gij verstrooid zijt, en Ik zal u het land Israëls geven.
18 En zij zullen daarhenen komen, en al deszelfs verfoeiselen en al deszelfs gruwelen van daar wegdoen.
19 En Ik zal hun enerlei hart geven, en zal een nieuwen geest in het binnenste van u geven; en Ik zal het stenen hart uit hun vlees wegnemen, en zal hun een vlesen hart geven;
20 Opdat zij wandelen in Mijn inzettingen, en Mijn rechten bewaren, en dezelve doen; en zij zullen Mij tot een volk zijn, en Ik zal hun tot een God zijn.
Laatst gewijzigd door johannes1 op 20 feb 2008 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

André

Berichtdoor André » 20 feb 2008 19:23

Een beetje offtopic is het wel, vind je ook niet mod?;/

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3142
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 20 feb 2008 19:30

André schreef:Een beetje offtopic is het wel, vind je ook niet mod?;/

niet met de aanvulling die er eigenlijk bij moest
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 20 feb 2008 23:03

Dit gaat echt heel hard naar een religiediscussie toe. Dat is in actualiteit niet de bedoeling.

Daniel Breslauer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2008 13:33
Locatie: Jeruzalem
Contacteer:

Berichtdoor Daniel Breslauer » 21 feb 2008 10:52

johannes1 schreef:Als je de volgende tekst leest dan staat er dat Hij Zijn volk zal vergaderen uit aller volkeren. en dat Hij ze Israel zal geven. dus ik begrijp niet dat daniel kan zeggen dat het land van de arabieren is.
Ezechiel 11:
14 Toen geschiedde het woord des HEEREN tot mij, zeggende:
15 Mensenkind, het zijn uw broederen, uw broederen, de mannen uwer maagschap, en het ganse huis Israëls, ja, dat ganse, tot welke de inwoners van Jeruzalem gezegd hebben: Maakt u verre af van den HEERE, ditzelve land is ons tot een erfbezitting gegeven.
16 Daarom zeg: Zo zegt de Heere HEERE: Hoewel Ik hen verre onder de heidenen weggedaan heb, en hoewel Ik hen in de landen verstrooid heb, nochtans zal Ik hun een weinig tijds tot een heiligdom zijn, in de landen, waarin zij gekomen zijn.
17 Daarom zeg: Alzo zegt de Heere HEERE: Ja, Ik zal ulieden vergaderen uit de volken, en Ik zal u verzamelen uit de landen, waarin gij verstrooid zijt, en Ik zal u het land Israëls geven.
18 En zij zullen daarhenen komen, en al deszelfs verfoeiselen en al deszelfs gruwelen van daar wegdoen.
19 En Ik zal hun enerlei hart geven, en zal een nieuwen geest in het binnenste van u geven; en Ik zal het stenen hart uit hun vlees wegnemen, en zal hun een vlesen hart geven;
20 Opdat zij wandelen in Mijn inzettingen, en Mijn rechten bewaren, en dezelve doen; en zij zullen Mij tot een volk zijn, en Ik zal hun tot een God zijn.


In de Tenach ('OT') staat daar dan ook niets over.

De vernietiging van de tweede tempel (in het jaar 70 na Chr. geloof ik - 1938 jaar geleden) en de daarop volgende verbanning van het volk Israel uit het Heilig Land vond namelijk plaats na de tijd van de Tenach.

Net als veel andere dingen. Vind bv eens in de Tenach een verwijzing naar het bekende joodse feest Chanoeka. Staat er niet in, want Chanoeka is de viering van een gebeurtenis die plaats vond na de Tenach.

Daniel Breslauer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2008 13:33
Locatie: Jeruzalem
Contacteer:

Berichtdoor Daniel Breslauer » 21 feb 2008 10:55

Verder span ik absoluut niet met de Arabieren samen. Ik ben volledig objectief.

Overigens heeft de Satmar Rebbe, rabbijn Joel Teitelbaum, ook geschreven dat de zionistische staat alleen door de hand van G-d moet worden ontmanteld, en absoluut niet door de hand van de volkeren van de wereld (dwz de Arabieren), want dat zou een immens groot gevaar zijn voor het volk Israel.

Want de zionisten hebben de Arabieren (de Palestijnen) zo woest gemaakt, dat die ons direct zouden doden (moge de Heer ons beschermen).

Overigens een goede vraag van goshen. Verwijst 'Bnei Yishmoel' heden ten dage enkel naar de moslims, of ook naar de arabische christenen? Interessante vraag; ik ga er vanuit dat ook de christenen eronder vallen... Immers, het gaat om 'Bnei Yishmoel', en dat (de tijd van Yishmael) was al lang voor de tijd van de islam (die ontstond pas zo'n 1428 jaar geleden, geloof ik).

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 21 feb 2008 16:57

@ moderators- Ok , dat was idd niet mijn bedoeling ,

voor de oplossingen van de problemen in Israel noch de strijd om Jerusalem is -met de beste wil van de wereld -een politieke oplossing mogelijk !!
Het lot van de stad en haar toekomst staat al vast. Het zijn de Woorden van de Eeuwige zelf !
Jerusalem is en blijft- Jerusalem!

volkeren , .....joden, arabieren !
De Spirit van de Messiah is er al ! men wil echter niet horen .
Die Geest is vrede :de Vrede van YHWH.
Luister naar die Geest en vraag Hem in je hart!


-----
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 22 feb 2008 00:37

@ Daniel
Die pasage kwam uit Ezekhiel !!!!!
Lees bijv ook Ezekiel 37:12
daar staat dat YHWH dat zal doen - vlak voor het Messiaanse tijdperk.
Dus Messias = YHWH dwz- Eeuwig
Hij er altijd al is geweest en dat Hij er ook altijd zal zijn.
Zowiezo
Alle profetieen stammen uit de tijd van Galut Babel
of iets erna, sommigen zijn profetieen op
korte termijn en anderen hebben het over acharit hayamim.
-----
In de Brit ja chadasha - vind je wel een verwijzing naar chanukkah!

Het is idd diep treurig dat het overgrote deel
van de bevolking in Israel de Eeuwige de rug toekeert- en andere afgoden aanbidt.
de staat is erg goddeloos ! en natuurlijk kan de straf niet uitblijven! Toch zal De Eeuwige trouw zijn aan hen , die in Zijn Naam geloven en Hem aanbidden.!
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 22 feb 2008 13:40

Misschien is het handig om als je Joodse termen gebruikt ook een korte Nederlandse uitleg erbij te geven. Ik dacht dat ik redelijk wat wist over het Jodendom, maar ik kan jullie lang niet altijd helemaal volgen.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 27 feb 2008 12:54

Hamas TV presenteert joden-etende Bugs Bunny

Opnieuw probeert de Palestijnse terreurbeweging Hamas via een 'knuffelbeest' in een televisieprogramma kinderen aan te sporen tot haat tegen Israël en de joden.

Volgens de Amerikaanse krant New York Daily News is Assud het Konijn de nieuwste 'ster' van het kinderprogramma Pioniers van Morgen.

Het konijn - voorzien van bomgordel - lijkt sterk op het Amerikaanse stripfiguur Bugs Bunny en verschijnt sinds enkele dagen in het kinderprogramma.

'Ik, Assud, zal de joden vermoorden en opeten,' zo verklaart het konijn in een recente uitzending tegen copresentatrice Saraa.

Marteldood
Assud is niet het eerste dier dat de Palestijnse kinderen haat tegen de joden leert: een Mickey Mouse-achtige figuur genaamd Farfur spoorde kinderen aan zich in te zetten voor de 'islamitische dominantie van de wereld'.

Na wereldwijde verontwaardiging tegen deze vorm van indoctrinatie, maakte de televisiezender - die gecontroleerd wordt door terreurbeweging Hamas - bekend dat Farfour een marteldood is gestorven.

Hij werd opgevolgd door terreurbij Nahoul. Maar Nahoul stierf een week later alweer: omdat Israël een blokkade heeft ingesteld rond de Gazastrook, kon de gewonde Nahoul niet op tijd naar het ziekenhuis in Egypte worden gebracht.

bron: One-way - Elsevier - PMW (Palestinian Media Watch)

Echt zieke geesten daar. Pure kinder(zielen)mishandeling
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 27 feb 2008 13:21

Als het niet zo om te huilen zou zijn dan zou je er wel om kunnen lachen. :|


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten