Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 19 feb 2008 15:05

Je bedoelt of er scheiding is tussen synagoge en staat?

salty:
en in het enige joodse land ter wereld en wel in de hoofdstad! worden we ook al in de vroege ochtend - een uur of vier wakker gezongen door de muezzins die luidkeels door de luidsprekers van van zon 6 nabije moskees staan te galmen.

in het joodse land kan dat gewoon!.......dan moet ik me maar op mijn andere zij draaien en de dekens over mijn hoofd trekken en Rolling Eyes proberen nog wat verder te slapen Mr. Green


grinnik dat was in eerste instantie best shockerend omdat in Jerusalem mee te maken. :)

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 feb 2008 15:49

Ilias schreef:Net zoals in Nederland heb je regels... Wetgeving van het land noemen we dat... Zo ook bij een Islamitisch land.


Als ik het wel heb, bevindt zich het graf van Jozef zich niet in een land waar de sharia van kracht is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 19 feb 2008 18:30

Ik dacht altijd dat Israel een religieus-joodse staat was, maar dat is dus niet zo?


Als je de declaratie van onafhankelijkheid leest vat dit goed samen wat de beweegreden en grondvesten waren tot het uitroepen van de joodse staat.
oa:

THE STATE OF ISRAEL will be open for Jewish immigration and for the Ingathering of the Exiles; it will foster the development of the country for the benefit of all its inhabitants; it will be based on freedom, justice and peace as envisaged by the prophets of Israel; it will ensure complete equality of social and political rights to all its inhabitants irrespective of religion, race or sex; it will guarantee freedom of religion, conscience, language, education and culture; it will safeguard the Holy Places of all religions; and it will be faithful to the principles of the Charter of the United Nations

Wat seculier en religieus met elkaar gemeenhebben is het delen in de gezamelijke geschiedenis van vervolgingen en discriminatie en uiteindelijken de vervulling van de eeuwenoude hoop, de geboorte en opbouw van een moderne joodse staat.
Herzl ,Ben Gurion ,Golda, Rabin Sharon , Begin en Peres allmaal geen religieuzen.
feit is : in modern Israel komt het merendeel van de jonge generatie niet los van de geschiedenis maar wel los van de Torah- helaas!

het is de enige land ter wereld waar alle sektoren binnen de joodse religie vrij kunnen praktiseren-

behalve de messiaanse sektor dus. :(
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Gebruikersavatar
Ilias
Mineur
Mineur
Berichten: 103
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:53

Berichtdoor Ilias » 19 feb 2008 20:01

Salty niet te veel dromen he? De tempelberg is niet van jullie maar van ons, Jerusalem is ook MIJN hoofdstad, en die van elke moslim op aarde, vroeg of laat zal Al massih het kwaad van Baytul Maqdis doen verwijderen, en zal Jeruzalem in staat van Zuiver monotheisme zijn.

Optimatus, ik heb daar geen kennis over, en bekommer me ook niet om een graf.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 19 feb 2008 21:13

:cry:

Iedereen claimt dat jeruzalem van hun geloof is omdat het in hun boekje staat. Zo komen we nooit tot een oplossing :cry: Lekker tolerant zijn we weer.............

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 19 feb 2008 22:30

@Ilias ,
sinds wanneeris Jerusalem jouw hoofdstad???

Ik dacht dat dat Amsterdam was! Jij bent toch Nederlander?
en anders Mekkah is de belangrijkste stad voor de moslims- Jerusalem betekent niet meer voor de moslim dan de stad van de verre moskee.

Yerushalaim De Heilige Stad van YHWH is het de eeuwige hoofdstad van de joodse staat waarin wordt toegestaan dat de moskee op de tempelberg kan blijven staan. verder mogen de moslims 5 keer perdag hardop van alle minnaretten tot de salat oproepen.

De Tempelberg is van YHWH en niet van een of andere religie- Hij zal daar uiteindelijk terug keren om recht te spreken vanaf Zijn Heilige Berg.
Dat zou iedereen eens goed tot zich door moeten laten dringen , dan zouden wij nietige mensen elkaar met meer respect bejegenen.
Yeshua heeft dat ons immers voorgedaan.
Hij kwam ook voor de Shomronim- de samaritanen ......wist jij dat trouwens....?
Het is dan toch duidelijk dat jullie je laten leiden door een geest die niet van YHWH de Eeuwige komt! Laat je je dan niet op een verkeerde manier gebruiken - voor een tevergeefse strijd? :|
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 19 feb 2008 22:46

Mee eens Salty.

Als christen (messiasbelijdende goj) zou ik beslist geen claim op Jeruzalem willen leggen. Die hele gedoe van op elke vermeende heilige plaats een kitscherig kerkje zetten heb ik helemaal niets mee.
Jeruzalem is de stad van de Grote Koning, en van Zijn uitverkoren vol Israel. Ik gun geheel Jeruzalem van harte aan het Joodse volk.

Voor wat de Islam betreft: Iedereen kan ondertussen wel zo'n beetje wten dat de stad Jeruzalem echte he-le-maal nul keer in de koran genoemd wordt? Dus daar zijn we dan snel uit. En kom nu niet met die ene supervage tekst soera 17:1 aandragen, want dat is een anachronisme van jewelste.

het hoeft allemaal niet zo moeilijk gun een ieder nu gewoon eens het zijne.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 feb 2008 23:19

Ilias schreef:Optimatus, ik heb daar geen kennis over, en bekommer me ook niet om een graf.


Je hebt anders aardig wat bijdragen nodig voor een graf waarom je je niet bekommert...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
dalethvav
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1332
Lid geworden op: 08 mei 2006 14:19
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 20 feb 2008 08:09

Optimatus schreef:
Ilias schreef:Optimatus, ik heb daar geen kennis over, en bekommer me ook niet om een graf.


Je hebt anders aardig wat bijdragen nodig voor een graf waarom je je niet bekommert...
:mrgreen: :mrgreen:
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 20 feb 2008 09:50

Ilias schreef:Salty niet te veel dromen he? De tempelberg is niet van jullie maar van ons, Jerusalem is ook MIJN hoofdstad, en die van elke moslim op aarde, vroeg of laat zal Al massih het kwaad van Baytul Maqdis doen verwijderen, en zal Jeruzalem in staat van Zuiver monotheisme zijn.



Eén scheet van Israël en er is geen moslim meer te bekennen op de tempelberg, dus zo heel arrogant zou ik niet zijn, zoals ik jou was.

In tegenstelling tot Israël bieden moslimlanden geen ruimte aan aanhangers van een andere religie, tenzij natuurlijk een schatting wordt betaald. Maar ik geloof niet dat dhimmy's hoog worden aangeschreven.

Daniel Breslauer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2008 13:33
Locatie: Jeruzalem
Contacteer:

Berichtdoor Daniel Breslauer » 20 feb 2008 11:30

Volgens het jodendom behoort de Tempelberg op dit moment, wanneer het joodse volk verbannen is uit het Land Israel, aan de moslims toe.

Ik herhaal: de Tempelberg is van de moslims.

Voor joden is het sowieso ten strengste verboden - op straffe van de spirituele doodstraf - om de Tempelberg te betreden, vanwege de staat van rituele onreinheid waar wij allemaal in verkeren.

En dat blijft zo tot de messias komt (en wie niet in de joodse messias gelooft - moslims bijvoorbeeld - heeft dus niets te vrezen).

Wij joden zijn verbannen uit het Land Israel, en ondanks het feit dat we er wel in kleine groepjes heen mogen gaan om er te gaan wonen, mogen we er absoluut niet het bewind voeren. Wij moeten ons stil houden, ons onderwerpen aan de volkeren van de wereld, de Arabieren dus. Wij moeten onze straf uitzitten in verbanning, en wachten tot G-d zijn messias stuurt en ons uit de verbanning zal bevrijden.

De joodse bronnen geven de messiaanse tijd als volgt weer:

* Komst van messias
* Inzameling van de verbannelingen (alle joden naar het Land Israel)
* Bouw van de derde Tempel
* Heropstanding van de doden

Dus het hele joodse volk naar het Land Israel, dat is pas na de komst van de messias, niet ervoor. Idem met de bouw van de derde Tempel.

Elias, weet dat ik de stem vertegenwoordig van het echte jodendom. Neem eens contact op per email, als je wilt; zou ik best interessant vinden.

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 20 feb 2008 11:50

Ik herhaal: de Tempelberg is van de moslims


Nou Daniel dan heb je het wel mis hoor
want YHWH zegt dat het Zijn Heilige Berg is - Dat staat in de Tenach -
en wat het jodendom-als religie erover zegt - dat is irrelevant.!!!!


De banei Israel in de tijd van Achav en Izevel aanbaden en masse naast YHWH ook ashtoret en baal als godent etc. tot grote gruwel van de Eeuwige! Daar zijn recentelijk ook archeaologische bewijzen van gevonden!

wat ik hiermee wil zeggen dat de massa fout kan zijn en De Enige en Eeuwige YHWH zijn Sod -Raz geheim alleen openbaart aan degenen die Zijn Naam trouw zijn .
Sod Adonai l'Yirav ve Brito hodi-am !
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

Gebruikersavatar
goshen
Luitenant
Luitenant
Berichten: 563
Lid geworden op: 18 jul 2007 10:20
Locatie: Westland

Berichtdoor goshen » 20 feb 2008 13:12

Daniel Breslauer schreef:Volgens het jodendom behoort de Tempelberg op dit moment, wanneer het joodse volk verbannen is uit het Land Israel, aan de moslims toe.
Waarom volgens jou specifiek de moslims?

Daniel Breslauer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2008 13:33
Locatie: Jeruzalem
Contacteer:

Berichtdoor Daniel Breslauer » 20 feb 2008 14:57

goshen schreef:
Daniel Breslauer schreef:Volgens het jodendom behoort de Tempelberg op dit moment, wanneer het joodse volk verbannen is uit het Land Israel, aan de moslims toe.
Waarom volgens jou specifiek de moslims?


Bnei Yishmael. Het volk van de kinderen van Ismael. Over het algemeen betekent dat Arabieren.

Ik verwijs ook even naar de brieven die toenmalig Opperrabbijn van Jeruzalem, Rabbijn Yosef Chaim Sonnenfeld, in 1929 in de Arabische kranten liet plaatsen:

http://www.jewsagainstzionism.com/rabbi ... dpeace.cfm

Daniel Breslauer
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 jan 2008 13:33
Locatie: Jeruzalem
Contacteer:

Berichtdoor Daniel Breslauer » 20 feb 2008 14:59

salty schreef:
Ik herhaal: de Tempelberg is van de moslims


Nou Daniel dan heb je het wel mis hoor
want YHWH zegt dat het Zijn Heilige Berg is - Dat staat in de Tenach -
en wat het jodendom-als religie erover zegt - dat is irrelevant.!!!!


De banei Israel in de tijd van Achav en Izevel aanbaden en masse naast YHWH ook ashtoret en baal als godent etc. tot grote gruwel van de Eeuwige! Daar zijn recentelijk ook archeaologische bewijzen van gevonden!

wat ik hiermee wil zeggen dat de massa fout kan zijn en De Enige en Eeuwige YHWH zijn Sod -Raz geheim alleen openbaart aan degenen die Zijn Naam trouw zijn .
Sod Adonai l'Yirav ve Brito hodi-am !


Oke, goed, we veranderen het: volgens het jodendom is de Tempelberg van de moslims.

Wie beweert dat dat niet zo is, is een zionistische leugenaar die het jodendom de rug toe keert. Dat omvat heden ten dage circa 90% van alle joden, ja.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten