vriendinnen kunnen niet zonder hun vriend :(

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jun 2006 15:30

hmm ik ben dus niet degene die gek is... dat helpt al wel.

André

Berichtdoor André » 28 jun 2006 17:56

Lalage schreef:Het argument om de vriend mee te nemen was dat hij anders alleen moest eten (aaah).
Woow, maar dat is zielig een keer alleen eten, ik zou dan de neiging hebben om te vragen, maarruh, wat is nu de échte reden.....? 8)

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 jun 2006 18:05

Een vriendin van mij komt ook nooit meer naar verjaardagen en feestjes omdat haar vriend dat niet leuk vind, hij kent er niemand..

Blijkbaar zijn er toch best veel mensen die wel overal samen naartoe willen.. je zou zeggen dat er toch ook wel enkele van die mensen op refoweb zitten, tzou leuk zijn als die ook wat van zich laten horen ;)

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jun 2006 18:13

wij waken er echt voor dat we nog zelf met eigen vrienden ook iets gaan doen.
Pas ook weer een dag met een vriendin weggeweest en maandagavond ga ik weer samen met een vriendin op pad. Mijn vriend gaat ook nog gerut zelf naar vrienden toe. Je blijft 2 personen ook al heb je een relatie. Zou wel heel erg zijn als je niet meer op je eigen voeten kan staan sinds je een relatie hebt :roll:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
meschianza
Majoor
Majoor
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 dec 2002 16:48
Locatie: De mooie stad Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 28 jun 2006 19:15

Ik kan het begrijpen dat een vriendschap veranderd wanneer er een trouwt. Ik weiger alleen om nog energie te steken in mensen die, als ze getrouwd zijn, niet meer de moeite nemen om belangstelling in jou te tonen, de moeite nemen om naar jou te gaan etc. omdat man dit of man dat, gezin bladiebla. Maar vervolgens moet jij wel klaar staan met uithuilschouder bij huwelijksperikelen etc.

Alsof ik geen druk leven en andere (sociale) verplichtingen heb als niet- getrouwde danwel vrijgelzel. Daar ben ik echt klaar mee. *tikkeltje gefrustreerd*

Gelukkig heb ik ook getrouwde vrienden met wie ik wel nog steeds een leuke relatie heb. Anders zou ik bijna een aversie tegen trouwen krijgen :mrgreen:

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 28 jun 2006 19:21

Hippieblijhoofd schreef:Een vriendin van mij komt ook nooit meer naar verjaardagen en feestjes omdat haar vriend dat niet leuk vind, hij kent er niemand..


Ach gut wat zielig voor dat jongetje :mrgreen: En zo leert ie nooit andere mensen kennen...Beetje dom van het vriendinnetje om er aan toe te geven.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 28 jun 2006 19:27

Maybe speelt de afstand tussen een stelletje ook wel mee.
Als je elkaar alleen in het weekend ziet, is het logischer dat je veel dingen alleen nog onderneemt, dan wanneer je bijna naast elkaar woont.
Mijn vriend en ik wonen dichtbij elkaar, en zien elkaar best veel. Dus wij moeten er idd echt tijd voor nemen, om hij een mannenavond, ik een meidenavond, in te plannen. Dus het kost wel ff moeite, om zonder elkaar iets te doen, wat voor mensen die ver van elkaar af wonen, misschien wel makkelijker is.

Niet dat dat betekend dat je dus, als je dichtbij elkaar woont, opeens wel alles samen moet doen hoor, alsjeblieft niet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 28 jun 2006 19:46

Pfieuw, benauwend, als je geen één avondje of dag zonder elkaar kan! Ben het wel heel erg met Gerdien B. eens: je blijft ondanks je relatie 2 aparte personen!

Waar ik wel erge moeite mee heb is dat getrouwde vrienden uitspraken gaan doen als je op vakantie gaat: 'jaaa dat kun je inderdaad doen als je vrijgezel bent'. Alsof ze hun eigen doodsvonnis uitspreken. Alsof ze vol weemoed terugdenken aan hun eigen vrije leven van 'vroeger' (waarschijnlijk is dat ook zo). Alsof ze je alle gemakken en vrijheden die je hebt als vrijgezel, niet gunnen, of wel gunnen maar het eigenlijk zelf ook wel heel erg graag willen maar ja ze zijn getrouwd.

Aaaarch, had dan nog effe gewacht met trouwen of zo :x

Maar goed, er zijn ook zat getrouwden die gewoon wel leuk zijn :).
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

annvisser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 406
Lid geworden op: 13 apr 2005 20:51

Berichtdoor annvisser » 28 jun 2006 19:51

marina87 schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Een vriendin van mij komt ook nooit meer naar verjaardagen en feestjes omdat haar vriend dat niet leuk vind, hij kent er niemand..


Ach gut wat zielig voor dat jongetje :mrgreen: En zo leert ie nooit andere mensen kennen...Beetje dom van het vriendinnetje om er aan toe te geven.


nou, idd! Dan maar zonder hem, maar gaan zou ik zeker!! Kmerk het in mn eigen vriendenkring ook dat sommige zich gaan afzonderen. Nou ja, prima.. ze komen er vanzelf wel achter dat het stom is.

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 28 jun 2006 19:53

annvisser schreef:
marina87 schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Een vriendin van mij komt ook nooit meer naar verjaardagen en feestjes omdat haar vriend dat niet leuk vind, hij kent er niemand..


Ach gut wat zielig voor dat jongetje :mrgreen: En zo leert ie nooit andere mensen kennen...Beetje dom van het vriendinnetje om er aan toe te geven.


nou, idd! Dan maar zonder hem, maar gaan zou ik zeker!! Kmerk het in mn eigen vriendenkring ook dat sommige zich gaan afzonderen. Nou ja, prima.. ze komen er vanzelf wel achter dat het stom is.


Yep, en als de relatie over is het huilen omdat men geen vriendjes en vriendinnetjes meer heeft :wink:

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 28 jun 2006 20:57

marina87 schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Een vriendin van mij komt ook nooit meer naar verjaardagen en feestjes omdat haar vriend dat niet leuk vind, hij kent er niemand..


Ach gut wat zielig voor dat jongetje :mrgreen: En zo leert ie nooit andere mensen kennen...Beetje dom van het vriendinnetje om er aan toe te geven.


hij interesseert me niet zo, ik vind het zieliger voor haar 8)
maar jah, eigen schuld :) ik snap niet dat ze niet alleen gaat.. maargoed, haar keuze ;)

André

Berichtdoor André » 28 jun 2006 21:21

meschianza schreef:Maar vervolgens moet jij wel klaar staan met uithuilschouder bij huwelijksperikelen etc.
Misschien kun je ze doorverwijzen naar prof. hulp, of als je er goed in bent geld vragen voor iedere (uithuil)sessie. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Corine
Sergeant
Sergeant
Berichten: 474
Lid geworden op: 18 mar 2004 18:12

Berichtdoor Corine » 28 jun 2006 21:56

Mn man vind het heerlijk als ik een avondje weg ben.. "O, je moet weg? Mooi, dan heb ik heel de avond de computer voor mezelf...."

En vervolgens: "Hoe laat ben je thuis lief..."

Haha, maar dat heb je als je getrouwd ben weer, je ziet elkaar vaak zat! Als je samenwoont dus ook, dus vind ik het maar vreemd dat die mannen steeds mee moeten danwel mogen of zelf willen.. 8)

Tobbe
Mineur
Mineur
Berichten: 185
Lid geworden op: 23 feb 2005 09:39
Locatie: Nederland

Berichtdoor Tobbe » 29 jun 2006 11:05

Het ligt er natuurlijk wel aan in hoeverre je elkaars vrienden kent. Mijn vriend woont redelijk ver weg, en heeft in zijn eigen woonplaats vrienden die hij minstens één avond in de week ziet, het is voor mij ondoenlijk (en ik peins er ook niet over) om daar altijd bij te zitten. Maar als er bijvoorbeeld een bepaalde gelegenheid als een verjaardag is ofzo, dan ga ik meestal wel.

Het jammere hieraan is wel weer dat je die vrienden veel minder kent, maar goed, ik zie ze toch erg weinig :wink: .

Hier werd ook gezegd dat het vreemd was als je het 'hele' weekend van zaterdagavond tot maandagochtend bij elkaar zit. Daarbij moet natuurlijk wel gekeken worden naar hoeveel je elkaar ziet doordeweeks. Als je elkaar dan nooit ziet, is het logisch dat je het weekend wel bij elkaar bent.
Hoewel ik juist afgelopen weekend heerlijk alleen met een vriendin in Brussel was 8) .

Verder vind ik het ook irritant als mensen die getrouwd zijn nog zó erg op hun vrijheid staan. Ga dan niet trouwen. Als je nog elke avond naar vrienden etc. wil, zonder je partner, dan is een huwelijk overduidelijk geen goede keuze. Wat natuurlijk niet zegt, dat je elke avond bij elkaar moet hangen, en je sociale verplichtingen inperkt tot bankhangen in de voorkamer.

Tot slot vind ik het ook bijzonder irritant en ongevoelig als mensen (vooral meisjes dan) altijd hun vriend meeslepen naar een andere vriendin die geen relatie heeft. Dat lijkt me echt zo irritant he, je bent toch vriendin met die vriendin, en daar komt die kerel even roet in het eten gooien. Helemaal als je het idee krijgt dat diegene toch wel ff wat belangrijker is dan jijzelf voor die vriendin.

Ik heb gezegd. (:)

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8206
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jun 2006 11:08

Zijn er hier ook mensen die hun partner overal mee naartoe slepen? Of kennen we toevallig allemaal van die mensen maar komen ze hier niet?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 114 gasten