Kan je als christen Ché Guevara t-shirts dragen....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 16 okt 2007 10:28

The Engineer schreef:Dat wil nog niet zeggen dat je je niet als een moderator hoeft te gedragen. Een politieagent moet zich buiten dienst ook voorbeeldig gedragen.

"Domme refo's die het recht op denken niet hebben omdat ze een te laag IQ hebben en nog geen ingenieur zijn"


Ik verlaag me niet tot jouw niveau van schelden en zwart maken van een persoon, danwel, niet toegestane, suggesties plaatsen over iemands intelligentie.


tis me wat. Ik word er een beetje moe van als refo's (waar ik mezelf echt onder reken) worden neergezet als domme jaknikkers, die zelf hun vermogen tot nadenken niet gebruiken.

Ik heb er geen behoefte aan jouw intelligentie in twijfel te trekken. Ik geloof best dat je een bovengemiddeld IQ hebt. Alleen je wekt sterk de indruk dat in je posts dat je het IQ van de meeste refos ver onder dit gemiddelde inschat. Daarom mijn opmerking (ik ging er trouwens vanuit dat je al ing was, wat nalezen op het forum deed me ontdekken dat je daarnaar op weg bent).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 16 okt 2007 15:27

Ik word er een beetje moe van als refo's (waar ik mezelf echt onder reken) worden neergezet als domme jaknikkers, die zelf hun vermogen tot nadenken niet gebruiken.


Ik meerdere malen aangegeven dat ik niet alle refo's aanspreek. Wie de schoen past trekke hem aan.

En ja, ik ken 1 geval van een slim persoon, een uiterst slim persoon die zich alles laat voorlezen door de predikant. Maar zoals gezegd, dat is 1 geval en in geen geval representatief.

Alleen je wekt sterk de indruk dat in je posts dat je het IQ van de meeste refos ver onder dit gemiddelde inschat.


Dat doe en kan ik pas wanneer ik daar cijfers van heb gezien met betrekking tot het gemiddelde opleidingsniveau tegen het die van het landelijke uitgezet.
Over het algemeen is dat niet mijn bedoeling.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 16 okt 2007 16:05

The Engineer schreef:Ik meerdere malen aangegeven dat ik niet alle refo's aanspreek. Wie de schoen past trekke hem aan.

En ja, ik ken 1 geval van een slim persoon, een uiterst slim persoon die zich alles laat voorlezen door de predikant. Maar zoals gezegd, dat is 1 geval en in geen geval representatief.


Je projecteert het in dit topic anders op een hele groep of een groot deel van de groep "veel refo's" en "refo's" klinkt er veel.

Dat doe en kan ik pas wanneer ik daar cijfers van heb gezien met betrekking tot het gemiddelde opleidingsniveau tegen het die van het landelijke uitgezet.
Over het algemeen is dat niet mijn bedoeling.


Tip: site van het CBS, er zijn best wat gegevens over het opleidingsniveau van SGP en CU stemmers bijvoorbeeld. Het lijkt erop dat deze partijen onder alle opleidingsniveaus een vergelijkbaar aandeel hebben.

De cijfers die je eerder aanhaalde zijn trouwens verbazingwekkend gevoelig voor bias, verder is de vraagstelling waarop de cijfers zijn gebaseerd niet helder.

Kun je trouwens nog een keer uitleggen wat de genoemde punten van gisteren 5:25 pm te maken hebben met Che?
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 16 okt 2007 21:42

Nogmaals over die puntnen, ze hebben niets met Che an sich te maken, wel met het feit dat mensen er over vallen dat er shirts met hem worden gedragen omdat hij niet bijbels zou zijn in de zin van zijn woorden en daden. Terwijl ze mogelijk lid van een kerk zijn waar de meerderheid een hekel heeft aan homo's, buitenlanders, jongens met lang haar en ga zo maar door. Begin eerst bij jezelf in plaats van over een shirt te vallen. Die daden die zij zelf begaan zijn ook niet bijbels en kan je nog verbeteren. Che niet meer, die heeft een tuin op z'n buik.

"Veel" is subjectief. Laat ik zeggen de meerderheid, want die indruk heb ik, zeker als ik kijk naar de OGG bij ons in het dorp. Iedereen heeft een hekel aan homo's en buitenlanders, sommigen aan jongens met lang haar, als je van een andere kerk ben ben je minder. Helaas allemaal feiten.

Tip: site van het CBS, er zijn best wat gegevens over het opleidingsniveau van SGP en CU stemmers bijvoorbeeld. Het lijkt erop dat deze partijen onder alle opleidingsniveaus een vergelijkbaar aandeel hebben.


Als dat zo is, ik ga dat zo nog even checken, moet ik er beter op letten die indruk te wekken.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 okt 2007 11:26

Kan je als christen Ché Guevara t-shirts dragen....

Als ze er in je maat zijn wel, anders wordt het wel slordig :schaterlach:[quote][/quote]

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 26 okt 2007 18:39

En de nominatie voor meest zinloze post van de week heeft u inmiddels binnen.

Wiepie

kleding

Berichtdoor Wiepie » 01 dec 2007 17:40

De kleding van het NL merk Gsus is anders helemaal niet aan te raden te dragen. Het logo verbeeld een doornenkrans van Christus (Gsus).
Kijk eens op http://www.coolchristianshirt.nl/ voor leuke alternatieven!

Ben Binnenlander

Berichtdoor Ben Binnenlander » 06 dec 2007 23:36

Ché Guevara?

Wie bedoeld u?

Che Gevaar bedoelt u dan zeker?

www.chegevaar.be

Eerlijk gezegd zegt mij die naam en die persoon niet zoveel, wel weet ik hij door velen als extreem-links wordt beschouwd.
En als je met een dergelijke afbeelding van zo'n figuur rondloopt, je net zo goed een t-shirt kan aantrekken met een bijvoorbeeld een beeltenis van Stalin (de grootste massamoordenaar uit de wereldgeschiedenis) erop.

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 07 dec 2007 12:19

Als je niet weet wie Che was, hou dan gewoon je mond.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
Javaca
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 jan 2005 22:06
Locatie: Langbroek & Boom(BE)
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 07 dec 2007 13:08

Ben Binnenlander schreef:Che Gevaar bedoelt u dan zeker?

www.chegevaar.be

Eerlijk gezegd zegt mij die naam en die persoon niet zoveel, wel weet ik hij door velen als extreem-links wordt beschouwd.
En als je met een dergelijke afbeelding van zo'n figuur rondloopt, je net zo goed een t-shirt kan aantrekken met een bijvoorbeeld een beeltenis van Stalin (de grootste massamoordenaar uit de wereldgeschiedenis) erop.


Leuk zo'n site die gemaakt is door de jongerenafdeling van het Vlaams Blelang... :roll:

Erg objectief. :?:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Gebruikersavatar
Othello
Kapitein
Kapitein
Berichten: 880
Lid geworden op: 15 feb 2006 23:05

Berichtdoor Othello » 07 dec 2007 13:47

Floefloe schreef:Als je niet weet wie Che was, hou dan gewoon je mond.

Hij was natuurlijk wel gewoon een ijskoude moordenaar (ook al was 'ie onmiskenbaar méér dan dat).

Gebruikersavatar
Floefloe
Moderator
Berichten: 1099
Lid geworden op: 29 mar 2003 10:57
Locatie: Oud-Beijerland / Oegstgeest
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 07 dec 2007 15:30

... dat vergeet onze binnenlander dus.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 dec 2007 20:11

Othello schreef:
Floefloe schreef:Als je niet weet wie Che was, hou dan gewoon je mond.

Hij was natuurlijk wel gewoon een ijskoude moordenaar (ook al was 'ie onmiskenbaar méér dan dat).


Welke rol speel je nu weer?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

eljoenai

Berichtdoor eljoenai » 07 dec 2007 21:24

Of je een T-shirt kan dragen van Che Gueverra?
Natuurlijk kan je het T-shirt dragen. Maar de vraag is, wil je dat ook?

Netzo min het dragen van een zgn 'Arafatsjaaltje' Ik ben dan wel heel nieuwschierig waarom de Christen de zogenaamde T-shirt wil dragen of het sjaaltje. En waarin zien zij in de persoon van Che, een uitdrager van Christus.

Ik zelf zal het niet over mijn lijf trekken, omdat ik niet vereenzelfd wil worden en zelfs niet dat ik sympathiën heb voor onze Che.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 dec 2007 21:26

Ik vind zo'n Arafatsjaal wel lekker warm...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 93 gasten