Kan je als christen Ché Guevara t-shirts dragen....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 14 okt 2007 08:47

Het is totaal niet onderbouwd engineer, maar toont alleen des te meer je frustraties jegens alles wat reformatorisch is (die je tot in den treure hebt laten doorschemeren).


Ik ben niet gefrustreerd, ik heb geen last van respectloze refo's, ik l*l ze toch altijd uit. Ik kijk naar de feiten, ik zie zoveel hypocrisie en inconsequentie in de refo-wereld, ook zo weinig naastenliefde. Ja alleen naastenliefde met betrekking tot mensen van de eigen kerk. Het is gewoon jammer. Ik zou echt willen dat het anders was. Ik heb er een hekel aan om mensen zo neer te zetten, maar de eerlijkheid gebiedt dat in dit geval wel.
"Alleen een slaaf van de waarheid is een vrij mens"
En ik zie hier heel veel mensen die de waarheid niet onder ogen willen komen.

Als je dan toch onderbouwing wil:

Link

En anders ff googelen: Reformatorisch discriminatie buitenlanders

Weliswaar gaat dit over jongeren. Maar ik durf er geld op in te zetten dat als de enquete werd gehouden onder de hele reformatorisch bevolking, er ongeveer dezelfde cijfers uitkomen. Simpelweg omdat mijns inziens de haat tegen alles wat buitenlands is er soms met de paplepel wordt ingegoten.

Ik denk toch eerder het laatste, dan dat het komt omdat er een predikant iedere zondag staat te roepen dat homo's vies zijn en dat buitenlanders eruit moeten.


Lekker achterlijk als je je zo laat indoctrineren. Je hersenen zijn niet alleen voor het bewegen van je lichaam, ook om zelf na te denken.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Berichtdoor Napoleon » 14 okt 2007 22:25

en jij doet alles beter, toch? :)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 15 okt 2007 07:07

Op het gebied van deze dingen, respect op gebied van andere kerk, homo's en buitenlanders, wel ja. Je zult mij nooit horen zeggen dat buitenlanders niks zijn of dat ik een hekel aan ze heb. Evenzo met homo's en andere kerken. Ik was vroeger wel zo, maar iets heeft me doen inzien dat dat in en in slecht is.

Even voor de duidelijkheid, ik heb respect voor het reformatorisch gedachtegoed. Alleen de manier van leven van sommige refo's is teleurstellend en eigenlijk niet conform de bijbel, terwijl ze wel met de bijbel zwaaien.

Het is jammer, het kan zoveel beter.

Maar Napoleon, in plaats van een steek onder water kan je beter ingaan op mijn argumenten. Zeker als moderator.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 15 okt 2007 11:58

Heeft het zin serieus om iemand in te gaan die enkel zijn eigen gefrustreerdheid tentoonspreid? En je nuanceert het nu wel een beetje, deed je dat in al je reactie maar.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 15 okt 2007 16:25

Heeft het zin serieus om iemand in te gaan die enkel zijn eigen gefrustreerdheid tentoonspreid? En je nuanceert het nu wel een beetje, deed je dat in al je reactie maar.


Een discussie is bedoeld om te overtuigen en van mening te wisselen. Ik zou zeggen pak die uitdaging aan. En ga eens in op wat ik zeg en zeg eens waarom het niet waar is dat:

1. Ik van mening ben dat refo's discriminerender zijn ten aanzien van buitenlanders. (zie genoemde cijfers)

2. Ik van mening ben dat refo's iemand van een andere kerk soms niet kunnen accepteren. (kijk maar elders op dit forum)

3. Ik van mening ben dat refo's discriminerender zijn ten aanzien van homo's. (kijk eveneens elders op dit forum)

4. Ik van mening ben dat om bovengenoemde aspecten, en nog wel meer niet te bewijzen aspecten, veel refo's hypocriet zijn.

Ik breng het recht voor z'n raap ja, dat is waar, maar in ieder geval ga ik in op de discussie flappie, iets wat jij niet doet.

En misschien breng ik het wel in eerste instantie ongenuanceerd omdat dit geen meningen van mij zijn, maar constateringen van feiten, die jij nog niet geconstateerd hebt, of waarvoor jij je ogen sluit.

Aan jou de keus, aan iedereen overigens. Nogmaals, pak de uitdaging aan.

Nogmaals Flappie, ik ben niet gefrustreerd, ik zie, mijns inziens, de feiten onder ogen, als die feiten niet kloppen, hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door The Engineer op 15 okt 2007 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 15 okt 2007 16:30

:roll:

Kun je misschien uitleggen waarom je ipv. een nieuw topic te openen een oud topic upt met een opmerking die nauwelijks relevant is voor het onderwerp?

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 15 okt 2007 16:35

Omdat er wordt gezeurd over het niet dragen van een shirt omdat daar een, weldegelijk verachterlijk, persoon op staat afgebeeld omdat deze slechte dingen heeft gedaan die niet met de bijbel overeenkomen.

Veel kerken doen in mijn ogen ook slechte dingen, dus dan hoef je ook niet naar de kerk te gaan. Die slechte dingen heb ik even opgesomd.

Veel refo's stemmen op de SGP, die het niet zo nauw neemt met de mensenrechten op het gebied van gelijkheid tussen vrouwen en mannen.

Daarom mijn up. Je hoeft niet te vallen over die shirts zolang je SGP stemt en in een hypocriete kerk zit.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 15 okt 2007 16:38

Ah, nutteloze up dus.

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 15 okt 2007 17:11

Waarom nutteloos, het is nog niet eerder gezegd. Waarom je afvragen of iets kan terwijl je kerk en partij precies datgene doen wat jij je afvraagt, en daar geen vragen bij stelt.

Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat je gewoon niet in KAN gaan op mijn argumenten.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 15 okt 2007 17:24

The Engineer schreef:Waarom nutteloos, het is nog niet eerder gezegd. Waarom je afvragen of iets kan terwijl je kerk en partij precies datgene doen wat jij je afvraagt, en daar geen vragen bij stelt.


De punten die jij in dit topic naar voren hebt gebracht heb je al vaker naar voren gebracht en er was geen enkele reden om dat te doen in een topic waar al anderhalf jaar niet gereageerd was en wat slechts zijdelings met het topiconderwerp te maken had.

The Engineer schreef:Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat je gewoon niet in KAN gaan op mijn argumenten.
Houdt vooral vast aan die indruk.

Kan iemand dit topic trouwens sluiten, echt gaan over che en t-shirts doet dit namelijk niet meer.

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 15 okt 2007 18:23

De punten die jij in dit topic naar voren hebt gebracht heb je al vaker naar voren gebracht


En je hebt er nog nooit inhoudelijk op gereageerd. Althans niet verder dan in het topic over een inconsequente SGP. En daar ben je ook nooit verder op ingegaan. Dat is ook de reden dat ik de indruk krijg dat je gewoon niet kan reageren.

Maar goed, t was aan de ene kant wat off-topic
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Berichtdoor Katlheen » 15 okt 2007 19:31

Quote:
Ik denk toch eerder het laatste, dan dat het komt omdat er een predikant iedere zondag staat te roepen dat homo's vies zijn en dat buitenlanders eruit moeten.


Lekker achterlijk als je je zo laat indoctrineren. Je hersenen zijn niet alleen voor het bewegen van je lichaam, ook om zelf na te denken.


Huh....? Ikke nie begrijp nie....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 15 okt 2007 19:51

Het zou niet slim zijn om je zo te laten beinvloeden door een Ds. als je alles maar klakkeloos aanneemt van hem. Je kunt ook zelf nadenken en niet alleen de predikant voor je na laten denken.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 16 okt 2007 05:54

The Engineer schreef:Het zou niet slim zijn om je zo te laten beinvloeden door een Ds. als je alles maar klakkeloos aanneemt van hem. Je kunt ook zelf nadenken en niet alleen de predikant voor je na laten denken.


Heb je er ooit bij stilgestaan dat er misschien refos zijn die wel zelf nadenken en het zomaar met de predikant eens zijn.

Ik word een beetje moe van het off-topic geblaat. Dit topic ging over Che-shirts. Als je ergens anders over wilt praten dan open je maar een nieuw topic of zoek je een topic waar je mening beter in past. ("Domme refo's die het recht op denken niet hebben omdat ze een te laag IQ hebben en nog geen ingenieur zijn" ofzo)

O ja in dit subforum ben ik geen moderator, dit is gewoon een mening van een gebruiker.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 16 okt 2007 07:30

Dat wil nog niet zeggen dat je je niet als een moderator hoeft te gedragen. Een politieagent moet zich buiten dienst ook voorbeeldig gedragen.

"Domme refo's die het recht op denken niet hebben omdat ze een te laag IQ hebben en nog geen ingenieur zijn"


Ik verlaag me niet tot jouw niveau van schelden en zwart maken van een persoon, danwel, niet toegestane, suggesties plaatsen over iemands intelligentie.
"Being second is to be the first of the ones who lose."


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten