Knielen op een bed violen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 31 dec 2007 12:42

Ik heb die documentaire ook zitten kijken. Ik vond het echt een goede feitelijke weergave. Leuk het verschil te zien tussen staphorst en zeeland, wat een verschil in zelfde kerken er is.
En toch wel pakkend, dat ik me zo kon identificeren met wat er verteld werd. De uiterlijke regeltjes heb ik helemaaaaaal niets mee, maar als het om de inhgoud gaat, ben ik zo reformatorisch als wat, grappig om te zien :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8819
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 31 dec 2007 16:11

Gerdien B. schreef:als je het boek zo leest, dan komt het echt over als een sekte. Ik heb hem nog niet uit maar vanmiddag las ik het deel over de vierschaarbeleving die gedeeld werd met anderen in een schuur.

Nou ja, wat in het boek beschreven wordt, is ook sektarisch. Daarbij ga ik er wel vanuit (dat hoop ik tenminste) dat Siebelink het erger opgeschreven heeft dan het in de werkelijkheid van zijn jeugd heeft plaatsgevonden. Want veel van wat ik in het boek las, herken ik gelukkig niet in de gereformeerde gezindte, behalve dan misschien in uithoeken waarin ik niet verkeer.
Ik vind het trouwens wel een knap geschreven boek, dus het verbaast me niets dat het een aantal literaire prijzen heeft gekregen. Ik ben wel een beetje bang dat een boek als dit door niet-gelovigen wordt gezien als typisch reformatorisch, terwijl het een verwrongen karikatuur is.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1171
Lid geworden op: 28 dec 2005 10:27
Locatie: ijsselmuiden/utrecht

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 31 dec 2007 23:50

Collateral schreef:Ik vind dat het een prachtige documentaire is geworden, erg leuk om te kijken. :)


2x
Mooie documantaire, en ook behoorlijk waarheidsgetrouw en herkenbaar. :)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 03 jan 2008 15:05

Hippieblijhoofd schreef:
Collateral schreef:Ik vind dat het een prachtige documentaire is geworden, erg leuk om te kijken. :)


2x
Mooie documantaire, en ook behoorlijk waarheidsgetrouw en herkenbaar. :)


3x
Mooie weergave van een stukje cultuurgoed. 8)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten