Gitaartopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2006 15:35

De van Marshall zien er trouwens extreem hip uit..

Gebruikersavatar
Javaca
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 jan 2005 22:06
Locatie: Langbroek & Boom(BE)
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 10 apr 2006 15:37

Aragorn schreef:
Javaca schreef:De eerste vraag: Wat wil je spelen?
Waar wil je spelen? Thuis, optredens?
Hoe veel scheur wil je? Lichte crunch, overdrive of een muur waar je tegenaan kunt leunen?

Ik speel nu alleen nog maar thuis, maar toekomstige ambities liggen wel richting optreden, alhoewel dat nog wel even zal duren. :) Qua geluid moet het een beetje gruizig zijn, wel fijn ruig, maar ook weer geen metal. Ik zat net op de site van Boss te kijken en daar kun je ze testen. De DS-1 zou dan ongeveer zijn wat ik wil hebben, die klinkt net wat zwaarder dan de DS-2 (turbo I en II).

Overigens heeft mijn versterker (Marshall MG10CD, klein maar fijn!) al wel een ingebouwde overdrive, heeft het dan nog veel zin om eventueel een gecombineerde distortion/overdrive te nemen?

Als je goedkoop uit wilt proberen moet je eens kijken naar de Behringer pedaaltjes. Die dingen kosten 20 euro en zijn leuk om mee te experimenteren. De distortions zijn niet super, maar de tremolo, tubeoverdrive, bluesoverdrive, equalizer, phaser en chorus kunnen er aardig mee door.

Ah, die zal ik ook eens checken dan. Alhoewel ik liever gelijk goed spul koop dan dat ik het over een jaar weer zou moeten vervangen omdat het niet voldoet.

Wat vind jij trouwens van grote gecombineerde pedalen als de Boos GT-8 of ME-50? Kenners zijn volgens mij over het algemeen niet zo positief over dat soort dingen..

Verder, thanx voor de info! d:)b

Het heeft weldegelijk zin om die JH eens te proberen. Die marshall is erg licht en als je wil gaan optreden heb je er niets aan. De DS2 met turbo is zwaarder dan de DS1 hoor.

De GT-6 en 8 zijn niet mijn ding. Ik vind het programmeren van die dingen een crime. Heb liever een boardje met losse pedalen.

Dit is mijn setje. De Boss ME6 gaat er nog uit.
Afbeelding

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2006 16:07

Javaca schreef:Het heeft weldegelijk zin om die JH eens te proberen. Die marshall is erg licht en als je wil gaan optreden heb je er niets aan. De DS2 met turbo is zwaarder dan de DS1 hoor.

Ja, mijn versterker is sowieso veel te licht om op te treden. :) De DS2 scheurt wel harder, maar zoals hij op de site van Boss klinkt lijkt de DS1 meer basis te hebben ofzo.. http://www.bossus.com/ > interactive > virtual distortion grid

Heb je trouwens ook enig idee hoe de Marshall effecten zijn?

De GT-6 en 8 zijn niet mijn ding. Ik vind het programmeren van die dingen een crime. Heb liever een boardje met losse pedalen.

Ja, dat lijkt me ook wat overzichtelijker dan eindeloos tunen aan zo'n grote bak.

Dit is mijn setje. De Boss ME6 gaat er nog uit.
Afbeelding

Ziet er goed uit! :D

Gebruikersavatar
Javaca
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 jan 2005 22:06
Locatie: Langbroek & Boom(BE)
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 10 apr 2006 16:28

Aragorn schreef:
Javaca schreef:Het heeft weldegelijk zin om die JH eens te proberen. Die marshall is erg licht en als je wil gaan optreden heb je er niets aan. De DS2 met turbo is zwaarder dan de DS1 hoor.

Ja, mijn versterker is sowieso veel te licht om op te treden. :) De DS2 scheurt wel harder, maar zoals hij op de site van Boss klinkt lijkt de DS1 meer basis te hebben ofzo.. http://www.bossus.com/ > interactive > virtual distortion grid

Heb je trouwens ook enig idee hoe de Marshall effecten zijn?


De marshall effecten zijn vrij goed. Maar de oude serie daarvan is beter
Afbeelding

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Gebruikersavatar
Javaca
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 jan 2005 22:06
Locatie: Langbroek & Boom(BE)
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 15 jul 2006 18:03

Voor wie er interesse heeft in de bouw van gitaren...

M'n werkschrift staat online. Hierin staat het verslag van de bouw van m'n gitaar.

Afbeelding

Nadat het af was heb ik het ingescand en overgezet in Adobe PDF-formaat zodat het hier te downloaden is.

Klik hier of op de bovenstaande foto om de download te starten. Je kunt hem het best eerst opslaan, aangezien het bestand ruim 11 Mb is.

Op m'n weblog staan losse foto's van de bouw van m'n gitaar en het werkschrift.
Laatst gewijzigd door Javaca op 18 aug 2006 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

chapter24

Berichtdoor chapter24 » 18 aug 2006 19:29

Vonkie schreef:khad trouwens nog ff een vraagje over een gitaar:

Mn broertje wil heel graag electrische gitaar spelen (ik vind het stiekum ook weleen beetje leuk :wink: ) maar het mag niet van mn ouders omdat ze dat ze veel herrie vinden maken. Is dat echt zo of kan je ook zacht op een electrische gitaar spelen? Volgens mn broertje kan je de vertrerkers zacht zetten ofzo? is dat zo?



Hebben je ouder nog nooit gehoord van een koptelefoon?!?
En als ze ff pleite zijn kun je je versterker toch nog altijd op 10 zetten. :|

chapter24

Berichtdoor chapter24 » 18 aug 2006 19:33

Javaca schreef:
Aragorn schreef:
Javaca schreef:De eerste vraag: Wat wil je spelen?
Waar wil je spelen? Thuis, optredens?
Hoe veel scheur wil je? Lichte crunch, overdrive of een muur waar je tegenaan kunt leunen?

Ik speel nu alleen nog maar thuis, maar toekomstige ambities liggen wel richting optreden, alhoewel dat nog wel even zal duren. :) Qua geluid moet het een beetje gruizig zijn, wel fijn ruig, maar ook weer geen metal. Ik zat net op de site van Boss te kijken en daar kun je ze testen. De DS-1 zou dan ongeveer zijn wat ik wil hebben, die klinkt net wat zwaarder dan de DS-2 (turbo I en II).

Overigens heeft mijn versterker (Marshall MG10CD, klein maar fijn!) al wel een ingebouwde overdrive, heeft het dan nog veel zin om eventueel een gecombineerde distortion/overdrive te nemen?

Als je goedkoop uit wilt proberen moet je eens kijken naar de Behringer pedaaltjes. Die dingen kosten 20 euro en zijn leuk om mee te experimenteren. De distortions zijn niet super, maar de tremolo, tubeoverdrive, bluesoverdrive, equalizer, phaser en chorus kunnen er aardig mee door.

Ah, die zal ik ook eens checken dan. Alhoewel ik liever gelijk goed spul koop dan dat ik het over een jaar weer zou moeten vervangen omdat het niet voldoet.

Wat vind jij trouwens van grote gecombineerde pedalen als de Boos GT-8 of ME-50? Kenners zijn volgens mij over het algemeen niet zo positief over dat soort dingen..

Verder, thanx voor de info! d:)b

Het heeft weldegelijk zin om die JH eens te proberen. Die marshall is erg licht en als je wil gaan optreden heb je er niets aan. De DS2 met turbo is zwaarder dan de DS1 hoor.

De GT-6 en 8 zijn niet mijn ding. Ik vind het programmeren van die dingen een crime. Heb liever een boardje met losse pedalen.

Dit is mijn setje. De Boss ME6 gaat er nog uit.


BTW dude, die filmpjes van Velvet Underground op je site schoppen kont.... :!:

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 05 apr 2008 11:35

*ff uit de oude doos gehaald*

Hoe staat het met gitaarspelend Refoweb?

Gebruikersavatar
T. Lindeman
Kapitein
Kapitein
Berichten: 861
Lid geworden op: 04 mei 2006 14:42

Berichtdoor T. Lindeman » 05 apr 2008 11:37

Mijn vriendin hoopt mij de basisbeginselen van het gitaarspel bij te gaan brengen.
Auf Wiedersehen!

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Berichtdoor CvdBerg » 05 apr 2008 12:40

Oeh een gitaar topic, wat leuk :mrgreen:

Ook ik speel gitaar, ondertussen een jaar of 4 geloof ik, erg goed ben ik niet, helaas mis ik enige muzikale aanleg.
Ik heb het mijzelf aangeleerd, aan de hand van enkele websites, een aanrader in deze is www.justinguitar.com. Verder maak ik veel gebruik van tabs.
Ik speel zowel elektrische gitaar als western. Even een foto van mijn collectie 8):
Afbeelding
vlnr:
Een echte QTX stratocaster, flut beginnersgitaartje maar dit was dan ook mijn eerste.
Een Marlboro 40 watt versterker uit de jaren 70, klinkt als een trein alleen een beetje bassig. Met daarvoor een budget pedalen bak namelijk een DigiTech RP-6.
Mijn trots; een jaren 70 a 80 SG van het merk Custom in die tijd een sub merk van Ibanez.
En last but not least een western gitaar van het merk Marina.
Luid, Emotie, Ruchtig

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 05 apr 2008 13:28

Ziet er goed uit CvdBerg, vooral die middelste ziet er gaaf uit! Speel je veel? Ik heb trouwens precies dezelfde gitaar als jouw (die rechtse), alleen een ander merk dan :P .

Gebruikersavatar
CvdBerg
Mineur
Mineur
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 jan 2008 19:30
Locatie: Groningen
Contacteer:

Berichtdoor CvdBerg » 05 apr 2008 13:51

Vonkie schreef:Ziet er goed uit CvdBerg, vooral die middelste ziet er gaaf uit! Speel je veel? Ik heb trouwens precies dezelfde gitaar als jouw (die rechtse), alleen een ander merk dan :P .


Laatste tijd wat minder, dat komt vooral om dat ik dit jaar op een Bijbelkring zit met een goede gitariste zodat ik niet hoef te begeleiden en misschien een beetje frustratie omdat ik niet echt beter schijn te worden. Al denk ik er over om toch maar eens les te nemen, kijken of dat mij nog een niveau omhoog krijgt.
Luid, Emotie, Ruchtig

lady_liesje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 aug 2005 15:57
Locatie: H.I.Ambacht

Berichtdoor lady_liesje » 05 apr 2008 15:34

Ik speel ook gitaar!!! Inmiddels alweer 7 jaar. Ik speel nog steeds op mn eerste gitaar waarmee ik ben begonnen, die speelt prima!! En hij gaat maar niet kapot. :D Ik heb in die 6 jaar, dat ik deze gitaar heb, 1 keer een snaar vervangen verder doetie het nog prima.
Het is een gewone akoestische gitaar, met nylon snaren.

Gebruikersavatar
The_hacker91
Mineur
Mineur
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 jul 2004 19:27
Locatie: Leiden/Kapelle
Contacteer:

Berichtdoor The_hacker91 » 05 apr 2008 16:06

lady_liesje schreef:Ik speel ook gitaar!!! Inmiddels alweer 7 jaar. Ik speel nog steeds op mn eerste gitaar waarmee ik ben begonnen, die speelt prima!! En hij gaat maar niet kapot. :D Ik heb in die 6 jaar, dat ik deze gitaar heb, 1 keer een snaar vervangen verder doetie het nog prima.
Het is een gewone akoestische gitaar, met nylon snaren.

Wordt het dan niet eens tijd om je snaren te vervangen? :D Bij westerns adviseert men tenminste om ze elk half jaar ofzo te vervangen. Ik heb laatst de snaren van mijn gitaar ook weer eens vernieuwt (zaten er al ruim een jaar op) en het klinkt echt weer een stuk beter (de klank tenminste, het spel is nog steeds niet om over naar huis te schrijven 8) ).

Dit is hem trouwens.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 05 apr 2008 16:11

Waarom wordt dat aangeraden dan? Als je snaren nog niet kapot zijn hoef je ze toch niet te vervangen?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten