Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jvslooten

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Jvslooten » 11 mar 2014 15:16

Jvslooten schreef:De hoed zegt heel veel over de relatie tussen m/v en tussen Christus en Zijn gemeente. Als mensen zelf besloten hebben dat ze geen hoed opdoen moeten ze zelf weten, maar ga het alsjeblieft niet aan anderen opleggen omdat je het zelf niet leuk vind. Een hoed draag je namelijk niet voor jezelf!
mealybug schreef:Ik weet niet welke culltuur jij aanhangt maar een hoed is absoluut geen teken van onderdanigheid, dan zou je griekse teks wat beter moeten bestuderen en kom je erachter dat Paulus het over een bedekking heeft , in de zin van een sluier.
Een hoed is letterlijk ter verhoging van je zelf .
Uh wat? Wie had het over onderdanigheid?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Teus » 11 mar 2014 19:51

Teus schreef:Ik wil even zeggen dat ik dit treurige berichten vind. Ik heb het in het verleden ook gedaan maar er ligt een taak voor ons. Het is een uitgesproken gelegenheid om deze mensen ten dienste te zijn zoals God het van Zijn kinderen verlangd. We maken ze belachelijk terwijl we zouden moeten uitnodigen.

StillAwake schreef:Ik HEB ze uitgenodigd, maar ze zijn nooit komen opdagen.
Ik had afgesproken dat ze langs zouden komen op een moment dat ik wél kon (ze stonden op een slecht moment voor de deur), en dat ik me ingelezen zou hebben op het onderwerp.
Kennis schrikt hen blijkbaar af...


Das mooi StillAwake, de situatie is dan voor hun rekening maar het wil niet zeggen dat we ze dan belachelijk mogen maken.
Ik bedoel jou niet persoonlijk maar over het algemeen op dit topic.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Teus » 11 mar 2014 19:58

Jvslooten schreef: De hoed zegt heel veel over de relatie tussen m/v en tussen Christus en Zijn gemeente. Als mensen zelf besloten hebben dat ze geen hoed opdoen moeten ze zelf weten, maar ga het alsjeblieft niet aan anderen opleggen omdat je het zelf niet leuk vind. Een hoed draag je namelijk niet voor jezelf!


Ja dat klopt maar dan wel ALTIJD en niet alleen in de kerk. Als men dan goed wil doen doe het dan ook goed.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 20:08

Teus schreef:Das mooi StillAwake, de situatie is dan voor hun rekening maar het wil niet zeggen dat we ze dan belachelijk mogen maken.
Ik bedoel jou niet persoonlijk maar over het algemeen op dit topic.

Ik heb ze nergens belachelijk gemaakt Teus, ik denk zelfs dat we veel van deze mensen kunnen leren.
Theologisch gezien misschien niet, maar de volharding waarmee ze hun boodschap blijven verkondigen dwingt wel respect af.
Bij mij in elk geval wel, hetzelfde soort respect wat ik voel bij de Ramadan van (gelovige) moslims...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Boerin » 11 mar 2014 20:13

Teus schreef:
Ja dat klopt maar dan wel ALTIJD en niet alleen in de kerk. Als men dan goed wil doen doe het dan ook goed.

Als ze bidt of profeteert staat er.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 20:20

Boerin schreef:Als ze bidt of profeteert staat er.

Ik heb begrepen dat in die tijd een kenmerk van prostituees was dat ze het haar kort droegen, en dat het dus over lang haar zou gaan.
De kennis van de geschiedenis en de grondtalen van ondergetekende is niet groot genoeg om dit te bevestigen of te ontkennen...
Sowieso gaat het niet over de hoed, maar dan eerder over een sluier of hoofddoek, zoals je deze bij moslima's in (vooral) onze grote steden ook kunt zien.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Teus » 11 mar 2014 20:27

StillAwake schreef:
Ik heb ze nergens belachelijk gemaakt Teus, ik denk zelfs dat we veel van deze mensen kunnen leren.
Theologisch gezien misschien niet, maar de volharding waarmee ze hun boodschap blijven verkondigen dwingt wel respect af.
Bij mij in elk geval wel, hetzelfde soort respect wat ik voel bij de Ramadan van (gelovige) moslims...


Ik bedoel niemand persoonlijk.
Inderdaad dan zij wij maar luie christenen.
Voor de inzet kunnen wij nog een voorbeeld nemen.
Ik denk dat je niet wil weten wat JG naar hun hoofd geslingerd krijgen maar ze gaan wel door.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 20:29

Teus schreef:Ik bedoel niemand persoonlijk.
Inderdaad dan zij wij maar luie christenen.
Voor de inzet kunnen wij nog een voorbeeld nemen.
Ik denk dat je niet wil weten wat JG naar hun hoofd geslingerd krijgen maar ze gaan wel door.

Zie voor het bewijs van je stelling ditzelfde topic!
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Boerin » 11 mar 2014 20:31

Teus schreef:Ik bedoel niemand persoonlijk.
Inderdaad dan zij wij maar luie christenen.
Voor de inzet kunnen wij nog een voorbeeld nemen.
Ik denk dat je niet wil weten wat JG naar hun hoofd geslingerd krijgen maar ze gaan wel door.

Dat wel, maar dat langs de deuren gaan heb ik een tijd gedaan en werkte niet echt en op straat evangeliseren, op een gegeven moment zeiden er een stel: Zijn jullie van Boek en Plaat? Nee. Oh, pfiew, gelukkig. Waar zijn jullie dan van? Van de kerk. Aaaah ze wisten niet hoe snel ze weg moesten wezen, niet echt een geweldige methode, we zijn er toen ook mee gestopt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor StillAwake » 11 mar 2014 20:33

Boerin schreef:Dat wel, maar dat langs de deuren gaan heb ik een tijd gedaan en werkte niet echt en op straat evangeliseren, op een gegeven moment zeiden er een stel: Zijn jullie van Boek en Plaat? Nee. Oh, pfiew, gelukkig. Waar zijn jullie dan van? Van de kerk. Aaaah ze wisten niet hoe snel ze weg moesten wezen, niet echt een geweldige methode, we zijn er toen ook mee gestopt.

Toch zijn er mensen die zonder dat soort straatacties en bijvoorbeeld ook zo'n passionconcert als vorig jaar in Rotterdam (dit jaar in Groningen?) echt nog nooit in aanraking zijn geweest met het geloof.
Daar schrik je nog van, als je daar getallen bij ziet...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten