Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Wilsophie » 29 feb 2012 17:38

O ben je er zo één. Ook goed.

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor JHM » 01 mar 2012 07:21

Een vriend van me is in de leer bij de JGs. Die arme jongen denkt dat het nodig is dat hij bij onze Bijbelstudie komt spreken omdat wij niets van (de Bijbel) begrijpen en ook de kerk waar ik kom vindt hij maar dwaalleer. Sterker omdat hij het geloof nooit van een andere kant bekeken heeft staat hij er niet voor open omdat er gesproken wordt dat er slechts één waarheid is, die zouden enkel de JGs in pacht hebben. Als ik zie hoe hij er onder lijdt vind ik het verschrikkelijk voor hem, hij staat al jaren op een kruispunt omdat hij simpelweg niet tot geloof kan komen en kan maar geen beslissing nemen.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor schaapje » 01 mar 2012 10:50

quote="JHM"Een vriend van me is in de leer bij de JGs. Die arme jongen denkt dat het nodig is dat hij bij onze Bijbelstudie komt spreken omdat wij niets van (de Bijbel) begrijpen en ook de kerk waar ik kom vindt hij maar dwaalleer. Sterker omdat hij het geloof nooit van een andere kant bekeken heeft staat hij er niet voor open omdat er gesproken wordt dat er slechts één waarheid is, die zouden enkel de JGs in pacht hebben. Als ik zie hoe hij er onder lijdt vind ik het verschrikkelijk voor hem, hij staat al jaren op een kruispunt omdat hij simpelweg niet tot geloof kan komen en kan maar geen beslissing nemen.


Ik heb zo het idee dat het voor een mens zo ongelovelijk is, om in genade iets aan te nemen, zonder daar iets voor te doen, dat staat haaks om het mens-zijn, de mensen willen altijd zelf hun behoud bewerken, proberen regeltjes en wetten te volgen, en dan te denken dat ze misschien daardoor behouden zullen worden. Dit zien wij ook in kerken wel eens. Ik las eens : behoudend..... maar niet behouden.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Optimatus » 01 mar 2012 13:55

Geloven die Bijbelvorsers ook die onzintheorie dat de aarde hol is?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor schaapje » 01 mar 2012 13:58

Geloven die Bijbelvorsers ook die onzintheorie dat de aarde hol is?


Dacht het niet. maar misschien wel dat je de beste organist bent :lol: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Optimatus » 02 mar 2012 10:07

schaapje schreef:Dacht het niet. maar misschien wel dat je de beste organist bent :lol: :lol:


Dat laatste zou ook weer een dwaling van die Wachttorenclub zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Wilsophie » 04 apr 2012 20:24

In ieder geval gelooft deze ex-Jehovah getuige dat wel.
Maar in dit artikel zegt hij daar uiteraard niets over want hij is al 13 jaar weg bij het WTG.
In dit artikel geeft hij tips en advies hoe je het beste gesprekstechnisch te werk kan gaan.
En je eigen Bijbel gebruiken.
Wim licht ook toe waar de knelpunten liggen over de Godheid van de Here Jezus.

http://www.eo.nl/magazines/visie/artike ... n-de-deur/

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Optimatus » 08 apr 2012 18:55

Misschien moet je eind september eens gaan praten met André Kuipers, onze Nederlandse ruimtevaarder. Die kan he haarfijn uitleggen dat de holle-aarde-theorie waanzin is.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Wilsophie » 08 apr 2012 19:28

Als je het goed vindt wacht ik even wat langer om over dit onderwerp vragen te stellen en dat doe ik niet bij André Kuipers en hier gaat het over de Jeh. Getuigen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Optimatus » 08 apr 2012 21:55

Die Kuipers heeft met eigen ogen gezien hoe de wereld er van een afstandje uitziet - hij is namelijk ruimtevaarder.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Atro

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Atro » 09 apr 2012 21:48

Wilsophie schreef:Moge het duidelijk zijn dat ik geloof dat:
"De Vader en de Zoon beiden Jahweh zijn. Ze zijn één en Dezelfde en er is geen onderscheid. De drie-eenheid is daarom ook een dwaling, want God is een enige God (Deut 4,35)
Die in het vlees gekomen is.

Alleen toen Hij in het vlees kwam was Hij de Zoon des Mensen en die term gebruikt de Here Jezus Zelf uitsluitend maar ook de Zoon van David, want daarom heeft Hij recht op de komende troon van David in de toekomst nadat heel Israël behouden is geworden als natie.
Maar dit terzijde.

De Jeh.getuigen geloven dit allemaal niet want die betrekken de 144.000 op zichzelf terwijl de Bijbel duidelijk zegt dat dat 12000 gelovigen zijn uit alle 12 stammen die op het getuigenis van de 2 getuigen tot geloof zijn gekomen en zich vervolgens openbaren aan de andere volkeren om te evangeliseren.

Niet om je te beledigen wat ik nu ga zeggen Wilsophie:

De drie-eenheid ontkennen en zeggen dat het een dwaling is, is regelrecht God ontkennen.
Daarnaast stelt het de positie van Gods Woord als onfeilbaar en als de Waarheid in het geding.

1 Johannes 5:7 "Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Eén"

Niet alleen in deze tekst, maar nog vele anderen, staat de drie-eenheid van God centraal. Als we de drie-eenheid van het Goddelijke Wezen ontkennen, dan is er géén geloof in Hem mogelijk. Want als eerste zal er in de weg van de bekering; Godskennis zijn (de Vader), daarna; zelfkennis en waarop volgt; Christus kennis. En in alles is onze leermeester de Heilige Geest. En als we de drie-eenheid ontkennen, dan ontkennen we of de Vader als God, of de Zoon als God of de Heilige Geest als God. Dan zal er nooit een Weg van behoud geopend kunnen zijn!

Daarnaast stel je dat de Heere Jezus alleen Mens was toen Hij hier op aarde was .. lees hieronder ... Van Eeuwigheid was Hij al verordineerd om een zondig volk zalig te maken.
Hiermee ontken ik niet dat de Heere Jezus pas Mens werd toen Hij geboren werd, maar hierbij moet niet weggelaten worden Wie Hij van Eeuwigheid af is!

Johannes 1:1 "In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God"

Johannes 1:14 "En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond (...)"

Marloes1g
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 mar 2012 22:06

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Marloes1g » 09 apr 2012 22:19

@Wilsophie .Ik heb hier een paar teksten om te bewijzen dat Jezus God is. Je moet ze maar eens rustig opzoeken en lezen:

Joh.1-18
Joh. 5-26
Kol.1-15
Hebr. 1-3
Kol.2-9
Jer. 23-6
Micha. 5-1

Trajecto
Sergeant
Sergeant
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 jan 2012 12:26

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Trajecto » 10 apr 2012 01:29

@ Atro

1 Joh 5

7 Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een.
8 En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water, en het bloed; en die drie zijn tot een.


Het onderstreepte gedeelte van deze tekst staat bekend als het Comma Johanneum.
Dat is een stukje omstreden tekst in de zin dat er wordt vermoed dat het later tussengevoegd is in de Bijbel.

Daarom is het niet zo erg geschikt om het als belangrijk argument te gebruiken in een uitleg over wat de Bijbel vertelt.
Nulla aetas ad discendum sera

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Wilsophie » 10 apr 2012 07:32

Marloes1g schreef:@Wilsophie .Ik heb hier een paar teksten om te bewijzen dat Jezus God is. Je moet ze maar eens rustig opzoeken en lezen:

Joh.1-18
Joh. 5-26
Kol.1-15
Hebr. 1-3
Kol.2-9
Jer. 23-6
Micha. 5-1


Prachtige teksten kan ik me ook helemaal in vinden. Dank je wel.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Wilsophie » 10 apr 2012 07:40

="atro"Daarnaast stel je dat de Heere Jezus alleen Mens was toen Hij hier op aarde was .. lees hieronder ... Van Eeuwigheid was Hij al verordineerd om een zondig volk zalig te maken.
Hiermee ontken ik niet dat de Heere Jezus pas Mens werd toen Hij geboren werd, maar hierbij moet niet weggelaten worden Wie Hij van Eeuwigheid af is!




Ik stel inderdaad dat de Here Jezus volledig Mens was op aarde ,waarmee ik niet ontkracht dat Hij God Zelf was als het Uitgedrukte Beeld van God.

Hij heeft Zichzelven ontledigd en is de mensen gelijk geworden en beneden de engelen gesteld voor een korte tijd, staat er geschreven en die korte tijd was ruim 33 jaar.
Dat doet niets af van Wie Hij van Eeuwigheid was.

Bovendien kwam Hij niet m.i. om een zondig volk zalig te maken, maar Hij kwam voor de hele mensheid om voor hen verzoening te doen. Het zalig maken was dan wel het doel , maar alleen zij die geloven en hun vertrouwen stellen op de Here Jezus Christus aan hen is zaligheid beloofd.
Ik weet niet wat je bedoelt met "weglaten Wie Hij van eeuwigheid was". Ik heb dat m.i. ook nergens gedaan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten