het koningshuis? AFSCHAFFEN!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dimdidoro
Verkenner
Verkenner
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mar 2007 20:55

Berichtdoor Dimdidoro » 23 mar 2007 16:21

---
Laatst gewijzigd door Dimdidoro op 30 nov 2009 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GKN'er
Sergeant
Sergeant
Berichten: 390
Lid geworden op: 26 jul 2006 20:33

Berichtdoor GKN'er » 23 mar 2007 17:53

Ik heb eerlijk gezegd moeite met die grappen over onze premier (hij was laatst op dit forum ook al het onderwerp in een "cartoon"). In de eerste plaats is de heer Balkenende onze minister-president, waardoor grappig bedoelde teksten misplaatst zijn (zo behoort men niet met de Hoogste Excellentie der Nederlanden om te gaan!). In de tweede plaats ben ik persoonlijk een groot 'fan' van premier Balkenende; mijn wenkbrauwen gaan bij het lezen van sommige bijdragen dan ook wel behoorlijk fronsen.

En ik bedenk me dan altijd maar: zou er hier ook zo hard gelachen worden als er grappen gemaakt zouden worden over Bas van der Vlies? - retorische vraag -
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 23 mar 2007 17:59

GKN'er schreef:Ik heb eerlijk gezegd moeite met die grappen over onze premier (hij was laatst op dit forum ook al het onderwerp in een "cartoon"). In de eerste plaats is de heer Balkenende onze minister-president, waardoor grappig bedoelde teksten misplaatst zijn (zo behoort men niet met de Hoogste Excellentie der Nederlanden om te gaan!). In de tweede plaats ben ik persoonlijk een groot 'fan' van premier Balkenende; mijn wenkbrauwen gaan bij het lezen van sommige bijdragen dan ook wel behoorlijk fronsen.

En ik bedenk me dan altijd maar: zou er hier ook zo hard gelachen worden als er grappen gemaakt zouden worden over Bas van der Vlies? - retorische vraag -



Loos'n up GKN. Ik heb jaren bijna naast de moeder van ..eh..hoe zeg jij dat..' de Hoogste Excellentie der Nederlanden' in de kerk gezeten.
Niemand praat zo over Balkenende als jij.Hij heeft inderdaad vooruitgang geboekt, hij heeft geen stop-woordjes meer, hij praat tegenwoordig iets rustiger, hij maakt publiekelijk grapjes (..toch?) maar om zo iemand nou zo gigantisch te gaan lopen ophemelen..waarom? Hij is verkozen, deze plaats heeft hij aan ons,het volk, te danken.

En ja ik maak graag grapjes over van der Vlies, het is alleen zo'n ernstig persoon dat er weinig humoristisch aan te vinden is.

Gebruikersavatar
GKN'er
Sergeant
Sergeant
Berichten: 390
Lid geworden op: 26 jul 2006 20:33

Berichtdoor GKN'er » 23 mar 2007 18:54

Ik heb gewoon een zeer hoge achting voor premier Balkenende. Hij is een uiterst kundig en capabel persoon en heeft ons land door een aantal zware jaren (de onlustgevoelens over Paars II, de LPF-crisis, de conjuncturele dip, de affaires rond het Koningshuis, spanningen tussen bevolkingsgroepen) heen geholpen. Hij is gewoon de juiste man, op de juiste plaats, in het juiste land, in de juiste tijd ... Balkenende als premier is gewoon het beste dat ons land in deze woelige tijden is overkomen. En hij is nog gereformeerd ook! Ik zie daar de hand van God in, dat mag toch?
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Amalia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mar 2007 22:11
Locatie: Wassenaar

Berichtdoor Amalia » 23 mar 2007 19:39

Zo behoort men niet met de Hoogste Excellentie der Nederlanden om te gaan!

Balkenende doet het wel aardig, hij heeft zich al door veel commentaar heengeslagen, maar 'n geintje over hem maken mag toch zeker wel? Het is een publiek persoon, kom op zeg.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mar 2007 16:34

GKN'er schreef:Ik heb eerlijk gezegd moeite met die grappen over onze premier (hij was laatst op dit forum ook al het onderwerp in een "cartoon"). In de eerste plaats is de heer Balkenende onze minister-president, waardoor grappig bedoelde teksten misplaatst zijn (zo behoort men niet met de Hoogste Excellentie der Nederlanden om te gaan!). In de tweede plaats ben ik persoonlijk een groot 'fan' van premier Balkenende; mijn wenkbrauwen gaan bij het lezen van sommige bijdragen dan ook wel behoorlijk fronsen.

Volgens mij is dat wat hier op de tweede plaats komt stiekem je belangrijkste motivatie. Of zou je er net zoveel moeite mee hebben als Wouter Bos de 'Hoogste Excellentie der Nederlanden' zou zjin? :wink:

Ik vind dat soort titels belachelijk en feodaal klinken en zou ze nooit willen bezigen voor degene die toevallig het baantje van premier heeft in ons land.

En ik bedenk me dan altijd maar: zou er hier ook zo hard gelachen worden als er grappen gemaakt zouden worden over Bas van der Vlies? - retorische vraag -

Wat mij betreft wel, en ik geloof dat vd Vlies zelf ook genoeg humor en zelfrelativering heeft om ze op waarde te kunnen schatten.

Gebruikersavatar
GKN'er
Sergeant
Sergeant
Berichten: 390
Lid geworden op: 26 jul 2006 20:33

Berichtdoor GKN'er » 24 mar 2007 19:34

Aragorn schreef:Volgens mij is dat wat hier op de tweede plaats komt stiekem je belangrijkste motivatie. Of zou je er net zoveel moeite mee hebben als Wouter Bos de 'Hoogste Excellentie der Nederlanden' zou zijn? :wink:

Dat schat je dan prima in... ;) :mrgreen:
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Orgelfan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 mei 2007 10:47

Berichtdoor Orgelfan » 04 mei 2007 11:59

Ik ben voor de monarchie.
Waarom zou je het afschaffen als het koninklijkhuis het zo goed doet. Het koninklijk huis bindt samen, staat boven alle partijen (kan dus onafhankelijk en onpartijdig) advies geven aan de regering. En qua kosten valt het ook wel mee. Een president moet je ook betalen.

* Duitsers zijn jaloers op ons koninklijk huis!

zomaar
Mineur
Mineur
Berichten: 169
Lid geworden op: 02 mei 2007 13:54

Berichtdoor zomaar » 04 mei 2007 20:20

Lang leve ons koningshuis!!!
Een president geeft in een land veel meer onrust, kijk alleen al naar al die rellen rondom verkiezingen.
Geef mij dan maar ons enigszins stabiele nederland.
Want in Den Haag zouden ze wel eens wat stabieler mogen zijn. Misschien dat dit kabinet daar voor kan zorgen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 04 mei 2007 22:46

Ik heb het idee dat ons koningshuis prima functioneert.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 101 gasten