het koningshuis? AFSCHAFFEN!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Zenk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 40
Lid geworden op: 27 mar 2004 18:59
Locatie: Apeldoorn

Berichtdoor Zenk » 23 mei 2006 19:08

Optimatus schreef:Het koningshuis kost de burger anderhalf biertje per jaar. Me dunkt dat dit een prima inverstering is, omdat we er een substantieel groter bedrag aan voordelen mee binnenhalen. Een koningshuis is een veel beter visitekaartje dan een of andere omhooggevallen en nooit neutrale partijkleuter.

Idd, het gaat om met name om de diplomatische functie die ze hebben.
Verder wordt een koning(in) zijn hele leven voor de functie opgeleid, en kan zelf de domste kandidaat het nog redelijk doen.
Tenslotte vind ik koninginnedag altijd wel een leuk feestje :mrgreen:
vergeet het korreltje zout niet

Rikjuhhhh
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2006 16:32
Locatie: Gouda

Re: het koningshuis? AFSCHAFFEN!

Berichtdoor Rikjuhhhh » 26 mei 2006 14:49

Rudolf Meuser schreef:Mensen vinden jullie ook niet dat we een republiek moeten worden. Heel het konigshuis is belachelijk. Een grote poppenkast. Refo's hebben vorsten als idolen (zie Terdege en Gezinsgids, belachelijk) in plaats van sporthelden. Dan doe ik toch liever met de laatste mee. Die presteren tenminste wat. daarom: SCHAF DE MONARCHIE AF!

Afschaffen? nooit ik ben blij dat we een koningshuis hebben dus dat houden we lekker zo.

Rikjuhhhh
Verkenner
Verkenner
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2006 16:32
Locatie: Gouda

Berichtdoor Rikjuhhhh » 26 mei 2006 14:50

Storyteller schreef:Rudy, monarchen hebben (terecht of niet) een soort van voorbeeld functie in de wereldmaatschappij. Al is ons koningshuis compleet machteloos qua regering, ze kunnen wel het volk een bepaalde steun geven.
Een voetbalster is, zoals marjolein zegt, maar tijdelijk. Na een jaar of 4 zijn ze weer vergeten. Er straalt totaal geen hoop uit.

Natuurlijk kan een goede president dezelfde taak als een monarch vervullen. Zolang het maar niet zo'n waanzinnig persoon is als Bush.

Als het koningshuis word afgeschafd dan emigreer ik als je een republiek krijgt dan heb je veel sneller een dictator

Gebruikersavatar
Sunrise
Mineur
Mineur
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 apr 2006 16:42
Locatie: Gouda

Berichtdoor Sunrise » 26 mei 2006 16:22

m'n broertje heeft gesproken 8)

Gebruikersavatar
Debor@
Luitenant
Luitenant
Berichten: 633
Lid geworden op: 16 sep 2005 15:44
Locatie: in da getto
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 26 mei 2006 20:55

Serenity schreef:ik, want het gaat niet om de personen, het uiterlijk of wat dan ook.
Hehe, gelukkig niet, als je kijkt naar Mabel en Laurentien, dan was het koningshuis allang opgedoekt. Maar goed, dat blijft uiteraard een kwestie van smaak, want iemand anders kan dat juist wél mooie vrouwen vinden (en dan heb ik het uiteraard alleen even over het uiterlijk).

En idd, koninginnedag is een leuk feestje :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 537
Lid geworden op: 21 jul 2003 18:03
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 01 jun 2006 07:26

... ik vind het nog steeds jammer dat de kinderen van prinses Margriet B-prinsen zijn :( ... stel dat Maurits en Marilene het aanstaande koningspaar hadden geweest... hoe super!

Afbeelding
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Gebruikersavatar
Ri@nne
Mineur
Mineur
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 apr 2006 16:05
Locatie: Woerden

Berichtdoor Ri@nne » 01 jun 2006 14:59

Als het koningshuis wordt afgeschaft ben ik weg.
Overal waar ik in het buitenland kom en we praten over Nederland noemen ze als eerste het koningshuis. (Engeland, Frankrijk, Hongarije, Roemenië en Duitsland) Leuk visitekaartje voor ons. :)
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2006 15:10

Ri@nne schreef:Als het koningshuis wordt afgeschaft ben ik weg.

Waarheen?

Overal waar ik in het buitenland kom en we praten over Nederland noemen ze als eerste het koningshuis. (Engeland, Frankrijk, Hongarije, Roemenië en Duitsland) Leuk visitekaartje voor ons. :)

Oh, bij mij beginnen ze altijd over Amsterdam. Dat is kennelijk toch een iets aantrekkelijker visitekaartje. :wink:

Gebruikersavatar
Ri@nne
Mineur
Mineur
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 apr 2006 16:05
Locatie: Woerden

Berichtdoor Ri@nne » 01 jun 2006 15:18

Aragorn schreef:
Ri@nne schreef:Als het koningshuis wordt afgeschaft ben ik weg.

Waarheen?


Naar engeland, 's gelijk goed voor mijn Engels

Overal waar ik in het buitenland kom en we praten over Nederland noemen ze als eerste het koningshuis. (Engeland, Frankrijk, Hongarije, Roemenië en Duitsland) Leuk visitekaartje voor ons. :)

Oh, bij mij beginnen ze altijd over Amsterdam. Dat is kennelijk toch een iets aantrekkelijker visitekaartje. :wink:[/quote]

Dan ontmoeten we waarschijnlijk andere mensen.
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Berichtdoor Sabra » 03 jun 2006 15:39

Ri@nne schreef:Overal waar ik in het buitenland kom en we praten over Nederland noemen ze als eerste het koningshuis. (Engeland, Frankrijk, Hongarije, Roemenië en Duitsland) Leuk visitekaartje voor ons. :)


Dan weet ik niet waar precies jij komt, maar met mij beginnen ze altijd over drugs, of ik die wil kopen, over de wallen en over bloemen.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 jun 2006 16:02

Sabra schreef:
Ri@nne schreef:Overal waar ik in het buitenland kom en we praten over Nederland noemen ze als eerste het koningshuis. (Engeland, Frankrijk, Hongarije, Roemenië en Duitsland) Leuk visitekaartje voor ons. :)


Dan weet ik niet waar precies jij komt, maar met mij beginnen ze altijd over drugs, of ik die wil kopen, over de wallen en over bloemen.


Dat is bij mij per land verschillend.

In Duitsland zingen ze nog steeds Ohne Holland fahr'n wir zur WM, terwijl Duitsland een baggerteam heeft en Nederland een iets beter WK-team...

In Slowakije begonnen ze over drugs, in Oostenrijk over de koningin en in Italië over kaas.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Smurffie
Generaal
Generaal
Berichten: 4606
Lid geworden op: 19 feb 2005 14:40
Locatie: Bleskenscity

Berichtdoor Smurffie » 03 jun 2006 22:55

Optimatus schreef:
Sabra schreef:
Ri@nne schreef:Overal waar ik in het buitenland kom en we praten over Nederland noemen ze als eerste het koningshuis. (Engeland, Frankrijk, Hongarije, Roemenië en Duitsland) Leuk visitekaartje voor ons. :)


Dan weet ik niet waar precies jij komt, maar met mij beginnen ze altijd over drugs, of ik die wil kopen, over de wallen en over bloemen.


Dat is bij mij per land verschillend.

In Duitsland zingen ze nog steeds Ohne Holland fahr'n wir zur WM, terwijl Duitsland een baggerteam heeft en Nederland een iets beter WK-team...

In Slowakije begonnen ze over drugs, in Oostenrijk over de koningin en in Italië over kaas.


En de Chinezen beginnen altijd over de molens :)

Gebruikersavatar
ikbenloes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jun 2006 18:02
Locatie: Berkel
Contacteer:

Berichtdoor ikbenloes » 13 jun 2006 14:06

Heey..

Ik wil heel ff wat kwijt.. Stel je schaft het koningshuis af. Wat gebeurt er dan met Nederland? je hebt grote kans dat het dan net zo iets wordt als Amerika.. en dat willen we toch niet?? Ik vind dat het koningshuis juist iets is van Nederland, iets persoonlijks.. Dat moet je opeens niet afkappen.. en prinsjesdag dan?? Kijken jullie niet naar al die leuke hoedjes van Bea :wink: ?

Groetjes Anneloes
Doe als een vlinder, rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen...

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 jun 2006 14:37

ikbenloes schreef:Heey..


Hoi.

Ik wil heel ff wat kwijt.. Stel je schaft het koningshuis af. Wat gebeurt er dan met Nederland?


Dat weet ik niet. Waarschijnlijk krijgen we een republiek.

je hebt grote kans dat het dan net zo iets wordt als Amerika..


Nee. Daarvoor is het politieke landschap in Nederland te progressief en te, eh, anders dan het politieke landschap in Amerika. (Amerikanen zijn veel conservatiever.)

en dat willen we toch niet??


Klopt, maar dat zal ook niet gebeuren.

Ik vind dat het koningshuis juist iets is van Nederland, iets persoonlijks..


Als je de geschiedenis bekijkt valt dat nogal mee.

Dat moet je opeens niet afkappen..


Ik heb je nog geen geldige reden horen geven.

en prinsjesdag dan??


Dat heeft momenteel - voor mij en vele anderen - meer een politieke betekenis. En het is de dag van de begroting, dat is belangrijker dan welke koets dan ook.

Kijken jullie niet naar al die leuke hoedjes van Bea


Ik moet zeggen, soms heeft Bea een verfijnde smaak, maar er zijn ook momenten waarop ik me afvraag wie in hemelsnaam haar styliste is. :(

Groetjes Anneloes


Groetjes,

Coert.

;)

Gebruikersavatar
ikbenloes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jun 2006 18:02
Locatie: Berkel
Contacteer:

Berichtdoor ikbenloes » 13 jun 2006 14:39

hahaha echt lol.. nou ik zeg al nix meer, maar ik vind het nog steeds niet kunnen hoor!!Groetjes me
Doe als een vlinder, rust op tijd, maar vergeet niet te vliegen...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten