persoonlijke bijbeltekst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
wormpje
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 jun 2003 19:48
Locatie: Noord Holland

Berichtdoor wormpje » 15 okt 2005 03:27

Mijn dooptekst Joh 15:9-10
Gelijk de Vader Mij heeft liefgehad, heb ook Ik u liefgehad; blijft in mijn liefde. Indien gij mijn geboden bewaart, zult gij in mijn liefde blijven, gelijk Ik de geboden mijns Vaders bewaard heb en blijf in zijn liefde.

En Jes 41:14, daar komt mijn nick vandaan.

Jerryman

Berichtdoor Jerryman » 23 okt 2005 20:55

*inactive*
Laatst gewijzigd door Jerryman op 06 dec 2005 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Annemieke86
Luitenant
Luitenant
Berichten: 614
Lid geworden op: 09 jan 2005 16:30
Locatie: Maarssen

Berichtdoor Annemieke86 » 28 okt 2005 20:11

Mijn belijdenis en dooptekst:

De HEERE nu is Degene, Die voor uw aangezicht gaat; Die zal met u zijn; Hij zal u niet begeven, noch u verlaten; vrees niet, en ontzet u niet.

Deuteronomium 31:8
Afbeelding

Gebruikersavatar
Elsie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 feb 2004 16:10

Berichtdoor Elsie » 31 okt 2005 17:15

op dit moment ps. 88:19 "Gij hebt vriend en metgezel verre van mij gedaan (...)"

Gebruikersavatar
Cornelius
Mineur
Mineur
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 dec 2004 17:44
Locatie: Lunteren

Berichtdoor Cornelius » 09 nov 2005 19:06

Rufi schreef:Micha 6:8: Hij heeft u bekendgemaakt, o mens, wat goed is en wat de HERE van u vraagt: niet anders dan recht te doen en getrouwheid lief te hebben, en ootmoedig te wandelen met uw God.
Het is nutteloos diepzinnigheden algemeen bevattelijk te maken
en alle waarheid is diepzinnig
(Herman Melville)

martin29
Verkenner
Verkenner
Berichten: 96
Lid geworden op: 16 apr 2005 15:56
Locatie: brandwijk
Contacteer:

TEKST.

Berichtdoor martin29 » 11 dec 2005 03:07

komt ALLEN herwaarts tot Mij die vermoeid en belast zijt en IK ZAL U RUST GEVEN .

WAAKT OP GIJ DIE SLAAPT EN STA OP UIT DE DODEN EN CHRISTUS ZAL OVER U LICHTEN .

IK ROEM IN GOD IK PRIJS 'T ONFEILBAAR WOORD ,
IK HEB HET ZELF UIT ZIJNEN MOND GEHOORD !!
I COULD BE YOU OR ANYONE...

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 22 dec 2005 17:35

joh 3 vanaf vers 14

De Mensenzoon moet hoog verheven worden, zoals Mozes in de woestijn de slang omhooggeheven heeft, 15 opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft. 16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. 19 Dit is het oordeel: het licht kwam in de wereld en de mensen hielden meer van de duisternis dan van het licht, want hun daden waren slecht. 20 Wie kwaad doet, haat het licht; hij schuwt het licht omdat anders zijn daden bekend worden. 21 Maar wie oprecht handelt zoekt het licht op, zodat zichtbaar wordt dat God werkzaam is in alles wat hij doet.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
willie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 dec 2005 15:11
Locatie: leerdam
Contacteer:

Berichtdoor willie » 28 dec 2005 21:01

prediker 4 vers 9

je kunt beter met zijn tweeen zijn, want dat is zeker samen zwoegen loont
je ziet het niet meer zitten, het leven lijkt zo doelloos je weet niet wat je moet doen

kortom ga bij de politie :p daar doen ze toch niks :p

charlie
Mineur
Mineur
Berichten: 154
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:21
Locatie: a stranger without home on earth

afag

Berichtdoor charlie » 08 jan 2006 17:39

op dit moment een prachtige nieuwjaarswens vanaf de andere kant van de wereld gehad:
3Johannes vers 2:
2 Geliefde, voor alle dingen wens ik, dat gij welvaart en gezond zijt, gelijk uw ziel welvaart.

prachtig, wat je daarin een oprechte, zuivere bede hoort!

Daarnast psalm 27; de meest veelzijdige psalm van het westelijk halfrond van mijn hersenen!
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

Gebruikersavatar
fem
Verkenner
Verkenner
Berichten: 92
Lid geworden op: 18 okt 2005 11:54
Contacteer:

Re: persoonlijke bijbeltelst

Berichtdoor fem » 08 jan 2006 17:54

Hiervan toch ben ik ten volle overtuigd, dat Hij, die in u een goed werk is begonnen, dit ten einde toe zal voortzetten, tot de dag van Christus Jezus.
fillipenzen 1:6

en deze:

Het geloof nu is de zekerheid van de dingen, die men hoopt, en het bewijs van de dingen, die men niet ziet.
hebr 11:1

deze teksten zijn zeer twijfelvast. :D
de grootste levenswijsheid ligt besloten in dit woord: Maak nooit tosti's met oude kaas

annvisser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 406
Lid geworden op: 13 apr 2005 20:51

Berichtdoor annvisser » 09 jan 2006 16:26

psalm 42:9

"Maar de HEERE zal des daags Zijn goedertierenheid gebieden, en des nachts zal Zijn lied bij mij zijn; het gebed tot den God mijns levens "

Maar de Heer zal uitkomst geven
Hij, die 's daags Zijn gunst gebiedt
'k Zal in dit vertrouwen leven
En dat melden in mijn lied.
'k Zal Zijn lof zelfs in de nacht
Zingen, daar ik Hem verwacht
En mijn hart, wat mij moog treffen
Tot den God mijns levens heffen.

Gebruikersavatar
scape
Kapitein
Kapitein
Berichten: 808
Lid geworden op: 28 jul 2004 21:34
Locatie: A'dam
Contacteer:

Berichtdoor scape » 09 jan 2006 19:54

Psalm 18: "met mijn God spring ik over muren"

God heeft mij ook aan de andere kant van vele muren gezet en laten zien wat Hij daar wil doen. . . . . Ik ben hem daar nog steeds dankbaar voor.

Bij mij om de hoek heb ik ook een muur waarop deze tekst wordt uitgebeeld. Misschien dat ik dit nog eens erbij moet spuiten.


Afbeelding

vrede, Scape

Gebruikersavatar
JJM
Verkenner
Verkenner
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:53

Berichtdoor JJM » 11 jan 2006 15:38

je mag natuurlijk niet in toeval geloven. maar soms doe ik het stiekem wel. haha.

ik heet johan dus ik keek bij 1 Johannes.
mijn lievelingsgetal is een vier dus ik keek bij 1 johannes 4 vers 4.

daar stond

U, kinderen, komt uit GOD voort en u hebt valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst.

deze tekst helpt me eraan te herinneren dat GOD al overwonnen heeft.
Als GOD ons wil kan de duivel niks beginnen.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 jan 2006 01:59

Kreeg ik net van iemand doorgestuurt ter bemoediging:

Het is beter tot den HEERE toevlucht te nemen, dan op den mens te vertrouwen.

ps 118:8
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Harriette
Mineur
Mineur
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2006 23:16

Berichtdoor Harriette » 24 jan 2006 12:47

Romeinen 8:35
Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking of benauwdheid, of vervolging of honger, of naaktheid, of gevaar, of het zwaard? 36 Gelijk geschreven staat:
Om Uwentwil worden wij de ganse dag gedood,
wij zijn gerekend als slachtschapen.
37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad. 38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, 39 noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.

Romeinen 12:1
Ik vermaan u dan, broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst. 2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.

1 Petrus 4:1
Daar Christus dan naar het vlees geleden heeft, moet ook gij u wapenen met dezelfde gedachte, dat, wie naar het vlees geleden heeft, onttrokken is aan de zonde, 2 om niet meer naar de begeerten van mensen, maar naar de wil van God de tijd, die nog rest in het vlees, te leven.

1 Joh 2:17
En de wereld gaat voorbij en haar begeren, maar wie de wil van God doet, blijft tot in eeuwigheid.
"Door Uw Wil te doen, leer ik om vrij te zijn"


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten