persoonlijke bijbeltekst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
parsifal
Majoor
Majoor
Berichten: 2146
Lid geworden op: 28 jan 2003 10:48
Locatie: Stockholm

Berichtdoor parsifal » 25 aug 2005 08:29

Raido schreef:
Hendrik schreef:dus door die tekst ben je bekeerd? Ja dat is t mooiste moment uit je leven. Zelf ben ik al christen vanaf mn geboorte,dus die drastiche bekeringen heb ik niet meegemaakt
Wat een onzin! Iedereen heeft een bekering nodig, ach je kerkt vast Gereformeerd, waar ze daar wat anders (lees onbijbelser) over denken.


En hier is dit subforum dus niet voor bedoeld, open dan een discussie in een ander subforum verwijzend naar deze post.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Gebruikersavatar
Johnny99
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 mei 2004 16:39
Locatie: Wijk en Aalburg

Berichtdoor Johnny99 » 25 aug 2005 08:53

Jesaja 41:14
Vrees niet, gij wormpje Jakobs, gij volkje Israëls! Ik help u, spreekt de HEERE, en uw Verlosser is de Heilige Israëls!
- "I have a dream" -
dr. Martin Luther King jr.

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 25 aug 2005 09:44

Raido plaats een bijbeltekst en bemoei je niet met mijn geloof,er is er maar EEN die kan bepalen of een mens bekeerd is of niet. Trouwens ik bekeer me elke dag opnieuw!Dat het bij jou anders is gegaan vind ik prima maar ga aub niet uitmaken wanneer iemand bekee is of niet. Dat maakt God uit! Zo en nu weer bijbelteksten plaatsen...

Gebruikersavatar
Johanne
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:41
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 25 aug 2005 15:22

De volgende tekst heb ik meegekregen met mn belijdenis.
Het is een mooie tekst en ik probeer er ook naar te leven, zo goed als dat gaat enzo...

Galaten 5:22
Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"


-Narnia-

snien
Mineur
Mineur
Berichten: 125
Lid geworden op: 19 mei 2004 20:17
Locatie: Goes (maar de 24 jaar Vlissingen zit ook nog diep in mijn hart)

Berichtdoor snien » 25 aug 2005 22:18

Twee teksten die 5,5 jaar geleden voor mij letterlijk van levensbelang zijn geworden:

Joh.6:37 : ... en die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen.

en

Jes. 40:2 : ...en roept haar toe, dat haar strijd vervuld is, dat haar ongerechtigheid verzoend is, dat zij van de hand des HEEREN dubbel ontvangen heeft voor al haar zonden.

amigo
Mineur
Mineur
Berichten: 217
Lid geworden op: 26 jul 2005 16:27

Berichtdoor amigo » 29 aug 2005 18:42

spreuken 8 vers 34,35,36

34 Welgelukzalig is de mens die naar MIJ hoort, dagelijks wakende aan mijn poorten, waarnemende de posten Mijner deuren.
35 Want die MIJ vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE.
36 Maar die tegen MIJ zondigt, doet zijn ziel geweld aan; allen, die MIJ haten hebben den dood lief.

De eerste twee verzen zijn beloftes het laatste is een vervloeking......

Gebruikersavatar
esra
Sergeant
Sergeant
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:08
Locatie: de aarde

Berichtdoor esra » 22 sep 2005 22:29

joh 3:16. want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat hij zijn eniggeboren zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft.

dit zegt voor mij iets over hoe simpel het is om tot de Heer te komen.

en

jesaja 34:16 (gedeelte.)
want zijn mond heeft het geboden en zijn adem bracht hen samen.

door deze tekst heen vertelde de Heer mij dat het goed zat tussen javaca en mij en dat ik me geen zorgen hoefde te maken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: persoonlijke bijbelteKKKst

Berichtdoor Boekenlezer » 23 sep 2005 17:58

Hendrik schreef:Wie van jullie heeft er een bijbeltekst die voor hem/haar veel steun heeft btekent in het leven of waar je je motto van hebt gemaakt. Zelf heb ik niet echt een tekst er zijn zoveel goede.

Sorry, maar ik moet plotseling aan deze bijdrage van mij denken, dat geciteerde stuk van J.I. Packer.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
spacy
Kapitein
Kapitein
Berichten: 823
Lid geworden op: 19 jan 2005 18:23
Locatie: Assen
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 24 sep 2005 20:08

Johanne schreef:Galaten 5:22
Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.


dit vers en de volgende verzen heb ik ook thuis hangen,
(jeps ook dat woord vetgedrukt, want dat is een leerdoel ;) )

naast dit alles vind ik de wijsheid van Spreuken, zoals de juiste wegen volgen,en het mogen geniten uit Prediker erg mooi.
When I kneel before You, them I'm defying gravity

André

Berichtdoor André » 02 okt 2005 22:07

Deze tekst vind ik altijd ontroerend, omdat Jezus daar een kinderlijk geloof al voldoende vind.
In tegenstelling met het soms zo gecompliceerde geloof van volwassenen.

Luc 18: 16
Maar Jezus riep de kinderen bij zich en zei: ‘Laat ze bij me komen, houd ze niet tegen, want het koninkrijk van God behoort toe aan wie is zoals zij.
(nbv)

Gebruikersavatar
Tijn
Luitenant
Luitenant
Berichten: 566
Lid geworden op: 26 jun 2004 10:51
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 03 okt 2005 08:05

Bij mijn (volwassen)doop heb ik de volgende twee teksten meegekregen:

2 Timoteus 4 vers 5
Jij echter moet in alles nuchter zijn, je lijden aanvaarden, je werk als verkondiger van het evangelie doen, je dienende taak vervullen.

Handelingen 1 vers 8
Maar wanneer de heilige Geest over jullie komt, zullen jullie kracht ontvangen en van mij getuigen in Jeruzalem, in heel Judea en Samaria, tot aan de uiteinden van de aarde.’
Laat je leiden door Hem!

Gebruikersavatar
martinm81
Verkenner
Verkenner
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mei 2003 19:56
Contacteer:

Berichtdoor martinm81 » 11 okt 2005 22:10

ik heb geen bijbelteksten. elke dag vind ik er wel één die mooi is. ik heb wel een motto

"achter de wolken, schijnt altijd Gods liefde"
.......Door naar MC donalds te gaan, maak jezelf nog niet tot hamburger....

Voda

Berichtdoor Voda » 14 okt 2005 11:23

Er werden er al een paar genoemd: Joh. 3:16, het zegenlied uit Romeinen 8: 31 tot 39, Psalm 139.

Verder:

"Ik ben gevonden van degenen, die naar Mij niet zochten.." ergens in Jesaja

"Want een iegelijk, die de naam des Heeren zàl aanroepen, ZAL zalig worden." Romeinen 10:13 (zie ook Joh. 3:16)

"Alhoewel de vijgenboom niet bloeien zal, en geen vrucht aan de wijnstok zijn zal, dat het werk des olijfbooms liegen zal, en de velden geen spijze voortbrengen; dat men de kudde uit de kooi afscheuren zal, en er geen rund in de stallingen wezen zal; zo zal ik NOCHTHANS in den Heere van vreugde opspringen, ik zàl mij verheugen in den God mijns heils." Habakuk 3:17,18 wat ik samen vindt hangen met:

"Verblijdt U te allen tijd. Bidt zonder ophouden. Dankt God in ALLES; want DIT is de wil van God in Christus Jezus over U." 1 Thessalonicenzen 5:16-18

Deze laatste tekst heb ik aan de binnenkant van een deur in mijn huis geplakt. Enne.. ik mòet er nogal eens heenlopen... :oops: :wink:

"Want God heeft ons niet gesteld tot toorn, maar tot verkrijging der zaligheid, door onze Heere Jezus Christus, Die voor ons gestorven is, opdat wij, hetzij dat wij waken, hetzij dat wij slapen, tesamen met Hem leven zouden. Daarom vermaant elkander, en sticht de een den anderen, gelijk gij ook doet." Die heb ik gecopieerd uit me Bijbel en op een andere deur geplakt :wink: maar kben vergeten waar hij staat.. :oops:
Laatst gewijzigd door Voda op 09 nov 2005 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 14 okt 2005 14:55

@Voda: in 1 Thessalonicenzen 5:9-11 staat die tekst. :wink:

http://www.statenvertaling.net/bijbel/1tes/5.html

Gebruikersavatar
wozz
Verkenner
Verkenner
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 okt 2004 17:44
Locatie: Putten

Berichtdoor wozz » 14 okt 2005 14:59

Mijn belijdenistekst:

Psalm 39:8
En nu, wat verwacht ik, o HEERE! Mijn hoop, die is op U.


Ik wist niet dat er zo'n mooie tekst bestond.
Identificatie

Ik denk eerlijk gezegd dat u niet eens wilt weten wie ik ben


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 106 gasten