persoonlijke bijbeltekst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

persoonlijke bijbeltekst

Berichtdoor Hendrik » 22 aug 2005 14:26

Wie van jullie heeft er een bijbeltekst die voor hem/haar veel steun heeft btekent in het leven of waar je je motto van hebt gemaakt. Zelf heb ik niet echt een tekst er zijn zoveel goede.

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 22 aug 2005 14:30

De eerste tekst die iemand mij stuurde toen ik tot geloof kwam was Rom. 8:1
Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest.

En er zijn nog zóóóveel andere bemoedigende/troostvolle/mooie bijbelteksten!
Laatst gewijzigd door marina87 op 22 aug 2005 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 22 aug 2005 14:32

dus door die tekst ben je bekeerd? Ja dat is t mooiste moment uit je leven. Zelf ben ik al christen vanaf mn geboorte,dus die drastiche bekeringen heb ik niet meegemaakt

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 22 aug 2005 14:35

Hendrik schreef:dus door die tekst ben je bekeerd? Ja dat is t mooiste moment uit je leven. Zelf ben ik al christen vanaf mn geboorte,dus die drastiche bekeringen heb ik niet meegemaakt


Nee erna. Ja dat is bij iedere gelovige verschillend. Bij mij was het niet bepaald zachtaardig. Bij sommige mensen moet de deur van hun hart figuurlijk gezegt met een koevoet opengebroken worden

Gebruikersavatar
Hendrik
Mineur
Mineur
Berichten: 151
Lid geworden op: 27 apr 2005 09:57

Berichtdoor Hendrik » 22 aug 2005 14:37

ieder mens wordt op een andere manier bekeerd door de Heilige Geest. Al die manieren zijn goed. Maar goed ik dwaal af je mag hier mooie bijbelteksten plaatsen

Gebruikersavatar
Dreamster
Kapitein
Kapitein
Berichten: 982
Lid geworden op: 14 jun 2005 16:41
Locatie: Gouda
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 22 aug 2005 14:57

Ik vind eigenlijk 2 bijbelgedeelten heel mooi....

psalm 23: en dan vooral vers 1 omdat dat vers heel de psalm samenvat!
en 1 korinthe 13: en vooral vers 13 omdat het een soort levensmotto is voor me!
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Berichtdoor mw » 22 aug 2005 15:28

nahum 1:7
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
hijwel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3328
Lid geworden op: 17 mar 2003 12:34
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 aug 2005 16:28

Zoveel mooie teksten.. Een paar dan maar.

galaten 2:20 Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, (dat is), niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. En voor zover ik nu nog in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven.

Tot het besef komen dat je zelf niet tegen de zonde hoeft te strijden.. (ik wil het wel maar ik kan het niet) maar dat Jezus dat in jou wil doen.
Dat verandert je wereld.

28 Wij weten nu, dat [God] alle dingen doet medewerken ten goede voor hen, die God liefhebben, die volgens zijn voornemen geroepenen zijn. (romeinen 8:28)

Weten dat wat er ook met je is gebeurt of wat er gaat gebeuren God zal alles medewerken ten goed! (veiliger kan dus niet)

(filepensen 4:4-7) 4 Laat de Heer uw vreugde blijven; ik zeg u nogmaals: wees altijd verheugd. 5 Laat iedereen u kennen als vriendelijke mensen. De Heer is nabij. 6 Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden. 7 Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.

Geweldig mooi, de vrede van God die alle verstand te boven gaat!

(filepensen 3: 14 ) 14 maar één ding (doe ik): vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus.

de kracht om door te gaan, je richten op Jezus.

kan toch wel even doorgaan, maar deze teksten zitten vast in mijn geheugen!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 aug 2005 17:42

er zijn vele teksten die mij op belangrijke momenten bemoedigt hebben en sommige zelfs meerdere malen:

Romeinen 8: 31:
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'

Deze vooral als ik van bepaalde kanten wordt tegen gewerkt in mijn geloof

Romeinen 8: 35:
'Wie zal on scheiden van de liefde van Christus?'

Hoe hard mensen je ook weg proberen te halen bij God, als je in Hem geborgen bent dan zal Hij nimmer jou verlaten

Jesaja 49:13:
'Juicht, gij hemelen! en verheug u, gij aarde! en gij bergen! maakt gedreun met gejuich; want de HEERE heeft Zijn volk vertroost, en Hij zal Zich over Zijn ellendigen ontfermen.'

wat een belofte!! en de volgende is ook zo'n mooie belofte:

Psalm51:15:
'En roept Mij aan in den dag der benauwdheid; Ik zal er u uithelpen, en gij zult Mij eren.'


dit zijn een paar verzen!
de volgende gezegde van Corrie ten Boom helpt mij als ik met moeilijkheden rond loop:

'Er is geen put dieper dan Gods hand niet reiken kan!'

Hoe diep je ook in de put zit, hoe donker het ook om je heen is, Hij weet je altijd te vinden en kan altijd bij je komen!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
marina87
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 03 jun 2005 12:15

Berichtdoor marina87 » 22 aug 2005 17:54

Dit vind ik ook een tekst vol Liefde:
Jeremia 31: 3
De HEERE is mij verschenen van verre tijden. Ja, Ik heb u liefgehad met een eeuwige liefde; daarom heb Ik u getrokken met goedentierenheid

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 22 aug 2005 18:43

Psalmen 139 God´s alwetendheid

1 Een psalm van David, voor den opperzangmeester. HEERE! Gij doorgrondt en kent mij.
2 Gij weet mijn zitten en mijn opstaan; Gij verstaat van verre mijn gedachten.
3 Gij omringt mijn gaan en mijn liggen; en Gij zijt al mijn wegen gewend.
4 Als er nog geen woord op mijn tong is, zie, Heere! Gij weet het alles.
5 Gij bezet mij van achteren en van voren, en Gij zet Uw hand op mij.
6 De kennis is mij te wonderbaar, zij is hoog, ik kan er niet bij.
7 Waar zou ik heengaan voor Uw Geest en waar zou ik heenvlieden voor Uw aangezicht?
8 Zo ik opvoer ten hemel, Gij zijt daar; of bedde ik mij in de hel, zie, Gij zijt [daar].
9 Nam ik vleugelen des dageraads, woonde ik aan het uiterste der zee;
10 Ook daar zou Uw hand mij geleiden, en Uw rechterhand zou mij houden.
11 Indien ik zeide: De duisternis zal mij immers bedekken; dan is de nacht een licht om mij.
12 Ook verduistert de duisternis voor U niet; maar de nacht licht als de dag; de
duisternis is als het licht.
13 Want Gij bezit mijn nieren; Gij hebt mij in mijner moeders buik bedekt.
14 Ik loof U, omdat ik op een heel vreselijke wijze wonderbaarlijk gemaakt ben;
wonderlijk zijn Uw werken! ook weet het mijn ziel zeer wel.
15 Mijn gebeente was voor U niet verholen, als ik in het verborgene gemaakt ben,
[en] als een borduursel gewrocht ben, in de nederste delen der aarde.
16 Uw ogen hebben mijn ongevormden klomp gezien; en al deze dingen waren in Uw boek geschreven, de dagen als zij geformeerd zouden worden, toen nog geen van die was.
17 Daarom, hoe kostelijk zijn mij, o God, Uw gedachten! hoe machtig veel zijn haar sommen!
18 Zoude ik ze tellen? Harer is meer, dan des zands; word ik wakker, zo ben ik nog bij U.
19 O God! dat Gij den goddeloze ombracht! en gij, mannen des bloeds, wijkt van mij!
20 Die van U schandelijk spreken, [en] Uw vijanden ijdellijk verheffen.
21 Zou ik niet haten, HEERE! die U haten? en verdriet hebben in degenen, die tegen U opstaan?
22 Ik haat hen met volkomen haat, tot vijanden zijn zij mij.
23 Doorgrond mij, o God! en ken mijn hart; beproef mij, en ken mijn gedachten.
24 En zie, of bij mij een schadelijke weg zij; en leid mij op den eeuwigen weg.

aurora
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 okt 2003 20:01
Locatie: Apeldoorn / Leuven
Contacteer:

Berichtdoor aurora » 22 aug 2005 20:14

Psalm 16:11 Gij maakt mij het pad des levens bekend; overvloed van vreugde is bij uw aangezicht, liefelijkheid is in uw rechterhand, voor eeuwig.

Deze tekst is een centrale tekst in het boek dat tijden m'n lievelingsboek is geweest en dat ik talloze keren heb gelezen. In dat boek betekent het veel voor de hoofdpersoon en leeft ze daarnaar.
De toekomst is de dageraad van het verleden...

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 22 aug 2005 21:38

Romeinen 5:8: Maar God bevestigt Zijn liefde jegens ons, dat Christus voor ons gestorven is, als wij nog zondaars waren.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gebruikersavatar
Rufi
Sergeant
Sergeant
Berichten: 353
Lid geworden op: 11 aug 2004 20:54

Berichtdoor Rufi » 25 aug 2005 07:23

Micha 6:8: Hij heeft u bekendgemaakt, o mens, wat goed is en wat de HERE van u vraagt: niet anders dan recht te doen en getrouwheid lief te hebben, en ootmoedig te wandelen met uw God.

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 aug 2005 08:06

Hendrik schreef:dus door die tekst ben je bekeerd? Ja dat is t mooiste moment uit je leven. Zelf ben ik al christen vanaf mn geboorte,dus die drastiche bekeringen heb ik niet meegemaakt
Wat een onzin! Iedereen heeft een bekering nodig, ach je kerkt vast Gereformeerd, waar ze daar wat anders (lees onbijbelser) over denken.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten