Sporten ijdelheid, gezondheid, vrijheid of dwangmatigheid?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Korsiaan
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 sep 2002 08:26
Locatie: Eemnes
Contacteer:

Berichtdoor Korsiaan » 02 okt 2002 16:35

Ja lch maar!! Spieren kun je kweken....bosthaar komt vanzelf!
Dromen = Bevestiging van de onmogelijkheid van de werkelijkheid!

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 02 okt 2002 16:42

maar gelukkig kun je ze ook allebei weer wegwerken he:)

Achja joh....Ze zeggen altijd: wees blij dat je gezond bent...dusss....Dat beetje borsthaar kijken we ook wel overheen :mrgreen: (ben alleen stiiekem wel blij dat Daan dr geen last van heeft;-)

The Menace
Mineur
Mineur
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:35

Berichtdoor The Menace » 03 okt 2002 15:51

janneke schreef:maar gelukkig kun je ze ook allebei weer wegwerken he:)

Achja joh....Ze zeggen altijd: wees blij dat je gezond bent...dusss....Dat beetje borsthaar kijken we ook wel overheen :mrgreen: (ben alleen stiiekem wel blij dat Daan dr geen last van heeft;-)


mmm... hij heeft er nog geen last van denk ik... ;)

Gebruikersavatar
Alwin
Sergeant
Sergeant
Berichten: 314
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:02
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

Berichtdoor Alwin » 03 okt 2002 15:58

sporten is gezond ik doe het zelf minimaal een keer per dag dus dat is vrij veel.

The Menace
Mineur
Mineur
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:35

Berichtdoor The Menace » 03 okt 2002 16:03

Zoals jullie ergens anders op dit forum kunnen lezen (weet zo snel niet waar) sport ik vrij veel. Ik doe het ter ontspanning en het houdt absoluut een voor een gedeelte mijn weerstand hoger...

Je moet het alleen nooit forceren... of een rare vechtsport gaan doen.. zoals boksen. Van boksen kunnen je hersenen aangetast worden.. en dat vind ik nou net te ver gaan!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 03 okt 2002 16:32

The Menace schreef:Zoals jullie ergens anders op dit forum kunnen lezen (weet zo snel niet waar) sport ik vrij veel. Ik doe het ter ontspanning en het houdt absoluut een voor een gedeelte mijn weerstand hoger...

Je moet het alleen nooit forceren... of een rare vechtsport gaan doen.. zoals boksen. Van boksen kunnen je hersenen aangetast worden.. en dat vind ik nou net te ver gaan!


Dat ben ik niet met je eens Menace, helemaal niet ;) Wanneer je bokst krijg je niet veel harde klappen op je hoofd. Tijdens trainingen gaat het bijv. om het raken van de tegenstander, zeker niet om het zo hard mogelijk iemand in elkaar staan. Een wedstrijd is iets anders, maar dat doe je zoveel als je het zelf wel, er zijn genoeg mensen die dat nooit doen. Mits er goede begeleiding is is boksen een veilige sport!

Wat denk je dan van voetballen waar je de bal steeds kopt? En dan heb ik het nog niet eens over de overtredingen.

Kickboxen staat bijv. niet eens in de top 10 'gevaarlijke sporten'! Zaalvoetbal bijvoorbeeld is veel gevaarlijker, al die korte draaiende bewegingen vergen heel veel van bijvoorbeeld je knieen en enkels, als het daarmee misgaat heb je meestal meteen een serieus probleem.

The Menace
Mineur
Mineur
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:35

Berichtdoor The Menace » 03 okt 2002 16:39

Cybercurse schreef:
The Menace schreef:Zoals jullie ergens anders op dit forum kunnen lezen (weet zo snel niet waar) sport ik vrij veel. Ik doe het ter ontspanning en het houdt absoluut een voor een gedeelte mijn weerstand hoger...

Je moet het alleen nooit forceren... of een rare vechtsport gaan doen.. zoals boksen. Van boksen kunnen je hersenen aangetast worden.. en dat vind ik nou net te ver gaan!


Dat ben ik niet met je eens Menace, helemaal niet ;) Wanneer je bokst krijg je niet veel harde klappen op je hoofd. Tijdens trainingen gaat het bijv. om het raken van de tegenstander, zeker niet om het zo hard mogelijk iemand in elkaar staan. Een wedstrijd is iets anders, maar dat doe je zoveel als je het zelf wel, er zijn genoeg mensen die dat nooit doen. Mits er goede begeleiding is is boksen een veilige sport!

Wat denk je dan van voetballen waar je de bal steeds kopt? En dan heb ik het nog niet eens over de overtredingen.

Kickboxen staat bijv. niet eens in de top 10 'gevaarlijke sporten'! Zaalvoetbal bijvoorbeeld is veel gevaarlijker, al die korte draaiende bewegingen vergen heel veel van bijvoorbeeld je knieen en enkels, als het daarmee misgaat heb je meestal meteen een serieus probleem.


Over dat boksen geef ik je absoluut gelijk... ik bedoelde meer de professionelere tak.. Ik heb het idd een beetje verkeerd geformuleerd.
Kijk naar Moh. Ali e.d.

Verder weet ik dat zaalvoetbal niet goed voor je is als je niet goed oplet. Zodra je ook maar iets voelt moet je rust nemen.. anders kan je idd makkelijk wat afscheuren of erger.
Kickboxen is idd wel een veilige sport (recreatief dan ook, net als boxen). Zolang je je hoofd goed beschermt is er niets aan de hand.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Berichtdoor Sterretje » 03 okt 2002 19:16

Ik was altijd gewend een uur of 5 te sporten per week.
afgelopen 2 jaar kon het bijna niet doordat ik nu op kamers woon.
En ik vind het zo irritant.
ik kan me dan helemaal gestresst voelen omdat ik niet even lekker me kan uitleven. Goed ik zou kunnen gaan hardlopen of sceeleren, maar nadat er hier een meisje zomaar vermoord is en meer dingen zijn gebeurd ga ik dat maar niet meer alleen doen.
Ik ben altijd blij wanneer het vakantie is en ik thuis weer even flink kan tennissen e.d.
Ik mis sport heel erg!!!
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
janneke
Sergeant
Sergeant
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:05
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 03 okt 2002 22:26

ikke ga zwemmuh....tenminste, kijken of t me bevalt...;-) Dus dat wordt weer een nieuwe sport voor mij!

Gebruikersavatar
Liesl
Sergeant
Sergeant
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2002 17:30
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Berichtdoor Liesl » 04 okt 2002 14:09

Ik moet erg veel fietsen....op zich ook wel een sport!

Misschien ga ik straks wel Surinaams leren worstelen :lol:
Refoweb is van ons allemaal :p


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten