Waarom is Jezus de Messias en wat zijn jullie argumenten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 03 sep 2007 10:22

Uit m'n hart gegrepen!


:wink: Thanx vm brother!
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Hannie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 aug 2005 14:24

Berichtdoor Hannie » 14 sep 2007 16:05

Salty schreef:het gaat erom om onze broeders en zusters de identiteit van de Messias te laten zien- die identiteit die nu versluierd is in mist


Daar heb ik een probleem mee. Ik kan niet doen alsof de reacties van Suignap en de reactie van David nooit geschreven zijn. Dit draadje heeft enorm veel impact op mijn geloofsbeleving gehad en dat ga ik niet ontkennen. Hoewel ik mijn geloof in Jezus NOOIT zal verliezen, heb ik veel met vrienden en kennissen over dit onderwerp gesproken (met Christenen en met niet-Christenen). Ik kan niet meer zomaar zeggen dat mensen die niet in Jezus geloven verblind zijn, want ik moet tegelijk toegeven dat de tegenargumenten te overtuigend en objectief zijn om te negeren. Emotioneel sta ik aan de kant van het Christendom; rationeel sta ik aan de kant van het Jodendom. Net als mijn vriend.
Maar tegen mezelf kan ik gewoon zeggen dat ik weet dat Jezus de Messias is d.m.v. de Heilige Geest.

Daarnaast vind ik het ook een probleem dat de profetieën uit het OT die zeker over de Messias gaan, voor het grootste deel nog door Jezus moeten worden vervuld. Dat is voor mij een lastig probleem, ik ga daar niet om heen draaien. Ik weet wel dat Jezus deze profetieën nog zal vervullen, maar ik kan dat helaas niet aantonen aan de hand van het Oude Testament.


Salty schreef:kben wel benieuwd naar een reaktie op de video


Ik wist dat messiaanse Joden helaas worden "gediscrimineerd" door andere Joden. Jammer dat het Jodendom zo'n lage dunk heeft van de overtuigingen van de messiaanse gemeente.
Wel heel moedig om met zo'n kleine minderheid te leven tussen miljoenen anders-gelovende Joden.
Helemaal verkocht!

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 19 sep 2007 19:26

een oogopener voor mij was het boel van Dr Mark Eastman en Chuck Smith!
in search for Messiah.
je kunt hem ook op internet lezen !!!!

http://blueletterbible.org/Comm/mark_ea ... fm_02.html
http://blueletterbible.org/Comm/mark_ea ... index.html

Het bestaat ook in het perzisch : :wink:
http://www.farsinet.com/messiah/
http://www.farsinet.com/dibaj/

pray for the believers in Yeshua the Messiah in Iran !!!!!
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Berichtdoor hettys » 30 sep 2007 14:45

salty schreef:Nou Hannie ,
dat konden de Joden in Yeshuas tijd dus niet: er bestond geen NT- Nieuw Verbond - Brit chadasha. in Boekvorm


Het nieuwe verbond bestaat nog steeds niet.




Er was wel een Messiasverwachting en sprake van een belofte voor een Nieuw Verbond.


idem.



Veel joden kennen het zgn NT nu ook niet omdat ze het nou eenmaal nooit hebben gelezen!

verboden literatuur in sommige kringen.



Alle anderen gingen verder in en met de rabbijnse traditie..... en die verandert nog steeds. Zo ook de aanpassingen (nu weer actueel) in Israel : voor de Shmitta. Het 7e jaar waarop het land niet bewerkt mag worden- dat is economisch gezien een strop , daarom zijn er nieuwe wetten gemaakt waarop er wel op gebouwd kan worden , vermits het officieel niet aan joden toebehoort
daarom wordt het voor dit doel tijdelijk voor een symbolisch bedrag aan de arabieren - druzen verkoocht........ daarmee kun je de Eeuwige toch geen zand in de ogen strooien.....???


Maar natuurlijk, de rabijnse traditie past zich aan. Hoe zou het anders kunnen?
als de rabbijnse traditie zich niet had aangepast aan moeilijke tijden zou het hele jodendom niet meer bestaan.




..

salty
Luitenant
Luitenant
Berichten: 516
Lid geworden op: 17 jul 2005 00:57
Locatie: Jerusalem

Berichtdoor salty » 02 okt 2007 23:34

@Hettys
Niet allen zijn de ogen geopend voor het Nieuwe Verbond-het is een geloof in Yeshua als zijnde Diegene waarover de Wet en de Profeten hebben gesproken Het is is geeen religie.Het geloof daarin geeft een andere dimensie aan de dingen.
het jodendom als religie is niet zaligmakend .......evenmin als de christelijke religie als zodanig.
jij schreef :"als de rabbijnse traditie zich niet had aangepast aan moeilijke tijden zou het hele jodendom niet meer bestaan"
Daar kan ik ook niet in delen. dan had het er gewoon "anders "uitgezien.
Ja en dat het Nieuwe Verbond - het zgn NT " verboden literatuur " is- dat is m.i. dus heel jammer!
For YHWH the LORD is our judge,

the YHWH the LORD is our lawgiver,

the YHWH the LORD is our king;

it is HE who will save us.

Isaiah 33:22


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten

cron