Hekel aan jezelf

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
marjo
Sergeant
Sergeant
Berichten: 360
Lid geworden op: 29 nov 2002 20:15

Hekel aan jezelf

Berichtdoor marjo » 29 mei 2005 12:12

Ik heb af en toe een enorme hekel aan mezelf. Ik erger me aan mijn gedrag, mijn uiterlijk, aan hoe ik ben. Ik bendenk me hoe anderen tegen me aan zullen kijken en dan krijg ik het helemaal benauwd. Het is zo zelfondermijnend.

Ik heb het niet altijd, het zijn buien. Maar het is zo waardeloos.
Zijn er meer mensen die dit hebben? Hoe ga je er mee om?
Heb je een idee waar het vandaan komt?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 mei 2005 12:19

das de pubertijd lieffie!! :wink:

Gebruikersavatar
Johanne
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:41
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 29 mei 2005 12:26

Mariamagdalena schreef:das de pubertijd lieffie!! :wink:


Jahoor schat...

dan zou ik weleens willen weten tot wanneer, in jouw optiek, de pubertijd doorloopt...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"


-Narnia-

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Berichten: 643
Lid geworden op: 11 sep 2002 14:24
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 29 mei 2005 12:43

Ik heb juist het idee dat ik zo geweldig ben ;)

Cisca

Berichtdoor Cisca » 29 mei 2005 12:49

Cybercurse schreef:Ik heb juist het idee dat ik zo geweldig ben ;)


Houden zo, je behoort niet voor niets tot het Arroteam :mrgreen:

Bharat

Berichtdoor Bharat » 29 mei 2005 13:01

LIEFDE

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 29 mei 2005 15:16

Johanne schreef:
Mariamagdalena schreef:das de pubertijd lieffie!! :wink:


Jahoor schat...

dan zou ik weleens willen weten tot wanneer, in jouw optiek, de pubertijd doorloopt...


precies, johanne daar ben ik ook erg benieuwd naar!!!!

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 mei 2005 17:26

Evelien schreef:
Johanne schreef:
Mariamagdalena schreef:das de pubertijd lieffie!! :wink:


Jahoor schat...

dan zou ik weleens willen weten tot wanneer, in jouw optiek, de pubertijd doorloopt...


precies, johanne daar ben ik ook erg benieuwd naar!!!!



En dan nog. Je ziet vaak qals daar in de puberteit niet de juiste aanpak voor is dat het op latere leeftijd misloopt. Wil niet negatief zijn ofso...maarre.....

Ik heb af en toe een enorme hekel aan mezelf. Ik erger me aan mijn gedrag, mijn uiterlijk, aan hoe ik ben. Ik bendenk me hoe anderen tegen me aan zullen kijken en dan krijg ik het helemaal benauwd. Het is zo zelfondermijnend.

Ik heb het niet altijd, het zijn buien. Maar het is zo waardeloos.
Zijn er meer mensen die dit hebben? Hoe ga je er mee om?
Heb je een idee waar het vandaan komt?


Ik denk dat het wel een leeftijd gebonden kwestie is maar het is wel ergens op gebaseerd. Om hier een volledig antwoord op te geven zou ik je eerst het een en ander willen vragen....

Misschien een goed idee om het met iemand te delen die dicht bij je staat en eerlijk is. Weet je wat ook helpt Op die momenten het te checken bij een ander.
En ja....het is te herkenbaar maar het wordt geloof ik wel minder.
Probeer in kaart te brengen waarom en wat er aan jou niet okay is...

Gebruikersavatar
Flex187
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:59
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 29 mei 2005 18:25

Mariamagdalena schreef:das de pubertijd lieffie!! :wink:


Als het iets niet is dan is het wel puberteit als je het mij vraagt. Het is wel de tijd waarin zulke dingen vorm gaan krijgen omdat je meer zelfbewust wordt in de puberteit. Maar een negatief zelfbeeld heeft er verder niets mee te maken, de oorzaken liggen ergens anders.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 29 mei 2005 18:42

Flex187 schreef:
Mariamagdalena schreef:das de pubertijd lieffie!! :wink:


Als het iets niet is dan is het wel puberteit als je het mij vraagt. Het is wel de tijd waarin zulke dingen vorm gaan krijgen omdat je meer zelfbewust wordt in de puberteit. Maar een negatief zelfbeeld heeft er verder niets mee te maken, de oorzaken liggen ergens anders.


Heel juist flex, het is dan ook van belang dat je gaat zoeken naar deze oorzaken zodat je ze kunt accepteren en transformeren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 mei 2005 20:28

Cybercurse schreef:Ik heb juist het idee dat ik zo geweldig ben ;)

Dat is ook ernstig ja, ook al zo'n onrealistisch zelfbeeld. 8)

Gebruikersavatar
mystery
Kapitein
Kapitein
Berichten: 870
Lid geworden op: 05 jan 2004 15:10

Berichtdoor mystery » 30 mei 2005 11:28

Blijf serieus op het onderwerp ingaan, mensen. Geen geslowchat.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8213
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mei 2005 11:36

Heb ik ook weleens last van, gelukkig minder dan vroeger. Misschien kan je een aantal bijbelteksten verzamelen waaruit blijkt dat God jou de moeite waard vindt. Hij heeft je immers zelf gemaakt met een reden. Wat mensen van je vinden is niet belangrijk, al lijkt dat soms wel zo.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 30 mei 2005 14:39

Mariamagdalena schreef:das de pubertijd lieffie!! :wink:

Woooowww, ik d8 dat jij ook oudere kids hebt....dan zul je hoop ik wel snappen dat je als moeder never, never tegen je puber mag zeggen: achjoh, is de pubertijd...

Ik ben ontzettend blij dat mijn moeder DAT nooit heeft gezegd tegen me. Als puber ben je daar echt bezorgd om (en ook als NIET pubers hoor) en kun je het niet afschuiven op pubertijd of wat dan ook..... Neem alsjeblieft mensen serieus die ergens mee zitten, welke leeftijd ze ook zijn!!
(en ja, ik woon tussen een puberbroertje en zusje ja)

Ontopic: Voor mij spreekt altijd het lied zo enorm aan 'een Parel in Gods Hand'. Ik heb het pas tijdens de sing-in gezongen, met alle kinderen uit mijn gemeente, voor in een enorme kathedraal. Al die heldere kinderstemmetjes, echt zooo geweldig:

Weet je dat de Vader je kent,
Weet je dat van waarde bent,
weet je dat je een Parel bent,
een Parel in Gods hand...

En ik weet het, soms is het heel erg moeilijk daarop te vertrouwen, maar God wil je erbij helpen, dat je het mag geloven!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 30 mei 2005 15:32

MissF, waarom zou je tegen een puber als moeder niet mogen zeggen dat het door de pubertijd komt als hij of zij bv een grote bek heeft of op een bepaalde manier reageert bv zich afzet tegen jou?
Of als je puber denkt dat hij lelijk is, terwijl hij juist knap is?
ik heb het heus wel eens gezegd tegen mijn (nu volwassen) kinderen en die hebben hier absoluut geen traumas aan over gehouden.
En ze vinden mij een lieve moeder, en al hun vrienden en vriendinnen vinden mij ook een hele toffe, lieve tolerante moeder.
Iedereen kan ook altijd meeeten, of blijven slapen, ik zeur niet zo als een hoop moeders. Want veel moeders zeuren overal over.
Nou, das pas leuk, een zeurende moeder, of een oude moeder, die net in de overgang is als jij in de pubertijd zit, dan heb je eigenlijk 2 pubers bij elkaar.
Oudere kids ja, gewoon volwassen mensen waar ik de moeder van ben.

ps Ik zit momenteel in de overgang, en mijn kinderen zijn de pubertijd ruimschoots zonder trauma's voorbij.
Nu kan ik bij hun terecht met mijn puberale dinetjes (want overgang is een beetje het zelfde)

En je kunt wel makkelijk kletsen missf, maar ikzelf heb geeneens de tijd gehad om puber te zijn, ik moest al heel jong mijn eigen boontjes doppen, word je zeer zelfstandig van.

Enne..... mijn moeder heeft wel andere dingen bij mij gedaan dan zeggen dat ik in de pubertijd was, als ik op mijn 11de een puistje op mijn gezicht zag hoor. Was het maar waar!
Heb wel voor hetere vuren gestaan.............


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten