geesten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 mar 2005 11:42

Ja dat kun je ook zeggen over the book of the law bijvoorbeeld, of the satanic bible van lavey/crowley... er kloppen zoveel boeken.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Collateral

Berichtdoor Collateral » 24 mar 2005 11:45

Ach, zoals bij wel meer apocriefe boeken zal er wel iets in staan dat in de ogen van de canon-samenstellers van toen 'het volk in verwarring zou kunnen brengen' (met andere woorden: het zou het gezag van de kerk kunnen ondermijnen).

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 mar 2005 12:15

Collateral schreef:Ach, zoals bij wel meer apocriefe boeken zal er wel iets in staan dat in de ogen van de canon-samenstellers van toen 'het volk in verwarring zou kunnen brengen' (met andere woorden: het zou het gezag van de kerk kunnen ondermijnen).
kan ook... maar er staat ook klinkklare onzin in 8)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8814
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 24 mar 2005 12:25

Collateral schreef:Ach, zoals bij wel meer apocriefe boeken zal er wel iets in staan dat in de ogen van de canon-samenstellers van toen 'het volk in verwarring zou kunnen brengen' (met andere woorden: het zou het gezag van de kerk kunnen ondermijnen).


Ik ruik een complottheorie, maar waar is het bewijs? :?
En als ze bang waren om het volk in verwarring te brengen, dan hadden ze de canon nog veel meer kunnen beperken natuurlijk. :?
Kortom, dit is geen argument geweest bij de vaststelling van de canon. :wink:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 mar 2005 13:07

Volgens Dan Brown is de Kerk een op macht beluste nepperd lees het theologisch zeer onderbouwde boek De Davince Code maar eens ;-)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
yvonne
Sergeant
Sergeant
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 jan 2005 13:49
Locatie: Bennekom
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 24 mar 2005 17:31

hmm.. je kan ze zeker ook niet zien?
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 24 mar 2005 17:39

Ik heb niet alles doorgelezen, maar geesten bestaan natuurlijk wel. Heb genoeg dingen gehoord over boze geesten. Van mensen die het zélf meegemaakt hebben. Mensen die er totaal niet in geloofden. Ook familie van me.

Kan er wel het een en ander over vertellen, maar begin ik maar niet aan hier. Er zullen altijd mensen zijn die erom lachen en zeggen dat het onzin is. Ik weet wel dat je je er verre van moet houden. Zeker wat betreft het zgn glaasje draaien enzo. Dat kan je leven voorgoed verwoesten.

Gebruikersavatar
yvonne
Sergeant
Sergeant
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 jan 2005 13:49
Locatie: Bennekom
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 24 mar 2005 17:46

maar we hebbe het toch niet alleen om kwade geesten?
sorry hoa
maar wat is het voor gezeur van "kwade geeste"? :?
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Zareb
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 27 jun 2004 10:26

Berichtdoor Zareb » 24 mar 2005 17:50

Markie schreef:Kan er wel het een en ander over vertellen, maar begin ik maar niet aan hier. Er zullen altijd mensen zijn die erom lachen en zeggen dat het onzin is. Ik weet wel dat je je er verre van moet houden. Zeker wat betreft het zgn glaasje draaien enzo. Dat kan je leven voorgoed verwoesten.


Tja, Markie ik ben het helemaal met je eens. Maar de geesten die door door mensen waargenomen worden zijn geen geesten van overleden mensen maar "vuile spelletjes" van Satan. En als jij daar je verhaal over verteld en er lachen 50 mensen om, maar er is er 1 die daardoor het "glaasje draaien" aan de kant schuift, dan is je verhaal zeker niet voor niets geweest.

Glaasje draaien, Wicka, Sjamanen ect, waar geesten oproepen een rol speeld zijn allemaal zaken die je rechtstreeks in de armen van de duivel drijven. Waarvoor je niet genoeg kan waarschuwen.

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 24 mar 2005 18:02

Zareb schreef:
Markie schreef:Kan er wel het een en ander over vertellen, maar begin ik maar niet aan hier. Er zullen altijd mensen zijn die erom lachen en zeggen dat het onzin is. Ik weet wel dat je je er verre van moet houden. Zeker wat betreft het zgn glaasje draaien enzo. Dat kan je leven voorgoed verwoesten.


Tja, Markie ik ben het helemaal met je eens. Maar de geesten die door door mensen waargenomen worden zijn geen geesten van overleden mensen maar "vuile spelletjes" van Satan. En als jij daar je verhaal over verteld en er lachen 50 mensen om, maar er is er 1 die daardoor het "glaasje draaien" aan de kant schuift, dan is je verhaal zeker niet voor niets geweest.

Glaasje draaien, Wicka, Sjamanen ect, waar geesten oproepen een rol speeld zijn allemaal zaken die je rechtstreeks in de armen van de duivel drijven. Waarvoor je niet genoeg kan waarschuwen.


Dat klopt. Het is gewoon iets van de duivel, en het zijn zeker geen overleden personen zogezegd. Maar het is ook zo dat wanneer je geen dingen doet als glaasje draaien en wicka doet enzo, dat je niet met kwade geesten geconfronteerd zou kunnen worden. Sommige mensen worden er ongewild mee geconfronteerd ook. Dit kan komen doordat een van hun familieleden in een ver verleden zich met occulte zaken bezig heeft gehouden bv. Om maar iets te noemen. Ik weet het ook niet precies hoe het allemaal zit, en wil het niet eens weten.
Een tante van me is getrouwd geweest met een man die ook aan occulte dingen deed. Ze zijn gescheiden want hij is helemaal crazy geworden. Sneed zijn polsen door enzo. Mijn tante heeft, toen ze al jaren gescheiden was hele rare dingen meegemaakt, en contact gezocht met iemand die ook van dat soort zaken afwist. Die heeft haar toen verteld dat ze bepaalde dingen in huis op moest ruimen, middels een bepaald ritueel. Het ging om gewoon houtsnijwerk uit Indië, en zelfs Suske en Wiske stripbladen. Dit heeft ze toen gedaan. Ze moest het in de tuin verbranden, en nadien heeft ze geen last meer gehad.

Das maar ff een kort voorbeeld. Mijn tante heeft ook vaak gewaarschuwd tegen glaasje draaien btw. Ik heb een paar collegas gehad die het deden, en ze wilden perse dat ik een keer mee kwam doen. Heb het gelukkig nooit toegegeven. Ze hebben wel uitgebreid verteld hoe het er aan toe ging enzo. Kon mn oren niet geloven soms. :?

Gebruikersavatar
yvonne
Sergeant
Sergeant
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 jan 2005 13:49
Locatie: Bennekom
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 24 mar 2005 19:18

hmm
volgens mij hoor ik hier toch niet echt helemaal zacht uitgedrukt niet tussen
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 mar 2005 20:01

hmm.. je kan ze zeker ook niet zien?
je kunt ze soms wel zien, in de bijbel kunnen sommige mensen ze ook zien, maar ik heb ze ook gezien, kan alleen zeggen, begin er niet aan, als iets met geesten wil. God is ook een geest.

maar we hebbe het toch niet alleen om kwade geesten?
Een kwade geest verschijnt als jij dat wil, een goede geest komt als hij dat opgedragen krijgt, en dat gebeurd zelden, maar bijvoorbeeld bij geboorte van Jezus..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gebruikersavatar
yvonne
Sergeant
Sergeant
Berichten: 292
Lid geworden op: 23 jan 2005 13:49
Locatie: Bennekom
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 24 mar 2005 20:26

naja
ik blijf dr in geloven...
kies me eigen weg
met de gene dr in die ik dr in wil...
srry :oops:
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Gebruikersavatar
Markie
Majoor
Majoor
Berichten: 1603
Lid geworden op: 27 sep 2002 20:42
Locatie: Overal en nergens

Berichtdoor Markie » 24 mar 2005 20:28

yvonne schreef:naja
ik blijf dr in geloven...
kies me eigen weg
met de gene dr in die ik dr in wil...
srry :oops:


Zou je je wat duidelijker uit willen drukken? Ik snap namelijk helemaal niks van je reacties.. Maar dat kan ook aan mij liggen..

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 mar 2005 22:22

Ik begrijp ook totaal niet wat ze bedoelt.
Het lijkt wel of ze het niet eens leest, en af en toe maar gewoon iets vaags opschrijft.
Sorry Yvonne, maar t is wel een beetje verwarrend.
Bovendien zijn het vaak ook halve woorden, die ik niet begrijp.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten