geesten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bharat

Berichtdoor Bharat » 01 jun 2005 15:44

jas schreef:
Shiva schreef:
jas schreef:
Shiva schreef:
Rene Z schreef:En wat zegt dit dan volgens jou over de hemel? Volgens mij niets, eens gaan we allemaal dood en dat is een waarheid als een koe. Dus je kunt beter proberen nu iets van je leven te maken want dadelijk is het te laat. (lees prediker 9 maar) Hiermee wordt bedoeld dat je een goed leven moet leiden, volgens God's wil, en dit wordt goed uitgelegd hoe je dit moet doen.


eigenlijk moet je het hele prediken 9 er neerzetten. Wanneer ik dat lees krijg ik het gevoel dat je maar beter kunt genieten van dit leven omdat het voor iedereen stopt en dan ook deifinitief stopt. Je bent niet meer. En wat er niet is daar kun je ook niet mee communiceren. Zo lees ik het. (niet dat iki het er mee eens ben, maar dat is wat anders).

Dat Salomo het niet zo bedoeld heeft als jij het opvat blijkt duidelijk uit Pred. 11:9;"Verblijd u, o jongeling! in uw jeugd, en laat uw hart zich vermaken in de dagen uwer jongelingschap, en wandel in de wegen uws harten, en in de aanschouwingen uwer ogen; maar weet, dat God, om al deze dingen, u zal doen komen voor het gericht."


Daarvoor staat: 8 Wanneer een mens lang leeft, laat hij dan van elke dag genieten en bedenken dat de dagen van de duisternis ontelbaar zullen zijn. De toekomst is niets dan leegte
Hij lijkt er mij dat hij zichzelf tegenspreekt.

Hij spreekt zich helemaal niet tegen. Hij zegt alleen dat een mens overal rekenschap van zal moeten geven. Hij zegt juist, bedenk wel, wanneer je jong bent en onbezorgd leeft, er ook kwade dagen zullen komen, en veel zelfs, en dat al datgene waar je altijd zo van genoten hebt ijdelheid zal blijken te zijn. Dat is samengevat wat er staat.


hmmm, ik lees het toch iets anders, maar ik begrijp jou wel. Thanx.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten