Angst voor het onderwerp seks(ualiteit)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
De Ongelovige
Verkenner
Verkenner
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 mar 2005 23:53
Contacteer:

Angst voor het onderwerp seks(ualiteit)

Berichtdoor De Ongelovige » 02 mar 2005 02:18

Ik hoop niet dat ik hier weer een discussie open die afloopt als de discussie over sex voor het huwelijk.
Ik heb die discussie met plezier doorworsteld om een idee te krijgen van hoe Christenen over sex en het huwelijk denken. Helaas was ik niet meer in de mogelijkheid mee te discusseren, omdat het gesloten is. En gezien het sluiten van onderwerpen over sex en de reactie van velen van jullie is bij mij de vraag gerezen of jullie (en dan generaliseer ik de Christenen) angst hebben voor het onderwerp seks(ualiteit). En waar jullie dan bang voor zijn (verleiding, zonde (de gedachte) etc etc)
"Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst" Koran Al-Kaafiroen 6
"on·ge·lo·vig (bn.) 2 niet-gelovend, in godsdienstig opzicht"

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mar 2005 02:31

Angst? Neuh, waarom zou je er bang voor (kunnen) zijn?

Gebruikersavatar
De Ongelovige
Verkenner
Verkenner
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 mar 2005 23:53
Contacteer:

Berichtdoor De Ongelovige » 02 mar 2005 02:36

Nou, ik haalde dat uit veel reacties om het onderwerp te verdraaien. De topic te sluiten. En verder lijkt het me erg moeilijk om überhaupt in de huidige tijd te kunnen leven naar de Bijbel en dus de angst te worden meegesleurd door de maatschappij naar de zonden.
"Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst" Koran Al-Kaafiroen 6

"on·ge·lo·vig (bn.) 2 niet-gelovend, in godsdienstig opzicht"

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mar 2005 03:35

Mjah, oke, maar dan hoef je nog niet bang te zijn voor het onderwerp seksualiteit zelf.

Gebruikersavatar
Flex187
Mineur
Mineur
Berichten: 243
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:59
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 02 mar 2005 08:52

Wat is nou eigenlijk je stelling? Angst voor sex, of om erover te praten? Ik begrijp niet helemaal welke kant je op wil? Sorry.

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 02 mar 2005 09:10

Ik heb helemaal geen angst om dit soort onderwerpen ter sprake te brengen. Ik praat er heel gemakkelijk over. Wat dat betreft ben ik vrij nuchter in deze dingen.
Alleen is het wel verstandig om er heel voorzichtig mee om te gaan, met het oog op de ware. Want als je die ontmoet en je hebt al met een ander gedaan ben je niet erg blij. Zo zie ik dat.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Javaca
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 jan 2005 22:06
Locatie: Langbroek & Boom(BE)
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 02 mar 2005 09:22

Het feit dat veel christenen nog denken in de jaren '50 te leven. De preutse tijden waar je nog van kijken zwanger werd.

Bij sommige mensen bij ons in de kerk sta ik er echt van te kijken dat ze kinderen hebben. Hoogstwaarschijnlijk een onbevlekte ontvangenis. :wink:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Gebruikersavatar
Raido
Generaal
Generaal
Berichten: 7088
Lid geworden op: 13 dec 2003 14:27
Locatie: Rijsschen
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 mar 2005 09:49

In je topic titel trek je seks en seksualiteit al samen.. en daar zie ik dus al verschil tussen. Ik ben seksueel actief, maar heb geen seks, ben niet bang voor het onderwerp, en praat er met mijn vriendin rustig over.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 02 mar 2005 10:20

Ik denk bij angst aan sex(ualiteit) aan mensen die het slachteroffer zijn (geweest) van incest, sexuele intimidatie of sexueel misbruikt zijn!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 mar 2005 10:55

De Ongelovige schreef:Nou, ik haalde dat uit veel reacties om het onderwerp te verdraaien. De topic te sluiten. En verder lijkt het me erg moeilijk om überhaupt in de huidige tijd te kunnen leven naar de Bijbel en dus de angst te worden meegesleurd door de maatschappij naar de zonden.

het topic is niet gesloten omdat 'men' bang is voor het onderwerp sexualiteit.. dat onderwerp is destijds gesloten omdat na zoveel pagina's eigenlijk alles er al zo wat over gezegd was.. en men was alleen nog maar aan het herhalen ....!

Gebruikersavatar
M@rije
Luitenant
Luitenant
Berichten: 630
Lid geworden op: 04 mei 2003 12:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 02 mar 2005 12:47

Misschien verwar je bang zijn voor seks, met het bewust afhouden van seks. Omdat wij als christenen geen seks voor het huwelijk (willen en mogen) hebben, maakt denk ik wel dat wij hierin totaal anders denken dan de gemiddelde Nederlander. We wachten totdat we getrouwd zijn ,en houden tot die tijd seks af. Maar dat wil niet zeggen dat we er bang voor zijn; ik denk dat de meeste van ons er heel erg naar uitkijken wanneer ze een vriend of vriendin hebben. Dat is toch ook een normaal verlangen? Maar samen kies je er dan bewust voor om te wachten, en dat is iets anders dan angst.
Engaged @ 07-01-2005

Overkill

Berichtdoor Overkill » 02 mar 2005 13:20

Het valt me bijvoorbeeld wel op, dat in het 'succesrelatie' topic seks helemaal niet genoemd wordt, terwijl doet op elk willekeurig ander niet christelijk forum of wat dan ook ongetwijfeld als eerste genoemd zou worden.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 mar 2005 13:25

Overkill schreef:Het valt me bijvoorbeeld wel op, dat in het 'succesrelatie' topic seks helemaal niet genoemd wordt, terwijl doet op elk willekeurig ander niet christelijk forum of wat dan ook ongetwijfeld als eerste genoemd zou worden.

ik vind dat zelf eerlijk gezegd ook niet een must voor een succesrelatie!!

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 02 mar 2005 13:38

Overkill schreef:Het valt me bijvoorbeeld wel op, dat in het 'succesrelatie' topic seks helemaal niet genoemd wordt, terwijl doet op elk willekeurig ander niet christelijk forum of wat dan ook ongetwijfeld als eerste genoemd zou worden.


Het is ongetwijfeld belangrijk, maar hoeft toch niet gelijk als eerste genoemd te worden? anders kun je evengoed alleen maar een goede relatie met iemand hebben omdat de seks zo geweldig is, meer niet :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

tinos
Luitenant
Luitenant
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 mar 2004 12:00

Berichtdoor tinos » 02 mar 2005 13:57

ik vind seks nou ook niet direct iets wat op de eerste plaats komt in een relatie.. kan er gelukkig wel gewoon over praten, het is toch ook helemaal geen eng onderwerp?!?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 46 gasten