Radio 538, Yorin & 3FM

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Johanne
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1126
Lid geworden op: 13 sep 2002 22:41
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 21 jan 2003 23:40

Ik luister zelf eigenlijk altijd (gospel) cd's en nooit meer radio eigenlijk...

Vroeger luisterde ik altijd Yorin en 538 enzo. Maar ik heb op een gegeven moment voor mezelf besloten, dat ik dat niet meer ging doen. Je kan niet kiezen wat je dan hoort, je hoort ook van alles wat je beter niet zou kunnen horen. Dus heb k gewoon besloten om er niet meer naar te luisteren.
K bedoel k hoor t soms heus wel s, en dr is ook best goeie muziek bij, maar toch das nie zo vaak meer eigenlijk dat k de radio hoor, meestal alleen op mn werk enzo....

* naja was vaag verhaal gloof ik...*
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"


-Narnia-

Andreas Poetin
Verkenner
Verkenner
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 dec 2002 13:10
Locatie: Ede

Rolling Stones

Berichtdoor Andreas Poetin » 24 jan 2003 09:31

volgens mij staat onder religie ook al een onderwerp over muziek 'Rolling Stones' genaamt en waarom rudolf hier nog zo iets opent? Misschien om op bijde plaatsen lekker te kletsen?
en daar zijn ze wat minder blij met pop muziek
It's only rock 'n roll but I like it!
bij dezen neem ik alles terug wat ik gezegd heb

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jan 2003 16:10
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 24 jan 2003 10:02

Het is een verwant onderwerp, op de radio heb ook 'tekst' & goede/ slechte DJ's
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Gebruikersavatar
lizzz
Luitenant
Luitenant
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 sep 2002 13:01
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 25 jan 2003 12:10

Tja, ik vind dat er eigenlijk weinig goeie muziek op de radio komt. Ik luister meestal cd's, en anders Radio 538 of Classic FM. Misschien vage combi, maar ik hou gwoon niet van zenders als Sky Radio en allemaal van die softe R&B. 538 wordt je ook wel zat, maar ik heb er principieel nix op tegen. Alleen je wordt wel een beetje afgestompt als je zulke muziek de hele dag aan hebt staan. Maar khoor het toch echt wel veel liever dan Britney Spears ofzo.
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 25 jan 2003 23:12

Ik sta elke dag op met radio538, dan hoor ik het nieuws en gaan ze erover discusieren, meestal luister ik met 1 oor ofzo omdat ik nog niet echt wakker ben. Mjaa....wat is hier gruwelijk verkeerd aan? niks volgens mij..
Dus, dat.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Berichtdoor henkie » 26 jan 2003 00:01

dE bAdEeND schreef:Ik sta elke dag op met radio538, dan hoor ik het nieuws en gaan ze erover discusieren, meestal luister ik met 1 oor ofzo omdat ik nog niet echt wakker ben. Mjaa....wat is hier gruwelijk verkeerd aan? niks volgens mij..


helemaal niets...op de muziek die goddeloos is, na...en bijvoorbeeld de dagelijkse rubriek 'vrijen, enzo..na.
jeemig, wat zijn sommige mensen naief...

Storyteller

Berichtdoor Storyteller » 26 jan 2003 00:19

Emmmm zijn er wel refomatorische radiostations?
En hoe zit het met radio die aanstaat op je werk of in winkels waar je komt?

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 26 jan 2003 18:00

henkie schreef:bijvoorbeeld de dagelijkse rubriek 'vrijen, enzo


Dat luister ik dus niet. Meestal luister ik alleen naar het nieuws, dat is het enige wat mij ook boeit. 8)

Misschien moet je vrijen&zo niet té serieus nemen...met van die vragen zoals "ik ben ongesteld....wat moet ik nu?" Ik zal niet ontkennen dat ik het ook eens geluisterd heb, en dan wel in eeen lacherige bui...
:lol: maar nee sorry, mijn muziek keuze is zo anders dan op de radio. En dat omdat ik simpel gezegd niet van de christina's en britneys hou :|
Dus, dat.

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 26 jan 2003 18:00

henkie schreef:bijvoorbeeld de dagelijkse rubriek 'vrijen, enzo


Dat luister ik dus niet. Meestal luister ik alleen naar het nieuws, dat is het enige wat mij ook boeit. 8)

Misschien moet je vrijen&zo niet té serieus nemen...met van die vragen zoals "ik ben ongesteld....wat moet ik nu?" Ik zal niet ontkennen dat ik het ook eens geluisterd heb, en dan wel in eeen lacherige bui...
:lol: maar nee sorry, mijn muziek keuze is zo anders dan op de radio. En dat omdat ik simpel gezegd niet van de christina's en britneys hou :|
Dus, dat.

Gebruikersavatar
DenKTenk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 jan 2003 16:36

Berichtdoor DenKTenk » 28 jan 2003 16:08

Mensen beseffen niet echt dat alles wat je ziet en hoort je enorm beinvloed.
Alles heeft invloed op je, dus wanneer de boodschap die via een bepaalde radiozender tot je komt overwegend negatief is, dan lijkt het me beter om daar niet naar te luisteren.
Ik heb wel eens vakantiewerk gedaan waar de radio aanstond, en ik werd er neit blij van (daar werd dan vooral Sky Radio, Noordzee FM en 3FM gedraaid). De inhoud van veel liedjes is platvloers over liefde, of heeft een niet-christelijke blik op de wereld. Dit beinvloedt je! (Natuurlijk schud je hier je hoofd en denkt: DenKTenk is niet wijzer, ik luister wat ik wil...)

Wees wijs, laat die radio uit! Evenals de TV... (Ik heb het nu niet over het luisteren naar het nieuws, maar daar zit vaak van die ellendige reclame rondomheen).

surfer
Majoor
Majoor
Berichten: 2005
Lid geworden op: 12 sep 2002 13:58

Berichtdoor surfer » 28 jan 2003 19:10

hee denktenk!

Ik had ook de gewoonte om in de auto en thuis regelmatig een radiozender aan te hebben voor de achtergrond (Sky), maar ik heb ontdekt dat het positief is voor mijn geestelijk leven om dat niet meer te doen.

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 30 jan 2003 22:25

Ik kan me de kritiek op de verschillende radio zenders wel voorstellen. Maar om nu direct de radio uit te zetten. Nee dat niet. Ik denk dat het goed is dat je weet wat er om je heen gebeurt. Op die manier weet je ook waar anderen zich mee bezig houden en kun je ze daarna vertellen waarom het beter zou zijn om niet te luisteren. Ik zeg dus niet dat ik de hele dag naar de commerciele omroepen dan wel Radio 3 luister. Maar zo af en toe eens even weer luisteren om op de hoogte te blijven is geen probleem.

Ik heb alleen het probleem dat ik eigenlijk nooit de engelse songs goed volg wat tekst betreft. Je kunt dan wel op Internet opzoek gaan naar de lyrics, maar dat doe ik eigenlijk niet.

Verder staat de radio hier eigenlijk de hele dag vast op Radio Noord. En er zal vast wel eens iets voorbij komen wat minder verantwoord is, maar over het algemeen zie ik er geen probleem in.

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 431
Lid geworden op: 09 jan 2003 16:10
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 31 jan 2003 10:00

amen
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!



http://www.karpis.com/bossenbroek

Gebruikersavatar
DenKTenk
Verkenner
Verkenner
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 jan 2003 16:36

Berichtdoor DenKTenk » 31 jan 2003 11:49

BJ schreef:Ik kan me de kritiek op de verschillende radio zenders wel voorstellen. Maar om nu direct de radio uit te zetten. Nee dat niet. Ik denk dat het goed is dat je weet wat er om je heen gebeurt. Op die manier weet je ook waar anderen zich mee bezig houden en kun je ze daarna vertellen waarom het beter zou zijn om niet te luisteren.


JAJA, dus je moet maar eens flink zondigen zodat je een ander kan vertellen waarom hij niet moet zondigen...
Dit argument is natuurlijk vreselijk slecht. Je weet dat het niet goed is, maar je moet het eerst horen voordat je aan een ander verteld dat het niet goed is.
Even een consequentie van deze manier van denken. Je moet dus naar het bordeel om te weten waarom hoererij niet goed is??


En rudolf meuser, verdedig de stelling van BJ maar eens, als je het zo waar en zeker mee eens bent.

Gebruikersavatar
BJ
Moderator
Berichten: 1968
Lid geworden op: 29 okt 2002 11:25
Locatie: Delfzijl

Berichtdoor BJ » 31 jan 2003 11:56

DenKTenk schreef:
BJ schreef:Ik kan me de kritiek op de verschillende radio zenders wel voorstellen. Maar om nu direct de radio uit te zetten. Nee dat niet. Ik denk dat het goed is dat je weet wat er om je heen gebeurt. Op die manier weet je ook waar anderen zich mee bezig houden en kun je ze daarna vertellen waarom het beter zou zijn om niet te luisteren.


JAJA, dus je moet maar eens flink zondigen zodat je een ander kan vertellen waarom hij niet moet zondigen...
Dit argument is natuurlijk vreselijk slecht. Je weet dat het niet goed is, maar je moet het eerst horen voordat je aan een ander verteld dat het niet goed is.
Even een consequentie van deze manier van denken. Je moet dus naar het bordeel om te weten waarom hoererij niet goed is??


En rudolf meuser, verdedig de stelling van BJ maar eens, als je het zo waar en zeker mee eens bent.


Ik zal zelf eerst maar eens proberen wat duidelijkheid te scheppen. Via de jeugdvereniging en jeugdraad heb ik regelmatig contact met jongere leden van onze kerk. Laten we zeggen een jaar of 15. Die zetten zich dus lekker af tegen alles. Dus ook de muziek die ze mooi vinden. Als je dus contact wilt hebben met deze mensen is het belangrijk om eerst een ingang te hebben. Er moet dus niet al een muur staan. Als je niet weet waar naar geluisterd word kun je ook geen mening daarover hebben. En kun je dus ook niet wijzen op eventuele gevaren.

Ik zeg dus niet, ga eens lekker naar alle verkeerde muziek luisteren omdat je dat zelf zo geweldig vind. Maar ik zeg luister af en toe eens even om op de hoogte te blijven. Anders sta je wereldvreemd tegen over de mensen waar je contact mee wilt hebben. Dat is dus het geval als je kijkt naar de communicatie tussen sommige ouderlingen en de jeugd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten