Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Sterretje » 27 apr 2014 20:19

Hier een meisje van 5 dat iedere week mee gaat. Ze is een bezige bij;-)
(ik merk juist dat het niet werkt om het af en toe over te slaan)
Het gaat redelijk goed. Ze heeft paar regels, pas schrijven/tekenen na het 'grote' gebed en dit geldt ook voor haar drie snoepjes. Ze kijkt een beetje rond, schrijft, tekent, vraagt een keer wat of hangt tegen een van ons aan. Als ze onrustig wordt 'kietel' ik altijd over haar hand en arm. Werkt perfect en dan zit ze heerlijk voor zich uit te kijken.
Time flies when you have none!

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 27 apr 2014 20:21

trijntjejohanna schreef:Hier gaan ze alle drie elke week mee, meestal ook alle drie 2 keer per zondag. Ze zijn 8,6 en 3! ik moet zeggen dat de jongste van 3 momenteel het stilste zit :lol: :lol:
Ze hebben alle 3 een schrift mee en een pen en dan kunnen ze onder de preek een beetje schrijven/tekenen in hun schrift. Daarmee houden ze het prima vol en zitten ze stil!
Meestal dan... maar bijv een keer ontdekte Manoël ineens onder de dienst dat hij kon fluiten, dus dat moest hij proberen.. ach ik denk ook van: het zijn kinderen, soms zitten ze gewoon niet helemaal stil, nou ja, dan maar niet hoor, kan gebeuren..

Maar zitten ze dan in de volwassendienst? Is er geen kinderkerk? Alleen dat zingen is al zo'n gedoe. Moet er niet aan denken om 1,5 uur met die drie gasten in een volwassendienst te zitten.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 apr 2014 20:25

Boerin schreef:Maar zitten ze dan in de volwassendienst? Is er geen kinderkerk? Alleen dat zingen is al zo'n gedoe. Moet er niet aan denken om 1,5 uur met die drie gasten in een volwassendienst te zitten.


1 keer in de zoveel week (ik meen 3 of 4) mogen de kinderen van groep 1 t/m 3 naar een apart zaaltje voor hun eigen ding, maar daar willen onze kinderen niet heen . Dus ja, die zitten er gewoon bij.. diensten bij ons zijn gemiddeld denk ik een uur .. soms 5 kwartier en heeeeeeel soms anderhalf uur

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 apr 2014 20:34

de oudste moet mee nu als ik ga, gaat ze mee, aar van rustig zitten is geen sprake meer.. zucht...... ondanks een pen en boekje.... en ondanks dat ze kan lezen dus eigenlijk alles goed mee kan lezen, met gemak! etc drama!

de jongste nog nooit mee genomen, met de paasviering van de zondagschool wat drie kwartier zou duren was de eerste keer....
hopend dat hij onder de indruk was, begon hij hardop te praten en na een dik kwartier riep hij... ik wil weheggggg........ hij kende de meeste liederen... proberen te zalven met snoepjes, mocht niet baten!

tja.. dus voor de jongste is het voorlopig nog niet mee!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 27 apr 2014 20:41

Hier gaat die van ons naar z'n eigen groepje (Peutergroep) tijdens de dienst.
Vanaf de kleutergroep zitten ze eerst in de kerk en na het kindermoment gaan ze per groep naar een klaslokaal. Dat is dan tot groep 8 (basisschoolleeftijd).
Wij zijn dan ook geen doorsnee kerk/gemeente. Niet dat het onrustig is tijdens de dienst, tijdens de preek is het wel meestal stil. Voor de preek en na de preek niet echt.
Baby's zitten bij ons ook meestal in de dienst.
Hier pas wel even mee genomen in de dienst toen manlief het kindermoment had, daarna gingen we toch wel naar huis toe. Hij kon niet echt stil zitten, hij rent zo het podium op. :oops: :wink:
Pas zat hij op z'n knietjes voor het drumstel, terwijl de kerkenraad van dienst al begon met z'n praatje. Heerlijk ik hou van onze gemeente. :8>
Laatst gewijzigd door Evelien op 27 apr 2014 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Boerin » 27 apr 2014 20:43

paprikameisje2 schreef:de jongste nog nooit mee genomen, met de paasviering van de zondagschool wat drie kwartier zou duren was de eerste keer....
hopend dat hij onder de indruk was, begon hij hardop te praten en na een dik kwartier riep hij... ik wil weheggggg........

:lol: Lijkt die van mij wel. Een keer ben ik met 3 kinderen van toen 3, 4 en 6 naar een kerstdienst gegaan waar geen kinderdienst was. Op een gegeven moment de jongste echt keihard: IK WIL WEG!!!!
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 apr 2014 20:50

hier vindt de jongste het erg leuk om oogcontact te zoeken met oude vrouwtjes :lol: dan heel lief naar ze te lachen en als ze dan teruglachen duikt hij snel achter mij weg :lol: :lol:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 apr 2014 20:52

pfff.. en aangezien ik ook nog in de kerk zit in de plaats waar ik werk :) ik sta voor de klas, levert dit altijd leuke praatjes op van.... Oooh ik dacht dat de juf haar eigen kinderen wel makkelijk kon dresseren, helaas... de jongste valt op dit moment aan geen enkele kant te dresseren!

humor.. we waren beetje aan et uitdokteren wat de oudste kon uitrekenen en wat niet, dus deelsommen die moeilijk waren, bv 48 verdelen over 4 kinderen etc. M zei al die tijd niks en was druk met zn soepje,
op een gegevven moment vroegen we: en als je 20 snoepjes moet verdelen over 4 kinderen, hoeveel krijgt ieder..... steekt hij de vinger in de lucht en zegt... jaah die weet ik 5! haha... .humor... ga er vanuit dat het een goeie gok is. Hij laat niet zien wat hij kan! clown eerste klas! hou mn hart vast straks op scool haha.... hoop dat hij op school een enorme draak is en thuis rustig!

als ik sta te praten of bij de kassa sta, staat hij naast mij te springen en te roepen: oink oink oink... en rare zinnen.. heel babyachtig.. terwijl hij nog beter de werkwoorden kan vervoegen dan de oudste, die heeft nog wel eens een misser, hij nooit!
T grappigste vind ik misschien nog wel dat iedereen denkt dat hij nog drie moet worden, met zijn lengte en gewicht kan dat ook prima en zn oink oink gedrag niet te vergeten haha.. totdat ik em van alels laat vertellen over de oceaan of de ruimte... haha....
Heel lang konden we er gewoon wel volhouden er niet om te lachen.. maar hij is nu toch zo geniaal... haha... tja... heb je toch lol!

hij moet nu weer 100 procent koemelkvrij eten, ok geen sporen, dus bij elk ding vraagt hij, zit er melk in, want ik heb melkallergie! haha, hopelijk brengt het wat we willen, een jongetje wat weer groeit! en geen buikklachten en andere kalchten heeft. Ben wel eens benieuwd hoe hij moet zijn als hij nergens last van heeft! ach jah.... eerst maar eens naar bed!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 28 apr 2014 08:58

Hier gaan de oudste 2 mee naar de kerk sinds ze 2,5 zijn en eigenlijk sliepen en duimden zij de hele dienst ( wij hebben nl laat kerk s'morgens). Vanaf hun 4e gaan zij halverwege de dienst naar de zondagschool. In de schoolvakanties zitten zij gewoon in de kerk, zonder boekje, maar met snoepjes.
J gaat af en toe een halve dienst mee, hij heeft veel meer wiebelbillen dan zijn broer en zus. Halverwege de dienst ( als de andere kinderen naar de zondagschool gaan, breng ik hem ook naar de oppas).

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Em. » 28 apr 2014 11:24

@ TJ: geniet ervan!!! Je hebt het verdiend!

Hier gaat onze oudste van 3 sinds kort mee naar de kerk tot de preek. Het gaat aardig goed. Voor de preek breng ik hem naar de oppas, een hele dienst houd hij nog niet vol. Dan wordt het wiebelen, onder de bank er vandoor etc...Het scheelt dat wij in een oud kerkgebouw zitten, genoeg te zien ;-)...
Hier hebben ze bij de ochtenddiensten bijbelklas voor de kinderen van groep 1t/m4 van de basisschool (groep 1 en 2 elke week, 3 en 4 om de week), de kinderen gaan dan voor de preek weg en komen voor de zegen weer terug.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor MissF » 28 apr 2014 14:12

Onze oudste gaat niet elke week mee. Eigenlijk willen we er nu wel mee starten. Lange tijd ging hij amper mee, hij is zo onrustig. We deden er niemand een plezier mee. Dan maar lekker naar de creche hoor, tijdens de middagdienst.
Frederiek gaat af en toe mee, als ze wil. Want dan zit ze stil. Als ze tegen haar zin moet, dan weigert ze stil te zitten, dus dan begin ik er niet aan, ze is nog zo jong.

Het gaat nu iets beter met Jurian, wij hebben altijd maar max 5 kwartier kerk, en dat lukt nu aardig. voor alle kinderen liggen er altijd kerkboekjes, waar ze in kunnen schrijven en kleuren, dus dat werkt wel goed, en mijn ouders zitten naast ons, dus af en toe springt ie daarheen, en houden zij hem even bezig ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Saskia » 28 apr 2014 14:44

Ik neem R af en toe mee, want anders kan ik zelf ook niet naar de kerk.
Bij ons duurt de dienst zowel 's morgens als 's avonds 2 uur, dus het is best een hele zit. We hebben wel veel zingen en muziek tussendoor, dat scheelt.
Het lastigste is dat andere mensen het heel gewoon vinden als ze d'r ook op schoot mogen houden, dus dan wordt ze gewoon van m'n schoot afgeplukt. En R vindt 't wel best, want die krijgt de volle aandacht, hier en daar een snoepje, iemand die gek met d'r doet. En dan begint ze hardop te lachen natuurlijk, maar dan moet ze ineens weer stil zijn...
Dus ja, dat is niet altijd een succes, maar je moet wat. Vorige week ben ik voor het eerst eens boven gaan zitten, daar zit bijna niemand, alleen de mensen die te laat komen, dus dat ging al een stuk beter. Boekje en schrift mee, dan heeft ze wat te doen, de komende tijd ga ik dat maar eens proberen.

Is het gelukt met niks doen, TJ? ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 apr 2014 16:31

Ja, dat is heel goed gelukt.. ;-) .. Ben bijna niet van de bank geweest.. Je merkt eigenlijk pas hoe moe je bent als je er aan toe kunt geven!

Tobias haalt vanavond de kinderen op en als ze thuis komen gaan ze op bed ;-) .. Ik ga er ook maar vroeg in vanavond .. Ben echt op merk ik nu

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Duschka » 28 apr 2014 18:08

Wat een leuke foto's allemaal!

@kerkgang
Wij gaan naar een evangelisatiepost en nemen DL gewoon mee :wink:.
De eerste maanden was dat gewoon in de doek, sliep ze lekker. Nu speelt ze vaak wel, en als ze veel lawaai gaat produceren, gaat één van ons eruit. (lees bijna altijd haha).
Madame denkt namelijk vaak dat zij harder en méér moet praten dan de evangelist... :)

@TJ
Kan me voorstellen dat jij heel erg toe was aan een dagje met "NIETS".

@vaccinaties
Zijn er nog meer kindjes die het zo behoorlijk te pakken hebben met vaccinaties?
DL is tot nu toe elke keer wel behoorlijk ziekjes geweest, maar knapte ook weer vlot op.
Deze keer dus niet helemaal zo.
De eerste avond flink koorts (ruim 39.5 onder pctm), maar nu zijn we toch al een vier dagen verder en ze blijft verhoging houden, transpireren, huilen (véééél) en wil verder helemaal niets. Ik twijfel een beetje (tanden en kiezen zitten ook wel wat dwars namelijk).
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor Evelien » 28 apr 2014 18:22

@Duscka, kan van alles zijn plus dat ze die vaccin gehad heeft en misschien een griepje onder de leden?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 76 gasten