Zwanger deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Sterretje » 29 dec 2013 20:54

ajl schreef:Wauw Sterretje wat een leuk nieuws! Gelijk naar 4 kids, zal best aanpoten zijn ( althans ik vind 4 voor het eerst echt wel druk) Sterkte met je kwaaltjes!
Hoe oud zijn AS en RJ? Gaan jullie nu ook weer voor de dubbelen namen?


Denk het ook wel, vind het ook allemaal best spannend. Wel blij dat het voor de zomervakantie is. Manlief neemt dan week of 5 a 6 drie dagen per week vrij en die andere dagen vullen we wel op. Heb ik de eerste tijd er altijd iemand bij. Dat raadden mensen uit mijn omgeving me wel aan namelijk (zeker omdat ik ze zelf wil voeden).
Kwalen gaan al heel wat beter... krijg meer energie en amper spugen. Dat voelt echt fijn! Buikpijn hoort erbij, boel wordt natuurlijk flink opgerekt :mrgreen:

AJS is dan 5.7 en RJB 2.4, dus hij nog best jong. (maar moesten we de vorige keer ruim een jaar naar het ziekenhuis klepperen... nu maar een halve behandeling... oftewel nog geen maand.. tja.. mens wikt..... :P

Dubbele namen: we zien het wel. We houden er wel van. Maar goed, meiden namen vind ik makkelijk, jongensnamen niet. We gaan zo langzamer hand maar eens brainstormen :mrgreen:
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 dec 2013 09:06

fijn zeg!! geniet ervan he!!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6332
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ajl » 30 dec 2013 10:17

Fijn dat jullie niet zoveel behandelingen nodig hadden! Dat lijkt mij toch ook wel altijd een belasting.

RBJ is inderdaad wel jong, maar ach dat went dan makkelijker. Mijn kinderen waren elke keer nog jonger als de volgende zich weer aandiende :mrgreen: Bij ons zich er 17, 22 en 19 maanden tussen, gaat ook prima :wink:

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 02 jan 2014 22:34

@ajl heb jij voor je bevallingen nog die tabketjes geslikt om de weeen te bevorderen? En had je het idee dat het hielp? Ben benieuwd ;-)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6332
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor ajl » 03 jan 2014 20:21

Ik heb ze bij nr 3 en 4 geslikt. Bij J had ik het idee dat het wel wat hielp, want ik had voor het eerst een beetje persweeën, maar kreeg alsnog wat medicatie bij. De laatste keer is de bevalling opgewekt, maar ze hebben na het breken van de vliezen eerst gewacht wat mijn lichaam zelf deed. Gewoon niets dus. Daarom ook toen extra medicatie. Terugkijkend heb ik niet het idee dat het iets deed.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor liefie » 06 jan 2014 14:15

Gaaf een tweeling Sterretje gefeliciteerd!! mijn zwager en schoonzus zijn ook van 2 naar 4 gegaan en als ik zie hoe makkelijk het gaat. Is wel aanpoten met alle voedingen de eerste tijd.
Fijn dat je je al een stuk beter gaat voelen.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 06 jan 2014 19:56

Hoe gaat het met alle zwangeren?

Ik ben enorm benieuwd naar onze kleine man! Nog een paar weekjes geduld.. morgen bevalling bespreken bij de gyn en weer een groeiecho. Heel benieuwd wat ze daarover gaat zeggen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Haai » 07 jan 2014 14:23

Hoeveel weken moet je nog precies Jannoek?

Hier inmiddels ruim 19 weken, volgende week de 20-weken echo. Op het moment heb ik energie voor 10, en een soort vervroegde nesteldrang dus ben druk met allerlei klusjes in huis.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 07 jan 2014 22:13

@haai nog vier weken, dus het schiet nu echt wel op. Groeiecho was goed gelukkig, vruchtwater was niet meer zo extreem veel en de baby groeit lekker door, geschat gewicht is nu ruim 7 pond, dus dat kan nog wat worden ;-)

Qua bevalling wordt het afwachten wat er gaat gebeuren, baby is totaal nog niet ingedaald, dus kan nog wel even duren denk ik. Inleiden doen ze iig niet vanwege eerdere keizersnede. Iemand ervaring met keizersnede en daarna vaginale bevalling? Vind het wel heel spannend allemaal, ook omdat manlief eind januari nog wat belangrijke opdrachten heeft staan die niet zomaar af te zeggen zijn...

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor blompje » 08 jan 2014 11:03

Daar heb ik idd ervaring mee.. vond het best heftig maar te doen. Het is eigenlijk je eerste bevalling. Inleiden qua infuus is niet mogelijk, maar wel met ballonkatheter, dus als dat van toepassing is zou ik daar zeker naar vragen!

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Stip » 08 jan 2014 11:22

Hier ook vaginaal bevallen na een ks. Eerst 2 dagen ingeleid met een ballonkatheter, ontsluiting kwam moeizaam op gang na het breken van de vliezen, daarna aan het infuus en na 4u weeenstorm toch maar een ruggeprik. Daar kreeg ik koorts van, dus het was kantje boord of het toch alsnog een ks zou worden of genoeg ontsluiting om vaginaal te bevallen. Uiteindelijk dus wel vaginaal. Niet echt natuurlijk door het inleiden, maar uiteindelijk wel goed gegaan. Het nadeel is wel dat je de hele bevalling vast zit aan het CTG en infusen, je kan geen kant op. Door de koorts ben ik even lang in het zkh geweest als toen met de ks.

Edit: ik had wel een 'harde' afspraak staan dat als de ontlsuiting door die ballonkatheter niet voldoende zou zijn dat ik een ks zou krijgen. Dat gaf me wel rust.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 08 jan 2014 13:10

Hier in het ziekenhuis willen ze helemaal geen weeën stimuleren/opwekken na een eerdere ks. Alleen in combi met een ruggeprik, bij een natuurlijk op gang gekomen bevalling.
Ik ben sowieso medisch, dus alle toeters en bellen zijn toch al van pas.
Wel heel benieuwd hoe het zal gaan lopen.. ze verwachten nog steeds dat de baby erg groot is, dus als hij te lang blijft zitten wordt het ook een ks..
Gek idee, want bij F zou ik vanwege de grootte bij 40wk worden ingeleid, wat uiteindelijk niet van toepassing was dus, en nu gewoon afwachten terwijl deze baby nog een behoorlijk stukje groter wordt verwacht...

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Sterretje » 08 jan 2014 15:32

@Jannoek... geeft dat dan geen risico's? Kun je het dan niet met 38 weken de baby laten 'halen' of is dat te kort door de bocht? Een keizersnee brengt toch ook best veel risico's mee?
Maar sterkte hoor!
Time flies when you have none!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor 654321 » 08 jan 2014 16:30

Misschien een domme vraag: maar waarom geen weeen opwekken/ inleiden na een eerdere keizersnee?
Na een keizersnede is er normaal gesproken toch geen reden om daarna weer een ks te laten uitvoeren? (zo ja, dan wil ik die weten ;-). Heb véél liever een ks dan een vaginale bevalling! Maar er is mij al heel duidelijk gemaakt dat er zonder medische indicatie echt geen ks uitgevoerd word omdat het toch een zware operatie is. ((kben overigs niet zwanger hoor ;-)))

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 14

Berichtdoor Jannoek » 08 jan 2014 16:45

omdat met inleiden/opwekken de druk op het litteken groter is en de kans op complicaties zoals scheuren van het litteken in de baarmoeder dus ook.
Maar omdat met een ruggenprik altijd de weeën iets afzakken in kracht willen ze dan wel stimuleren, als ik het goed heb begrepen van de gyn.

@sterretje dat halen (in de zin van opwekken) doen ze dus juist niet. Na één keizersnede krijg je juist minder snel een tweede ks op voorhand, vanwege de nadelen van een ks inderdaad.
Daarom is dus afwachten voorlopig het motto.
Nu moet ik gewoon elke week naar het zkh om te kijken hoe het gaat. Als hij vóór de 40 weken komt dan dus gewoon kijken hoe het gaat, en dat wordt dus week bij week bekeken.

Net zo onzeker dus als elke andere bevalling ;-)
Zou het alleen wel heel spannend vinden als het begint als manlief een opdracht heeft 8-[ (hij heeft in januari nog 2 bruidsreportages gepland staan...)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten