Jeugdkerken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 22 mar 2004 22:45

tis nog simpeler zelfs, beste schrijver voor mij.
als je bent gestorven en opgestaan in Christus, ben je opgestaan in het eeuwige leven!

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 22 mar 2004 22:51

Poolrev schreef:Tis niet alleen een kwestie van je zonden bij het kruis neerleggen en weer verder gaan. Dat zou makkelijk wezen. Je 'gooit' alles maar voor God neer en je kan weer 'schoon' verder, op weg naar het eeuwige leven. Misschien wat oneerbiedig gezegd, maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel. :wink:
Zo simpel is het inderdaad, en op het moment dat je het ingewikkelder gaat maken kom je in de problemen: Of het wordt ingewikkelder doordat je er iets voor moet doen, of Gods algemene aanbod is een grapje en is helemaal niet algemeen.

"Maar die de naam des Heeren aanroept zal behouden worden"
"Die tot Mij komt zal ik geenzins uitwerpen"
"..opdat een ieder die gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven hebbe"
"u geloof heeft u behouden"
"geloof als een kind"

en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Wat zou er anders volgens jouw nog bij moeten komen?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23628
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2004 11:05

Vanuit nature zijn wij allemaal verdoemd en verdienen wij de eeuwige dood.
Je komt niet zomaar van je zondige aard af door je zonden aan God te belijden en dan is het vergeven. Ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind de evangelischen nogal kort door de bocht in dat opzicht. Je belijd je zonden aan God en Hij vergeeft ze je en vervolgens ben je bekeerd. Nou, was het maar zo! Dan zou het leven een stuk makkelijker wezen.
Tuurlijk mogen wij God vragen of Hij ons wil bekeren, Hij heeft het immers aan ons beloofd.

Tis niet alleen een kwestie van je zonden bij het kruis neerleggen en weer verder gaan. Dat zou makkelijk wezen. Je 'gooit' alles maar voor God neer en je kan weer 'schoon' verder, op weg naar het eeuwige leven. Misschien wat oneerbiedig gezegd, maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel.


Zo makkelijk is het wel... maar "je zonden bij het kruis neerleggen" is niet 's avonds bidden: Vergeef mijn zonden in Jezus naam amen... het moet wel uit je hart komen... oprecht berouw heet dat in een mooie traditionele term.

Het draait om geloof in Hem. Ieder die gelooft dat Jezus Heer is en dat God Hem uit de dood heeft opgewekt zal gered worden. Zo lief had God de wereld dat God zijn eniggeboren Zoon gaf opdat ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft. Als jij in Jezus offer voor jou gelooft, zijn je zonden je vergeven en krijg je eeuwig leven. Het staat zwart op wit in de bijbel dus verzin er alsjeblieft niet allemaal extra dingen bij waar je aan moet voldoen om gered te worden.

Overigens zeg je als reaktie op mij dat je evangelischen op dit punt te makkelijk vindt denken maar ik ben niet evangelisch :)

Misschien snap ik wat je bedoelt.... maar zou je willen aangeven wat je nog meer moet doen naast je zonden naar het kruis brengen en oprecht om vergeving vragen? Zou je me dat kunt vertellen en bijbels onderbouwen?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Het Weermannetje
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 15 sep 2003 09:44

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 mar 2004 11:43

Volgens mij is het evangelie zowel voor ouderen als voor jongeren. Waarom dan een jeugdkerk????? :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mar 2004 12:17

1234567890 schreef:Volgens mij is het evangelie zowel voor ouderen als voor jongeren. Waarom dan een jeugdkerk????? :?: :?: :?: :?: :?: :?:


Omdat de boodschap zoals die in traditionele kerken aangeboden wordt bij veel jongeren niet blijkt te landen? Het evangelie is voor iedereen ja, maar Paulus was ook voor de Jood een Jood, en voor de Griek een Griek...

Gebruikersavatar
Het Weermannetje
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 15 sep 2003 09:44

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 mar 2004 12:23

Dat was heel wat anders, dat was in een zendingsroeping. Paulus moest zich toen aanpassen aan de gewoonten, maar hij bracht precies hetzelfde.

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 mar 2004 12:51

1234567890 schreef:Dat was heel wat anders, dat was in een zendingsroeping. Paulus moest zich toen aanpassen aan de gewoonten, maar hij bracht precies hetzelfde.
Het evangelie brengen aan iemand die nog niet gelooft ís zendig, dus of iedereen in de kerk is bekeerd, of in de kerk is er ook 'zending'

Overigens is het me volstrekt onduidelijk wat al dan niet zending ermee te maken heeft.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Gebruikersavatar
Het Weermannetje
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 15 sep 2003 09:44

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 mar 2004 12:53

Ligt er denk ik aan wat je onder zending verstaat en het is nu een heel andere tijd dan toen.

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 mar 2004 12:56

1234567890 schreef:Ligt er denk ik aan wat je onder zending verstaat en het is nu een heel andere tijd dan toen.
Leg uit. En wat heeft tijd ermee te maken?
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Gebruikersavatar
Het Weermannetje
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 15 sep 2003 09:44

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 mar 2004 12:58

Wat de tijd ermee te maken heeft, kun je denk ik zelf wel bedenken. Dat ga ik niet proberen uit te leggen. Zending vind ik is iets dat je naar mensen gaat die nog nooit van Gods Woord hebben gehoord en de kerk vind ik dan iets anders liggen. Vanuit de kerk bedrijf je zending.

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 mar 2004 13:00

1234567890 schreef:Wat de tijd ermee te maken heeft, kun je denk ik zelf wel bedenken. Dat ga ik niet proberen uit te leggen. Zending vind ik is iets dat je naar mensen gaat die nog nooit van Gods Woord hebben gehoord en de kerk vind ik dan iets anders liggen. Vanuit de kerk bedrijf je zending.
Goed ok, dan noemen we dat zending :wink: Bij beide breng je iig het evangelie. Kzou niet weten waarom het niet aan het publiek aangepast mag zijn. Of ben je ook tegen catechesatie, jv en bijbelkampen? Want dat is ook het woord toegespitst op een doelgroep brengen (kerk in feite ook)
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Gebruikersavatar
Het Weermannetje
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 15 sep 2003 09:44

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 mar 2004 13:01

Dat is extra uitleg over de Bijbel. Trouwens ik ben wel tegen JV en jeugdkampen. :wink:

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 mar 2004 13:09

1234567890 schreef:Dat is extra uitleg over de Bijbel. Trouwens ik ben wel tegen JV en jeugdkampen. :wink:
jeugdkerken is ook extra uitleg over de kerken. (en waarom ben je tegen jv en jeugdkampen???)
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Gebruikersavatar
Het Weermannetje
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 15 sep 2003 09:44

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 mar 2004 13:16

Er worden daar soms zo gauw bekeerde mensen gekweekt. Ja, ik zeg het wel een beetje grof, maar zo zie ik het.

Gebruikersavatar
@mic
Majoor
Majoor
Berichten: 1620
Lid geworden op: 10 aug 2003 14:07
Locatie: Krabbendijke/ Delft
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 mar 2004 13:18

1234567890 schreef:Er worden daar soms zo gauw bekeerde mensen gekweekt. Ja, ik zeg het wel een beetje grof, maar zo zie ik het.
Tsja iedereen die Jezus offer in geloof aanneemt is bekeerd. Kzou niet weten wat ik er nog aan toe moet voegen. Waarom zouden we het moeilijker maken dan het is? Waarom zien we niet meer graag dat er veel mensen bekeerd zijn. Zodat we ons elitair kunnen voelen als we bekeerd zijn, of tegen hen op kunnen kijken? Volgens mij wordt het tijd om weer eens voeten te gaan wassen!
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten