De ANTICHRIST ONTSLUIERD!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8845
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Berichtdoor elbert » 03 apr 2008 21:01

Gershwin schreef:Overigens wordt vaak in de gereformeerde gezindte ook gewoon geloofd dat een dominee namens God spreekt; what's the difference?

Misschien een vreemde opmerking, maar de term dominee is niet gereformeerd. Dominee komt van dominus, wat heer betekent. Volgens de gereformeerde opvatting van het predikambt is dit een verkeerde titel.
Een predikant geeft (als het goed is tenminste) uitleg bij het Woord van God. Daarmee is hij een heraut, een loopjongen en niet een heer.

Als een predikant een dienstknecht van het Woord is, dan betekent dit dat hij zich op een ander niveau ziet dan zijn Meester, nl. lager. Dat betekent ook dat een predikant zich nimmer de plaatsvervanger van Christus op aarde mag noemen, zoals de paus dat ten onrechte doet. Er is een verschil in niveau tussen een dienstknecht en een plaatsvervanger. Een dienstknecht staat onder zijn heer, een plaatsvervanger pretendeert op gelijke voet te staan.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Joepie Meloen
Mineur
Mineur
Berichten: 220
Lid geworden op: 21 jan 2008 10:56

Berichtdoor Joepie Meloen » 03 apr 2008 21:19

Gershwin schreef:Wat dat eerste betreft: ik denk niet dat Rome ooit dé antichrist geweest is. En ik denk dat talloze kerken een antichrist kunnen zijn, in de manier waarop ze hun leden slechts een deel van de waarheid laten zien. Maar de antichrist is niet concreet aan te wijzen, zeker niet als instituut. De antichrist zit denk ik in mensen zelf.


Rome was in die zin de antichrist dat ze van binnenuit antichristelijk opereerde en opereert. Mijns inziens is dat een groter gevaar dan vele andere alternatieve denkwijzen.

Inderdaad zijn wij allemaal, en ook allerlei instituten tot op bepaalde hoogte antichristelijk.
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 apr 2008 22:43

Is de genoemde priester, R. Deville, nog steeds priester of is hij uitgetreden?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 04 apr 2008 03:37

Hallo Optimatus,

Volgens mijn laatste gegevens is Rik DevillŽ momenteel werkzaam in de parochie van Buizingen (BE)
Deze priester heeft wel meer rariteiten van de RKK aan de kaak gesteld, ook hier in Belgi‘ heel direct. Volgens mij durven ze hem daarom niet al te hard aan te pakken. Alhoewel hij niet "lekker ligt" bij het Vaticaan.

Groet

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 04 apr 2008 03:50

Hallo Joepie,

Je schreef:

Rome was -en is- in die zin de antichrist dat ze van binnenuit antichristelijk opereerde en opereert. Mijns inziens is dat een groter gevaar dan vele andere alternatieve denkwijzen.


Je slaat de spijker op zijn kop.

Pastor Paul Dani‘ls, de auteur van het boek
"het Jeruzalem Dilemma" en predikant van o.a.de kerkgemeente Terneuzen, geeft aan dat zowel de Kalief (Islam) als de Paus anti-christelijke alsook anti-joodse tradities hebben en huldigen. Daardoor bedekken zij beiden de wereld met een deken van geestelijke verwarrinng. Zij geven een illusie van vrede door de tekenen van de eindtijd te ontkrachten. Beide religies gaan uit naar de koningen der aarde als een valse profeet en een valse geest (doctrine) (blz 81)

En zo is het maar net. De RKK als machtigste Staat op aarde (Vaticaan) leert een valse doctrine en misbruikt een verdraait beeld van Christus om de wereld aan zich te onderwerpen en zo is zij dan dus ook de leider van de "Hoer", de vrouw maar niet de gemeente van een Hemelse Verlosser, en is de RKK als Instituut ook de Bruid van Christus niet, maar van de Duivel! En zo heeft Satan dus zijn kerk op aarde en probeert zijn heiligdom ook in het aardse Jeruzalem (wederom) te plaatsen.

Maar daar spreekt Christus niet van, want de stad waarmee Hij neder zal dalen is het Hemelse Jeruzalem.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1039
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:21
Locatie: Velp
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 04 apr 2008 08:25

Gaat deze beschuldiging ook op voor de Oosterse Orthodoxie?

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 04 apr 2008 12:03

Hoe kom je er bij dat het Vaticaan de machtigste staat op aarde zou zijn? Daar geloof ik niks van. Als het advies van het Vaticaan wat vaker opgevolgd zou worden, zou de wereld er een stuk vrediger uitzien. Maar dat gebeurt niet, en dat is volgens mij wel een indicatie dat het niet de machtigste staat op aarde is.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 04 apr 2008 12:44

Hallo Gershwin,

Met alle respect, hou je je nu van de "domme" of ben je nu zo "dom":

http://www.reformation.org/holocaus.html

The Vatican's Holocaust

The sensational account of the most horrifying religious massacre of the 20th century

Bestudeer deze site maar eens, kun je zelf zien hoe slim de allermachtigste Staat op aarde is.

Ken je Bijbel overigens! Openbaringen 13 en 14 en vooral 17.
Alle koningen volgen het Beest na!

Groet en veel zegen bij je bijbelstudies, heb je hard nodig mijn vriend. Vraag de Heilige Geest om uitleg en bijstand.

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 04 apr 2008 13:01

Ik ben niet dom en ik hou me niet van de domme.
Ik ken de bijbel heel goed. En ik hoop en bid dat de Heilige Geest me leidt.

Weet jij wat objectieve bronnen zijn?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Gebruikersavatar
biblebook
Sergeant
Sergeant
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 apr 2006 11:58

Berichtdoor biblebook » 04 apr 2008 14:47

Hallo Gershwin,

Nu ga je tocht niet beamen, wat ik beweerde?

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 04 apr 2008 15:36

Zeker niet.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Gebruikersavatar
Joepie Meloen
Mineur
Mineur
Berichten: 220
Lid geworden op: 21 jan 2008 10:56

Berichtdoor Joepie Meloen » 05 apr 2008 06:57

Gershwin schreef:Hoe kom je er bij dat het Vaticaan de machtigste staat op aarde zou zijn? Daar geloof ik niks van. Als het advies van het Vaticaan wat vaker opgevolgd zou worden, zou de wereld er een stuk vrediger uitzien. Maar dat gebeurt niet, en dat is volgens mij wel een indicatie dat het niet de machtigste staat op aarde is.


Het Vaticaan is niet de machtigste staat op aarde. Maar het is de vraag of het er daadwerkelijk in eerste instantie vrediger zou uitzien als het Vaticaan de machtigste staat zou zijn. Je stellingname over vrede en de daaruit getrokken conclusie vind ik vrij snel genomen.
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

Gebruikersavatar
Gershwin
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2002 20:25
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 05 apr 2008 10:00

Uiteraard, en ik polariseer ook een beetje ;)
Maar ik denk wel dat de intenties van het Vaticaan op dit moment, in elk geval op algemeen politiek gebied, gewoon goed zijn. Daarnaast denk ik dat de meeste katholieken, ook de paus, proberen de God van de bijbel te dienen. Dat ze daar wellicht veel fouten in maken zal ik niet ontkennen, maar ik vind niet dat je de zeer lastige profetieën uit Openbaringen (waar Calvijn zich niet aan durfde wagen!) lukraak over kan zetten op de Katholieke Kerk en beweren dat zij de antichrist is.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Gebruikersavatar
Joepie Meloen
Mineur
Mineur
Berichten: 220
Lid geworden op: 21 jan 2008 10:56

Berichtdoor Joepie Meloen » 07 apr 2008 09:37

Zeker in de huidige omstandigheden, waarin we onder andere eerder mijns inziens de islam kunnen rekenen tot de antichrist. Toch lijkt het me nog steeds dat gevaar van binnenuit erg gevaarlijk is, en zeker niet onderschat moet worden.
"Alvorens zich te beklagen is het nuttig zich deze vraag te stellen: zou ik een ander willen zijn?"

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 07 apr 2008 11:08

Joepie Meloen schreef:Zeker in de huidige omstandigheden, waarin we onder andere eerder mijns inziens de islam kunnen rekenen tot de antichrist.
Want?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten