Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

topkok

Berichtdoor topkok » 29 aug 2006 17:41

nouw pannekoeken vind ik dan niks aan, maak iets exclusief gebruik eens producten die je anders nooit zou gebruiken: coquilles zijn absoluut het aanraden waard. Hele gave vis!! en de horeca blijft gewoon super!!!

Gebruikersavatar
L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 mar 2006 18:34
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 29 aug 2006 17:44

Heeft er nog iemand een recept voor een bijtend huiskonijn? :roll:

Zijn er trouwens lekker recepten met konijn?

annvisser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 406
Lid geworden op: 13 apr 2005 20:51

Berichtdoor annvisser » 29 aug 2006 18:28

topkok schreef:nouw pannekoeken vind ik dan niks aan, maak iets exclusief gebruik eens producten die je anders nooit zou gebruiken: coquilles zijn absoluut het aanraden waard. Hele gave vis!! en de horeca blijft gewoon super!!!


niet te wijs he? :wink: Pannenkoeken is een doodnormaal recept idd, niets mis mee! :P (behalve dan dat het niet te eten is :wink: )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 29 aug 2006 18:30

moppie schreef:/me is altijd aan kokkerellen koken en bakken
moet het ( nog een week) met zoon klein oventje doen

heb straks een betere


dan kom ik wat vaker bij jullie op de koffie of aan om te eten. :wink: :P

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 29 aug 2006 18:43

topkok schreef:nouw pannekoeken vind ik dan niks aan, maak iets exclusief gebruik eens producten die je anders nooit zou gebruiken: coquilles zijn absoluut het aanraden waard. Hele gave vis!! en de horeca blijft gewoon super!!!


mijn kunst is het dus om met simpele ingredienten iets aparts neer te zetten!

annvisser
Sergeant
Sergeant
Berichten: 406
Lid geworden op: 13 apr 2005 20:51

Berichtdoor annvisser » 29 aug 2006 19:06

tweetietwee schreef:
topkok schreef:nouw pannekoeken vind ik dan niks aan, maak iets exclusief gebruik eens producten die je anders nooit zou gebruiken: coquilles zijn absoluut het aanraden waard. Hele gave vis!! en de horeca blijft gewoon super!!!


mijn kunst is het dus om met simpele ingredienten iets aparts neer te zetten!


|:)| Juist!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 aug 2006 22:21

pannenkoek met kaas & tomaat ::))

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 30 aug 2006 07:19

Lalage schreef:pannenkoek met kaas & tomaat ::))


klinkt goed, bak je die tomaat dan ook mee??

ik snij vaak een turks brood doormidden, beleggen met tomatensaus, salami, kaas, ananas en paprika.... even in de oven en dan is er een ovenheerlijke pizza...

( :D is dit de positieve variant van de afslanktopic?, ik vind dit veel leuker!!)

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 30 aug 2006 09:50

Whaha dit is inderdaad een stuk leuker! En gezelliger ook! By the way, juist van goed eten kan je afvallen! Klinkt gek, maar als je moet afvallen moet je beginnen met een supergoed ontbijt! Eet maar gerust 2 sneden brood, een cracker, een schaaltje cornflakes en een plak ontbijtkoek. Dan krijg je tenminste geen trek in snoep en koek om 10 uur!

Dat van dat turkse brood door de helft etc. klinkt lekker!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 aug 2006 10:56

tweetietwee schreef:
Lalage schreef:pannenkoek met kaas & tomaat ::))


klinkt goed, bak je die tomaat dan ook mee??

Ja, de plakjes tomaat en plakjes kaas doe ik in de pan, eventjes kaas laten smelten en dan pannenkoekenbeslag erover gieten. Veel mensen denken dat die kaas dan gaat plakken, maar die wordt gewoon gebakken en 't plakt niet. Het is soms wel moeilijk om de hele pannenkoek netjes om te draaien, net als met appel, dus de tomaat moet je dun snijden.

Gebruikersavatar
tweetietwee
Luitenant
Luitenant
Berichten: 663
Lid geworden op: 17 sep 2002 15:29

Berichtdoor tweetietwee » 30 aug 2006 11:11

Lalage schreef:
tweetietwee schreef:
Lalage schreef:pannenkoek met kaas & tomaat ::))


klinkt goed, bak je die tomaat dan ook mee??

Ja, de plakjes tomaat en plakjes kaas doe ik in de pan, eventjes kaas laten smelten en dan pannenkoekenbeslag erover gieten. Veel mensen denken dat die kaas dan gaat plakken, maar die wordt gewoon gebakken en 't plakt niet. Het is soms wel moeilijk om de hele pannenkoek netjes om te draaien, net als met appel, dus de tomaat moet je dun snijden.


o ja, ik doop de kaas inderdaad altijd ff eerst in beslag voordat ik ze in de pan gooi, maar jij begint dus met de tomaat en de kaas? komtie dan wel goed vast te zitten in de pannenkoek?

@Rosalie: zelfs na 2 sneden volkoren, een bak yoghurt met musli, 2 plakken ontbijtkoek en een kop thee krijg ik om 10 uur alweer trek! Heb j edaar ook recepten tegen?

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 aug 2006 13:24

tweetietwee schreef:o ja, ik doop de kaas inderdaad altijd ff eerst in beslag voordat ik ze in de pan gooi, maar jij begint dus met de tomaat en de kaas? komtie dan wel goed vast te zitten in de pannenkoek?

euh niet altijd... misschien isd at van jou wel slimmer. De tomaat wil er nog weleens uit vallen.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 30 aug 2006 13:33

tweetietwee schreef:@Rosalie: zelfs na 2 sneden volkoren, een bak yoghurt met musli, 2 plakken ontbijtkoek en een kop thee krijg ik om 10 uur alweer trek! Heb j edaar ook recepten tegen?

Yep! Naast die 2 sneden volkoren, een bak yoghurt met muesli, 2 plakken ontbijtkoek en een kop thee een Herbalife-shake nemen!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 aug 2006 13:46

Ik heb hetzelfde hoor tweetietwee, toen ik stage liep had ik de hele dag honger. Ik at dan maar weer 's een liga en extra boterhammen. Je kunt ook puh-erthee drinken of chroomtabletten eten, maar ik weet niet of dat echt werkt.

Liarose
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3208
Lid geworden op: 17 aug 2006 12:43

Berichtdoor Liarose » 30 aug 2006 13:50

Lalage schreef:Ik heb hetzelfde hoor tweetietwee, toen ik stage liep had ik de hele dag honger. Ik at dan maar weer 's een liga en extra boterhammen. Je kunt ook puh-erthee drinken of chroomtabletten eten, maar ik weet niet of dat echt werkt.

Zo lang je maar liga, extra boterhammer, sultana of mueslirepen eet is het in elk geval beter dan snoep! Maar neem 's morgens gewoon naast je ontbijt een Herbalife-shake, dat is echt super! Ik spreek uit ervaring ;)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 133 gasten