kleding enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirsten
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1163
Lid geworden op: 28 jul 2007 16:54

Berichtdoor kirsten » 27 aug 2008 10:14

Dat is tof pol. Bij ons gaat ook de kleding door de hele familie, scheelt een berg geld. Vooral als het nog als nieuw eruit ziet.

@AnoukGirl: Waarom kom je eigenlijk tot zo'n beslissing als ik het mag vragen? Op grond van je geloof oid? (Ik wil niet een discussie beginnen over rok-broekkwestie, vroeg het me gewoon af)

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 aug 2008 10:18

MissF schreef:Ik ben het wel een heel klein beetje eens met Daphne. Ik persoonlijk vind het sowieso niet zo heel goed om als christen zo gruwelijk veel geld uit te geven aan kleding. Maar ik weet dat ik er niet over kan en mag oordelen, omdat ik niet weet hoe zij het uitgeven, en of ze misschien verder alles goedkoop halen.
Ik heb zelf ook een hele tijd echt veel geld aan kleding uit gegeven. Dat doe ik niet meer, deels ook door geloofsovertuiging. Maar soms bedenk ik me dat wel, als ik dat soort winkels zie...


Ik bedoel het niet alleen met zoveel geld uitgeven voor kleding, dat ook, maar nog meer, dat ik het erg vind dat verkopers zóveel percentage winst op een kledingstuk durven te zetten.
Afbeelding

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 27 aug 2008 10:20

kirsten schreef:Dat is tof pol. Bij ons gaat ook de kleding door de hele familie, scheelt een berg geld. Vooral als het nog als nieuw eruit ziet.

@AnoukGirl: Waarom kom je eigenlijk tot zo'n beslissing als ik het mag vragen? Op grond van je geloof oid? (Ik wil niet een discussie beginnen over rok-broekkwestie, vroeg het me gewoon af)


die vraag had ik eigenlijk ook!

Vorig jaar waren we naar Drenthe, de Wolfkuylen en daar liepen de kids ook zo keurig erbij. Ik had voor die meiden een paar oude afgeknipte spijkerbroeken voor als het slecht weer was. We hadden zulk weer als vandaag en de camping was erg drassig, maar ik durfde ze niet aan te doen!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 27 aug 2008 10:20

ja en als het dan uitverkoop is kan het ineens weg voor 4 halen 1 betalen en dan verliezen ze nog niks hoor.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 aug 2008 10:23

liefie schreef:ja en als het dan uitverkoop is kan het ineens weg voor 4 halen 1 betalen en dan verliezen ze nog niks hoor.


Precies, dan hebben ze nog winst.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 27 aug 2008 10:24

Heb 't besloten omdat ik geloof dat God niet wil dat man en vrouw dezelfde kleren dragen.
En ik droeg altijd gewoon strakke spijkerbroeken,
die zegmaar aan m'n kont 'geplakt' zaten, en 'k weet dat veel mannen daar naar kijken.
Nu, ik wil niet dat mensen zo naar me kijken. ;)
Jaja, ik weet dat niet alle mannen zo zijn, maar uit ervaring...

Ben er pas over na gaan denken toen we overgestapt zijn naar een andere kerk.
In de gereformeerde kerk waar ik zat, droeg haast iedereen een broek,
en nu gaan we naar een baptisten gemeente, waar iedereen altijd een rok draagt.
Zodoende ging ik er over na denken.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 27 aug 2008 10:31

AikonGirl schreef:Heb 't besloten omdat ik geloof dat God niet wil dat man en vrouw dezelfde kleren dragen.
En ik droeg altijd gewoon strakke spijkerbroeken,
die zegmaar aan m'n kont 'geplakt' zaten, en 'k weet dat veel mannen daar naar kijken.
Nu, ik wil niet dat mensen zo naar me kijken. ;)
Jaja, ik weet dat niet alle mannen zo zijn, maar uit ervaring...

Ben er pas over na gaan denken toen we overgestapt zijn naar een andere kerk.
In de gereformeerde kerk waar ik zat, droeg haast iedereen een broek,
en nu gaan we naar een baptisten gemeente, waar iedereen altijd een rok draagt.
Zodoende ging ik er over na denken.


Bij een vriendin van me die is ook baptist zie je dat weer niet. Maar hebben jullie daar ook een hoedje op tijdens de dienst?

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 27 aug 2008 10:33

Neen, geen hoedjes.

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 27 aug 2008 10:45

AikonGirl schreef:Heb 't besloten omdat ik geloof dat God niet wil dat man en vrouw dezelfde kleren dragen.
En ik droeg altijd gewoon strakke spijkerbroeken,
die zegmaar aan m'n kont 'geplakt' zaten, en 'k weet dat veel mannen daar naar kijken.
Nu, ik wil niet dat mensen zo naar me kijken. ;)
Jaja, ik weet dat niet alle mannen zo zijn, maar uit ervaring...

Ben er pas over na gaan denken toen we overgestapt zijn naar een andere kerk.
In de gereformeerde kerk waar ik zat, droeg haast iedereen een broek,
en nu gaan we naar een baptisten gemeente, waar iedereen altijd een rok draagt.
Zodoende ging ik er over na denken.


Ik ben nog nooit in een baptistengemeente geweest waar iedereen een rok draagt, eigenlijk veel meer broeken. Ik dacht echt dat dat iets was van de 'refo's' en misschien van de vergadering, maar verder nergens voorkwam. En ik heb juist het idee dat mannen veel meer kijken naar vrouwen rokken en jurken dan met broeken, maar goed...

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Berichtdoor AikonGirl » 27 aug 2008 10:56

Ja, als je een kort en/of strak rokje aan hebt, dan kijken de mannen wel.
Maar dat is dan ook niet de bedoeling he, juist een "eerbaar gewaad".

Je hebt zoveel verschil tussen baptisten gemeentes.
Net als bij de CGK, ed.

Maar goed, lekker offtopic.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Berichtdoor LauraC » 27 aug 2008 11:17

AikonGirl schreef:Heb 't besloten omdat ik geloof dat God niet wil dat man en vrouw dezelfde kleren dragen.
En ik droeg altijd gewoon strakke spijkerbroeken,
die zegmaar aan m'n kont 'geplakt' zaten, en 'k weet dat veel mannen daar naar kijken.
Nu, ik wil niet dat mensen zo naar me kijken. ;)
Jaja, ik weet dat niet alle mannen zo zijn, maar uit ervaring...

Ben er pas over na gaan denken toen we overgestapt zijn naar een andere kerk.
In de gereformeerde kerk waar ik zat, droeg haast iedereen een broek,
en nu gaan we naar een baptisten gemeente, waar iedereen altijd een rok draagt.
Zodoende ging ik er over na denken.

Ik snap je helemaal. Ik ben niet gelovig opgegroeid. Toen ik naar de kerk begon te gaan begon dat idee bij mij ook te groeien. In die kerk liep ook echt niet iedereen in een rok. Ik heb zo'n 8 jaar geleden de keuze voor rok/jurk gemaakt en draag nu sinds 4 jaar een hoed in de kerk.

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 aug 2008 11:25

Dan over winkels als bijv college style, dat ze dan aan het einde van het seizoen hoge kortingen geven, komt in veel winkels voor, ook bij niet refowinkels.
Denk niet dat dat echt uitmaakt welke winkel het is.
Als ik een plant koop bij een bloemwinkel zit er ook DIKKE winst op en dat zijn dan geen refo's.

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 aug 2008 11:33

Tuinfluiter schreef:Dan over winkels als bijv college style, dat ze dan aan het einde van het seizoen hoge kortingen geven, komt in veel winkels voor, ook bij niet refowinkels.
Denk niet dat dat echt uitmaakt welke winkel het is.
Als ik een plant koop bij een bloemwinkel zit er ook DIKKE winst op en dat zijn dan geen refo's.


Dat weet ik wel, ik scheer ook niet alle (niet-)refozaken over één kam, maar ik vind bijvoorbeeld een rok van 160 euro niet kunnen. Ik heb wel eens precies dezelfde stoffen als die zij gebruiken op de markt zien liggen voor een prikkie. Als je dan goed zelf kleding kunt maken, heb je inclusief garen, ritsen en knopen precies dezelfde rok voor 15 à 20 euro.
Afbeelding

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 aug 2008 11:35

Ik draag ook steeds meer rokken. Zomers droeg ik sowieso veel rokken. Maar tegenwoordig toch wel het hele jaar door. Ook wel met hetzelfde idee als jullie. Als ik ergens ga poetsen (om een keer te helpen) dan doe ik wel een broek aan, want dan wil ik me wel in allerlei bochten kunnen wringen zonder dat ze mijn onderbroek zien.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Berichtdoor jamillah » 27 aug 2008 12:06

Hier in Bles zie je dat ook nog al eens, opgedirkte vrouwtjes met mooie blazertjes en rougewangetjes met parelkettingen :mrgreen:

Insiders noemen dit: De rijke-klerenclub 8)

Bij Boudin op de psz zit een tweeling die er ook altijd zo schattig uit zien. Burberry en Donaldson kleertjes. De zus van die moeder is een vriendin van mij en haar kindjes zien er ook zo uit maar dat is vooral van Ebay en Marktplaats. Kijk, dan is het nog te doen.

Mijn kids dragen gewoon rokje-shirtje en spijkerbroek-shirtje. En voor de zondag een netter stelletje. Ik heb voor Gerlinde schattige jurkjes :D


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten