Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23649
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 11 jul 2004 17:32

Als ik in een jurk ga lopen in ieder geval wel :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
wormpje
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 jun 2003 19:48
Locatie: Noord Holland

Berichtdoor wormpje » 11 jul 2004 17:56

Bij het zwemmen zelf is het wel zo praktisch om het gewoon bij een bikini of badpak te houden. Maar als je dat voor op het strand te aanstootgevend vindt kan je natuurlijk ook een pareo aandoen. Dan bedek je wat meer en het is nog reuze trendy ook.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 jul 2004 17:58

Heeeeeeeee, jullie hebben hetzelfde plaatje :lol:

Gebruikersavatar
wormpje
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 jun 2003 19:48
Locatie: Noord Holland

Berichtdoor wormpje » 11 jul 2004 18:59

Mariamagdalena schreef:Heeeeeeeee, jullie hebben hetzelfde plaatje :lol:


Ff offtopic: deze avatar is voorgesteld in de rouwtopic als uiting van medeleven. Veel refowebbers hebben nu deze roos.

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 11 jul 2004 19:00

Mariamagdalena schreef:Heeeeeeeee, jullie hebben hetzelfde plaatje :lol:

Deze avatar is als steunbetuiging vanwege het overlijden van Maurits en Linette.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 jul 2004 19:07

Oh, hoe kom je daar aan dan?

Zo, nou heb ik 'm ook.

Gebruikersavatar
bloempie
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:14

Berichtdoor bloempie » 11 jul 2004 19:22

Ontopic/

Ik vind dat je best een bikini aan mag, zolang het maar wel wat bedekt.
Ik heb een bikini waarvan het topje niet zo laag is uitgesneden. Gewoon heel netjes.
Als je nog wat bedekter wilt kan je eventueel ook een broekje met pijpjes dragen. :roll:
Ik geloof dat je vanuit Bijbels oogpunt gezien, best een bikini aanmag. Het ligt er alleen wel aan hoe bedekt deze is én wat misschien nog wel belangrijker is: Hoe je je gedraagt.
En van die pareo vind ik ook een goede tip!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Gebruikersavatar
Pivo
Luitenant
Luitenant
Berichten: 607
Lid geworden op: 31 okt 2003 18:08
Locatie: Kapelle

Berichtdoor Pivo » 11 jul 2004 22:31

volgens mij verleid je mannen niet door in een bikini naar het strand te gaan. het is natuurlijk zo dat bijna alle vrouwen op het strand een bikini aanhebben dus dat je niet speciaal opvalt. pas als je bijv. in een bikini door de stad gaat lopen ben je verkeerd bezig denk ik! je moet aantrekken waar je je lekker in voelt en waarvan je niet het idee heb dat je verkeerd bezig ben!

Gebruikersavatar
chickie
Mineur
Mineur
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jan 2003 18:16

Berichtdoor chickie » 12 jul 2004 17:11

Bikini's zijn ok, als je dr maar niet te ordi bijloopt...

Gebruikersavatar
jannes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2004 19:35
Contacteer:

Berichtdoor jannes » 12 jul 2004 18:00

Hi,

Ik ben zelf zo ongeveer tot de conclusie gekomen, (uit de reacties)dat het wel kan, maar dat het inderdaad zo is, dat je je 'schaamte' moet bedekken, en in het water ziet niemand er wat van.

Als ik tot de logische conclusie kom, dan zou het kunnen. Het feit is, dat ik er nog niet helemaal uit ben met wat er precies met ''schaamte" in de Bijbel wordt bedoeld.

:P :D jannes

Gebruikersavatar
jannes
Verkenner
Verkenner
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2004 19:35
Contacteer:

badkleding

Berichtdoor jannes » 12 jul 2004 18:05

Ps: God vond het bosje 'vijgebladeren' de schorten ervan niet goed. Daarom gaf Hij hun dierenvellen. Die zullen wel meer hebben bedekt.

Jannes : :!: :?:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 jul 2004 18:56

jannes schreef:Hi,

Ik ben zelf zo ongeveer tot de conclusie gekomen, (uit de reacties)dat het wel kan, maar dat het inderdaad zo is, dat je je 'schaamte' moet bedekken, en in het water ziet niemand er wat van.

Als ik tot de logische conclusie kom, dan zou het kunnen. Het feit is, dat ik er nog niet helemaal uit ben met wat er precies met ''schaamte" in de Bijbel wordt bedoeld.

:P :D jannes


Maar ben je nog nooit in een zwembad geweest of naar een strand of rivier, dan?
Hoe deed je het eerst dan? Of ben je pas bekeerd tot Christen?

Gebruikersavatar
Fly29
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 mar 2004 14:33
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 12 jul 2004 19:03

Hoi een leuk onderwerp :D

Mag je wel of mag je niet. Tja, raar op gemerkt. Hoe wil je al die lichaamsvormen bedekken zonder dat je helemaal bloot gaat? Met respect elkaar benaderen heeft meer dan steeds zo eng bezig zijn met grenzen. Een vrouw heeft nu eenmaal borsten die je ziet. Maar een man kan ook een prachtig lichaam hebben:-) Daar kijken de vrouwen anders ook graag naar. Want er wordt nu wel zoveel over mannen geklaagd, vrouwen kunnen er ook wel wat van. Zouden we niet meer in de vorm van respect voor elkaar kunnen gaan? Vroeger gingen ze in van die speciale zeehuisjes. dan zag niemand aanstootbare dingen. Dat wil je echt naar de letter van de wet gaan dan zul je gewoon totaal bedekt te water moeten gaan. Ik denk dat het erg afgezaagd staat. Dit is wel de conclusie die ik dan weer trek. Mag je dan wel naar het strand waar je iedereen bijna ongedekt ziet lopen? Daar kun je dan toch weer niet komen als goed Christen? Of zie ik dat weer verkeerd? Ik denk dat we veel meer besef van normen en waarden moeten krijgen. Je kunt toch ook leren dat je van iedereen moet afblijven? Trouwens..haha.. kijken mag voelen niet.. vooral niet als je een vriend/vriendin danwel een man of vrouw hebt. Dat is zo'n veel gehoorde kreet. En ik kan daar wel begrip voor opbrengen. Zo zie ik het ook graag. Ik ben een figuur die niet aan iedere vrouw wil zitten. Dat vind ik iets dat hoort gewoon niet! Respect voor elkaar. Dat lijkt mij beter. Een geintje in gepaste zin mag maar verder zeker niet. Dat sta ik ook niet toe bij mij.

Maar zoals ik het zie... Op het strand/zwembad is het voor mij normaal dat je in zwemkleding loopt en is het normaal dat het wel enig goedzittende kleding moet zijn. Anders trek ik liever een grens en zeg ik tegen mezelf dat ik liever niet naar het zwembad of het strand gaat. Dan kan ik ook geen aanstoot nemen en in verleidingen komen. Daar ben ik dan weer wel duidelijk voor mezelf.


Met vriendelijke groet,

Fly29(een man)

Gebruikersavatar
Fly29
Mineur
Mineur
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 mar 2004 14:33
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 12 jul 2004 19:14

Mariamagdalena schreef:
jannes schreef:Hi,

Ik ben zelf zo ongeveer tot de conclusie gekomen, (uit de reacties)dat het wel kan, maar dat het inderdaad zo is, dat je je 'schaamte' moet bedekken, en in het water ziet niemand er wat van.

Als ik tot de logische conclusie kom, dan zou het kunnen. Het feit is, dat ik er nog niet helemaal uit ben met wat er precies met ''schaamte" in de Bijbel wordt bedoeld.

:P :D jannes


Maar ben je nog nooit in een zwembad geweest of naar een strand of rivier, dan?
Hoe deed je het eerst dan? Of ben je pas bekeerd tot Christen?




Schaamte.. Ik doe het in een humoristich jasje. Jannes.. Zou jij je kleren voor iedereen uit doen? Zodat we je eens echt kunnen zien? Ik denk en heb het zo het idee dat dit met schaamte wordt bedoeld. Het bedekken van prikkelende delen(geslachtsorganen en borsten). Want het aanzien hiervan kan je verstand wel eens uitschakelen met alle gevolgen van dien. Een gezonde vorm van schaamte dus die ons wil beschermen tegen ongewenst gedrag.

Groet,

Fly29

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 12 jul 2004 19:18

Het ligt eraan uit welke cultuur je komt.
Moslims raken vaak zeer opgewonden van het zien van een vrouwenhals/nek, dus willen wij in deze multiculturele samenleving echt helemaal geen aanstoot geven, dan moeten wij een coltrui dragen of een shawl om de nek doen (lekker warm s zomers)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten