Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

toppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 254
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:32

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor toppie » 13 dec 2010 17:39

Ik las zelfs ergens dat er meerdere kinderen uit 1 gezin slachtoffer zijn!
Niet alleen de jongsten, maar ook de al wat oudere kinderen.

En wat te denken van de manier waarop ze hem hebben kunnen pakken, via opsporing verzocht.
Een familielid herkende het kind, belde naar de ouders met dit schokkende bericht.
Dat hoorde ik de advocaat in een interview zeggen.
Stel dat je gebeld wordt door ...., vul zelf maar een familielid in, die je kindje herkende.
Daar heb je echt geen woorden voor!
Vreselijk, niet alleen de kinderen, maar ook de ouders en alle anderen die deze kinderen met liefde omringen zijn geknakt.
Wat denk je als ze bijv. hun kind moeten gaan identificeren op de foto's, afschuwelijk toch?!

Gelukkig zijn wij geen slachtoffers, maar als ik naar mezelf kijk, borrelt er spontaan een gebed op voor deze mensen.
Maar wat is het moeilijk om voor de dader te bidden, laat staan als je slachtoffer bent!

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor Galateia » 13 dec 2010 17:43

Bidden... nou, ik ben dan echt wel christen, maar ik maak me geen illusies. Als moeder kan ik niet bidden voor zo'n man, als christen wel. Wat dat betreft besta ik dan ineens uit twee delen en dat vind ik prima zo. Ik denk dat beide gevoelens heel normaal zijn.

Wat betreft de schade aan kindjes: ja, ook hele jonge kindjes kunnen hier schade aan overhouden. Niet door herinneringen, maar door het inbreuk doen op vertrouwen, het lichaam. Dat laat sporen na. Nu ben ik geen psycholoog, maar ik heb me wel heel erg verdiept in de effecten van (nare) gebeurtenissen op jonge kindjes van verschillende leeftijden. Een zo klein kindje kan emoties van rouw, onveiligheid, etc. voelen. Mijn zoon heeft ook gerouwd, hij was net 2, ik heb het gezien en gevoeld, dat hij rouwde. Een bevriende adoptie-moeder heeft zulke emoties ervaren bij haar baby-dochter. Dus ik vermoed - maar ben geen deskundige - dat deze kindjes, zelfs de jonge baby's, hier wel degelijk beschadigd uit kunnen komen. Het is alleen moeilijk vast te stellen in welk opzicht precies. Volgens mij zijn daar ook deskundigen over aan het woord geweest in de media.

Bah, ik vind het echt gruwelijk.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor Annet76 » 13 dec 2010 17:48

Ik zeg: een enorme massahysterie waar we over een week niets meer van horen.
Bovendien: ik heb wel eens de indruk dat de reacties van volwassenen een groter trauma teweeg brengen dan wat er nou wérkelijk is gebeurd.

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor Annet76 » 13 dec 2010 17:50

Laat ik er bovendien aan toevoegen dat ik er geen ogenblik over na hoef te denken of ik voor deze man al dan niet zal bidden.
Dat is helemaal niet moeilijk, natuurlijk bid ik daar ook voor. Waarom? Omdat deze man net zo goed slachtoffer is. Waarvan weet ik niet, maar als je dit soort neigingen hebt dan ben je ziek in je hoofd en dan verdien je evenveel gebed als iemand slachtoffers.

Brenn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 apr 2010 20:04

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor Brenn » 13 dec 2010 18:18

schelpje3 schreef:Tja, snel gezegd. We moeten bidden voor deze man. Ik ken hem verder niet, weet niks dan we via het nieuws horen, maar er zijn mensen waar bidden echt niet meer helpt. Ik bedoel, als iemand iets gedaan heeft, spijt betoont, is het iets anders. Maar er zijn misdadigers (wat mij betreft is een pedo dat !) die gewoon totaal geen berouw tonen ! Als je in de klauwen van de satan ben gevallen en niet eens je handen van een kleine baby af kan houden, daar lustgevoelens van krijgt, hoe ziek ben je dan ? Wij moeten door te bidden die vent uit de duivelsklauwen halen ?
Ik bid liever voor die kindjes EN hun ouders ! Het is 1 van je ergste nachtmerries, als je kinderen hebt. :(


Jezus kwam pas voor jou toen je spijt betoonde? Als je echt gelooft dat bidden voor sommige mensen niet helpt dan voel ik sterk de neiging ook voor jou te bidden. Ik snap dat je boos wordt, woede voelt, maar dat neemt nog niet weg dat deze man naast jou staat. Jij ben zonder je bekering niet zo goed verloren! Daarnaast zeg je het zelf deze man is ziek. Pedofilie staat niet voor niks in de DSM. Probeerde net trouwens even cijfers te zoeken van wetenschappelijk onderzoek naar oorzaken van pedofilie. Helaas niet kunnen vinden. Weet wel dat slachtoffers een grotere kans hebben om dader te worden.

Ik wil niemand vrij pleiten maar dingen zijn zelden zo zwart wit als wij ze willen zien!

Edit: 20 tot 40% plegers is zelf als kind misbruikt. Daarnaast wordt een hormonaal of hersendefect verondersteld

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor TheKeimpe » 13 dec 2010 20:14

Mortlach schreef:Ik vrees toch dat ook de allerjongste kinderen hier later onder zullen lijden, ook al kunnen ze zich het voorval niet herinneren. Maar ik ben dan weer geen psycholoog. Ik hoop vurig dat ik het mis heb deze keer.

En ik (en velen) hopen dat van ganser harte me je.

@Annet76: natuurlijk is dit een hype, natuurlijk is de berichtgeving een uitwas die bij onze tijd hoort, maar dat neemt toch de ernst van de zaak niet weg?

En het is maar al te waarschijnlijk dat deze man zelf ook geen "prettig" verleden zal hebben en dat hij letterlijk ziek in zijn hoofd is, maar daardoor blijven deze daden gruweldaden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor schelpje3 » 13 dec 2010 20:17

Annet76 schreef:Laat ik er bovendien aan toevoegen dat ik er geen ogenblik over na hoef te denken of ik voor deze man al dan niet zal bidden.
Dat is helemaal niet moeilijk, natuurlijk bid ik daar ook voor. Waarom? Omdat deze man net zo goed slachtoffer is. Waarvan weet ik niet, maar als je dit soort neigingen hebt dan ben je ziek in je hoofd en dan verdien je evenveel gebed als iemand slachtoffers.

Jij hebt zeker geen kinderen :?: O wat zijn wij toch goed bezig met zn allen hier :mrgreen: we vergeven snel

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor JeeWee » 13 dec 2010 20:28

schelpje3 schreef:
Annet76 schreef:Laat ik er bovendien aan toevoegen dat ik er geen ogenblik over na hoef te denken of ik voor deze man al dan niet zal bidden.
Dat is helemaal niet moeilijk, natuurlijk bid ik daar ook voor. Waarom? Omdat deze man net zo goed slachtoffer is. Waarvan weet ik niet, maar als je dit soort neigingen hebt dan ben je ziek in je hoofd en dan verdien je evenveel gebed als iemand slachtoffers.

Jij hebt zeker geen kinderen :?: O wat zijn wij toch goed bezig met zn allen hier :mrgreen: we vergeven snel


Wat een MISSELIJKMAKENDE opmerking schelpje3!

Het zal wel weer te evangelisch klinken maar What would Jesus do?

Ik weet het wel, want ik heb het aan den lijve ondervonden:
Hij vergeeft: De straf die ons de vrede aanbrengt was op Hem
Hij bidt: Vader vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen.

Nee, ik ga hier geen slap pleidooi houden. Het is geen woorden te zeggen wat er door ouders heen gaat als zoiets met je kind gebeurt.
Maar hoe is het in woorden te zeggen wat er met Zijn Kind is gebeurd, met zijn eniggeboren Zoon? En waarom? Om de schuld van anderen, van jou en van mij die willens en wetens Hem negeren en tegen Hem ingaan, Zijn wetten en woorden verkrachten.
Pas dan kan ik bidden. Natuurlijk voor die kindertjes en hun ouders. Maar ook voor de dader. Er was vergeving voor mij. Dus dan ook zeker voor hem.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor Annet76 » 13 dec 2010 20:29

TheKeimpe schreef:
Mortlach schreef:Ik vrees toch dat ook de allerjongste kinderen hier later onder zullen lijden, ook al kunnen ze zich het voorval niet herinneren. Maar ik ben dan weer geen psycholoog. Ik hoop vurig dat ik het mis heb deze keer.

En ik (en velen) hopen dat van ganser harte me je.

@Annet76: natuurlijk is dit een hype, natuurlijk is de berichtgeving een uitwas die bij onze tijd hoort, maar dat neemt toch de ernst van de zaak niet weg?

En het is maar al te waarschijnlijk dat deze man zelf ook geen "prettig" verleden zal hebben en dat hij letterlijk ziek in zijn hoofd is, maar daardoor blijven deze daden gruweldaden.


Ja natuurlijk dat is ook wel zo, maar dan nog. Door onze hysterische reacties wordt het trauma alleen maar groter.
Júist door deze buitensporige reacties gaat een kind denken dat het wel vreselijk mis moet zijn wat hem/haar is overkomen en dat werkt eerder een trauma in de hand dan wanneer je eens even rustig naar de strafbare feiten kijkt die zijn gepleegd, bij kinderen die zich daar amper van bewust zijn.

Ik wil de ernst ervan zeker niet wegwuiven, maar sommige mensen reageren zo buitensporig dat ik me afvraag wie een groter probleem heeft.
Laten we niet vergeten: deze man is evenzogoed slachtoffer; het land staat even weer 3 dagen op z'n kop en volgende week om deze tijd: geen haan die er nog naar kraait.
Alles moet even een paar dagen op de schop; niemand is nog te vertrouwen, een kind is ineens niet meer veilig op een kinderdagverblijf en wat schieten we met deze massahysterie op? Ik zeg: helemaal niks. Kinderen worden er alleen maar slechter van.
ALs deze kinderenl liefdevol worden opgevangen, altijd met liefde zijn omgeven, dan bestaat er een hele grote kans dat het kind onbezorgd kan (blijven) opgroeien!

Annet76
Mineur
Mineur
Berichten: 249
Lid geworden op: 21 okt 2009 15:55

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor Annet76 » 13 dec 2010 20:29

schelpje3 schreef:
Annet76 schreef:Laat ik er bovendien aan toevoegen dat ik er geen ogenblik over na hoef te denken of ik voor deze man al dan niet zal bidden.
Dat is helemaal niet moeilijk, natuurlijk bid ik daar ook voor. Waarom? Omdat deze man net zo goed slachtoffer is. Waarvan weet ik niet, maar als je dit soort neigingen hebt dan ben je ziek in je hoofd en dan verdien je evenveel gebed als iemand slachtoffers.

Jij hebt zeker geen kinderen :?: O wat zijn wij toch goed bezig met zn allen hier :mrgreen: we vergeven snel


Dank je wel; daar reageer ik niet op.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor TheKeimpe » 13 dec 2010 20:31

Ha, TK en Annet76 vinden elkaar weer eens :) Ik wil namelijk beslist geen ban over de kinderopvang uitspreken. Morgen gaat ons zoontje weer lekker naar de peuterspeelzaal.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor Mortlach » 13 dec 2010 21:43

JeeWee schreef:
Het zal wel weer te evangelisch klinken maar What would Jesus do?


Ik denk dat er niet veel mensen zó christelijk zijn dat ze de verkrachter van hun eigen kind de andere wang toekeren. Natuurlijk is vergeving voor iedereen uiteindelijk beter, maar ik verwacht dat daar lang, heel lang overheen zal gaan, en misschien zelfs wel nooit zal gebeuren. Dat is dan wel weer betreurenswaardig, want van wrok heb je alleen zelf last. Maar goed, bidden voor de dader kan natuurlijk altijd, zolang hij óól maar levenslang achter de tralies (al dan niet in een TBS-kliniek) verdwijnt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor schelpje3 » 13 dec 2010 22:11

Oh ja, als jullie kind wordt misbruikt, is het enige dat jullie doen voor de dader bidden, want dat zou de Heere Jezus ook gedaan hebben.
Je zet jezelf dus op diezelfde plaats.
Kom nu toch :?
Iedere ouder krijgt als eerste met woede, verdriet, frustratie te maken. Acht jezelf niet hoger dan elke normale ouder.

Brenn
Verkenner
Verkenner
Berichten: 91
Lid geworden op: 06 apr 2010 20:04

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor Brenn » 13 dec 2010 22:41

schelpje3 schreef:Oh ja, als jullie kind wordt misbruikt, is het enige dat jullie doen voor de dader bidden, want dat zou de Heere Jezus ook gedaan hebben.
Je zet jezelf dus op diezelfde plaats.
Kom nu toch :?
Iedere ouder krijgt als eerste met woede, verdriet, frustratie te maken. Acht jezelf niet hoger dan elke normale ouder.


Volgens mij wordt er nergens gesproken tegen de betrokken ouders. Dan zou ik zoiets nooit op deze manier zeggen. Uit ervaring weet ik dat bidden
voor iemand die jouw of een naasten iets aangedaan heeft ook helend is voor jezelf. Maar dat is een tweede

Ik vind je behoorlijk emotioneel reageren als ik dat zeggen mag

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: Ernstige zedenmisbruik in Amsterdam... Schokkend...

Berichtdoor jip_86 » 14 dec 2010 01:11

schelpje3 schreef:Oh ja, als jullie kind wordt misbruikt, is het enige dat jullie doen voor de dader bidden, want dat zou de Heere Jezus ook gedaan hebben.
Je zet jezelf dus op diezelfde plaats.
Kom nu toch :?
Iedere ouder krijgt als eerste met woede, verdriet, frustratie te maken. Acht jezelf niet hoger dan elke normale ouder.

Je hoeft niet te gaan beoordelen wat onrechtvaardig is. Ik kan je zo voorbeelden opnoemen van mensen die ondanks alles toch op God blijven vertrouwen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten