verkiezingen 2017

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 08 okt 2016 15:44

elburger schreef:Aan het zorgstelsel wordt niets veranderd.
Ik kan u vast mededelen dat die bij de VVD snel op gaat lopen.
Wat betreft de premie per maand en de eigen bijdrage.


Wat is je alternatief ?

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 09 okt 2016 13:41

Wat is je alternatief ?


Dit werd mij gevraagd door Rotterdam op een eerder schrijven van mij.
Wel, misschien wel een inkomens afhankelijke eigen bijdrage?
Is dit niet een christelijke insteek van dit probleem?
De sterkte schouders dragen de zwaarste last.
Ik zeg nu niet dat minder bedeelden niet hoeven bij te dragen, maar een nivellering zou mi.i best kunnen.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 12 okt 2016 15:18

Ook het CDA heeft het verkiezingsprogramma voor 2017 klaar.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
De algemene teneur is dat het een saai programma is met actie punten en teksten die rechtstreeks uit de tijd van Balkende komen.
Voor interesse :

https://www.cda.nl/partij/tk2017/verkiezingsprogramma/
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Yoshi

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Yoshi » 12 okt 2016 15:26

Mooi, ik hou wel van rust en regelmaat. Ik heb het nog niet gelezen maar het klinkt lekker rustig in deze tijd van schreeuwers.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Mortlach » 17 okt 2016 11:30

Net even op peil.nl gekeken. Best schrikken eigenlijk dat de PVV de grootste peilt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23661
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 17 okt 2016 12:24

PVV heeft wel vaker hoog in de peilingen gestaan en vaak viel dat uiteindelijk dan toch nog wel mee. Ik hoop dat weer het geval is. Zou sowieso niet opschieten aangezien het de PVV nooit gaat lukken om een meerderheidscoalitie te vormen. Niemand wil met de PVV regeren.

Overigens zie ik het vormen van een coalitie sowieso een groot probleem worden als de peilingen niet drastisch veranderen. Dat komt omdat de klassieke grote partijen (CDA, VVD, PVDA) allemaal niet meer zo groot zijn en de kleinere partijen een hoop zetels met elkaar verdelen. En de grote partijen waren nog redelijke middenpartijen (VVD wat rechts van het midden, CDA behoorlijk in het midden en PVDA wat links van het midden) waarmee je altijd wel ergens een redelijk gematigde coalitie kon vormen) maar dat is nu niet meer mogelijk. Sowieso heb je minstens 4 partijen nodig om een meerderheid te vormen want met 2 of 3 haal je zo nooit een meerderheid. Kijk bijvoorbeeld naar de meest recente peiling op peil.nl:

PVV: 28
VVD: 27
CDA: 17
GL: 15
D66: 15
SP: 13
PVDA: 10
50+: 9
CU: 6
PVDD: 4
SGP: 3
Overige: 4

Hoe krijg je daar ooit een meerderheidscoalitie van 76 zetels? Nog even los van het feit dat niemand met de PVV wil regeren. De grootste 3 partijen hebben samen maar 72 zetels. Je hebt dus altijd minimaal 4 partijen nodig. met de PVV erbij, wat waarschijnlijk niet gaat niet lukken omdat er dan nooit 3 partijen mee willen doen. Zonder de PVV (als die geen coalitie kunnen vormen) heb je er minstens 5 nodig wat ook lastig is omdat je dan VVD en behoorlijk linkse partijnen krijgt. Wordt dus een lastig verhaal.
Laatst gewijzigd door Marnix op 17 okt 2016 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Mortlach » 17 okt 2016 12:53

Hoeveel heb je ook alweer nodig voor een meerderheid? Het lijkt erop dat als VVD en D66 genoeg is voor een meerderheid met de PVV. Hopen dat die partijen in dit geval geen compromis zoeken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Arco » 17 okt 2016 13:00

Mortlach schreef:Hoeveel heb je ook alweer nodig voor een meerderheid? Het lijkt erop dat als VVD en D66 genoeg is voor een meerderheid met de PVV. Hopen dat die partijen in dit geval geen compromis zoeken.


Voor een meerderheid in de Tweede Kamer zijn tenminste 76 zetels nodig. Dus jouw voorstel: PVV (28), VVD (27) en D66 (15) is onvoldoende (70) voor een meerderheid.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23661
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 17 okt 2016 13:03

De grootste 3 partijen hebben samen maar 72 zetels. Je hebt dus altijd minimaal 4 partijen nodig. met de PVV erbij, wat waarschijnlijk niet gaat niet lukken omdat er dan nooit 3 partijen mee willen doen. Zonder de PVV (als die geen coalitie kunnen vormen) heb je er minstens 5 nodig wat ook lastig is omdat je dan VVD en behoorlijk linkse partijnen krijgt. Wordt dus een lastig verhaal.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23661
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor Marnix » 17 okt 2016 13:04

Mortlach schreef:Hoeveel heb je ook alweer nodig voor een meerderheid? Het lijkt erop dat als VVD en D66 genoeg is voor een meerderheid met de PVV. Hopen dat die partijen in dit geval geen compromis zoeken.


Op de VVD na (die hebben de deur nog op een heeeel klein kiertje gehouden) hebben ongeveer alle partijen aangegeven niet met de PVV in zee te willen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 18 okt 2016 16:43

Ref.Dagblad van 18/10

De conceptkandidatenlijst van de ChristenUnie telt drie rooms-katholieken.

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor elburger » 20 okt 2016 10:18

Als men nu eerst een de kiesdrempel op 5% zet ben je al af van een aantal kleine partijen die toch niets in de melk te brokkelen hebben.
Ik zou zeggen, SGP en CU samengaan.
PvdD samen gaan met groenlinks.
Wat ook nog zou kunnen is PVDA samen met de SP,
Blijft over de VVD en de PVV en 50+.
dan wordt het al heel wat overzichtelijke.
Waar ik mij nog steeds over verbaas is het gegeven dat er nog geen moslim partij is.
Als al die mensen nu eens hun stem op 1 partij zouden uitbrengen, dan heb je een machtsfactor waar terdege rekening mee moet worden gehouden.
God verhoedde het.
Want m.i. zou die partij momenteel wel eens kunnen rekenen op 25 tot 30 zetels.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor de passant » 20 okt 2016 12:12

elburger schreef:Als men nu eerst een de kiesdrempel op 5% zet ben je al af van een aantal kleine partijen die toch niets in de melk te brokkelen hebben.
Ik zou zeggen, SGP en CU samengaan.
PvdD samen gaan met groenlinks.
Wat ook nog zou kunnen is PVDA samen met de SP,
Blijft over de VVD en de PVV en 50+.
dan wordt het al heel wat overzichtelijke.
Waar ik mij nog steeds over verbaas is het gegeven dat er nog geen moslim partij is.
Als al die mensen nu eens hun stem op 1 partij zouden uitbrengen, dan heb je een machtsfactor waar terdege rekening mee moet worden gehouden.
God verhoedde het.
Want m.i. zou die partij momenteel wel eens kunnen rekenen op 25 tot 30 zetels.


(altijd lastig als ik wil antwoorden , want mijn inlog gegevens zitten op dit besturingssysteem namelijk mint 17.2 terwijl ik vrijwel altijd op het nieuwere mint 17.3 werk, dus moet ik mijn computer uitzetten ,en met het nieuwere OS opstarten,maar dat terzijde)
"Want m.i. zou die partij momenteel wel eens kunnen rekenen op 25 tot 30 zetels."
meen je dit nou echt ?,en heb je dan zo weinig zicht op de politieke verhoudingen in Nederland??, trouwens hebben wij min of meer al een moslim partij , namelijk DENK en hun mogelijk te winnen zetels wordt algemeen geschat op 2 tot maximaal 5.
Er zijn in Nederland pakweg 1,7 miljoen christenen 10% van de bevolking , en 5% zeg maar pakweg 850000 moslims
Ik ben overigs een groot tegenstander van een hogere kiesdrempel dan we nu hebben (0,66%) en dat functioneert uitstekend, op deze manier wordt bijna iedere mening vertegenwoordigt, moet je dat eens vergelijken met de VS 2 hoofd stromingen ,met alle ellende van dien!

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: verkiezingen 2017

Berichtdoor rotterdam » 20 okt 2016 12:15

elburger schreef:Waar ik mij nog steeds over verbaas is het gegeven dat er nog geen moslim partij is.
Als al die mensen nu eens hun stem op 1 partij zouden uitbrengen, dan heb je een machtsfactor waar terdege rekening mee moet worden gehouden.
God verhoedde het.
Want m.i. zou die partij momenteel wel eens kunnen rekenen op 25 tot 30 zetels.


Denk is een moslimpartij.
Flauwekul. 5% van de bevolking is Moslim (bron CBS).
Aangenomen dat deze 5% allemaal op de moslimpartij zou stemmen is dus max. 7 zetels.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3493
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor benefietdiner » 05 nov 2016 10:09

Afbeelding
Wilders licht zijn verkiezingsplannen toe

DEN HAAG - Geert Wilders heeft zaterdag zijn ’plan voor Nederland’ toegelicht. Hij geeft voor het eerst tekst en uitleg bij het puntsgewijze ’concept-verkiezingsprogramma’ van één A4’tje dat zijn PVV eind augustus naar buiten bracht. „Ik kies voor eigen land eerst, dat is politiek.”

Dat zei Wilders tegenover het AD. Het kabinet van premier Mark Rutte maakt zich volgens hem schuldig aan ’plichtsverzuim’. Nederland moet nodig ’de-islamiseren’, aldus Wilders. „Ik wil dat tot de kern van mijn beleid maken.” Op zijn A4 stond al een aantal concrete voorstellen. De PVV wil geen asielzoekers meer toelaten, de grenzen dichtgooien voor mensen uit islamitische landen, alle moskeeën sluiten en de koran verbieden.

„We moeten ophouden naïef te zijn en ons verdedigen. Want dit is ons land”, schrijft Wilders in zijn toelichting. „Nederlanders beseffen donders goed dat er weliswaar gematigde moslims bestaan, maar zeker geen gematigde islam.”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2696 ... toe__.html

=D> \:D/ :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken: :jaknikken:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 90 gasten