euthanasie en abortus!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pauline

Berichtdoor Pauline » 04 jul 2005 11:05

jas schreef:
Pauline schreef:t is trouwens zo dat bij verkrachting de kans om zwanger te raken erg klein is, omdat je dan zo bang bent dat er een stofje vrij komt die op een of andere manier er voor zorgt dat je dus niet zwanger raakt.

maar dat is dan wel het tiepe verkrachting van bijvoorbeeld een vent die uit de bosjes springt en je meeneemt.

bij langdurig misbruik is de kans op zwangerschap veel groter.

ik denk dat als God wilt dat die zwangerschap stuk loopt, of dat je niet zwanger word, Hij dat wel regelt, en ik denk eigelijk niet dat je hoeft te bidden of je dat leven in je dood moet maken of niet. Als hij wil dat het sterft gebeurd dat wel.

En als Hij niet wil dat je verkracht wordt gebeurt het ook niet? Ik vind dat je er wel degelijk een beslissing van de mens gevraagd wordt in zo'n situatie.


auw..
nee ik denk dat als hij niet wilde dat ik verkracht werd dat ook niet gebeurd zou zijn.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 04 jul 2005 11:06

niet dat Hij het leuk vind dat het wel gebeurd is.

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 04 jul 2005 11:30

elbert schreef:
Raido schreef:
jas schreef:Als het te laat is voor abortus, pleeg je euthanasie.
:) hmm mag er niet om lachen...


Dat mogen we zeker niet. De laatste jaren zijn er al rechtszaken gevoerd door (ernstig gehandicapte) mensen tegen hun ouders die vonden dat ze geaborteerd hadden moeten worden. En de teneur van deze tijd is, dat er actieve euthanasie gepleegd wordt op pasgeboren kinderen met een ernstige handicap. Trieste ontwikkelingen.

Blijkbaar zijn die ouders er dan toch ook niet in geslaagd om dat kind de liefdevolle verzorging te geven die het in die benarde situatie nodig had. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat, wanneer dat wel zo was geweest, het kind een rechtszaak tegen de ouders zou aanspannen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 jul 2005 13:00

Mensen praten altijd zo makkelijk. Abortus, dat moet je niet doen, euthanasie ook niet... En nee, ik ben niet voor ongecompliceerd moorden. Maar wat een lijden is het als je een kind krijgt van je verkrachter, van iemand die jou bruut tegen je zin in penetreert en je lichamelijke maar bovenal bizar veel geestelijke schade bezorgt. Je kijkt bij de geboorte in de ogen van je verkrachter... Dat er mensen zijn die daar schijnbaar mee kunnen leven, respect, maar denk ook eens aan de mensen die dat niet kunnen. Verder: als het leven van de moeder in gevaar komt is het dus eigenlijk kiezen tussen twee kwaden: of 'euthanasie' van de moeder of 'aborteren' van het kind. Ik ben tegen zinloosheid, dus ook tegen zinloze abortus. Maar denk eens verder dan je neus lang is, kijk ook eens buiten je traditionele kadertje.
Euthanasie, in het geval van zinloos lijden en het zinloos rekken van mensenlevens krijg ik het idee dat euthanasie zo gek nog niet is. Natuurlijk moet de wetgeving strenger worden, ook in het geval van abortus, maar verbieden gaat m.i. tever.

Nog iets; als iemand aan de machines ligt, zijn het eigenlijk de machines die leven, niet de mens (in bepaalde gevallen). In dat geval ben ik er zeker niet voor om die machines aan te houden. Kijk naar die idiote discussie enige tijd geleden in de VS, waar zelfs de "christelijke" maar bovenal hypocriete president zich mee meende te moeten bemoeien.

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 jul 2005 13:14

kurtyo schreef:Mensen praten altijd zo makkelijk. Abortus, dat moet je niet doen, euthanasie ook niet... En nee, ik ben niet voor ongecompliceerd moorden. Maar wat een lijden is het als je een kind krijgt van je verkrachter, van iemand die jou bruut tegen je zin in penetreert en je lichamelijke maar bovenal bizar veel geestelijke schade bezorgt. Je kijkt bij de geboorte in de ogen van je verkrachter... Dat er mensen zijn die daar schijnbaar mee kunnen leven, respect, maar denk ook eens aan de mensen die dat niet kunnen. Verder: als het leven van de moeder in gevaar komt is het dus eigenlijk kiezen tussen twee kwaden: of 'euthanasie' van de moeder of 'aborteren' van het kind. Ik ben tegen zinloosheid, dus ook tegen zinloze abortus. Maar denk eens verder dan je neus lang is, kijk ook eens buiten je traditionele kadertje.
Euthanasie, in het geval van zinloos lijden en het zinloos rekken van mensenlevens krijg ik het idee dat euthanasie zo gek nog niet is. Natuurlijk moet de wetgeving strenger worden, ook in het geval van abortus, maar verbieden gaat m.i. tever.

Wat verkrachting betreft ga ik met je mee. De vrouw moet de keus hebben vind ik. Want als je je in die situatie over de kwestie van het al dan niet toestaan van abortus buigt, ben je al een stap te ver. Je moet nl. eerst vaststellen dat verkrachten niet mag en dat dat op geen enkele wijze vrucht mag dragen. (letterlijk en figuurlijk) Het kind van een verkrachter moet als de moeder dat wil, gedood worden. "Drijf de dienstmaagd uit, en haar zoon", (Gen. 21:10) Een verkrachter is een dienstknecht van satan en moet verdreven worden, met kind.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 jul 2005 14:03

Wat handig. Ik roep iets en Jas zorgt voor de bijbelse onderbouwing. Maar goed, w.b.t. abortus ga je met me mee, w.b.t. het andere dus niet: vertel?

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 jul 2005 14:24

kurtyo schreef:Wat handig. Ik roep iets en Jas zorgt voor de bijbelse onderbouwing. Maar goed, w.b.t. abortus ga je met me mee, w.b.t. het andere dus niet: vertel?

O daar had ik nog niet eens zo naar gekeken. ja, daar ben ik het ook mee eens. Als een medische beslissing/afweging gemaakt moet worden, moet deze altijd gericht zijn op het in leven houden van de moeder. Maar volgens mij is dat altijd al zo geweest. En dat rekken en trekken van mensenlevens hoeft voor mij ook niet.
Laatst gewijzigd door jas op 05 jul 2005 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 jul 2005 14:27

Goh, we zijn het ECHT eens...:)

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 05 jul 2005 18:40

jas schreef:
kurtyo schreef:Mensen praten altijd zo makkelijk. Abortus, dat moet je niet doen, euthanasie ook niet... En nee, ik ben niet voor ongecompliceerd moorden. Maar wat een lijden is het als je een kind krijgt van je verkrachter, van iemand die jou bruut tegen je zin in penetreert en je lichamelijke maar bovenal bizar veel geestelijke schade bezorgt. Je kijkt bij de geboorte in de ogen van je verkrachter... Dat er mensen zijn die daar schijnbaar mee kunnen leven, respect, maar denk ook eens aan de mensen die dat niet kunnen. Verder: als het leven van de moeder in gevaar komt is het dus eigenlijk kiezen tussen twee kwaden: of 'euthanasie' van de moeder of 'aborteren' van het kind. Ik ben tegen zinloosheid, dus ook tegen zinloze abortus. Maar denk eens verder dan je neus lang is, kijk ook eens buiten je traditionele kadertje.
Euthanasie, in het geval van zinloos lijden en het zinloos rekken van mensenlevens krijg ik het idee dat euthanasie zo gek nog niet is. Natuurlijk moet de wetgeving strenger worden, ook in het geval van abortus, maar verbieden gaat m.i. tever.

Wat verkrachting betreft ga ik met je mee. De vrouw moet de keus hebben vind ik. Want als je je in die situatie over de kwestie van het al dan niet toestaan van abortus buigt, ben je al een stap te ver. Je moet nl. eerst vaststellen dat verkrachten niet mag en dat dat op geen enkele wijze vrucht mag dragen. (letterlijk en figuurlijk) Het kind van een verkrachter moet als de moeder dat wil, gedood worden. "Drijf de dienstmaagd uit, en haar zoon", (Gen. 21:10) Een verkrachter is een dienstknecht van satan en moet verdreven worden, met kind.

Een vrouw die verkracht is kan ook de vagina laten spoelen. Is direct alles verwijderd en zal ze geen vrucht dragen. Hoeft ze daar ook geen amgst voor te hebben. Ik kan me wel voorstellen dat je daar dan geen zin in hebt.
Verder is abortus ook heel ingrijpend want je laat een kind weghalen wat ook voor de helft van jou is. Ik vraag me af wat psychisch makkelijker te verwerken is een abortus of een kind van een verkrachter.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 05 jul 2005 19:35

Memmem schreef:
jas schreef:
kurtyo schreef:Mensen praten altijd zo makkelijk. Abortus, dat moet je niet doen, euthanasie ook niet... En nee, ik ben niet voor ongecompliceerd moorden. Maar wat een lijden is het als je een kind krijgt van je verkrachter, van iemand die jou bruut tegen je zin in penetreert en je lichamelijke maar bovenal bizar veel geestelijke schade bezorgt. Je kijkt bij de geboorte in de ogen van je verkrachter... Dat er mensen zijn die daar schijnbaar mee kunnen leven, respect, maar denk ook eens aan de mensen die dat niet kunnen. Verder: als het leven van de moeder in gevaar komt is het dus eigenlijk kiezen tussen twee kwaden: of 'euthanasie' van de moeder of 'aborteren' van het kind. Ik ben tegen zinloosheid, dus ook tegen zinloze abortus. Maar denk eens verder dan je neus lang is, kijk ook eens buiten je traditionele kadertje.
Euthanasie, in het geval van zinloos lijden en het zinloos rekken van mensenlevens krijg ik het idee dat euthanasie zo gek nog niet is. Natuurlijk moet de wetgeving strenger worden, ook in het geval van abortus, maar verbieden gaat m.i. tever.

Wat verkrachting betreft ga ik met je mee. De vrouw moet de keus hebben vind ik. Want als je je in die situatie over de kwestie van het al dan niet toestaan van abortus buigt, ben je al een stap te ver. Je moet nl. eerst vaststellen dat verkrachten niet mag en dat dat op geen enkele wijze vrucht mag dragen. (letterlijk en figuurlijk) Het kind van een verkrachter moet als de moeder dat wil, gedood worden. "Drijf de dienstmaagd uit, en haar zoon", (Gen. 21:10) Een verkrachter is een dienstknecht van satan en moet verdreven worden, met kind.

Een vrouw die verkracht is kan ook de vagina laten spoelen. Is direct alles verwijderd en zal ze geen vrucht dragen. Hoeft ze daar ook geen amgst voor te hebben. Ik kan me wel voorstellen dat je daar dan geen zin in hebt.
Verder is abortus ook heel ingrijpend want je laat een kind weghalen wat ook voor de helft van jou is. Ik vraag me af wat psychisch makkelijker te verwerken is een abortus of een kind van een verkrachter.


nou k weet t allemaal niet hoor. zo over genesis 21:10 drijf de dienstmaagd uit en haar zoon, als je dat op verkrachting gaat toepassen, het spijt me zeer, maar ik heb dan zoiets van, lekker bruut. dat kind kan het niet helpen, bovendien als je dan toch dat kind houdt he, dan heb ik het idee, door wat hier allemaal staat geschreven, van dat God dat kind dan ook niet mag. omdat het het kind is van een verkrachter. nou nee, ik ben het er niet mee eens.
in mijn ogen is een verkrachting meer te verwerken dan een abortus. omdat bij een abortus je toch zelf het heft in handen neemt, dan loop ik in ieder geval d rest bvan mn leven met een schuldgevoel. bij een verkrachting is het niet jou schuld.
maar goed, dat zal voor iedereen weer anders liggen waarschijnlijk, maar voor mij ligt het zo. en ik word aardugg efrustreerd van wat er allemaal over word geschreven, alsof die keuze zo makkelijk word gemaakt, en zo niet da moet je het maar zus en zo doen. maar volgens mij kan je er pas echt over bekijken als je zelf in zo'n situatie zit. misschien raakt het me daarom wel. omdat ik zo in n situatie gezeten heb. en dan denk ik wel van, weten jullie wel waar je t over hebt.
maar goed, nou wil ik niemand boos maken. want het kan nl ook wel zo zijn dat je t wel degelijk weet waar t over gaat. maar voor idereen is de beleving weer anders.
enz..
plien

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 jul 2005 21:34

Memmem schreef:Een vrouw die verkracht is kan ook de vagina laten spoelen. Is direct alles verwijderd en zal ze geen vrucht dragen. Hoeft ze daar ook geen amgst voor te hebben.

Dit is dus de grootste kolder die ik ooit gehoord heb. Dit is echt absoluut onjuist en ik hoop niet dat vrouwen die dit lezen nu denken dat dit een goede anticonceptiemethode is.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8215
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 jul 2005 22:27

jas schreef:
Memmem schreef:Een vrouw die verkracht is kan ook de vagina laten spoelen. Is direct alles verwijderd en zal ze geen vrucht dragen. Hoeft ze daar ook geen amgst voor te hebben.

Dit is dus de grootste kolder die ik ooit gehoord heb. Dit is echt absoluut onjuist en ik hoop niet dat vrouwen die dit lezen nu denken dat dit een goede anticonceptiemethode is.

Volgens mij kan dat niet, een zaadje kan toch allang op weg zijn. Die dingen zwemmen wel 20 cm per uur.

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 05 jul 2005 23:29

jas schreef:
Memmem schreef:Een vrouw die verkracht is kan ook de vagina laten spoelen. Is direct alles verwijderd en zal ze geen vrucht dragen. Hoeft ze daar ook geen amgst voor te hebben.

Dit is dus de grootste kolder die ik ooit gehoord heb. Dit is echt absoluut onjuist en ik hoop niet dat vrouwen die dit lezen nu denken dat dit een goede anticonceptiemethode is.


BTW...de meeste vrouwen die misbruikt zijn of verkracht verzwijgen dit langere tijd..dan ist zaadje bwv al binnen.......
Waar haal je het eigenlijk vandaan memmen......

Gebruikersavatar
jas
Generaal
Generaal
Berichten: 5439
Lid geworden op: 12 jun 2004 23:16
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor jas » 05 jul 2005 23:48

essieee schreef:
jas schreef:
Memmem schreef:Een vrouw die verkracht is kan ook de vagina laten spoelen. Is direct alles verwijderd en zal ze geen vrucht dragen. Hoeft ze daar ook geen amgst voor te hebben.

Dit is dus de grootste kolder die ik ooit gehoord heb. Dit is echt absoluut onjuist en ik hoop niet dat vrouwen die dit lezen nu denken dat dit een goede anticonceptiemethode is.


BTW...de meeste vrouwen die misbruikt zijn of verkracht verzwijgen dit langere tijd..dan ist zaadje bwv al binnen.......
Waar haal je het eigenlijk vandaan memmen......

Ik denk uit een land- en tuinbouw studieboek. Maar dat zijn heel andere zaadjes hoor.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Berichtdoor Memmem » 06 jul 2005 08:10

jas schreef:
Memmem schreef:Een vrouw die verkracht is kan ook de vagina laten spoelen. Is direct alles verwijderd en zal ze geen vrucht dragen. Hoeft ze daar ook geen amgst voor te hebben.

Dit is dus de grootste kolder die ik ooit gehoord heb. Dit is echt absoluut onjuist en ik hoop niet dat vrouwen die dit lezen nu denken dat dit een goede anticonceptiemethode is.

Dit is in Amerika een gebruikte methode. Dit is dus geen
voorbehoedsmiddel en word ook niet thuis gedaan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten