Probleempje met de pc

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23540
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Marnix » 25 mar 2015 10:30

Vind ik ook. Ik gebruik zelf OS X, ook Linux-based maar lekker toegankelijk. Nog nooit antivirussoftware gedraaid.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2015 10:51

xsidd schreef:Dat kan ik goed begrijpen, want in Linux moet je jezelf inderdaad echt verdiepen. En je moet een aantal commando's kennen, om het systeem zo in te richten, dat het goed werkt. Ik heb de mazzel dat m'n broer er veel van weet, en als er wat is helpt hij me. Als Linux eenmaal draait, is mijn mening/ervaring, dat het een stabiel systeem is.


O, ongetwijfeld, maar ik interesseer me dus eigenlijk niet zo in de interne werking van computers. Dat ding moet het gewoon doen. Mensen denken altijd dat, omdat ik redelijk nerdy ben, computers me interesseren. Dat is dus niet zo :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

ZENODotus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 mar 2015 01:26

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor ZENODotus » 29 mar 2015 22:08

Oh... De leercurve om Linux draaiend te krijgen is wel laag hoor tegenwoordig, hangt natuurlijk ook wel af welke distributie je gebruikt... Ik heb mensen die echt helemaal niets van computers kennen nu op linux draaien... Dat was vijftien twintig jaar geleden wel anders ;)

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Rozijn » 31 mar 2015 13:32

Het probleem lijkt zichzelf te hebben opgelost, de afgelopen dagen heb ik de melding niet meer gehad. Dus Avast blijft nog even in de kast. Niettemin dank voor het meedenken.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Probleempje met de pc

Berichtdoor Mortlach » 20 mei 2015 19:37

Zojuist een paar windows updates geïnstalleerd, en nu herkent de sound manager de HDMI-aansluiting voor uitgaand geluid niet meer.

Mijn pc is met een HDMI-kabel verbonden met mijn tv, die ik als monitor gebruik. Het geluid van de tv is aangesloten op mijn versterker en dat werkte allemaal prima. Tot net dus. Nu weigert de pc de HDMI-out te herkennen.

De geluidskaart doet het nog wel, als ik een koptelefoon aansluit, hoor ik alles prima. Ik laat de sound manager alle uitgeschakelde en niet-verbonden apparaten weergeven, maar de HDMI uitgang zit er niet tussen.

Iemand een idee om de detectie van de HDMI-out voor geluid te forceren?


Insta-edit: Het is al opgelost. De Nvidia-drivers bijgewerkt en nu herkent hij de HDMI weer.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 69 gasten

cron