Avondmaalsgangers per gemeente

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Atro

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor Atro » 05 nov 2014 09:35

Bambi schreef:@Atro:
Misschien moet je mijn reaktie boven de jouwe nog maar eens lezen en de stukjes die ik quote:
Mensen die naar een kerkdienst gaan waar duidelijk de Heilige Geest aanwezig is, worden er door de classis voor gestraft, door niet meer hun kind te mogen laten dopen?
Daar kun je beter boos om worden.
Dus zo bezorgd is de classis met zijn dominees niet voor het verloren gaan van de mensen.
Ze voelen zich eerder beledigd, dat mensen blijkbaar de Heilige Geest niet tegenkomen in hun preken.
Dan dat ze er bezorgd om zijn.
En dat werkt ook uit in het Avondmaal.
En de duvel heeft liever dat mensen hun hele leven lang in doodsangst leven over hun eigen eeuwige staat, dan dat ze blijmoedig anderen het evangelie brengen.


En dit is geen vijandigheid van mij tegen de kerk, want ik ben er nog steeds zelf dooplid van en ik luister nog steeds op zondag naar preken uit de Ger.Gem.
Maar het doet me veel meer pijn om te zien dat vaak niet uit de liefde van en voor God gehandeld en gepreekt wordt.
Ook tijdens de preken hoor ik regelmatig dingen die totaal niet kloppen en die niet uit God zijn, maar uit de dominee zelf.

Pas heb ik een preek gehoord, die me voedde.
Tot het laatste stukje, toen ging de dominee behoorlijk de mist in.
Hij haalde de blinde Bartimeus aan, die bleef roepen langs de kant van de weg, waar de Heere Jezus langs kwam.
Net zo lang tot de Heere Jezus hem hoorde.
De dominee zei dat wij net zo moeten blijven roepen, tot de Heere Jezus ons hoort en reageert.
"En kinderen", zei de dominee, "jullie vragen nu misschien waar die weg is waar de Heere Jezus nu nog langs komt? Dat is in de kerk. Daar moet je steeds maar aan Hem roepen."

Dan krimpt er in mij iets in elkaar.
De Heere Jezus is alleen maar in de kerk?
Alleen daar kun je aan Hem roepen?
Dat is een halve waarheid.


In de Gereformeerde Gemeente is een leden-gebied al van mensen heugenis. Dat is niet van de één op de andere dag, dat als je in plaats A woont je dan ook in plaats A ter kerke gaat. Tenzij je echt wettige bezwaren hebt, oftewel gegronde redenen om ergens ander te kerken. Het kan wel, maar dan moet er dus toestemming zijn van beide kerkenraden.

Maar overigens vind ik het een arme troef als in plaats B er een 'opwekking' mag plaatsvinden, dat de kerkmensen uit A en C daar dan ook opeens heen moeten. Dat noem ik dan 'Opwekkingstoerisme'.
Deze mensen kunnen dan beter bidden en smeken aan de Troon der Genade of ook in hun gemeente er nog toegevoegd mogen worden aan de schare die zalig zal worden.

En overigens is het niet vreemd als je wekelijks in een andere gemeente kerkt, dan waar je lid ben, je geen gebruik kan maken van de sacramenten in je eigen gemeente. Dat heeft gewoon te maken met kerkrecht en tucht.

Mensen zullen alleen zalig kunnen worden onder een levendige Woordbediening. En dat is inderdaad in de kerk. In de wereld hoef je God niet te zoeken, want daar vind je Hem niet. Maar in de kerk, waar Gods Woord open mag gaan, daar zal Hij Zich laten vinden. En dat is de kerk niet alleen op zondags, maar ook in je eigen leven doordeweeks. Dan heeft deze predikant er niks verkeerd mee gezegd en daarnaast vraag ik mij af of je dit ook tegen deze bewuste predikant zelf gezegd hebt.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor mealybug » 05 nov 2014 10:06

Atro schreef:En overigens is het niet vreemd als je wekelijks in een andere gemeente kerkt, dan waar je lid ben, je geen gebruik kan maken van de sacramenten in je eigen gemeente. Dat heeft gewoon te maken met kerkrecht en tucht.

De werking van Gods Geest lijkt me ver verheven boven kerkrecht en tucht.
En zeker als tucht misbruikt wordt voor waar het niet voor bedoeld is.
De wind waait zoals Hij wil
Verder leert de Bijbel dat een ieder zichzelve beproeve, volgens mij.

Marloes1g
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 mar 2012 22:06

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor Marloes1g » 05 nov 2014 10:12

Atro, ik mag toch hopen, dat jij niet bedoelt zoals het er staat en ik het lees:
Dat mensen met een Godsgemis kunnen sterven?
Om te kunnen sterven hebben we toch echt een Middelaar nodig om dan door Hem verzoend te worden met God Drie enig.
Daar alleen krijgt krijgt God de eer. Niet door missende mensen!
Missende mensen kennen alleen God in Zijn rechtvaardigheid.
Verzoende mensen kennen Hem in Zijn liefde en barmhartigheid in Jezus Christus.

Atro

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor Atro » 05 nov 2014 11:18

Marloes1g schreef:Atro, ik mag toch hopen, dat jij niet bedoelt zoals het er staat en ik het lees:
Dat mensen met een Godsgemis kunnen sterven?
Om te kunnen sterven hebben we toch echt een Middelaar nodig om dan door Hem verzoend te worden met God Drie enig.
Daar alleen krijgt krijgt God de eer. Niet door missende mensen!
Missende mensen kennen alleen God in Zijn rechtvaardigheid.
Verzoende mensen kennen Hem in Zijn liefde en barmhartigheid in Jezus Christus.


Als dat onduidelijk was mijn excuses, maar je aanvulling kan ik mij van harten in vinden.
Want met alleen met het Godsgemis kom je er niet, maar inderdaad moeten we met een Drie-enig God verzoend worden door het borgtochtelijke sterven van Christus. Alleen gaat dan niet buiten Zijn Recht om, zoals je terecht aangeeft.

Atro

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor Atro » 05 nov 2014 11:22

mealybug schreef:De werking van Gods Geest lijkt me ver verheven boven kerkrecht en tucht.
En zeker als tucht misbruikt wordt voor waar het niet voor bedoeld is.
De wind waait zoals Hij wil
Verder leert de Bijbel dat een ieder zichzelve beproeve, volgens mij.


Tucht wordt nu gewoon gebruikt zoals het gebruikt dient te worden.
Als iemand nooit in de kerk komt, kan nooit het sacrament bedient worden aan deze persoon.

Zeker is God groter dan alleen een plaatselijke kerk, maar de onderlinge bijeenkomsten (die van je eigen gemeente) mogen niet nagelaten worden. Ook al lijkt het gras groener bij de buren, dan bij jou. De Heere heeft je een plek gegeven. Maar deze kerkenraden en classis(en) hebben een formeel goed punt. Als je bij die gemeente wil aansluiten, zal je dus moeten verhuizen.

En zoals je terecht aangeeft waait de wind zoals Hij wil. Gods Geest werkt dus niet alleen in plaats B, maar ook in A en C.

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor Ruth2 » 05 nov 2014 13:15

Atro schreef:

Tucht wordt nu gewoon gebruikt zoals het gebruikt dient te worden.


Dat is niet waar, iemand weren van het ha om het dragen van een legging bijv. is op z'n vriendelijkst gezegd; nogal vreemd en zo worden er meer mensen de toegang ontzegd, om totaal verkeerde redenen.

Bambi

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor Bambi » 05 nov 2014 13:36

Atro schreef:In de Gereformeerde Gemeente is een leden-gebied al van mensen heugenis. Dat is niet van de één op de andere dag, dat als je in plaats A woont je dan ook in plaats A ter kerke gaat. Tenzij je echt wettige bezwaren hebt, oftewel gegronde redenen om ergens ander te kerken. Het kan wel, maar dan moet er dus toestemming zijn van beide kerkenraden.

Maar overigens vind ik het een arme troef als in plaats B er een 'opwekking' mag plaatsvinden, dat de kerkmensen uit A en C daar dan ook opeens heen moeten. Dat noem ik dan 'Opwekkingstoerisme'.
Deze mensen kunnen dan beter bidden en smeken aan de Troon der Genade of ook in hun gemeente er nog toegevoegd mogen worden aan de schare die zalig zal worden.

En overigens is het niet vreemd als je wekelijks in een andere gemeente kerkt, dan waar je lid ben, je geen gebruik kan maken van de sacramenten in je eigen gemeente. Dat heeft gewoon te maken met kerkrecht en tucht.

Mensen zullen alleen zalig kunnen worden onder een levendige Woordbediening. En dat is inderdaad in de kerk. In de wereld hoef je God niet te zoeken, want daar vind je Hem niet. Maar in de kerk, waar Gods Woord open mag gaan, daar zal Hij Zich laten vinden. En dat is de kerk niet alleen op zondags, maar ook in je eigen leven doordeweeks. Dan heeft deze predikant er niks verkeerd mee gezegd en daarnaast vraag ik mij af of je dit ook tegen deze bewuste predikant zelf gezegd hebt.

Als je jaren kerkt in plaats A of C en daar niet geraakt of gevoed wordt door het Woord en hoopt dat dat op plaats C wel gebeurt, zie ik daar niets verkeerd aan en ik denk God ook niet.
Als jij zelf wel wedergeboren bent, zal je toch hopen dat andere mensen dat ook worden, als ze op een plaats gaan kerken waar de Geest overduidelijk aanwezig is.
Dat is geen opwekkingstoerisme, maar daar zit een nood achter die jij blijkbaar niet begrijpt.

En God is niet alleen in de kerk, daar hoeven we alleen het echte Woord maar voor open te slaan.
En dan zien we een verhaal van Paulus, die gewoon op straat de Heere Jezus tegen kwam en een hoofdman, die God thuis tegenkwam en een Petrus die God in zijn dromen tegenkwam.
En nee, ik heb de dominee er zelf niet op aangesproken, want wie ben ik om dat te doen en dan kan ik ook wel bezig blijven.
Mijn moeder had daar een beter antwoord op.
Die zei: "Als je dingen hoort die niet kloppen, dan leg je ze gewoon naast je neer, dat doe ik zo vaak".

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4567
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor naamloos » 05 nov 2014 13:48

*Off topic*
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2407
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor Teus » 05 nov 2014 14:28

Teus schreef:maar ik weet wel hoe het komt, jij koester satan en ik haat hem, dat komt vanzelf harder over. Ik heb respect voor God en jij voor mensen.


rotterdam schreef:"mijn respect voor mensen klopt" (vrede met alle mensen).

Maar in jouw geval maak je het me wel erg moeilijk.


Ik heb ook respect voor mensen Rotterdam maar God gaat voorop. ik ben met ze begaan omdat het zo geweldig is om dicht bij God te mogen leven en ik gun het iedereen. Het zal me toch anders een zorg zijn. God houdt van mensen, wie ben ik om daar anders over te denken? Daarom kan ik niet hebben dat er tegen Gods wil gehandeld wordt, dat is het gedrag van mensen waar ook satan voor verantwoordelijk is, en daartegen ben ik gekeerd.

Als je dit onderscheid ziet is het niet zo moeilijk, dit kun je bevatten met je verstand maar als je het mag zien door de kracht van de Heilige Geest, dan is het veel makkelijker en vele malen mooier.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
janneke7337
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 nov 2007 12:11

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor janneke7337 » 05 nov 2014 14:37

Atro schreef:In de Gereformeerde Gemeente is een leden-gebied al van mensen heugenis. Dat is niet van de één op de andere dag, dat als je in plaats A woont je dan ook in plaats A ter kerke gaat. Tenzij je echt wettige bezwaren hebt, oftewel gegronde redenen om ergens ander te kerken. Het kan wel, maar dan moet er dus toestemming zijn van beide kerkenraden.

Als je in een kerk komt waar misschien al jaren niemand meer tot het geloof is gekomen, het avondmaal slechts door een handjevol mensen wordt bezocht, vind ik het niet vreemd, want blijkbaar is er om een of andere reden geen zegen meer in de kerk aanwezig.
Als er jarenlang niemand tot geloof komt en er maar zo weinig kinderen van God zijn denk ik dat er geen zegen is in die kerk.

Dan is het toch logisch dat je een kerk bezoekt waar wel die zegen aanwezig is?

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3493
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor benefietdiner » 05 nov 2014 15:35

Atro schreef:De intentie had ik om op dit topic in te gaan. Om de Bijbelse leer hier te verdedigen die in de genoemde kerken 'zeker' gehoord worden. Maar nee ik doe het toch niet.

Zojuist het topic wat doorgelezen en dan bemerk ik enkel "haat en vijandschap" richting deze kerken.
De ene steek onder water na de andere. En maar schoppen en maar schoppen. En dan durven ze nog de Naam van God in hun mond te nemen en proberen ze hun argumenten of haatspinsel te onderbouwen met de Bijbel. Ik zou zeggen pak die Bijbel maar eens en lees er eens biddend in of de Heere je ogen nog wil openen voor de Waarheid van dat Woord.

Dan wordt het niet aanrennen aan de "Heilige" Tafel des Heeren. Nee dan wordt het een smeken en een zuchten; kan het nog voor zo één als ik ben ... want voor eigen waarneming "verloren, verloren, voor eeuwig verloren." Dat al eens mogen leren door Genade? Dat al eens ondervonden door Genade?
Zo niet, dan heb je te vrezen voor de eeuwigheid die naderbij komt. Want de Heere werkt aan op de verheerlijking van Zijn Heilige Naam. Ja de Drie-enige God is het te doen om Zijn eer. En als de Heere werkt in een mensenleven, dan gaat het die mens ook om de Eer van God. Het Recht van God moet zegevieren. En dat wordt steeds minder in de kerken gehoord. Genade door Recht. Bukken en buigen onder dat Recht, dan alleen zal de ware rust geschonken kunnen worden. Want er moest plaats zijn voor de Middelaar.

Maar ja ik wijt uit en wilde niet reageren in dit topic. Want hoe vreselijk om met zo iets teers, als het Avondmaal, aan de haal te gaan. Er mee gaan lopen om je gram nog te kunnen halen. Om te schoppen en zwart te maken. En dat de redactie van Refoweb, zowel hier op het forum, als op twitter, daar aan mee doet is niet te begrijpen. Ver van het pad af. Vreselijk, ja God-onterend! Menen een dienst voor de Heere ermee te doen, maar het is eerder duivels. Ja het zijn harde woorden, maar dit forum brengt een leugenleer. De waarheid en de onfeilbaarheid van Gods Woord worden hier teniet gedaan. Dat er een inkeer komen mag.

Daarnaast wens ik u, jou en jullie gemeenten toe dat er in jullie eigen leven, in jullie omgeving en dus ook in jullie kerk nog ware bekommerden moge gevonden worden. Dat er nog werkelijk mensen zullen zitten die God kwijt zijn en er om verlegen zitten. Waar er een Gods gemis geboren is ... ik wens het u van harte toe, want alleen dan kan het sterven worden. Als God in dit leven gemist mag worden, dan zal Hij Zichzelf laten vinden. Zo een zoeker en een bidder laat Hij niet staan, terwijl zulk een het wel verdiend had. Maar louter onverdiende, ja soevereine genade is het als de Heere in gunst en genade neerziet op een ellendige, waar de nood en het gebed om Christus is geboren. Dan alleen zal het Soli Deo Gloria zijn!


Ik constateer uit jouw schrijven dat je een van de mensen bent uit de denominaties van het lijstje van Ouddorp. Ik had hier een paar bladzijde terug een ontmoeting geplaats met een man uit de Oud Gereformeerde Gemeente. Waarschijnlijk heb je dat wel gelezen. Hierbij een kopie:

Wat denkt u wat de telingen van de topicstarter Ouddorp bij de betreffende gemeentes uitwerkt?
Ik sprak er over met een man uit één van die gemeentes de Oud Gereformeerde Gemeente.
Hij wist niets van die telingen en ik gaf hem het uitgeprinte lijstje wat ik bij me had.
Hij gaf mij het lijstje al weer snel terug, na zijn korte bestudering en zei dat hij er blij mee was.
In andere kerken, zo was zijn verklaring, PKN en veelal evangelische gemeentes gaat men allemaal aan het avondmaal terwijl er toch staat dat er weinigen zijn die zalig worden. Als je niet zeker bent van je staat en je Jezus maar aan grijpt zonder Hem ooit gekregen te hebt loopt je met een gestolen Jezus. Je kunt dan maar beter bekommerd in onzeker over de wereld gaan dan straks voor de rechterstoel een onbekende God te ontmoeten. Je weet het toch, waren er niet vijf dwaas van de tien. Hij zei mij liever een mens te ontmoeten die in zijn zonde loopt dan een juichend mens die zegt in Christus te zijn zonder dat het ooit en verloren zaak geweest is in zijn leven.
Al die mensen die maar aan het avondmaal gaan hebben nooit de schuldbrief thuis gekregen, het is voor hen nooit een onmogelijk zaak geworden om zalig te worden. Ze hebben nooit op hun borst geslagen en uitgeroepen o God wees mijn zondaar genadig. De beleving en ondervinding van een Bethel en een Pniël kunnen ze niet en daarom geef ik niets voor al die kerken met die velen avondmaal ganners. Ik heb eerbied voor die kerken die jij mij op dat lijstje gaf. Dat is de ware leer die daar verkondigd wordt.

Dus als er refo-web-ers zijn die denken dat het erg zou zijn voor die kerken met weinig mensen aan het avondmaal hebben het mis zijn er juist blij mee.



Als ik jou schrijven leest zou het zomaar kunnen zijn dat het jouw broeder kerkganger is. Zijn uiting over het zondaars leven kom ik ook in jouw reactie tegen.
Dat je haat en vijandschap leest begrijp ik wel want de reacties waar jij dat leest komen niet overeen met jou opvattingen over het zondaars leven. Als mensen het op een andere manier beleven en er wat over zeggen waarom zou dat direct haat en vijandschap zijn. Natuurlijk zijn wij niet allemaal het zelfde en zegt de één het scherper dan de ander maar probeer de kern van wat deze mensen zegen te door gronden.

Jij leest in je Bijbel (en waarschijnlijk ook andere geschriften) een bepaalt systeem waar het zondaars leven hoog in het vaandel staat en dat is de enigen goede volgens jou. Het kan wezen dat jij dat inderdaad zo beleeft of misschien is dit systeem jou zo aangeleerd. Als een ander dat zondaars systeem nog niet beleefd hebben is hij fout en moeten zij er maar hun Bijbel op na lezen en om bidden dan zullen hun ogen wel geopend worden in overeenstemming met jouw zondaars systeem.

Best Atro je sprak over haat en vijandschap. Wat denk je van je eigen uitdrukking zoals je zei: ‘Dan wordt het niet aanrennen aan de "Heilige" Tafel des Heeren’. Dan vraag ik mij ook af of jij wel eens in een kerk geweest ben waar mensen aan het ‘rennen’ waren naar het avondmaal. Dat is dus niet zo. Hier verwijd de pot de ketel dat hij zwart ziet. Jou rennen naar de avondmaalstafel is ook een haat naar die denominaties waar ze meestal allen aan gaan en dat gebeurd niet rennend.

Je beschrijft een voorwaarde hoe de mensen aan het avondmaal mogen deelnemen. In overeenstemming met het zondaars systeem die jij en jou denominatie leert. Je zegt: ‘kan het nog voor zo één als ik ben ...’ en ‘verloren, verloren, voor eeuwig verloren’. Als je dat zondaars bestaan niet kent of meegemaakt heeft ja….. dan ben je echt verloren en hel waardig.
Is dat juist?
Nu ja er zit eigenlijk wel wat waarheid in. Want de geschiedenis van de tollenaar achter in de tempel die het uitriep ‘o God wees mijn zondaar genadig’ sprak Jezus als gerechtvaardigd. Maar weet je het gaat helemaal niet om die tollenaar het gaat om die farizeeërs die Jezus aansprak en Hem niet wilde erkennen. Ook de farizeeërs wisten dat ze zonden hadden. Maar zij wilden door de wet, door eigengerechtigheid zalige worden en dat verwierpen Christus met de geschiedenis van die tollenaar. Dat is het doel van de geschiedenis van de tollenaar achter in de tepel. De tollenaar had Jezus nodig de farizeeërs niet.
Zo staan er veel meer geschiedenissen in de Bijbel. Bijvoorbeeld de tien melaatse. Wat was Jezus verdrietig en teleurgesteld dat er maar één melaatse terug kwam. Zo is Jezus ook verdrietig over ons als we niet naar Hem toe gaan.

Nu ben ik precies bij het punt gekomen waar het in de denominaties in het lijstje om gaat of eigenlijk ontbreekt. Hoe komt dat, weinig avondmaal gangers?
Omdat het zondaars systeem in deze denominaties hoger staat dan Christus zelf.
Ik moet zeggen dat het zondaars leven er wel bij hoort maar veel en veel te kort.
Als je alleen maar zonden hebt en nog nooit met die zondelast tot Christus gekomen bent loop je nog met dat pak zonden op je rug.

Het grote probleem in jou en jou denominatie is dat je niet zelf naar Christus toe mag gaan. Expliciet wordt verkondigd dat Christus naar jou toe moet komen. Als je geen beleven hebt dat Christus naar jou toe gekomen is loopt je met een gestolen Jezus. Dan wordt er gewezen naar de lader Jacobs die ook van boven naar beneden gekomen is en niet andersom.
Je begrijpt natuurlijk wel dat je dan mensen krijgt die lijdelijk worden en gaan afwachten totdat Christus op deze wijze naar hun toe komt. Je krijgt dan de zogenoemde bekommerden. Mensen die niet naar Jezus durven gaan.

Nogmaals best Atro dit is echt hét knelpunt van de genoemde denominaties in het lijstje van Ouddorp waarom er geen mensen aan het avondmaal gaan.

Het gaat niet om mensen die bekommerd moeten worden of zijn en er jaren mee rond lopen.

Het gaat om Jezus en daar mag je zonder voorwaarde naar toe.
Komt tot Mij allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven.
Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij; want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen. Want Mijn juk is zacht, en Mijn last is licht.

Gaat nu niet als een farizeeër uit zoeken hoe je precies vermoeid en belast moet worden. Dat kan op honderden manieren en nogmaals daar zijn geen voorwaarde voor te vinden.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor MoesTuin » 05 nov 2014 15:56

eens met bovenstaande schrijver.


want.....
De Heere God is niet gebonden aan plaats of gemeente, Hij ziet het hart aan.
een legging of wat voor uiterlijke schijn, allemaal leuk bedacht, maar het gaat ten diepste om het hart.....
Wat wordt het werk van de Heilige Geest toch onderschat.
Wat bijten mensen zich toch soms ontzettend erg vast in "hun" kerkgemeenschap / achtergrond.....
Hoe moet dat zo toch allemaal gaan, al die christenen in hun verdeeldheid in de Hemel?

Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. (Galaten 5:22, NBG1951)

"U bent door God uitgekozen, Hem behoort u toe en Hij heeft u lief. Kleed u dus met medeleven, goedheid, bescheidenheid, zachtmoedigheid en geduld. Verdraag elkaar en vergeef elkaar, als iemand over een ander te klagen heeft. Vergeef zoals de Heer ook u vergeven heeft. Kleed u bij dit alles vooral met liefde, die de volmaakte band vormt." (Kolossenzen 3:12-15, GNB1996)

"Als ik wel de talen van mensen en engelen zou spreken, maar geen liefde heb, klink ik als een dreunende gong of een schelle cimbaal. Als ik Gods woord doorgeef, alle geheimen doorgrond, alles weet wat er te weten is en al het geloof heb, zodat ik bergen kan verzetten, maar geen liefde heb, ben ik niets. Als ik mijn bezittingen stuk voor stuk uitdeel en mijn lichaam geef om te worden verbrand, maar geen liefde heb, dan heb ik er niets aan." (1 Korintiërs 13:1-3, HB2008)

https://www.youtube.com/watch?v=JRVTGYmn_S8

de Geest strijd, o zondaar schreef:1
De Geest strijdt, O zondaar!
En zoekt uw behoud;
Hij klopt aan uw harte,
zo hard en zo koud.
Weersta dan die Geest niet,
die heden nog staat;
wellicht is het morgen,
voor eeuwig te laat.

2
O, kind van Gods liefde!
Verzwaar niet uw schuld,
maar wordt met de vrede
des Geestes vervuld.
Bedroef dan die Geest niet;
O, doe Hem geen pijn!
Dat in u uw Heiland
verheerlijkt moog zijn.

3
De tempel des harten,
van schoonheid beroofd,
en 't vuur van Gods liefde
schier in u verdoofd;
zie toe, dat die liefde
weer brandende zij;
en blus niet de Geest uit,
want God is nabij!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor rotterdam » 05 nov 2014 19:04

Teus schreef:maar ik weet wel hoe het komt, jij koester satan en ik haat hem, dat komt vanzelf harder over. Ik heb respect voor God en jij voor mensen.


Ik heb ook respect voor mensen



Ik heb het nog niet gemerkt - je zegt tegen mij dat ik satan zou koesteren.

Als dat jouw respect is bedank ik voor de eer.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2407
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor Teus » 05 nov 2014 19:20

Teus schreef:maar ik weet wel hoe het komt, jij koester satan en ik haat hem, dat komt vanzelf harder over. Ik heb respect voor God en jij voor mensen.


Ik heb ook respect voor mensen



rotterdam schreef:Ik heb het nog niet gemerkt - je zegt tegen mij dat ik satan zou koesteren.

Als dat jouw respect is bedank ik voor de eer.


Het getuigt weer dat je het niet begrijpt Rotterdam.
Ik heb respect voor mensen en niet altijd hun daden.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor rotterdam » 05 nov 2014 19:56

Teus schreef:
Het getuigt weer dat je het niet begrijpt Rotterdam.
Ik heb respect voor mensen en niet altijd hun daden.


Goed Teus - ik vind het verder best - het wordt vervelend.
De groeten.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten