Wat moet je nou met .....?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor hettys » 21 okt 2014 20:27

Boerin schreef:Je verwacht een inhoudelijke reactie van iemand die gewoon slikt wat ze op zo'n site zeggen? Laat ik het maar houden op: het staat in de Bijbel, dus geloof ik dat er een zondvloed is geweest, maar dat de aarde 6000 jaar oud is staat er niet duidelijk genoeg, dus dat weet ik niet, maar kennelijk rammelt die Yec interpretatie van de geologie nogal.


En dus geloof je dat de aarde vast staat, dat de zon om de aarde draait en dat kinderen lang leven als ze genoeg van hun ouders houden. Het staat allemaal in de bijbel. zie mijn vorige post.

Ef 6
1Kinderen, wees gehoorzaam aan je ouders uit ontzag voor de Heer, want zo hoort het. 2‘Toon eerbied voor uw vader en moeder,’ dat is het eerste gebod waaraan een belofte verbonden is: 3‘Dan zal het u goed gaan en zult u lang leven op aarde.’


Geen enkele christen gelooft dat. Of dat kinderen die doodgaan niet genoeg ontzag voor hun ouders hadden. Probeer nu es heel even te bedenken wat je letterlijk opvat en wat niet. En waarom.
Er staat letterlijk in de bijbel dat de aarde vast staat en dat de zon om de aarde draait. Waarom geloof jij dat niet?
Ook gif is geschapen.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Boerin » 21 okt 2014 20:59

hettys schreef:En dus geloof je dat de aarde vast staat, dat de zon om de aarde draait en dat kinderen lang leven als ze genoeg van hun ouders houden. Het staat allemaal in de bijbel. zie mijn vorige post.

Ef 6
1Kinderen, wees gehoorzaam aan je ouders uit ontzag voor de Heer, want zo hoort het. 2‘Toon eerbied voor uw vader en moeder,’ dat is het eerste gebod waaraan een belofte verbonden is: 3‘Dan zal het u goed gaan en zult u lang leven op aarde.’


Geen enkele christen gelooft dat. Of dat kinderen die doodgaan niet genoeg ontzag voor hun ouders hadden. Probeer nu es heel even te bedenken wat je letterlijk opvat en wat niet. En waarom.
Er staat letterlijk in de bijbel dat de aarde vast staat en dat de zon om de aarde draait. Waarom geloof jij dat niet?

Die teksten heb ik weleens opgezocht voor dat holle aarde topic en dat kon ook weer wat anders betekenen in de originele tekst. Ik las net ook wat van the rocks don't lie en die zegt dat aarde in het Hebreeuws ook weer plaatselijk kan zijn. Is me niet overtuigend genoeg. Zou kunnen hoor, maar lijkt me niet. Er is toch ook geen bewijs dat het niet zo is? Alleen kun je niet de hele geologie met de zondvloed verklaren. Ik zal me er eerst eens wat beter in verdiepen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Roady » 21 okt 2014 21:18

hettys schreef:Ef 6
1Kinderen, wees gehoorzaam aan je ouders uit ontzag voor de Heer, want zo hoort het. 2‘Toon eerbied voor uw vader en moeder,’ dat is het eerste gebod waaraan een belofte verbonden is: 3‘Dan zal het u goed gaan en zult u lang leven op aarde.’

Geen enkele christen gelooft dat.


Ik geloof dat wel.
Ik heb zelf een periode gekend in mijn leven dat ik mijn ouders niet eerde.
Dat heb ik geweten. Soms leer je bijbelpassages op hun waarde kennen, nadat je ergens DOORheen bent gegaan. Je kunt het ook anders zeggen. Als je je ouders niet eert, zit je in een hoogmoedige houding. Dat hou je een tijd vol, maar vroeg of laat zit je tegen je plafond aan, en zul je moeten omkeren.

Ik laat dit interessante topic verder rusten.
Er worden allerlei internetlinks aangehaald, en dat kost me teveel tijd om door te nemen.
Ik geef toe dat eea genuanceerder ligt dan ik aanvankelijk dacht. Soms ben wat te snel met mijn oordeel. Ik vond het wel mooi te zien dat wetenschap en het bestaan van God naast elkaar kunnen staan. Daar kan ik me helemaal in vinden. Immers: alles wat de wetenschap ontdekt, is door God gemaakt en vastgesteld. Anders gezegd: ik kan niets ont-dekken, wat er niet is. Het was er al, alleen was het nog be-dekt.
Anderzijds ben ik ervan overtuigd dat de methoden die de wetenschap hanteert, ook op het bestaan van God kunnen worden losgelaten. Vele wetenschappers zijn op die manier tot de conclusie gekomen dat de bijbel waarheid vertelt.

Bedankt voor de conversaties.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Jozo » 21 okt 2014 21:23

Ik geef toe dat eea genuanceerder ligt dan ik aanvankelijk dacht. Soms ben wat te snel met mijn oordeel. Ik vond het wel mooi te zien dat wetenschap en het bestaan van God naast elkaar kunnen staan. Daar kan ik me helemaal in vinden. Immers: alles wat de wetenschap ontdekt, is door God gemaakt en vastgesteld. Anders gezegd: ik kan niets ont-dekken, wat er niet is. Het was er al, alleen was het nog be-dekt

Goed om te horen Roady! :D
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor hettys » 21 okt 2014 21:31

Boerin schreef:Die teksten heb ik weleens opgezocht voor dat holle aarde topic en dat kon ook weer wat anders betekenen in de originele tekst. Ik las net ook wat van the rocks don't lie en die zegt dat aarde in het Hebreeuws ook weer plaatselijk kan zijn. Is me niet overtuigend genoeg. Zou kunnen hoor, maar lijkt me niet. Er is toch ook geen bewijs dat het niet zo is? Alleen kun je niet de hele geologie met de zondvloed verklaren. Ik zal me er eerst eens wat beter in verdiepen.


Het gaat me vooral om: wat moet je letterlijk opvatten en wat is poëtisch bedoeld. Dat weten we lang niet altijd.
sommige christenen denken letterlijk alles met de zondvloed op te lossen. Die goeie ouwe zondvloed. zo werkt het niet.

Er is wel degelijk bewijs dat er helemaal nooit een wereldwijde zondvloed heeft plaatsgevonden. Dat zou diepe sporen in de geschiedenis hebben nagelaten en die sporen zijn er niet. nul komma nul. Integendeel. Juist de geschiedenis van de mensheid wijst in tegengestelde richting.

één voorbeeld: de laatste ijstijd (er is bewijs voor meerdere ijstijden) was 10.000 geleden zo ongeveer afgelopen. voor zover ik weet.
Daardoor zijn diersoorten in de problemen gekomen. Waarschijnlijk daardoor is de cheeta bijna uitgestorven. die zijn nu allemaal familie van elkaar en een huidtransplantatie is dus nooit een probleem. Dat is bij mensen wel anders. Stel dat wij 4500 honderd jaar geleden door zo'n genetische bottelneck waren gegaan (maar 8 mensen!) konden dus alle mensen zonder problemen elkaar huid verdragen bij een transplantatie. Want we waren dan dus echt naaste familie van elkaar. Maar er is dus veel te veel diversiteit.

Dat is gewoon feitelijk.
Ook gif is geschapen.

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor hettys » 21 okt 2014 21:39

hettys schreef:Ef 6
1Kinderen, wees gehoorzaam aan je ouders uit ontzag voor de Heer, want zo hoort het. 2‘Toon eerbied voor uw vader en moeder,’ dat is het eerste gebod waaraan een belofte verbonden is: 3‘Dan zal het u goed gaan en zult u lang leven op aarde.’

Geen enkele christen gelooft dat.


Roady schreef: Ik geloof dat wel.
Ik heb zelf een periode gekend in mijn leven dat ik mijn ouders niet eerde.
Dat heb ik geweten. Soms leer je bijbelpassages op hun waarde kennen, nadat je ergens DOORheen bent gegaan. Je kunt het ook anders zeggen. Als je je ouders niet eert, zit je in een hoogmoedige houding. Dat hou je een tijd vol, maar vroeg of laat zit je tegen je plafond aan, en zul je moeten omkeren.


Dat is natuurlijk zo, en dat is jouw leven. Maar er sterven kinderen aan kanker of ongelukken die echt wel ontzag hadden voor hun ouders. Ontzag hebben voor je ouders is echt geen garantie voor een lang leven.

Ik laat dit interessante topic verder rusten.
Er worden allerlei internetlinks aangehaald, en dat kost me teveel tijd om door te nemen.
Ik geef toe dat eea genuanceerder ligt dan ik aanvankelijk dacht. Soms ben wat te snel met mijn oordeel. Ik vond het wel mooi te zien dat wetenschap en het bestaan van God naast elkaar kunnen staan. Daar kan ik me helemaal in vinden. Immers: alles wat de wetenschap ontdekt, is door God gemaakt en vastgesteld. Anders gezegd: ik kan niets ont-dekken, wat er niet is. Het was er al, alleen was het nog be-dekt.
Anderzijds ben ik ervan overtuigd dat de methoden die de wetenschap hanteert, ook op het bestaan van God kunnen worden losgelaten. Vele wetenschappers zijn op die manier tot de conclusie gekomen dat de bijbel waarheid vertelt.

Bedankt voor de conversaties.



Dat is wel mooi om te horen hoor! Ik hoop echt dat vaker te horen: dat wetenschap en het bestaan van God naast elkaar kunnen staan! Want het is wel pijnlijk voor gelovigen die meer omgaan met wetenschap dat ze niet christelijk kunnen of mogen zijn.
Ook gif is geschapen.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Boerin » 21 okt 2014 21:57

Hmm had er nooit bij stil gestaan dat die toren van Babel pas na Noach kwam. Dan denk ik toch niet dat de hele aarde onderstond. Er wordt ook een ander Hebreeuws woord voor gebruikt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Eury
Mineur
Mineur
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 dec 2007 07:24

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Eury » 21 okt 2014 22:05

[quote="Boerin"][quote="Lock&Stock"]

Fijn zo'n inhoudelijke reactie.[/quote]
Je verwacht een inhoudelijke reactie van iemand die gewoon slikt wat ze op zo'n site zeggen? Laat ik het maar houden op: het staat in de Bijbel, dus geloof ik dat er een zondvloed is geweest, maar dat de aarde 6000 jaar oud is staat er niet duidelijk genoeg, dus dat weet ik niet, maar kennelijk rammelt die Yec interpretatie van de geologie nogal.[/quote]

@Boerin
Jij schrijft: " Laat ik het maar houden op: het staat in de Bijbel, dus geloof ik dat er een zondvloed is geweest"

Jij hebt gelijk dat de zondvloed in de bijbel staat, maar je hebt ongelijk dat er ooit een wereldwijde zondvloed is geweest!

Daar hebben o.a. Mortlach en Hettys reeds met voorbeelden op gewezen.

Ik ga jou een ander voorbeeld geven en verdiep je daar maar eens in, svp!

Wandel of fiets je wel eens in de regen? Zo ja, kom jij dan wel eens of zie jij dan wel eens bijen, vlinders of andere insekten vliegen? Nee, want die verschuilen zich voor regen.
Heb jij wel eens mieren op de grond of tegen muren zien lopen wanneer het regent? Nee, want die verschuilen zich wanneer het regent.
Wat je wel op de grond kan zien kruipen voordat het regent, wanneer het regent en vaak ook heel vroeg in de ochtend zijn huisjesslakken en/of naaktslakken, maar dat zijn geen insekten.

Waarom dit verhaal? Omdat, indien er een wereldwijde zondvloed ca. 4500 jaar geleden zou zijn geweest ALLE insekten uitgeroeid (verdronken) zouden zijn. Hedentendage kennen wij meer als een miljoen insektensoorten. Dat kan alleen maar indien er NOOIT een wereldwijde zondvloed heeft plaatsgevonden.

Dus op de vraag van insektenhaters: op welke manier zouden wij van alle insekten af kunnen komen, zou het antwoord luiden: een wereldwijde zondvloed.

Maar vergeet vooral niet, insekten dragen enorm bij aan het instandhouden van onze leefwereld op allerlei mogelijke manieren!

Tenslotte er is geen enkele jonge aarde creationist die kan uitleggen op welke manier insekten soorten die zogenaamde wereldwijde zondvloed hebben kunnen overleven.

Er is geen enkele jonge aarde creationistische website die uit kan leggen op welke manier insekten soorten die zogenaamde wereldwijde zondvloed hebben kunnen overleven en meestal hebben jonge aarde creationisten overal wel een verklaring voor, of die dan ook nog juist is, is echter een totaal ander verhaal!

Eury
Mineur
Mineur
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 dec 2007 07:24

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Eury » 21 okt 2014 22:40

[quote="Bambi"][quote="Jozo"]
Absoluut. Sommige conclusies zijn zeker multi-interpretabel. Maar andere weer absoluut niet. Dus a.u.b. niet alles over 1 kam scheren en zelf lekker die onderzoeken induiken om een stevig gefundeerde mening te krijgen.[/quote]
Mijn fundament is God en Zijn Woord.
En alles en iedereen wat daar tegenin gaat, daar verdiep ik me nu juist niet in.[/quote]

Bambi vond/vindt het niet nodig zich in stamboomonderzoek te verdiepen!

Uit bijgaand artikel blijkt maar weer eens hoe belangrijk het is dat "men" zich daar wel in verdiept en dat geldt niet alleen met betrekking tot mensen, maar ook tot dieren.

link: http://www.kennislink.nl/publicaties/de ... g-van-aids

Biologen die zich bezighouden met de oorsprong van soorten, maken stambomen die de afstamming van soorten in kaart brengt. Aan een stamboom kun je zien welke soorten nauw verwant zijn met elkaar en wat hun gemeenschappelijke voorouder is. Een stamboom kun je maken op grond van uiterlijke kenmerken. Zo lukte het paleontologen aan de hand van fossielen een stamboom te maken waaruit af te lezen is hoe een prehistorisch paard is geëvolueerd tot een paard zoals wij die in de wei zien draven.

Betrouwbaarder is waarschijnlijk een stamboom op grond van de overeenkomt van jullie DNA. Jouw DNA lijkt namelijk meer op dat van je vader dan op dat van je opa, omdat je meer verwant bent aan je vader dan aan je opa. Om nu een stamboom van het HIV te maken heeft men het DNA van een heleboel verschillende varianten van het virus vergeleken. Om er achter te komen welk ‘voorouder-virus’ er bij HIV-1 en HIV-2 hoort zoeken biologen naar een virus waarvan het virale DNA het meest lijkt op dat van HIV-1 of HIV-2. Ze zoeken als het ware naar nauw verwante virussen, zeg maar neefjes en nichtjes van HIV.

Deze neefjes- en nichtjesvirussen zijn gevonden in Afrika bij apen. Het neefje van HIV heet SIV. De S in SIV komt van het Engelse woord simian, dat aapachtig betekent. Er zijn reeds 26 apensoorten bekend die het virus bij zich dragen, variërend van chimpansees tot mandrilapen. Apen die besmet zijn met SIV worden zelf niet ziek en krijgen geen apen-AIDS, maar zij kunnen het virus wel overdragen op andere apen en ook op mensen. Hierover is verderop meer te lezen.

Bambi

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Bambi » 21 okt 2014 22:50

Afbeelding

Bambi

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Bambi » 21 okt 2014 23:05

Er zijn mensen die denken: "Waar heb ik de wapenrusting Gods nu eigenlijk voor nodig?"
Lees eerst maar eens wat Paulus daarover zegt:
11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
13 Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven.
14 Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid;
15 En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes;
16 Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen.
17 En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord.
18 Met alle bidding en smeking, biddende te allen tijd in den Geest, en tot hetzelve wakende met alle gedurigheid en smeking voor al de heiligen;

Misschien wordt het in dit topic duidelijk hoe listig de duvel echt is en hoe hard het nodig is om je vast te houden aan het Woord van God om de listen van de duvel te doorzien.
Het begint bij God en Zijn Woord en daar moet alles aan getoetst worden.
En de duvel zal alles doen om je omver te blazen.
Ja, zelfs Bijbelteksten worden niet geschuwd door hem en zijn volgelingen die ook niet geloven in God.
Dat deed de duvel ook zelfs bij de Heere Jezus.
En hoe antwoordde de Heere Jezus daarop?
Hij haalde de Bijbel aan en daarmee versloeg hij de listige trucjes van de duvel.

En @Hetty
hettys schreef:Het gaat er helemaal niet om dat God liegt. Wat een onzin. Het gaat om de interpretatie van de bijbel. Er zijn talloze zaken in de bijbel die ook jij niet letterlijk opvat.
Er staat letterlijk op meerdere plekken in de bijbel dat de zon om de aarde draait. Ik durf te wedden dat ook jij weet dat dit niet zo is.
In de middeleeuwen was er een enorme rel over. Precies op jouw toon: Wie zegt dat de aarde draait noemt God een leugenaar, want in de bijbel staat letterlijk dat de aarde vast staat.
Dus als jij zegt dat de aarde draait noem je God een leugenaar.
(1 kron 16: 30)

Maar nee, dat moeten we zeker weer anders zien...

Dat noemen ze appels met peren vergelijken.
Het is heel wat anders als er letterlijk enkele keren wordt gezegd dat alles in 6 dagen geschapen is en dat er een wereldwijde zondvloed geweest is.
Dan dat er natuurkundige dingen gezegd worden, vanuit de beleving van wat de mens op dat moment kon waarnemen, om iets anders uit te leggen.

Gebruikersavatar
Roady
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 16 sep 2014 19:16

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Roady » 22 okt 2014 01:02

Die wapenrusting is belangrijk inderdaad, mits je bent overgestapt van het duister naar het licht. Want als je in het duister loopt, weet je van geen oorlog...

Daarbij wil ik nog een paar dingen zeggen. Soms ben ik in staat om even afstand te nemen, en mezelf te bezien. Als ik mezelf hier bezig zie, dan moet ik eerlijk bekennen dat ik flink hard van de toren heb geblazen. Ik heb voor mijzelf een duidelijk standpunt aangaande dit thema, en dat is niet gewijzigd en zal niet wijzigen.

Maar, mijn reacties waren noch vriendelijk, noch liefdevol, noch geduldig, noch zachtmoedig, noch vreugdevol, noch vredig gebracht. Hooguit gelovig. Zonder naar de mens achter de posten te kijken, slingerde ik er van alles uit met als doel: mijn gelijk aantonen.
Tjonge, ik wist niet dat ik nog op dat kinderachtige niveau bezig was. Het spijt mij.
En wat sluipt de hooghartigheid en de zelfverheffing en de opgeblazenheid er dan snel in. Aangezien ik al eerder de wetenschap had, dat dit dingen zijn die ten dode leiden, kan ik mezelf beter laten zakken en nuttiger dingen gaan doen die leven voortbrengen. Ik wens een ieder een goede en vooral vruchtbare voortzetting van deze discussie dialoog toe.
In de ware liefde is geen plaats voor angst (1 joh 4:18)

Eury
Mineur
Mineur
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 dec 2007 07:24

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Eury » 22 okt 2014 01:57

[quote="Roady"]Die wapenrusting is belangrijk inderdaad, mits je bent overgestapt van het duister naar het licht. Want als je in het duister loopt, weet je van geen oorlog...

Daarbij wil ik nog een paar dingen zeggen. Soms ben ik in staat om even afstand te nemen, en mezelf te bezien. Als ik mezelf hier bezig zie, dan moet ik eerlijk bekennen dat ik flink hard van de toren heb geblazen. Ik heb voor mijzelf een duidelijk standpunt aangaande dit thema, en dat is niet gewijzigd en zal niet wijzigen.

Maar, mijn reacties waren noch vriendelijk, noch liefdevol, noch geduldig, noch zachtmoedig, noch vreugdevol, noch vredig gebracht. Hooguit gelovig. Zonder naar de mens achter de posten te kijken, slingerde ik er van alles uit met als doel: mijn gelijk aantonen.
Tjonge, ik wist niet dat ik nog op dat kinderachtige niveau bezig was. Het spijt mij.
En wat sluipt de hooghartigheid en de zelfverheffing en de opgeblazenheid er dan snel in. Aangezien ik al eerder de wetenschap had, dat dit dingen zijn die ten dode leiden, kan ik mezelf beter laten zakken en nuttiger dingen gaan doen die leven voortbrengen. Ik wens een ieder een goede en vooral vruchtbare voortzetting van deze [s]discussie[/s] dialoog toe.[/quote]

@Roady
Bedankt voor jouw hierbovenstaande uitleg en wat mij betreft: excuses geaccepteerd!

Met betrekking tot jouw volgende opmerking: "Ik noem deze dingen niet omdat ik de evolutietheorie aanhang, ik verwerp deze. Maar ik heb deze wel bestudeerd. Zodoende ben ik tot een betere logische conclusie gekomen waarom de evolutietheorie niet waar kan zijn."

zou ik jou op een vriendelijke, liefdevolle, geduldige, zachtmoedige, vreugdevolle en vredige manier willen adviseren "jouw betere logische conclusie" nog eens na te lopen cq te overdenken, want
ergens heb jij een denkfout gemaakt, omdat de evolutietheorie waar is. Ik geef onmiddellijk toe dat er nog veel, heel veel vragen beantwoord moeten en kunnen worden, maar dat zijn meer detailvragen, zoals bijvoorbeeld ook de leeftijd van de aarde: of die nu 4,50 miljard jaar of 4,56 miljard jaar oud is van weinig belang, de aarde is niet ca. 6.000 jaar "jong" maar miljarden jaar "oud"!
De aarde is niet in 6 dagen van 24 uur geschapen en een wereldwijde zondvloed heeft nooit plaatsgevonden. Van beide zijn er voldoende bewijzen voorhanden, maar je moet dat natuurlijk wel willen inzien!

Tenslotte waarom staan (vooral in de USA) jonge aarde creationisten zo fel tegenover oude aarde creationisten? Waarom staan in Nederland jonge aarde creationisten zo fel tegenover theïstische evolutionisten? Waarom worden (in de USA) oude aarde creationisten en (in Nederland) theistische evolutionisten door jonge aarde creationisten als onvolwaardige christenen beschouwd.
Waarom wordt veel wetenschappelijk onderzoek verdacht gemaakt?
Zie de diverse websites van jonge aarde creationisten zowel in Nederland/België als in de USA.
Mogelijk antwoord (hetgeen jij zelf ook reeds aangaf!): hun gelijk aantonen.

Lock&Stock

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Lock&Stock » 22 okt 2014 08:27

Boerin schreef:Laat ik het maar houden op: het staat in de Bijbel, dus geloof ik dat er een zondvloed is geweest


Prima! Als iemand het op die manier zegt zal je van mij niets horen. Pas wanneer er aantoonbare onwaarheden worden verspreid (zoals op die site van jou) of leugens/laster en smaad wordt verspreid zoals Bambi dat doet dan moet ik reageren. Niet alleen omdat ik erg slecht tegen liegen kan, maar vooral omdat het in dit geval dan van vrome christenen komen die zogenaamd de waarheid heel hoog hebben zitten en ook nog eens NIET mogen liegen van hun eigen religie. Die hypocrisie kan ik simpelweg niet aan.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Boerin » 22 okt 2014 09:22

Zolang er geologie professoren tot Jezus komen met die oude aarde en een locale vloed vind ik eerder dat yec gezeur irritant. Als het klopt mogen ze het netjes laten zien, maar dat kunnen ze niet.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 116 gasten